Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd! tuning mr2 aw11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
    Met 5000 euro trek je het al niet te ver.
    Wat zou ik doen ?
    Andere ECU (Link/Apexi power FC...)
    Volledig open uitlaat met goede uitlaatcollector (TRD)
    Andere nokkenassen met verstelbare tandwielen (Tomei Poncams)
    Kleinigheden (goede bougies/luchtfilter...)
    Laten mappen bij een ervaren tuner in japanners, dus geen Heinz/PPE etc.

Zover de motor, dan pak je de wegligging/vinnigheid aan.
    Goede schroefkit of vaste verlaging.
    Gegroevde remschijven, ferodo DS2500 remblokken, DOT5.1 remolie erop
    Stabistangen in combinatie met hardere rubbers (powerflex fzo)
    Licht setje velgen in beschaafde maat (16 of 17") à la Rota en daar TOYO R888 road legal semi-slicks erop.

Dan het gratis gedeelte
    Haal alles wat extra weegt uit je auto -> Radio/speakers/versterkers/brandblusser/reservewiel/krik/passagierstoel/handschoenkast/tapijt/demping/achterruitenwisser...
    Leer de wagen goed kennen en je zal er veel mee op hun doos geven
    Wow heel lijstje Ik kan er wel wat mee bedankt! Zou je misschien nog iets toevoegen als ik zeg dat de wielen er al opstaan?! Er liggen nu ook een soort slick op ( maar wel van dunlop denk ik, 17" ) en die geven best veel grip. En ze hebben me verteld ( weet niet of dit waar is ) dat de auto niet te licht mag worden. Hij weegt standaard zo'n +/- 990 kilo. En om het vermogen op de baan te houden heb ik deze nodig. Of dit alles waar is weet ik niet.

Nogmaals HEEL erg bedankt

Comment

en hoe ga je zo door de keuring geraken? tenzij je met o platen gaat en dit gaat binnenkort veranderen.
      Ik vermoed dat je engine de 4AGE is,dezelfde of die ik heb.Das een heel pittige engine al oem,voorlopig niet teveel aan veranderen.

Ik weet minder af van mr2 maar wel iets van ae86
      een meer realistisch/betaalbaar plan zou zijn

*Een 4.7 eindverhouding
      *uitlaat met 1 middendemper en als de uitlaatcollector even goed is als van ae86 laten zitten.(Die zijn oem al heel goed dus vervangen is niet echt nodig imo)
      goede vering en remmen kijken of ze goed zijn
      goede banden,rond de 13/1415 diameter ofzo,voorlopig geen slicks toestanden
      trd rubbers als die bestaan voor mr2
      alles vervangen dat versleten is wanneer je ze ontdekt.

eerst dit/veiligheid baanligging en veel later pas aan engine beginnen!
      (En weet dat 4AGZE altijd goedkoper zal uitkomen dan een na blok tunen)

veel veel veel oefenen & cursussen volgen
      de rest kan later nog.

Voor meer vragen vraag maar,ik heb al massa's onderzoek gedaan voor de ae86
      Last edited by ; 26/09/2012, 18:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ditn Bekijk Berichten
        en hoe ga je zo door de keuring geraken? tenzij je met o platen gaat en dit gaat binnenkort veranderen.
        Ik vermoed dat je engine de 4AGE is,dezelfde of die ik heb.Das een heel pittige engine al oem,voorlopig niet teveel aan veranderen.

Ik weet minder af van mr2 maar wel iets van ae86
        een meer realistisch/betaalbaar plan zou zijn

*Een 4.7 eindverhouding
        *uitlaat met 1 middendemper en als de uitlaatcollector even goed is als van ae86 laten zitten.(Die zijn oem al heel goed dus vervangen is niet echt nodig imo)
        goede vering en remmen kijken of ze goed zijn
        goede banden,rond de 13/1415 diameter ofzo,voorlopig geen slicks toestanden
        trd rubbers als die bestaan voor mr2
        alles vervangen dat versleten is wanneer je ze ontdekt.

eerst dit/veiligheid baanligging en veel later pas aan engine beginnen!
        (En weet dat 4AGZE altijd goedkoper zal uitkomen dan een na blok tunen)

veel veel veel oefenen & cursussen volgen
        de rest kan later nog.

