Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto per total verklaard, toch laten herstellen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto per total verklaard, toch laten herstellen?

Ik heb onlangs (4maand) een vw touareg gekocht van het jaar 2004 met 200000km. Deze auto was heel goed verzorgd door de vorige eigenaar en had er veel kosten aan gedaan voor ik hem kocht. (nieuwe waterpomp, turbo, vliegwiel, cilinderkop, koppeling, 4 nieuwe banden...)
    Nu heeft er 1 tegen mij gereden en is hij perte totale verklaard.
    De 2airbags zijn zij afgegaan en er moet een volledig nieuw dashbord, vooruit, capeau, bumper(met mistlicht en censoren), voorbalk, 1licht en radiateur. Er is niets aan de chassis en auto rijd nog perfect.

Als ik op internet kijk staan er wel te koop maar je weet niet in welke staat. Die auto dat ik heb gekocht was van heel eerlijke mensen en daarmee dat ik twijfels als ik hem nog laat herstellen of niet.
    Last edited by ; 17/01/2013, 13:59.

Oorspronkelijk geplaatst door DTZ Bekijk Berichten
    Nu heeft er 1 tegen mij gereden en is hij per total verklaard.
    Ik ben groot liefhebber van Vlaamse uitdrukkingen zoals - pakweg - "d'er is nen hoek af" of zelfs "chambrang" (deurlijst), maar de taalnazi in mij struikelt over "per total". Het is echt wel "perte totale", maar als je 't liever niet in 't Frans hebt mag "Total loss" of "Totaal verlies" ook. Meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Total_loss_(term)

Niet dat je vraag daarmee beantwoordt is, mijn excuses daarvoor.

Comment

Ik zou eerst even laten bekijken of de verzekering van de tegenpartij nog wel akkoord zal gaan met hem laten herstellen, want als de schade groter is dan de waarde ga je niet moeten verwachten dat de verzekering oplegt.
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Ik ben groot liefhebber van Vlaamse uitdrukkingen zoals - pakweg - "d'er is nen hoek af" of zelfs "chambrang" (deurlijst), maar de taalnazi in mij struikelt over "per total". Het is echt wel "perte totale", maar als je 't liever niet in 't Frans hebt mag "Total loss" of "Totaal verlies" ook. Meer info op http://nl.wikipedia.org/wiki/Total_loss_(term)

of gewoon "perto"

Comment

Wat krijg je nog? Wat is het verschil met herstelling?
          Is de herstelling je dat waard?
          Ongeval is ongeval. Er kan altijd van alles mis gegaan zijn in de wagen wat vandaag nog niet "naar boven komt"

Comment

Zolang we maar begrijpen wat men bedoelt zeker

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

Aan de te vervangen onderdelen te zien gaat dat een zeer dure reparatie worden. Een nieuw dashboard en het plaatsen daarvan gaat u zeker al min 3k kosten. Of ge moet gaan zoeken naar 2dehandsonderdelen om de factuur te drukken.

Comment

je vindt nu emmers Touaregs die hun vroegere eigenaars letterlijk dumpen omwille van de VAA... en blijkbaar binnen bereik met de vergoeding van de verzekering
                bijt je niet vast op je huidige wagen, die ook na reparatie niet meer zoveel waarde zal zijn
                rijdt nadien nog iemand er tegen dat ben je terug in dezelfde situatie...
                bekijk het nuchter en enkel uit financiëel oogpunt... een mooie maar oude wagen zal altijd onderhevig zijn aan dergelijke ongemakken
                ik denk dat je met een beetje zoeken een recentere Touareg vindt die je huidige zal doen vergeten, en die niet opgeknapt zal zijn; trouwens, met al wat de vorige eigenaar had moeten vervangen, was wel dat een zo goed exemplaar ?
                Last edited by guyugy; 17/01/2013, 17:10.

Comment

Gezien de leeftijd en km stand zou ik hem niet meer herstellen.

Comment

Gaat zoals velen hier eerder aanhaalden je redelijk wat kosten.

