Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd! tuning mr2 aw11

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd! tuning mr2 aw11

Hoi iedereen

Ik zit met een bepaald probleem. Ik krijg binnenkort een Toyota mr2 aw11 als eerste auto! Ik vind het een mooi super auto! ( zeker om mee te beginnen ) Maar ( en hier komt de maar ) veel van mijn vrienden hebben nu al een auto. De meeste hebben racemonsters zoals een supra of een silvia. Nu ik ben echt geen racefanaat ( toch niet op de openbaren wegen ) en ik ben zeker niet iemand die roekeloos rijd. Andere mensen zouden wel eens gewond kunnen raken door je domheid. Maar ik zou ook niet willen onderdoen voor hun met mijn aw11.

Nu is mijn vraag zijn er mogelijkheden meer uit de mr2 te halen? Wat zijn zowat de opties ( supercharger, ecu, ... )? Wat kosten deze? Eigen ervaringen zijn altijd welkom! OF laat ik me te fel meeslepen ( wat ik wel eens vaak doe ) en is er eigenlijk genoeg power in de mr2 voor mij?! Budget is geen probleem, maar ook niet beginnen overdrijven .

Ik zou het ZEER appreciëren moest ik hier response op zou krijgen. Voor diegene die meer willen weten over de auto: Jaar: 1986 met de 4AGZE motor. Non supercharged model.

Greetz
    Peter!

Begin eerst met de standaard wagen en kijk hoe die u bevalt. Laat u vooral niet beïnvloeden door vrienden om te kijken wie de grootste heeft. (of blijkbaar de kleinste)

Comment

er bestaat een supercharged versie van de motor die standaard in de aw11 ligt, de 4A-GZE, is al stukje beter dan standaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
        er bestaat een supercharged versie van de motor die standaard in de aw11 ligt, de 4A-GZE, is al stukje beter dan standaard.
        Weet ik, maar ik heb nu eenmaal de gewone non supercharged versie, kan er moeilijk een andere motor in zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Begin eerst met de standaard wagen en kijk hoe die u bevalt. Laat u vooral niet beïnvloeden door vrienden om te kijken wie de grootste heeft. (of blijkbaar de kleinste)
          Misschien wel beter ja het is toch al veel beter dan bv. een opel corsa of iets dergelijks ( no offense! ) P.s. Kun je het "of blijkbaar de kleinste" deel even nader uitleggen? Het is al laat op de avond dus ik denk niet meer zo helder :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter214 Bekijk Berichten
            Weet ik, maar ik heb nu eenmaal de gewone non supercharged versie, kan er moeilijk een andere motor in zetten.
            is nochtans de goedkoopste oplossing voor meer vermogen, en niet enkele pk's...
            op mr2club.be is er iemand die dit aan het doen is momenteel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
              is nochtans de goedkoopste oplossing voor meer vermogen, en niet enkele pk's...
              op mr2club.be is er iemand die dit aan het doen is momenteel
              Kan je dan niet beter een v6 swap doen?! Als je toch alles eruit gaat halen lijkt me dit e redelijker. En zou een normale supercharger er nier inpassen bij dit model? ( of iets dergelijks )

Merci voor de link, kan ik genoeg info uit halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter214 Bekijk Berichten
                Misschien wel beter ja het is toch al veel beter dan bv. een opel corsa of iets dergelijks ( no offense! ) P.s. Kun je het "of blijkbaar de kleinste" deel even nader uitleggen? Het is al laat op de avond dus ik denk niet meer zo helder :/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                  got it! :d

Comment

Zeg ons misschien eerst eens uw buget en hoeveel PK je wil bekomen, dan kunnen we misschien beter helpen wat je allemaal best vervangt.

Comment

gebruik je centen voor een goede rijcursus en dan ben je al vlug sneller dan uw vrienden ondanks hun 'zwaardere' wagens...