Voor meer vragen vraag maar,ik heb al massa's onderzoek gedaan voor de ae86
        Ja ik heb de 4age motor. Van alle voorstellen is deze nog het meest down to earth voorstel (niet dat daar iets mis mee is, integendeel ). Nu de ophanging zal ik dan alvast grondig aanpakken samen met de bougies enz van de motor. Misschien voorstellen voor schokdempers of dergelijke?! Banden zullen vrees ik een soort van slicks blijven, ze liggen er al op dus moeilijk te veranderen :/

Wat ik me wel afvraag is, als je een supercharger of een turbo in de gewone 4age plaats gaat die dan niet gewoon beter zijn dan de 4agze?! Omdat turbo's van toen en nu is toch heel wat verchil niet?! Correct me if I'm wrong!

Merci voor de reactie! Heeft me terug met de voetjes op de grond gezet

Comment

Zeker gaan voor 14 of 15" wielen. Leg ze maar eens op de weegschaal en besparen op het onafgeveerde gewicht, de wielen dus, zou je echt moeten werken.

Als het haalbaar is, haal uw blok uit de auto en begin met een soort van revisie. Test de compressie van uw motor. Is die nog goed dan mag je beginnen denken aan tuning. Is de compressie te laag dan zijn uw zuigerveren waarschijnlijk kapot en ontsnapt er druk uit de verbrandingskamer.

Dus opengooien dat blok en pakkingen vervangen. Laat uw cilinderkop terug vlakken en afpersen (testen op schuurtjes). Waarschijnlijk gaan uw kleppen en zittingen nog schoon gemaakt moeten worden omdat er wat koolaanslag op zit (en de kleppen dus niet 100% afdichten). Dat hele cilinderkopwerk kostte mij slechts 130€ bij een bedrijf in lommel. ik zal u dat adres wel geven als je dat wil. Let wel op, ik heb mijn cilinderkop, een 8 klepper, 'leeg' binnen gedaan. Dus alles zelf gedemonteerd, kleppen nokkenas, tuimelaars... Aan het onderblok heb ik niks gedaan. Dat moest ook niet want mijn compressie was goed maar als je het echt goed wilt doen en het budget is er dan kan je daar ook nog werk in steken. Met het oog op die tuning is het best dat uw motor in topconditie is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Zeker gaan voor 14 of 15" wielen. Leg ze maar eens op de weegschaal en besparen op het onafgeveerde gewicht, de wielen dus, zou je echt moeten werken.

Als het haalbaar is, haal uw blok uit de auto en begin met een soort van revisie. Test de compressie van uw motor. Is die nog goed dan mag je beginnen denken aan tuning. Is de compressie te laag dan zijn uw zuigerveren waarschijnlijk kapot en ontsnapt er druk uit de verbrandingskamer.

Dus opengooien dat blok en pakkingen vervangen. Laat uw cilinderkop terug vlakken en afpersen (testen op schuurtjes). Waarschijnlijk gaan uw kleppen en zittingen nog schoon gemaakt moeten worden omdat er wat koolaanslag op zit (en de kleppen dus niet 100% afdichten). Dat hele cilinderkopwerk kostte mij slechts 130€ bij een bedrijf in lommel. ik zal u dat adres wel geven als je dat wil. Let wel op, ik heb mijn cilinderkop, een 8 klepper, 'leeg' binnen gedaan. Dus alles zelf gedemonteerd, kleppen nokkenas, tuimelaars... Aan het onderblok heb ik niks gedaan. Dat moest ook niet want mijn compressie was goed maar als je het echt goed wilt doen en het budget is er dan kan je daar ook nog werk in steken. Met het oog op die tuning is het best dat uw motor in topconditie is.
            De MR zelf gaat binnekort de garage in, omdat hij toch wat aandacht nodig heeft. Dit is niet op mijn kosten dus das al plezant. ze gaan de motor hopelijk ook aanpakken. Als ze dat doen zou ik hun op bepaalde dingen kunnen wijzen?! Want misschien vervangen ze enkel maat kleine prulletjes maar misschien gaat de engine helemaal hermaakt worden.

bedankt voor de info, kun je me de naam van het bedrijf in lommeml geven dan Google ik het even ik heb al heel wat bijgeleerd op dit forum door mensen zoals u ( wat hebben we geleerd: gezonde motor eerst dan pas verder kijken ! )

