Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wegenbelasting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door neo Bekijk Berichten
    die gemeentebelasting is dat in begrepen met de wegbelasing of zit ik verkeerd? hoeveel moet ik uiteindelijk betalen, want ik versta het niet ik moet die biv betalen en de wegbelasing en de gemeentebelasting? sorry voor al die vragen maar ik ben een leek op dat gebied bedankt alvast voor julie reacties

mvg
    Kijk eens hier: tarieven verkeersbelasting op pagina 4 kun je de lijst lezen met de bedragen voor de verkeersbelasting bijvb 1.8 tot 1.9 (in feite van 1750cc tot 1949 cc motorinhoud) € 297.40, dit is het bedrag van de jaarlijkse verkeersbelasting INCLUSIEF het aandeeel van de gemeente (bedragen zijn dus altijd aandeel Vlaams Gewest in dit voorbeeld € 270,36 en aandeel Gemeente in dit voorbeeld € 27,04) daarnaast moet je éénmalig (bij de inschrijving van je voertuig dus) BIV betalen. Waarom ze dit uitsplitsen op het aanslagbiljet is mij ook niet duidelijk want in tegenstelling tot andere belastingen (personenbelastingen of onroerende voorheffing) is in het geval van verkeersbelastinghet aandeel van de gemeente 10% voor iedereen gelijk. Maar nogmaals als je ergens het (correcte, want jaarlijks worden die bedragen op 1 juli aangepast) bedrag voor verkeersbelasting leest is dit steeds met inbegrip van het aandeel gemeente.

De aanvullende verkeersbelasting waar Bjorncoupe het ook nog over heeft is de LPG belasting die moet ook jaarlijks betaald worden als je een wagen hebt met een LPG installatie.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      Kijk eens hier: tarieven verkeersbelasting op pagina 4 kun je de lijst lezen met de bedragen voor de verkeersbelasting bijvb 1.8 tot 1.9 (in feite van 1750cc tot 1949 cc motorinhoud) € 297.40, dit is het bedrag van de jaarlijkse verkeersbelasting INCLUSIEF het aandeeel van de gemeente (bedragen zijn dus altijd aandeel Vlaams Gewest in dit voorbeeld € 270,36 en aandeel Gemeente in dit voorbeeld € 27,04) daarnaast moet je éénmalig (bij de inschrijving van je voertuig dus) BIV betalen. Waarom ze dit uitsplitsen op het aanslagbiljet is mij ook niet duidelijk want in tegenstelling tot andere belastingen (personenbelastingen of onroerende voorheffing) is in het geval van verkeersbelastinghet aandeel van de gemeente 10% voor iedereen gelijk. Maar nogmaals als je ergens het (correcte, want jaarlijks worden die bedragen op 1 juli aangepast) bedrag voor verkeersbelasting leest is dit steeds met inbegrip van het aandeel gemeente.

De aanvullende verkeersbelasting waar Bjorncoupe het ook nog over heeft is de LPG belasting die moet ook jaarlijks betaald worden als je een wagen hebt met een LPG installatie.
      ik versta die site niet goed mijn auto heeft 66kw hoeveel moet ik dan betalen?

Comment

ik versta die site niet goed mijn auto heeft 66kw hoeveel moet ik dan betalen?
        Kw heeft niets te maken met jaarlijkse verkeersbelasting tot voor 1 maart was het meebepalend voor de BIV, na 1 maart is er een vergroening van de BIV en telt bij tweedehands het oude systeem dit jaar nog voor 2/3 en het nieuwe systeem voor 1/3 van de BIV.
        KW telde in het oude systeem van de BIV dus mee maar in jouw geval was de 10 fiscale pk hoger dan de 66 kw en was de fiscale pk bepalend. Kijk maar eens naar pagina van voorgaand document. Het stuk nieuwe BIV is moeilijker te berekenen omdat je naast leeftijd ook euronorm en CO² uitstoot moet kennen.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Kw heeft niets te maken met jaarlijkse verkeersbelasting tot voor 1 maart was het meebepalend voor de BIV, na 1 maart is er een vergroening van de BIV en telt bij tweedehands het oude systeem dit jaar nog voor 2/3 en het nieuwe systeem voor 1/3 van de BIV.
          KW telde in het oude systeem van de BIV dus mee maar in jouw geval was de 10 fiscale pk hoger dan de 66 kw en was de fiscale pk bepalend. Kijk maar eens naar pagina van voorgaand document. Het stuk nieuwe BIV is moeilijker te berekenen omdat je naast leeftijd ook euronorm en CO² uitstoot moet kennen.
          ik heb op de link https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top mijn chasie nr ingegeven en ik kreeg alles ingevuld co2 enz en bedrag was voor biz 60 + jaarlijks 297

Comment

ik vesta het niet meer toen ik terug op die stite ging en ingevuld kom ik nu op 123 Biv?

Comment

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 263,05EUR
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 968,88EUR
              De AVB (Aanvullende verkeersbelasting) bedraagt: 208,2EUR

zucht

Comment

ik vesta het niet meer toen ik terug op die stite ging en ingevuld kom ik nu op 123 Biv?
                vanwaar haal je die berekering? ik heb maar 10pk!

chassinummer yv1vs7113vf034894
                inschringsdatum 28/03/2012
                datum van eerste inverkeerstelling 10/06/1997
                type verkeerbelasing alle
                type brandstof diezel
                eroonrm ken ik niet
                co2 is 0.324 maar kan het niet ingeven op de site
                ficale pk 10
                cc 1870
                kilowatt 66
                bedrag BIV 67.58
                297.4 vb

zit ik fout?
                Last edited by ; 25/05/2012, 20:43.

Comment

Ge hebt 10 fiscale PK , dat is wel wat anders hé...

Comment

vanwaar haal je die berekering? ik heb maar 10pk!

chassinummer yv1vs7113vf034894
                    inschringsdatum 28/03/2012
                    datum van eerste inverkeerstelling 10/06/1997
                    type verkeerbelasing alle
                    type brandstof diezel
                    eroonrm ken ik niet
                    co2 is 0.324 maar kan het niet ingeven op de site
                    ficale pk 10
                    cc 1870
                    kilowatt 66
                    bedrag BIV 67.58
                    297.4 vb

zit ik fout?
                    Als dat zo op die site staat dan zal dat wel kloppen.

Comment

Working...
                    X