Comment

zo'n autoke moete gewoon goede ophanging en remmekes op steken .
                        Motor moet je eens zoeken wat ze aan de motors van ae86's vroeger deden meestal was dat spaghettiuitlaat en throttle bodies + mappen .
                        De 4age is een zeer capabel blok 1 van mijn favoriete 4pitters aller tijden !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Darkness Bekijk Berichten
                          gebruik je centen voor een goede rijcursus en dan ben je al vlug sneller dan uw vrienden ondanks hun 'zwaardere' wagens...
                          In mijn familie zitten 2 vrij ervaren racers die vaak wedstrijden doen. Daar bespaar ik dus al even op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                            Zeg ons misschien eerst eens uw buget en hoeveel PK je wil bekomen, dan kunnen we misschien beter helpen wat je allemaal best vervangt.
                            Het zijn niet zozeer de pk waar ik naar zoek het is meer de vinnigheid ( acceleratie ) Euhm ik zou wel een 5000 willen overhouden. maar dat is dan ook de limiet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spekkie Bekijk Berichten
                              zo'n autoke moete gewoon goede ophanging en remmekes op steken .
                              Motor moet je eens zoeken wat ze aan de motors van ae86's vroeger deden meestal was dat spaghettiuitlaat en throttle bodies + mappen .
                              De 4age is een zeer capabel blok 1 van mijn favoriete 4pitters aller tijden !!
                              Als ik me niet vergis zaten die in de corola's vroeger niet? Bedankt voor je reactie, want voor de aw11 valt weinig te vinden omdat het ( denk ik ) zo'n zeldzaam autootje is

Comment

Neem ff de tijd en kijk eens naar deze aflevering van Fifth Gear over hoe een auto snel te maken. Ge zult versteld staan.

Comment

Ik zou er nu ook niet teveel aan veranderen. Dat blok is wel ferm genoeg. Maar waarom de snelste hebben? Als je er gewoon veel plezier mee hebt is het toch ook al goed. (ik weet dat ik nu als the anti-christ klink :p). Maar zo'n supra heeft zeer veel potentie & dat vooral op een rechte baan, zorg dat je in de bochten goed bent en weet ook vooral wat de auto kan & niet kan

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                    Ik zou er nu ook niet teveel aan veranderen. Dat blok is wel ferm genoeg. Maar waarom de snelste hebben? Als je er gewoon veel plezier mee hebt is het toch ook al goed. (ik weet dat ik nu als the anti-christ klink :p). Maar zo'n supra heeft zeer veel potentie & dat vooral op een rechte baan, zorg dat je in de bochten goed bent en weet ook vooral wat de auto kan & niet kan

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
                                    wijze woorden Ik heb zowat dezelfde mening, als een auto leuk rijd en het model je echt aanstaat is het voor mij SUPER! Maar boys will be boys . Ik weet van de supra dat hij heel veel overstuur heeft in de bochten, zelfs al eens gemerkt toen ik er in zat. De MR is juist gemaakt voor het bochtenwerk ( lotus deed de ophanging dacht ik ). Zelf ben ik hier ook tevreden mee, maar het competitiebeest(je) dat in me zit wilt toch alleen maar de beste in alle disciplines zijn.

Ophanging en alles wat daarbij komt zal ik zeker veranderen, de acceleratie zou ik zo goed mogelijk willen maken en topsnelheid i don't really care

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Neem ff de tijd en kijk eens naar deze aflevering van Fifth Gear over hoe een auto snel te maken. Ge zult versteld staan.

http://autostrada.tv/fifth-gear-seas.../#.UGL7ukLy1jw
                                      De rijcursus lijkt me een must! merci voor het filmpje! Ik heb er van genoten, ook al ben ik een top gear fan

Comment

Met 5000 euro trek je het al niet te ver.
                                        Wat zou ik doen ?
                                        Andere ECU (Link/Apexi power FC...)
                                        Volledig open uitlaat met goede uitlaatcollector (TRD)
                                        Andere nokkenassen met verstelbare tandwielen (Tomei Poncams)
                                        Kleinigheden (goede bougies/luchtfilter...)
                                        Laten mappen bij een ervaren tuner in japanners, dus geen Heinz/PPE etc.

Zover de motor, dan pak je de wegligging/vinnigheid aan.
                                        Goede schroefkit of vaste verlaging.
                                        Gegroevde remschijven, ferodo DS2500 remblokken, DOT5.1 remolie erop
                                        Stabistangen in combinatie met hardere rubbers (powerflex fzo)
                                        Licht setje velgen in beschaafde maat (16 of 17") à la Rota en daar TOYO R888 road legal semi-slicks erop.

Dan het gratis gedeelte
                                        Haal alles wat extra weegt uit je auto -> Radio/speakers/versterkers/brandblusser/reservewiel/krik/passagierstoel/handschoenkast/tapijt/demping/achterruitenwisser...
                                        Leer de wagen goed kennen en je zal er veel mee op hun doos geven

Comment

Working...
                                        X