Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hulp gevraagd! tuning mr2 aw11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOmdat er toch wel wat problemen met die blokken zijn. Zo, standaard. Wanneer je er dan nog es aan begint te foefelen, dan wordt het er niet beter op. Ooit eens op het MR2 forum gezeten, ben er snel van weg gelopen nadat je alle "mijn blok is in de soep gedraaid" verhalen leest, ongeacht de generatie. De allereerste bleek dan nog de beste te zijn, maar hoe jonger, hoe erger...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenOmdat er toch wel wat problemen met die blokken zijn. Zo, standaard. Wanneer je er dan nog es aan begint te foefelen, dan wordt het er niet beter op. Ooit eens op het MR2 forum gezeten, ben er snel van weg gelopen nadat je alle "mijn blok is in de soep gedraaid" verhalen leest, ongeacht de generatie. De allereerste bleek dan nog de beste te zijn, maar hoe jonger, hoe erger...
over engineered dat het geen naam heeft.
oem 125 pk tuning hasselgren tot 250-260 pk uit een 1600 na 11000rpm
ik wil wel eens een hedendaagse 1600 zien die zo over engineered is als een 4AGE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spekkie Bekijk BerichtenInderdaad 4age is niet te onderschatten hoe sterkt die dingen zijn .
En Tjeu ga eens op een subaru forum kijken hoeveel blokken en boiten er daar wel niet gemold worden ? dan zulde nog sneller lopen als den usain bolt denk
Origineel houden en ze halen + 300.000kmToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ditn Bekijk Berichten4age is een beest van een engine
over engineered dat het geen naam heeft.
oem 125 pk tuning hasselgren tot 250-260 pk uit een 1600 na 11000rpm
ik wil wel eens een hedendaagse 1600 zien die zo over engineered is als een 4AGE
peugeot 207 THP, mini cooper S,... beide hebben een 1.6L motor en zijn door middel van tuning naar + 260 PK te brengen
budget om dit te bereiken is een ander paar mouwen natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenpeugeot 207 THP, mini cooper S,... beide hebben een 1.6L motor en zijn door middel van tuning naar + 260 PK te brengen
budget om dit te bereiken is een ander paar mouwen natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenpeugeot 207 THP, mini cooper S,... beide hebben een 1.6L motor en zijn door middel van tuning naar + 260 PK te brengen
budget om dit te bereiken is een ander paar mouwen natuurlijk, van de compressor modellen r53 rijden er genoeg rond met 250 pk zonder grote problemen
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
ken toch een paar 207 THP (turbomotor) die de grens van +250 pk overschreden hebben... of ze hierdoor vroeg of laattijdig problemen gaan krijgen, dat laat ik in het midden. Echter kan je wel concluderen dat eens je de limiet van een motor gaat opzoeken of overschrijdt dan ga er zowiezo dingen sneuvelen
ps: de nieuwe peugeot rcz-R heeft die ook niet + 250 pk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenps: de nieuwe peugeot rcz-R heeft die ook niet + 250 pk?2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Misschien verstevigd blok??
Op newminiclub zijn er wel een paar die zeiden dat de segmenten (mini blok) te dun waren ofzo, nu lees ik wel dat er na die problemen veel mini S, jcw,gp nieuwe pistons gekregen hebben (terugroepactie) , misschien is t nu verholpenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Comment
-
Wow, even mijn topic niet gevolgd en het gaat hiervan direct over minis
even een update:
De auto is zo goed als af. Buiten het interieur en de ophanging is alles al klaar voor te rijden. De motor heb ik compleet standaard gelaten om later met de info die ik op dit forum kreeg wat meer power te geven. Ik ben wreed content met de auto. We hebben al een testrit gemaakt ( met de oude vering nog ) en daar klonk het t-vis systeem op hoge rpm echt wem vet.
ik ga zorgen dat ik de auto beter leer kennen, want vele zeggen me dat het echt gevaarlijke bakskes zijn. Daarna kan ik denken aan mogelijke tuning.
Daarom heb ik nog een laatste vraag voor jullie.
Om de aw11 wat meer power te geven ga ik geen swap doen of iets dergelijks. Wat ik wel wil/zou overwegen is het installeren van sport filters en een ander uitlaatsysteem. Ik heb al gelezen dat deze dingen Better gepaard gaan met mappen. Nu is mijn vraag, kan dit ook zonder mappen? En is er een verschil tussen bv. Een sport luchtfilter en een performance luchtfilter? ( heb horen zeggen dat het laatste je motor op lange termijn veel schade aanricht.
ik dank jullie allen voor je antwoorden!