Comment

Kga eerste de vragen beantwoorden

Ivm de ophanging,das afhankelijk van wat je budget is.
              Ik zou eerst moeten weten hoeveel je wilt spenderen aan ophanging.
              En wat je allemaal met de wagen gaat doen?(circuit,daily,...)

de dingen die ik eerst zou bekijken zijn
              =>staat remmen,remblokken
              =>revisie engine zoals hierboven is gezegd(pakkingen vernieuwen,vlakken,compressietest,cilinderkop kuisen)
              aan de onderblok zou ik niet komen.
              =>algemene checkup wagen

Alq ik mag vragen,hoeveel autorijden ervaring heb je?
              Ik vind slicks toch beetje riskant als je nog niet veel ervaring hebt,vooral in de regen?

Met een 4AGE zou ik dit niet doen tenzij op heel lage druk. <6psi
              De reden is dat de 4AGZE onderdelen heeft die specifiek gemaakt zijn om turbo,supercharger te werken(forged pistons) en een lagere compressie,...
              Wat je wel kan doen is de onderdelen van een 4AGZE gebruiken voor je 4AGE.(4AGZE is eigenlijk een late 4AGE versie met anders pistons,... en oil squirters)+sc12 supercharger.
              Je kan die gemakkelijk omvormen naar een turbo als je wilt,maar sc heeft toch ook wel iets.

Een goede manier van denken is zoals hierboven gezegd is idd
              eerst een gezonde/veilige wagen met een gezonde blok,das al meer dan genoeg.
              Geld steken in die zaken veel bijleren van de auto en genieten van de wagen.
              engine tuning kan later nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ditn Bekijk Berichten
                Kga eerste de vragen beantwoorden

Ivm de ophanging,das afhankelijk van wat je budget is.
                Ik zou eerst moeten weten hoeveel je wilt spenderen aan ophanging.
                En wat je allemaal met de wagen gaat doen?(circuit,daily,...)

de dingen die ik eerst zou bekijken zijn
                =>staat remmen,remblokken
                =>revisie engine zoals hierboven is gezegd(pakkingen vernieuwen,vlakken,compressietest,cilinderkop kuisen)
                aan de onderblok zou ik niet komen.
                =>algemene checkup wagen

Alq ik mag vragen,hoeveel autorijden ervaring heb je?
                Ik vind slicks toch beetje riskant als je nog niet veel ervaring hebt,vooral in de regen?

Met een 4AGE zou ik dit niet doen tenzij op heel lage druk. <6psi
                De reden is dat de 4AGZE onderdelen heeft die specifiek gemaakt zijn om turbo,supercharger te werken(forged pistons) en een lagere compressie,...
                Wat je wel kan doen is de onderdelen van een 4AGZE gebruiken voor je 4AGE.(4AGZE is eigenlijk een late 4AGE versie met anders pistons,... en oil squirters)+sc12 supercharger.
                Je kan die gemakkelijk omvormen naar een turbo als je wilt,maar sc heeft toch ook wel iets.

Een goede manier van denken is zoals hierboven gezegd is idd
                eerst een gezonde/veilige wagen met een gezonde blok,das al meer dan genoeg.
                Geld steken in die zaken veel bijleren van de auto en genieten van de wagen.
                engine tuning kan later nog.
                Je hebt me weer een mooi antwoord gegeven Ik zou hem dagelijks gaan gebruiken maar de vering mag toch wat beter zijn dan wat het nu is. Is eigenlijk aan vervanging toe. Voor de ophanging zal ik deels moeten bijleggen maar stel maar wat voor. Ik kan altijd nog wat budget vrij prutsen

Ik heb wel wat ervaring maaar zo goed ben ik nu ook weer niet, de slicks gaan er dus AF!

Even een vraag heeft een lage druk turbo eigenlijk effecr? omdat veel auto's hebben een low presure turbo maar daar voel je weinig van.
                Ik zal dan toch maar de motor in orde maken en later nog zien.

MERCI voor je ( alweer ) wijze raad

Comment

dan efkes een realistische post:

ik veronderstel dat je nog vrij jong bent aangezien het je eerste auto is?
                  Dan heeft de auto meer dan genoeg pk gezien je rij-ervaring en vooral meer dan genoeg pk om een verzekering te krijgen.

