Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode diesel problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rode diesel problemen

Hey ,ben nieuw hier .
    Ik vroeg mij af of ik hier tips of raad kan krijgen . Ik ben gecontroleerd op diesel ,en was er gerust in ,daar ik nooit ofte nimmer rode diesel heb getankt .Ford connect nieuw gekocht.Uitslag ....rode diesel gevonden in tank. Hoe is dit mogelijk?Ik zou 0,03 boven de "toegelaten;..sigh" waarde zitten . voorstel tot "minnelijke schikking" ...500 euro !!
    Bij mijn uitleg dat ze dan beter de tankstations hun tanken gaan controleren ,de nodige bedreigingen gehad ,dat me dit tot 10000 euro kan kosten.
    Heeft er iemand ervaringen hieromtrent ,en wat er tegen te doen ?
    Ik neem aan dat ze geld zoeken ,maar deze manier is toch echt niet de goede

niet betalen en laat t voorkomen als de boete echt hoog is, ken mensen die al jaren op rode rijden zonder controle, zelfs iemand die half jaar op hydraulische olie reed met een 15 jaar oude auto
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik reed destijds ook met mijn oude landcruiser half diesel ,half petrolium (was altijd wit)
      Maar het probleem is nu ,Ik ben gecontroleerd en heb nooit ,maar dan ook nooit rode diesel getankt. Daarbij vraag ik mij af ,wanneer iemand op rode word gepakt voor mij ...word dat pompje gekuist ? Tankwagens worden die gekuist?Nadat ik ben "gepakt" is het onmogelijk zelf nog een test te laten doen ,want dan zeggen ze dat je alles eerst hebt gekuist
      Ik zou 0,03 ? teveel in mn tank gehad hebben ,terwijl maar 0,08 zou "mogen"sigh...
      Last edited by ; 25/04/2012, 18:43.

Comment

Heb je geen uittreksels van je tankbeurten?
        Goed mogelijk dat de uitbater/leverancier niet correct is.

Comment

Helaas niet ,daar ik voor mn werk zowat overal zit ,tank ik dus ik overal

Comment

ook niet op je bankafschriften ? of betaal je cash en ben je dan ook nog zwartwerker ??

Comment

laat het duidelijk zijn ,ik ben geen zwartwerker ,ik zoek enkel mensen die ervaring hebben met dit topic ,en eventueel hulp kunnen bieden .
              ik tankte ook aan de Total en de en de Esso richting Put in kapellen

Comment

maar heb je niets staan op je afschriften ?

Comment

Onlangs van een buurtbewoner ook gehoord. Controle op diesel en zaten sporen van rode diesel in. Hij verwees naar zijn vast benzinestation maar dat werd afgewimpeld. Toevallig een station van iemand die hier in de regio meerdere stations heeft. En die destijds al door makro zou buiten gezet zijn als leverancier, en dit na gefoefel met de brandstoffen. Een bedrijf dat ervoor gekend staat te mengen met andere minderwaardige brandstoffen. Maar ook dikke vriendjes is met alle politiekers en machthebbers van de gemeenten en provincies. Hij heeft dan uiteindelijk de boete maar braaf betaald en een ander benzinestation gezocht voor te gaan tanken. Dat veel stations foefelen is zeker. Ik denk dat als je bij esso, totalfina of andere grotere merken tankt dat je dit probleem niet zo snel zult voor hebben.

Comment

Normaal zit toch een kijkvenstertje bij de tankpomp?

Probeer toch maar ergens tegenanalyse te vragen of zo.

Comment

met het blote oog is dit helaas niet zichtbaar. Een analyse nadien kan voor jezelf uitsluitsel geven maar niet voor hen. Een brandstof analyse kost al snel 260 euro
                      dat zou dan al 760 euro zijn ,met welk resultaat ?

Comment

Ik zou die minnelijke schikking absoluut NIET aanvaarden!

Als jij nooit anders getankt hebt dan aan een pomp, dan ben jij niet verantwoordelijk hiervoor hé. Dit kan je toch aantonen?
                        Wie betaald zijn brandstof nog cash?! Niemand zou ik denken, misschien een buitenlander wiens tankkaart niet werkt hier (en dan nog)
                        Zeker als het voor professioneel gebruik is,aangezien die kosten volledig in te brengen zijn bij een lichte vracht. (bijkomend argument)

Kijk eens via je online banking, daarmee kun je een overzichtje maken voor alle tankbeurten van de laatste maanden/jaren. Daarmee kan je bewijzen dat je gewoon gaat tanken aan de pomp.

Als ze dan iemand willen beboeten, dat ze dan met dat lijstje gaan zoeken naar de sjoemelende pomphouder!

Als je een verweer schrijft met alle argumenten erin waarom je dit betwist... ik denk dat ze al eens stevig gaan nadenken om dit voor te brengen. Doen ze dit toch? Dan kan je de rechter wel overtuigen me dunkt!