( even off topic: zijn er vele die naar het autosalon gaan?! )
Comment
-
goed om te horen
Ik zou zeggen gewoon niet mappen,kost wel wat en zal niet zoveel uitmaken op een 4AGE(als het al mogelijk is)
Volledig uitlaatsysteem! en een luchtfilter zal wel wat helpen,misschien een pk of 5/10?
belangrijk is dat je geen kelk ofzo steekt,want die zal de warme lucht van de engine opzuigen en dan ga je ipv winst verlies hebben.
Ook inderdaad verschillende merken bekijken en reviews lezen,want sommige laten vuiligheid door en das idd slecht voor de engine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ditn Bekijk Berichtengoed om te horen
Ik zou zeggen gewoon niet mappen,kost wel wat en zal niet zoveel uitmaken op een 4AGE(als het al mogelijk is)
Volledig uitlaatsysteem! en een luchtfilter zal wel wat helpen,misschien een pk of 5/10?
belangrijk is dat je geen kelk ofzo steekt,want die zal de warme lucht van de engine opzuigen en dan ga je ipv winst verlies hebben.
Ook inderdaad verschillende merken bekijken en reviews lezen,want sommige laten vuiligheid door en das idd slecht voor de engine.
Natuurlijk wel mappen hee !! dan benut je het steken van die luchtfilter en die uitlaat pas
Comment
-
@ spekkie: mappen is enkel nodig als de veranderingen buiten de normale waarden van uw ECU vallen.
Enkel een luchtfilter en uitlaat (wss spreekt de topicstarter dan nog oven een einddemper en geen uitlaatlijn met collector) moet je niet opnieuw laten mappen.
Hiervoor zit er een LMM in uw auto en het beetje meer dat hij binnen zuigt vangt uw LMM op en kan de stock ECU gerust verwerken.
Dus steekt gerust uw filter en einddemper en er moet verder niets veranderd worden en het zal je max 2pk extra leveren.
Comment
-
Hoi allemaal
Ik heb een poosje niets meer gepost, dit door mijn schoolwerk, MIJN EXCUSES!!!
Ik heb nu al enkele dagen kunnen rijden met de mr en elke dag heb ik hem liever en liever ...
Heb wel al ondervonden dat het een echte "driverscar" is. Het gebrek aan esp, (goede) abs, ... laten je echt de auto voelen en ik moet er echt voor zorgen dat ik met de auto rij, niet the other way around.
Gelukkig heb ik nog geen ongelukken veroorzaakt ( fingers crossed ), aloewel ik een een scherpe bocht terwijl het regende even de controle verloor. Ik heb gelezen dat er veel wheelspin is bij deze auto's als je op de foute toeren schakelt. Dat is gewoon iets dat ik onder de knie moet zien te krijgen.
Over de prestaties ... gewoonweg super. Op lage toeren is hij bescheiden, stil en trekt hij nog heel goed ( t-vis !!!! ) maar als je voorbij de 4300 komt komt de motor echt tot leven. Een prachtig geluid vanachter, een acceleratie om u tegen te zeggen en het snel schakelen maken hem echt AF!
Zoals jullie alvast weten zit er een 4age in. Ik heb 2 dagen terug een pakket van mijn peter gehad. ( niet één die in de brievenbus past ) Mijn peter weet veel van auto's af en heeft zijn eigen transport bedrijf. Het pakket werd bij mij thuis afgeleverd op een groot pallet. Toen ik het piepschuim wegdeed bleek er een 4-AGZE blok onder te zitten. Hij wist dat ik de mr gekregen had enz en wilden me dan ook zo'n blok kaddo doen. Nu mag ik de blok er van hem nog niet inzettenwachten tot hij terug in het land is en we het samen kunnen doen. Maar kan je überhaupt gewoon van blok wisselen bij die dingen? :o
Voor de designers of creative onder ons heb ik ook nog enkele vragen. Iemand een idee voor een nieuwe voor en achterbumper voor de mr? op lange termijn gaat de stock voorbumper er vanaf en vanachter vind ik hem een beetje kaal ogen. Voorstellen ivm velgen zijn ook nog steeds welkom ( 4 punts 17 inch ).
Ik wil jullie allen nogmaals danken voor de info, zonder jullie was het me niet gelukt!
Comment
Comment