Daarnaast is de auto zeker niet meer van de jongste dus als ik al iets zou veranderen dan zou het gewoon een eventuele revisie vd motor zijn. Begin toch niet met duizenden euro's uit te geven aan een auto van die leeftijd

Uw zin: Maar ik zou ook niet willen onderdoen voor hun met mijn aw11 ... pffffff
                  ge moet niet naar uw vrienden kijken maar naar uzelf. Als je tevreden bent met de auto zoals hij nu is dan moet je niks veranderen omdat je vrienden weet ik veel wat hebben.
                  Door het feit dat je nie wil onderdoen wil al zeggen dat ge u focust op de peekaas

mijn advies: zorg gewoon dat de auto in orde staat en daar bedoel ik mee: groot onderhoud, geen versleten onderdelen,... en voor de rest niks aan veranderen maar wel sparen en rij-ervaring opdoen.
                  En zorg er gewoon voor dat ge uit de gazet blijft als je begrijpt wat ik bedoel en ik weet waarover ik spreek want mijn eerste auto was een gsi en ondanks het feit dat ik hem moest hebben wist ik maar al te goed dat dit eigenlijk geen auto was voor mij als jonge gast zonder rij-ervaring
                  Last edited by ; 27/09/2012, 12:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter214 Bekijk Berichten
                    Als ik me niet vergis zaten die in de corola's vroeger niet? Bedankt voor je reactie, want voor de aw11 valt weinig te vinden omdat het ( denk ik ) zo'n zeldzaam autootje is
                    is idd dezelfste motor als de trueno's en levin's de bekende driftbakjes stukken zijn daar zeker wel voor te vinden zene zoek nekeer een specifiek mr2 forum en je zal waarschijnlijk al wat wijzer worden .
                    lees net dat er 17ers opzitten ? zwaar overkill in mijn ogen . steekt daar ne 15er op met fatsoelijke banden zal al een pak beter zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spekkie Bekijk Berichten
                      is idd dezelfste motor als de trueno's en levin's de bekende driftbakjes stukken zijn daar zeker wel voor te vinden zene zoek nekeer een specifiek mr2 forum en je zal waarschijnlijk al wat wijzer worden .
                      lees net dat er 17ers opzitten ? zwaar overkill in mijn ogen . steekt daar ne 15er op met fatsoelijke banden zal al een pak beter zijn
                      welk effect zal dit hebben? ik zal zeker eens rondkijken voor stukken maar momenteel vind ik er weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten

Dan heeft de auto meer dan genoeg pk gezien je rij-ervaring en vooral meer dan genoeg pk om een verzekering te krijgen.

Daarnaast is de auto zeker niet meer van de jongste dus als ik al iets zou veranderen dan zou het gewoon een eventuele revisie vd motor zijn. Begin toch niet met duizenden euro's uit te geven aan een auto van die leeftijd

Uw zin: Maar ik zou ook niet willen onderdoen voor hun met mijn aw11 ... pffffff
                        ge moet niet naar uw vrienden kijken maar naar uzelf. Als je tevreden bent met de auto zoals hij nu is dan moet je niks veranderen omdat je vrienden weet ik veel wat hebben.
                        Door het feit dat je nie wil onderdoen wil al zeggen dat ge u focust op de peekaas

mijn advies: zorg gewoon dat de auto in orde staat en daar bedoel ik mee: groot onderhoud, geen versleten onderdelen,... en voor de rest niks aan veranderen maar wel sparen en rij-ervaring opdoen.
                        En zorg er gewoon voor dat ge uit de gazet blijft als je begrijpt wat ik bedoel en ik weet waarover ik spreek want mijn eerste auto was een gsi en ondanks het feit dat ik hem moest hebben wist ik maar al te goed dat dit eigenlijk geen auto was voor mij als jonge gast zonder rij-ervaring
                        ik ben stilletjes aan die mening aan het overnemen door posts als die van u en andere. Ik ga hem dan zeker in orde maken totdat hij tip top is. en ik zal zeker zorgen dat ik uit de krant blijf merci voor je wijze reactie!

Comment

Gelijk wat je eraan doet zal voor kosten zorgen. Zoals hierboven al gezegd, zo oude karren houden niet van tuning. Er gaat altijd iets stuk dan. Bovendien, bij al wat je gaat doen, zal je miserie krijgen met de keuring.

