Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat is het beste (of goodkoopste)om een mooier dieper geluid te hebben.
mvg
l
Goedkoopste manier is je originele uitlaat zelf onder handen nemen. Met een (halfautomatische) laspost en een slijpmolen met carrosserieschijfje op kom je al ver. Achterste demper demonteren, open slijpen en alle inhoud (tussenschotten, perfo buisjes,...) eruit kloppen/slijpen. Vervolgens de in- en uitgang van de pot rechtstreeks verbinden met elkaar door een geperforeerde buis. Of je koopt zo'n perfo buis, of je maakt er zelf eentje (stuk perfo plaat rond een buis plooien en vervolgens aan elkaar lassen). De perfo buis omwikkelen met staalwol (liefst RVS staalwol) en de pot volproppen met rockwool (huisisolatie wol). Je kan de pot ook leeg kloppen en zonder iets in terug dichtlassen, maar dan ga je een heel schel gluid gaan creëren. Vervolgens de boel terug dichtlassen, hittebestendige verf erop en hij is klaar. Ik heb op die manier ooit enkele uitlaten gemodificeerd (zowel voor moto's als auto's) en dat gaf een prima resultaat, en dat bleef ook goed.
Goedkoopste manier is je originele uitlaat zelf onder handen nemen. Met een (halfautomatische) laspost en een slijpmolen met carrosserieschijfje op kom je al ver. Achterste demper demonteren, open slijpen en alle inhoud (tussenschotten, perfo buisjes,...) eruit kloppen/slijpen. Vervolgens de in- en uitgang van de pot rechtstreeks verbinden met elkaar door een geperforeerde buis. Of je koopt zo'n perfo buis, of je maakt er zelf eentje (stuk perfo plaat rond een buis plooien en vervolgens aan elkaar lassen). De perfo buis omwikkelen met staalwol (liefst RVS staalwol) en de pot volproppen met rockwool (huisisolatie wol). Je kan de pot ook leeg kloppen en zonder iets in terug dichtlassen, maar dan ga je een heel schel gluid gaan creëren. Vervolgens de boel terug dichtlassen, hittebestendige verf erop en hij is klaar. Ik heb op die manier ooit enkele uitlaten gemodificeerd (zowel voor moto's als auto's) en dat gaf een prima resultaat, en dat bleef ook goed.
afhankelijk van het type wagen kan je misschien beter de luchtfilter vervangen door een kit.
als je de uitlaat vervangt, heb je altijd die brom, ook al vertrek je heel langzaam, dan klinkt het alsof je al een gek optrekt (vooral in overdekte parkings).
bij mijn capri destijds had ik een standaard uitlaat maar open luchtfilter van k&n. die is even stil als voorheen als je normaal rijd, maar begint pas te brullen als je volgas gaat
afhankelijk van het type wagen kan je misschien beter de luchtfilter vervangen door een kit.
als je de uitlaat vervangt, heb je altijd die brom, ook al vertrek je heel langzaam, dan klinkt het alsof je al een gek optrekt (vooral in overdekte parkings).
bij mijn capri destijds had ik een standaard uitlaat maar open luchtfilter van k&n. die is even stil als voorheen als je normaal rijd, maar begint pas te brullen als je volgas gaat
Het hang er wat van af door welke uitlaat je hem vervangt. Ze gaan niet allemaal bij lage toeren reeds lawaai maken. Maar 't is niet makkelijk te vinden.
Kan de topicstarter ons ook zeggen voor welke auto het is?
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ik spreek over de jaren '90, begin 2000. Ik heb een jaar of zes op rij met m'n 205 GTI naar de keuring geweest met m'n gewijzigde uitlaat, zelfs de eerste demper had ik er tussenuit geslepen en vervangen door een rechte buis. Dus enkel achteraan de zelfgemaakte absorbtiedemper. Nooit problemen gehad, uiterlijk was er dan ook nagenoeg niks aan te merken (enkel het originele eindbuisje had ik vervangen door een dunwandige RVS buis van 60 mm). De Nissan Primera GT van m'n broer had ik ook voorzien van een zelf gemaakte 'sportdemper', ook nooit problemen. En dB-metingen deden ze niet. Nu misschien nog niet? Sinds 2002 ben ik aan het dieselen, en dan was de tijd van open uitlaten ook voorbij natuurlijk. Liefst zo stil mogelijk dan.
Het hang er wat van af door welke uitlaat je hem vervangt. Ze gaan niet allemaal bij lage toeren reeds lawaai maken. Maar 't is niet makkelijk te vinden.
Misschien in het duurdere segment dan? Die uitlaten met zo'n klep in één van de buisjes ofzo, zoals bij BMW? Maar een 'gewone' open uitlaat die stil is bij lage toeren, nooit tegengekomen eigenlijk, ik spreek dan weer wel over de jaren '90 natuurlijk.
er is altijd de mogelijkheid om naar skytune te gaan. Die maakt volledige uitlaten op maat en nog geen eens zo duur uiteindelijk. Kunt ge ook perfect kiezen voor welke 'sound' ge gaat.
Comment