Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi R8 Gulf
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenAls hij gewoon was gestopt en de flikken en ambulance had gebeld was er niet veel aan de hand geweest . Alleen de pre van de verzekering was omhoog geweest en de rijbewijs voor een periode ingetrokken omdat hij gedronken had.
Ik vind het wel kunnen dat een ouder een dure en of snelle auto voor zijn kind koopt . Een ouder koopt voor zijn kind wat hij wilt ( autos boten huizen enz ) en daar hoeft niemand zich mee te moeien .
En natuurlijk doet iedereen wat hij wil. Of het verstandig is, is een paar andere mouwen...
Comment
-
[QUOTE=GTom;4894195]Nu, enkele jaren later, wordt de veroorzaker van het ongeval nog elke dag geconfronteerd met zijn buitensporige daden.
Als er doden zijn door bvb dronken rijden en vluchtmisdrijf lig ik daar geen sec van wakker dat die zen heel leven zelf wakker van ligt.
Voor de familie van Benjamin D.C. in zijn geheel zal de mentale straf ook veel groter zijn dan de financiële, want in de toekomst zullen de ouders blijvend geassocieerd worden met het feit dat hun zoon iets aangericht heeft waarbij zij indirect de oorzaak van zijn[
Hadden ze eerder moeten aandenken voor ze een R8 voor zoontje kochten of toelieten/QUOTE]The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger 7 time Mr Olympia
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenUiteindelijk moet iedereen zich aan de verkeersregels houden, maar helaas doen we dat niet altijd. Verstand komt, meestal, met de jaren. Ik ben met de jaren veel rustiger en voorzichtiger geworden. Niet iedereen heeft dezelfde driving skills, maar iedereen kan wel fouten maken. Het wordt steeds drukker op de wegen, en de mensen beginnen zich meer en meer aan de snelheid te houden, al is het maar om het verbruik te drukken. Snel rijden wordt dus gevaarlijker met de tijd. Met een snelle wagen rijden maakt het dus moeilijker en beheersing en verantwoordelijkheidsgevoel is dan wel op z'n plaats. En het is net dat wat moeilijk is als je jong bent. Sommigen kunnen het, anderen weer niet. Ook met een Golf tdi kan je iemand dood rijden. Aangezien het hier over een exotische wagen gaat, zijn de reacties natuurlijk feller. Hoge bomen vangen veel wind. Als je zo'n hoge boom wil zijn, dan weet je dat verantwoordelijkheidsgevoel nog meer op z'n plaats moet zijn. Bij deze persoon was dat dus niet het geval... Als ouder zou je dan moeten ingrijpen. Als deze wagen door de ouders werd gekocht, dan verdienen ze ook een pak slaag. Als de auto door de zoon zelf werd aangekocht dan sta je als ouders in een ongelukkige positie, aangezien je hieraan weinig of niets kan aan doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMij maakt het geen bal uit met welke auto die simpele reed, ik erger me mateloos aan het feit dat steeds meer en meer mensen na een ongeval vluchtmisdrijf plegen.
En het ergste is: meestal komen ze er niet mee weg ook. En intussen maar nodeloos mensen in gevaar laten.
Comment
-
Doet me ook denken aan die fietser die een tijdje geleden is omvergereden door een jonge man die vluchtmisdrijf pleegde omdat hij al enkele keren dronken betrapt was. Mama en papa gingen ook mee op zoek om zoonlief te beschermen en zelf het slachtoffer te gaan "helpen" Jammer genoeg was het al enkele uren later en was die jongen gewoon verdronken omdat hij in een beek terecht gekomen was en er door de verwondingen niet uitgeraakte: Ook 5 flutverhaaltjes en geen enkel besef van verantwoordelijkheid, noch medemenselijkheid. Zowel die gast als die ouders.
Dit verhaal is niet anders: Fis a papa die op zijn 16 op leercontract huisjes ging timmeren bij pappi op de firma Dit allicht omdat ze hem op school niet meer wilde, of omdat hij een beetje beperkt was qua intellect.... soit Zo een gastje als vader op zijn 19e dergelijke wagen geven?! Dan denk ik dat dat minder intellect misschien wel een familietrekje is. Zeker als er dan tientallen filmpjes opduiken waaruit blijkt hoe zoonlief zich gedraagt: Show geven, optrekken op plaatsen en omstandighedenwaar dit echt niet gepast is, een auto"liefhebber" zal hij ook niet zijn, als je een koude V8 zo op zijn nikkel geeft. Dat parkeert met de nodige show op gehandicapte plaatsen (onder een bepaald IQ ben je ook wel gehandicapt, maar in dat geval mag je ook niet zelf rijden denk ik) en meer van dat fraais.
