Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wegenbelasting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wegenbelasting

hey iedereen,

ik heb een volvo s40 bj 1997 gekocht. nu is mijn vraag hoeveel ik wegentax moet betallen.

kenmerken van de wagen
    Volvo V + S40
    bj 1997
    66 kw
    cilinders 4 in 1 lijn
    cilinderinhoud 1870 cm3

MvG

Hier kan je dit opvragen

Ofwel alle gegevens invullen ofwel chassisnummer (YV1..........) van uw wagen ingeven (dan ben je zeker van de correcte tax)

Comment

waar vindt ik de chassinummer? want vindt het nergens op mijn auto papieren

Comment

staat op uw homologatiebewijs of roos formulier (bij Volvo begint dit meestal met YV1xxxxxxxxxxxxx)

Comment

ik heb het gevonden maar er staan twee bedragen
          De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 67,58EUR
          De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:
          moet ik nu die bedragen samen tellen?
          297,4EUR

Comment

moet ik nu die twee bedragen samen rekenen? of moet ik 297.4€ betalen?

Comment

BIV is éénmalig te betalen; VB is jaarlijks.
              Dus eerste jaar 67€ + 297€, daarna elk jaar 297€

Comment

moet ik die bedrag ommidelijk betallen na dat ik mijn platen heb of pas over een jaar?

Comment

Ik dacht dat je een overschrijving krijgt enkele weken nadat je je platen hebt gehad, daarna krijg je elk jaar een overschrijving voor VB (in het 'begin' van het jaar)
                  Nog nooit een auto gehad ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neo Bekijk Berichten
                    ik heb het gevonden maar er staan twee bedragen
                    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 67,58EUR
                    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt:
                    moet ik nu die bedragen samen tellen?
                    297,4EUR

Eerste keer beide , dan elk jaar enkel de Verkeersbelasting .

Comment

neen nog nooit een auto gehad. wat ik nog wou vragen: kun je die belasting in 3 schijven betalen, of moet je direct de hele bedrag betalen?

Comment

Belasting en BIV moet je volledig in 1 keer volledig betalen. Je krijgt de betaling ongeveer 1 mùaand na inschrijving voertuig en je hebt dan nog 2 maanden om te betalen. Dus wegenbelasting en BIV moet ongeveer 3 maanden na inschrijving betaald zijn. Daarna zul je jaarlijks op ongeveer hetzelfde tijdstip (als de eerste keer) een nieuwe overschrijving voor de wegenbelasting binnen krijgen die ook steeds in 1 maal moet betaald zijn. Dit zijn te voorziene kosten voor een wagen die je dus best op voorhand in je budget incalculeert.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

gemeente belasting komt er ook nog eens bij he,dat is bij ons bvb net geen 20 eur...
                          is 10 % van jvb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            Belasting en BIV moet je volledig in 1 keer volledig betalen. Je krijgt de betaling ongeveer 1 mùaand na inschrijving voertuig en je hebt dan nog 2 maanden om te betalen. Dus wegenbelasting en BIV moet ongeveer 3 maanden na inschrijving betaald zijn. Daarna zul je jaarlijks op ongeveer hetzelfde tijdstip (als de eerste keer) een nieuwe overschrijving voor de wegenbelasting binnen krijgen die ook steeds in 1 maal moet betaald zijn. Dit zijn te voorziene kosten voor een wagen die je dus best op voorhand in je budget incalculeert.
                            dan valt het nog mee, als ik 3maand de tijd heb om te betalen
                            Last edited by ; 18/05/2012, 08:30. Reden: iets vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                              gemeente belasting komt er ook nog eens bij he,dat is bij ons bvb net geen 20 eur...
                              is 10 % van jvb
                              daar heb ik nog nooit van gehoord. amai hoeveel belasting moeten we allemaal betalen zeg!

Comment

Welkom in België!
                                2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                  is 10 % van jvb
                                  Inderdaad 10% van de wegenbelasting is gemeentebelasting maar deze zit steeds in het genoemde getal inbegrepen (is een vast percentage 10%) dat de gemeente krijgt waar de houder van de nummerplaat is ingeschreven. Dus de bedragen die je kunt vinden voor de wegenbelasting (bijvb. autogids ofzo) is steeds met inbegrip van de gemeentebelasting.
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

oh oke,ja zou kunnen,dacht er net aan toen ik mijn belasting brief kreeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Inderdaad 10% van de wegenbelasting is gemeentebelasting maar deze zit steeds in het genoemde getal inbegrepen (is een vast percentage 10%) dat de gemeente krijgt waar de houder van de nummerplaat is ingeschreven. Dus de bedragen die je kunt vinden voor de wegenbelasting (bijvb. autogids ofzo) is steeds met inbegrip van de gemeentebelasting.
                                      die gemeentebelasting is dat in begrepen met de wegbelasing of zit ik verkeerd? hoeveel moet ik uiteindelijk betalen, want ik versta het niet ik moet die biv betalen en de wegbelasing en de gemeentebelasting? sorry voor al die vragen maar ik ben een leek op dat gebied bedankt alvast voor julie reacties

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neo Bekijk Berichten
                                        die gemeentebelasting is dat in begrepen met de wegbelasing of zit ik verkeerd? hoeveel moet ik uiteindelijk betalen, want ik versta het niet ik moet die biv betalen en de wegbelasing en de gemeentebelasting? sorry voor al die vragen maar ik ben een leek op dat gebied bedankt alvast voor julie reacties

mvg
                                        je krijgt na de aanvraag van je nummerplaten na een tijdje een brief van vlaamse overheid aanslag biljet inzake verkeersbelasting,belasting op inverkeerstelling (b.i.v) en aanvullende verkeersbelasting(a.v.b.)

de eerste die dat je nu gaat krijgen zitten 3 dingen in de factuur.

-verkeersbelasting vlaams gewest
                                        -opdeciem gemeente (10% van verkeersbelasting vlaams gewest)
                                        -belasting op inverkeerstelling (b.i.v)

hoeveel de bedragen zullen zijn weet ik niet van buiten,die zijn verandert,biv wordt dacht 70 % oude systheem en 30 % nieuwe systheem
                                        ik weet wel heb onlangs tax van mijn zus haar wagen gehad en de biv kwam goedkoper uit nu dan waneer ik mijn auto inschreef.

die 3 bovenstaande punten worden samen geteld en onderaan staat het totaal bedrag dan .
                                        jaar erna moet je het laatste puntje belasting op inverkeersstelling (b.i.v) niet meer betalen dat is maar 1 x (per wagen die je inschrijft uiteraard).
                                        dan moet je jaarlijks aleen nog 2 bovenste puntjes betalen.

heb er net mijn belasting brief bijgenomen van 1ste inschrijving en nu de jaarlijkse ook

Comment

Working...
                                        X