Wil je toch iets doen, begin dan met het rijwielgedeelte weer tiptop te zetten. De kans dat de vering deugd heeft van een revisie of vervanging lijkt me erg groot. En laat rempomp en klauwen eens reviseren en meer van dat.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Even een update:

De wagen is vandaag binnen voor te laten hermaken. Nieuwe paneel links vooraan ( is namelijk rot ), motor wordt hermaakt, interieur word vernieuwd ( eigenlijk alleen de stoelen ), en kleur wordt later gekozen ( waarschijnlijk metal grey metallic, of origineel rood ).

Ook de ophanging en dergelijke gaat aangepakt worden. GEEN tuning van motor buiten ander utlaatsysteem. Zou ik om jullie mening kunnen vragen, ik ben al zeer wijs geworden door jullie reacties maar van het materiaal weet ik nog geen sikkepit.

Het budget is dus niet van toepassing, maar ga het ook niet pushen

Dit staat alvast op het lijstje:
                            -15 inch velgen, model moet ik nog gaan zien. ( ideeen mag altijd )
                            -Spaghetti uitlaat, garagist heeft nog eentje liggen maar weet niet of deze goed is ( geen merk, blanco, of hoe je het ook noemt :d )
                            -banden zijn nog altijd de slicks ( maar die zou ik zo snel mogelijk weg hebben, zoals eerder gezegd )
                            -Schokdempers van koni ( ook via garagist weet begot niet welk model )
                            -En remmen van bremco ( eveneens via garagist )
                            -Misschien nog voorstellen voor remschijven?

Als iemand een compleet andere maar ook goede set up weet, zeg het me aub!

Groeten
                            Peter!

Comment

Als je andere uitlaatdempers zou steken, ga dan zeker eens langs bij skytune.be
                              I know, klinkt beetje tunning achtig, maar is héél goed materiaal.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

opletten met de remmen. Keuring kan wel eens heel moeilijk en elk jaar alles wisselen dat wordt je ook beu op de duur.
                                Mss de originele remschijven en blokken plaatsen en laat de remklauw vb in een mooi kleurtje spuiten. Oogt mooi.

Koni schokdempers zijn goeie kwaliteit. Ook altijd gehad op mijn auto's. Zijn regelbaar in hardheid door bovenaan met een speciale 'dop' links of rechts te draaien.

Spaghetti-uitlaat vd garagist zou ik mee oppassen. Beter één die speciaal gemaakt is voor uw type motor. Denk dat voor jouw model er veel te vinden is op internet of bij de bekende fabrikanten

Slicks moeten er idd zo snel mogelijk af. Nieuw setje 15' velgen met nieuwe banden kost niet veel geld.

Mocht je een niet-originele uitlaatdemper kopen zorg dan dat je een attest hebt voor de keuring want daar doen ze ook moeilijk over bij de keuring.
                                Mijne turbo hebben ze ook met 3 man uitgebreid bekeken of er niets aan veranderd was en toen ze niks vonden hebben ze mijne sportuitlaat maar afgekeurd ( die er al 3 jaar zonder opmerking onder hing)

Zou me dit weekend eens bezighouden met internet af te schuimen. Meer dan genoeg onderdelen voor jouw type wagen denk ik

Comment

Hoi allemaal

De mr ligt nu al in stukjes en ik ben druk bezig geweest met het zoeken van onderdelen. Ik heb de meeste stukken al gevonden en gekocht. Ben vandaag langs geweest bij de garage waar ik de vraag kreeg of ik hem ging mappen.

Nu wat heb ik bij mappen te winnen bij de auto?! Ik weet dat dit ingaat tegen de non-tuning spirit van dit project, maar het is een mijn ogen toch wat anders dan zogezegd een vetter turbo erin te zetten etc.

Weet iemand hier wat meer over? ( wat win je erbij, is het eigenlijk wel goed, ... ) misschien ook een vertrouwd adres?!

Voor de rest gaat alles goed met de auto, de motor zijn ze nu aan het reviseren en gaat zo'n week duren.

