Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd! tuning mr2 aw11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Maybe one more question:

Momenteel zitten de originele boxen (speakers, luidsprekers, ...) en radio die er in 86 in zaten. Deze klinken nog ... Maar hoe. Heel schel geluid + geen diepte. De boxen zijn dus aan vervanging toe.

Ik heb wel een paar vragen hierover. Namelijk:

- er zitten momenteel twee boxen in totaal verwerkt in de auto. Eentje links en eentje rechts bovenop het dashboard. Zou het vervangen van deze twee volstaan om het geluid in de auto wat te upgraden? Misschien wat boxen toevoegen? Ik had gezien dat bij latere aw11 modellen een speaker verwerkt zat in de plastic spatie tussen de achteruit en het driehoekige zijraam. Zou deze bij dit model passen? Of toch maar beter origineel houden?

- dan is er nog de radio zelf. Ik hou niet zo van kitscherige radio's in oudere auto's. Deze staat echt wel mooi in de wagen. Kan ik de boxen vernieuwen zonder er een nieuwe radio in te steken?

Zit nog met heel wat vragen eigenlijk. Als iemand hier ervaring mee heeft?

Greetz
    Peter

P.s. het moet geen ghettoblaster worden een goede stereo met goede klank is genoeg voor mij.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

waarschijnlijk is het rubber rondom verstorven en kapot, dan kan de speaker geen lage tonen meer produceren.

ik zou de speakers zowieso al eens vervangen.
      afhaneklijk van het soort speakers zou het beter of minder kunnen klinken, niet elke speaker is gelijk.

de radio zou ik toch nog laten zitten vooral als deze nog goed speelt.

zou het geluid toch niet zo goed zijn, kan je er een actieve equaliser achter steken

had er vroeger zo eentje in de capri. de mijne had 2x20watt (meeeeer dan genoeg in een oude wagen) en daarbij kan je de tonen bijregelen. bv wat minder hoog en meer laag. dit ding sluit je gewoon aan tussen de radio en de speakers en kan je dus bv in je handschoenkastje kwijt. eens ingesteld hoef je er toch niet meer bij te zijn
      Last edited by ; 19/04/2014, 03:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        waarschijnlijk is het rubber rondom verstorven en kapot, dan kan de speaker geen lage tonen meer produceren.

ik zou de speakers zowieso al eens vervangen.
        afhaneklijk van het soort speakers zou het beter of minder kunnen klinken, niet elke speaker is gelijk.

de radio zou ik toch nog laten zitten vooral als deze nog goed speelt.

zou het geluid toch niet zo goed zijn, kan je er een actieve equaliser achter steken

had er vroeger zo eentje in de capri. de mijne had 2x20watt (meeeeer dan genoeg in een oude wagen) en daarbij kan je de tonen bijregelen. bv wat minder hoog en meer laag. dit ding sluit je gewoon aan tussen de radio en de speakers en kan je dus bv in je handschoenkastje kwijt. eens ingesteld hoef je er toch niet meer bij te zijn
        Ik heb de boxen er eens uitgehaald en is inderdaad het geval

Heb je misschien ook een idee welk soort nieuwe boxen ik er kan insteken?

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

afmeting nemen en kijken welke die nog maken. zijn meestal kleine boxjes
          ik heb al met pioneer gewerkt, sony xplode, maar mogelijk vind je de maat daar zelf niet meer in. normaal zal je er niet veel van merken aangezien de radio de beperkende factor zal zijn nu, maar elke speaker klinkt ook iets anders. vooral bij 2weg systemen klinkt de ene scheller dan de andere, daar zou ik dus niet voor gaan dan (mijn laatste pioneers waren ook 2weg systeem)

Comment

Verstorven rubber randen rond luidsprekers kunnen meestal vervangen worden. In't engels hebben ze het over 'refoaming'. Of dat de moeite waard is is een andere vraag. Luidsprekers vervangen zal gemakkelijker zijn. Maar als ge geen vervanging vindt, zoek dan eens op refoaming.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
            X