Als hij een goede vader had geweest had hij TOEN al ingegrepen en zoonlief zijn autosleutel laten inruilen voor fietsspelden. Dat er iets ging fout lopen was toch duidelijk...
Nu zijn we zo ver: OK, ja, een ongeval kan iedereen nog gebeuren. Dat hij geen 120 op de snelweg gereden zal hebben kunnen we ook raden aangezien hij dat al haalt op de parking of in knokke aan den dijk. Dan kan je stoppen, trachten de mensen die je in nood gebracht hebt met je stupide kindjesgedrag te helpen, maar nee. Jezelf in veiligheid, pappi to the rescue bellen, en dan wat verzinnen met je zatte botten.
Dan wordt het geen carjacking maar een "achtervolgd door carjackers" Jah, op ne snelweg... tuurlijk! Rare modus operandi, zeker met dergelijk opzichtige wagen. Dus dat verhaaltje zal ook wel in zijn fantasie gezeten hebben. Maar zoals we zien op filmpjes, en hier op het forum ook al beschreven werd: als hij wat kon uitdagen, koersje uitlokken, wat fors optrekken om dan vol in de ankers te gaan vlak achter een ander voertuig... Hij zal het eens fout ingeschat hebben zeker?
Ik walg echt van dergelijke gastjes EN hun familie! Niet van veel geld, niet van jaloers, ik zit elk weekend in iets dat 4 R8's waard is. Maar die schaamteloosheid, die aangeboren corruptie en verdoezeling... Mensen liever laten sterven langs de weg dan uw verantwoordelijkheid op te nemen. Het zou uw moeder of dochter of vrouw maar zijn hé.
Die ouders zijn minstens medeplichtig. Alsof zij niet weten wat zoonlief uitstak met die wagen, maar ach, mantel der liefde en eigen kind schoon kind zeker?
Ik hoop dat het met die vrouw goed komt en dat ze deftig vergoed wordt voor alles. Dat die gastjes er altijd heelhuids vanaf komen is een beetje jammer. Hij zou misschien een kunnen nadenken als hij maanden thuis zit te revalideren? Misschien dat papa dan ook nadenkt als hij de volgende keer een wagentje besteld voor zijn oogappel?
Maar ach...
Benieuwd hoe het verder zal lopen!
Maar ze zouden hem beter eens eventjes binnenhouden zodat hij beseft hoe zijn leven zou kunnen veranderen door meer van dat stupide gedrag. En dan zal het nog lang niet erg genoeg zijn te vergelijken met wat hij de slachtoffers en diens familie heeft aangedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenAls ik dit topic lees ben ik toch erg blij nu op autominded te zitten. Al die jaloezie, komaan zeg... Het feit dat hij dat was en vluchtmisdrijf pleegde, dàt is erg. Maar wat voor auto hij had, dat doet er nu toch geen fuck toe?
Volgens mij werven ze hier leden aan die vaak op hln.be posten. Wat een niveau is dit hier zeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk Berichten2.
Volgens mij werven ze hier leden aan die vaak op hln.be posten. Wat een niveau is dit hier zeg...
Wat vindt u precies van laag niveau? Kan je dat ergens verduidelijken. Ik lees hier (gelukkig zelden) opmerkingen van mensen die zeggen dat het "not done" is van kritiek te geven op deze R8 rijder. Maar waarom dan, dan komen ze niet verder dan: "amaai, wat een laag niveau, het is hier precies HLN." Dus ik had dat eens graag gehoord. Put the money where your mouth is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk BerichtenAls ik dit topic lees ben ik toch erg blij nu op autominded te zitten. Al die jaloezie, komaan zeg... Het feit dat hij dat was en vluchtmisdrijf pleegde, dàt is erg. Maar wat voor auto hij had, dat doet er nu toch geen fuck toe?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenU mag het altijd opkrikken hoor.
Wat vindt u precies van laag niveau? Kan je dat ergens verduidelijken. Ik lees hier (gelukkig zelden) opmerkingen van mensen die zeggen dat het "not done" is van kritiek te geven op deze R8 rijder. Maar waarom dan, dan komen ze niet verder dan: "amaai, wat een laag niveau, het is hier precies HLN." Dus ik had dat eens graag gehoord. Put the money where your mouth is...