Greetz
                                  Peter

Comment

Mensen die zeggen dat oude motors niet tegen tuning kunnen zijn hier toch dik in hun ongelijk. Zo een oud bakje kan net heel veel aan, zeker als je het goed doet en met kwalitatieve onderdelen. Als je begint met universele en merkloze producten erop te smijten zal het inderdaad niet geven wat het moet en die jongen verwacht.

Mappen van uw auto gaat opleveren dat al de performance parts die je installeert mooi geïntegreerd worden in je motor.
                                    bv: meer lucht door andere inlaat + luchtfilter -> motor moet weten wat te doen hiermee
                                    zelfde regel voor andere injectors, andere uitlaat etc. Mensen gaan er vanuit dat dit zomaar goed komt, maar hebben wss zelden met een afgestelde performance motor gereden.

btw skytune maakt tuning uitlaten, geen performance uitlaten. Daarvoor moet je bij merken gaan à la Tomei, HKS, Apexi, TRD, Fujitsubo ...

Voor een goede tuner stuur je maar een PM ;-)

Comment

Ik zou u MR2 verkopen 5000euro bijleggen en een subaru kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter214 Bekijk Berichten
                                        Hoi allemaal

De mr ligt nu al in stukjes en ik ben druk bezig geweest met het zoeken van onderdelen. Ik heb de meeste stukken al gevonden en gekocht. Ben vandaag langs geweest bij de garage waar ik de vraag kreeg of ik hem ging mappen.

Nu wat heb ik bij mappen te winnen bij de auto?! Ik weet dat dit ingaat tegen de non-tuning spirit van dit project, maar het is een mijn ogen toch wat anders dan zogezegd een vetter turbo erin te zetten etc.

Weet iemand hier wat meer over? ( wat win je erbij, is het eigenlijk wel goed, ... ) misschien ook een vertrouwd adres?!

Voor de rest gaat alles goed met de auto, de motor zijn ze nu aan het reviseren en gaat zo'n week duren.

Greetz
                                        Peter
                                        mapping zou ik persoonlijk niet aan beginnen op een oem engine,is zijn geld niet waard en voor zover ik weet is dit niet mogelijk met de oem ecu van 4age?
                                        moest je met een getunde 4AGE engine zitten met aftermarket ecu dan is het wel nodig.

skytune heb ik niet al te goede ervaringen mee op een andere wagen,oren konden het geluid niet aan ...
                                        Misschien eens zoeken op janspeed ofzo?
                                        bij een oldtimer kijken ze daar toch niet zoveel achter?bij de keuring wisten ze dat het een andere uitlaat was en hebben ze er niets van gezegd.
                                        bij een nieuwere wagen >1992 moet je een certificaat hebben of ge hebt het zitten.

en de 4AGE is een beest van een engine,kan tot 250 hp na gaan,hoeveel andere engines kunnen dit zeggen.
                                        maar zoals al gezegd,doe eerst maar de rest en rij er dan een jaar mee

om voorbeeld te geven van de dingen die ik het eerste jaar aan de wagen heb gedaan:

*remmen vernieuwd/remblokken
                                        *ophanging en veren
                                        *stoelen en gordels
                                        *veel oem dingen vervangen
                                        *ontsteking afstellen
                                        *rubbers vervangen
                                        *alle olie vervangen versnellingsbak/lsd/engine
                                        *roest behandelen
                                        *veel cursussen en rijtijd
                                        * ...
                                        Last edited by ; 02/10/2012, 17:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten

Waarom zou deze auto het niet waard zijn geld in te steken? Ik heb nog nooit zo'n mr2 hier gezien. Best een zeldzaam model dat waarschijnlijk ook wel zijn waarde behoudt. (performance)tuning is een hobby gelijk een ander en dat kost geld. Uw abonnement van de voetbal daar ziede ook niks meer van terug he Het is gewoon fijn uw auto zelf op te voeren.

Ivm dat mappen. Begin met die revisie, spaghetti en open luchtfilter (op een koele plaats!). Als je verder niets van internals wil aanpassen dan kan je mappen of chiptunen zoals we dat hier noemen. Van 125 naar 140 pk lijkt me wel doenbaar. Op zich is dat niet zo'n grote verbetering maar in de lichte mr2 kan je dat wel voelen. Horen zal je dat vast wel doen De rijbeleving gaat er zeker op vooruit en daar doen we het tenslotte voor.

Comment

Working...
                                          X