Toen er vorig jaar in mei iemand tegen mij reed had ik al +4000k euro kosten herstellingen (verzekering).

Dat was toen nieuwe motorkap, voorbumper + grill, koplampen, deur en linker voorflank.

1 voordeel; airbags niet afgegaan wat bij jou wel het geval is dus ik vrees er een beetje voor.

Maar zeg nooit nooit want ze verklaren ze snel 'PERTE TOTAL', ook in mijn geval.

Comment

Een collega van mij had onlangs ook iets voor met z'n BMW Z4 : iemand reed er achterop en de wagen was ook "perte total" . Maw : de kosten gingen meer zijn dan dat de verzekering wou uitbetalen...

Heeft de auto toch laten maken en je ziet er niks van...het was wel geen auto van 10 jaar.

Probeer eerst overeen te komen met de verzekering hoeveel ze uiteindelijk zouden uitkeren als je de wagen laat maken en beslis dan pas of het de moeite is......... of niet .

Zolang er aan de motor niets is zou ik zelf ook geneigd zijn om te laten herstellen.

Succes !

Comment

Reden waarom de meeste auto's 'perte totale'() zijn verklaard is omdat de airbags zijn afgegaan -> dat is het gevolg omdat airbags zo'n sh*tload aan geld kosten

Ik zou 'm niet vermaken moestek van u zijn... Je gaat vroeg of laat weer een auto tegenkomen die gesoigneerd werd

Comment

Ook aan denken dat je, als je wagen totaal verlies wordt verklaard, de expert het wrak zal laten verkopen en een opkoper zal zoeken. Je bent niet verplicht om je wrak aan de hoogst biedende te verkopen maar de wrakwaarde zal wel worden afgetrokken van de waarde voor ongeval. Indien men dus een hoog bedrag biedt voor het wrak, kan je er dus redelijk wat geld bij inschieten.

Comment

Zoals reeds eerder gesteld, er staan massa's van dergelijke auto's te koop, kijk eerst wat je financiëel uit de brand kunt halen, je bent NIET verplicht om de wagen te herstellen , en kijk wat je nog voor het wrak kan krijgen.

Comment

Chasis niet geraakt, rijd nog, maar d'r moet wel een nieuw dashboard inkomen

Ik heb bijna 2 weken terug ook een ongeval gehad (auto achteraan op mij ingereden) en ik heb ook wel schrik dat ze de mijne total loss gaan verklaren.
                              Om die reden ben ik ook al een beetje aan het kijken voor iets anders, maar zo lang ik niets weet kan ik ook geen beslissing nemen
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik zou die wagen ook niet laten herstellen. Het is niet omdat je de auto gekocht hebt van "wel heel eerlijke mensen" dat er verder geen goede tweedehandswagens meer te koop zouden zijn. Ikzelf zou veel liever met een ongevalvrije tweedehandswagen rijden dan met een herstelde totaal verlies-wagen.

Comment

meer dan de helft van autorijden zit in uw kop: als ge u goed voelt in deze auto, dan moet ge die herstellen ongeacht de logische argumentatie die daar tegenover staat om hem toch in te wisselen.
                                  Dashboard is normaal dat dit vervangen moet worden: als de airbags afgaan is de scheurnaad van de passagiersairbag... gescheurd, en dat kan je niet herstellen.
                                  Van dit soort wagens moet toch ondertussen al genoeg te vinden zijn op sloopbedrijven. Als ge wat tijd erin kunt steken, kunt ge u veel geld uitsparen. Ook kijken op het internet: er zijn on line shops waar je ook echte plaatonderdelen kunt vinden aan de helft van de prijs.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

In dergelijke gevallen kan je met de expert en/of maatschappij bespreken voor een forfait bedrag.
                                    Stel dat de herstelling 5000 euro bedraagt krijg je dan een forfaitbedrag van ik geef een voorbeeld 3000 euro waarvoor de verzekering tussenkomt voor herstelling. Het overige deel is eigen risico.
                                    1982 BMW E28 528i
                                    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Heel gevaarlijk hoor, jezelf een taalnazi noemen.

Comment

Working...
                                      X