De meesten fixeren zich hier op het feit dat hij met een R8 reed, wat er naar mijn mening helemaal niets te maken heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk BerichtenWat vindt u precies van laag niveau?
Comment
-
Bij deze: R8 voor een 21 jarige?? Twijfelachtig of het een goeie beslissing is, is het echter een jongeman met normbesef, dan kan het misschien wel. Is het iemand die zijn plaats "tussen" de mensen en zijn klanten nog moet leren kennen, dan is t niet slim. Gezien zijn parkeergedrag op de pics, vrees ik dat normbesef niet aan hem besteed is.
Hierboven las ik: "geef ook geen zware tank a la range rover in de handen van een jonge gast...", wel gisteren werd mijn zoon 18 en haalde al om 7.30u zijn rijbewijs! Dus vanaf volgen
de week mag ie alleen op pad.
Drank: nultolerantie
Snelheid... moeilijk te controleren.... sociale controle zal er zeker zijn, en hij weet dat iedereen de auto (vol reclame) kent en veel mensen ons kennen. News travels fast. Komen er teveel negatieve berichten, dan blijft de sleutel in mijn zak.
De auto: onze oude range , lichte vracht. Waarom? veilig voor hem, geen stoeprandschade aan de velgen, en ondanks de "dure" roep van die auto een behoorlijk, veilig, niet al te prijzig alternatief.Geen noodzaak om nog een auto bij te kopen.
En ja, ik ben een zeeeeeeeer bezorgde en ongeruste vader als ie alleen op pad zal gaan. Ik hoop alleen dat de vele kilometers die we samen gereden hebben van zijn 17e tot nu voldoende zijn om hem verantwoordelijk rijden aangeleerd te hebben.
Een ongeluk zit echter in een klein hoekje en ik mag er niet aandenken op een of ander forum of in een of andere krant "afgemaakt" te worden als ie toch ergens in de fout mocht gaan.
Vluchtmisdrijf zie ik m wel nooit plegen, dat ben ik 110% zeker. Daar zouden 18 jaar opvoeden toch borg moeten voor staan.
BTW mijn avatar is verwijderd, een mooie auto is hier blijkbaar synoniem geworden met "omhooggevallen dikkenekken en dieven"
Blijkbaar telt jaaaaaaaaaaren 7-7 met je werk bezig zijn niet meer mee.
Comment
-
Nu ff terzijde, jaloezie kan ook anders geïnterpreteerd worden. Bijvoorbeeld, soms ziet ge van die knappe miekes in een "snelle" wagen genre Mini Cooper S. Dan denk ik iedere keer, wat een zonde van de techniek, want zij zullen die wagen nooit benutten waarvoor die eigenlijk gemaakt is of zoals ik die zou gebruiken (circuit bijvoorbeeld). Idem hier met de R8, dan denk ik, zonde, ik zou er zoveel beter voor zorgen... Is dat jaloezie?
Comment
-
Ben blij te lezen dat de forumleden nooit te rap rijden nooit dronken rijden en nooit bellen achter het stuur.
Alleen heb ik mijn twijfels als ik zie wat voor wagens er allemaal op het forum zitten.
Is er al geweten hoeveel te rap hij reedt? en hoeveel hij gedronken hadt?
Er gebeuren elk weekend zulke ongevallen, maa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cédric_2 Bekijk BerichtenBen blij te lezen dat de forumleden nooit te rap rijden nooit dronken rijden en nooit bellen achter het stuur.
Alleen heb ik mijn twijfels als ik zie wat voor wagens er allemaal op het forum zitten.
Is er al geweten hoeveel te rap hij reedt? en hoeveel hij gedronken hadt?
Er gebeuren elk weekend zulke ongevallen, maa
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen maar zulke toeren (dronken sturen, vluchtmisdrijf,...) moeten gewoon keihard gestraft worden.
Een geldboete volstaat hier niet vind ik want dat voelt em niet en trekt hij hier geen lessen uit.
De discussie r8, Jonge gast en cadeau van papa staat hier los van.
Ik weet alleen dat ikzelf als ouder mijn Jonge zoon nooit zo een auto zal geven of laten kopen.
En als hij hem dan toch heeft en ik zie/ hoor wat voor toeren hij uithaalt zal de wagen snel in de garage blijven staan. Maar das een discussie van opvoeding zeker?
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Comment
-
En als het niveau hier te laag is, blijf dan op autominded. Ik heb niets tegen autominded of een forum-splitsing, maar dat 'elitair' gedrag van sommige autominded-leden hier boeit ook totaal niet.
Comment
-
Comment
Comment