Het is aan hen om controles uit te voeren op brandstofleveranciers. Als ze die job goed doen, had jij niet onbewust brandstof getankt waar iets mee aan de hand was. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor wat er uit het pistool van een brandstofpomp komt?!

Ik zou eens informeren naar rechtsbijstand, en ZEKER NIET betalen...
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                          Ik zou die minnelijke schikking absoluut NIET aanvaarden!

Als jij nooit anders getankt hebt dan aan een pomp, dan ben jij niet verantwoordelijk hiervoor hé. Dit kan je toch aantonen?
                          Wie betaald zijn brandstof nog cash?! Niemand zou ik denken, misschien een buitenlander wiens tankkaart niet werkt hier (en dan nog)
                          Zeker als het voor professioneel gebruik is,aangezien die kosten volledig in te brengen zijn bij een lichte vracht. (bijkomend argument)

Kijk eens via je online banking, daarmee kun je een overzichtje maken voor alle tankbeurten van de laatste maanden/jaren. Daarmee kan je bewijzen dat je gewoon gaat tanken aan de pomp.

Als ze dan iemand willen beboeten, dat ze dan met dat lijstje gaan zoeken naar de sjoemelende pomphouder!

Als je een verweer schrijft met alle argumenten erin waarom je dit betwist... ik denk dat ze al eens stevig gaan nadenken om dit voor te brengen. Doen ze dit toch? Dan kan je de rechter wel overtuigen me dunkt!

Het is aan hen om controles uit te voeren op brandstofleveranciers. Als ze die job goed doen, had jij niet onbewust brandstof getankt waar iets mee aan de hand was. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor wat er uit het pistool van een brandstofpomp komt?!

Ik zou eens informeren naar rechtsbijstand, en ZEKER NIET betalen...
                          Zo denk ik er ook over, zou ik nooit betalen maar ik kan dan ook alles bewijzen.
                          Als de TS idd veel cash betaald (zwart) heeft hij niets!!

Comment

Ja, maar een ford connect is een lichte vracht... ALLE kosten hier omtrent zijn voor pro gebruik 100% in te brengen... waarom zou je ook maar overwegen om daarmee te tanken met zwart geld of cash?!

Sowieso is tanken met zwart geld niet echt een goed plan... de kilometerstand is immers geregistreerd, en de fiscus weet ook wat zo'n wagen ongeveer kan verbruiken.
                            www.meevliegen.be

Comment

Niet betalen. Laat ze maar bewijzen dat je NIET te goeder trouw bent. En schakel inderdaad rechtsbijstand in.

Comment

Neen Timmeke ,als je als prive persoon met een lichte vracht rijd ,kun je niks inbrengen. Ik kom uit zelfstandigheid ,maar boeken zijn dicht.Toen wel ,nu niet meer (auto is wel betaald)
                                En het gaat er niet om hoe je betaald, maar om de vraag of ze stalen moeten meenemen om je twee weken later het resultaat te laten weten. Ter plaatse getest worden kan ik inkomen ,maar niet twee weken later. En kom me niet zeggen dat dit niet ter plaatse kan gebeuren .
                                Sorry maar dit maakt me woedend ,dat ze je netjes in de rij doen lopen ,en wanneer je dit doet ,ze je dan nog naaien

Comment

Willy jong ge zijt in t zak gezet. Zeker niet betalen.
                                  2.0 JTDm

Comment

Maakt mij ook woedend!
                                    NIET betalen, punt!
                                    Ze kunnen proberen, zoals ze nu doen. En een grote hoop zal idd geïntimideerd zijn en zijn portefeuille open doen.
                                    Maar uiteindelijk bewijst dit niets hé. Als ge nu knalrode diesel had, OK dan. Maar ge kunt u allicht wel de laatste paar tankbeurten voor de controle herinneren hé. Netjes opgeven in je verweer en vriendelijk naar daar verwijzen om stalen te nemen en te vergelijken.

Zij kunnen niet bewijzen dat jij fraude hebt gepleegd met brandstoffen. Ze hebben enkel brandstof aangetroffen in uw tank waar iets NET over de limiet was, waardoor er eigenlijk nog niks noemenswaardig aan de hand is. Het enige wat jij weet is dat jij gaat tanken waar je komt en brandstof nodig hebt.

Welke rechter gaat jou veroordelen hiervoor?! Tenzij misschien dat je een geschiedenis hebt met fraude of dergelijke feiten. Ik zou afwachten, en als het voor komt formeel om vrijspraak vragen! Grote kans dat je dit haalt, of dat de rechter je een voorwaardelijke sanctie oplegt zodat je eigenlijk vrijuit gaat tenzij je binnen X-aantal jaar opnieuw voor dergelijke feiten moet voorkomen.

En een tip: tank vanaf nu enkel nog met de tank of bankkaart;-) Het maakt niet uit idd hoe je betaald, maar zo had je wel een handig en makkelijk rapport van AL je tankbeurten. Nu moet je gaan nadenken...
                                    www.meevliegen.be

Comment

Wat een kloterij. Je moet dus in feite zelf kunnen bewijzen dat je onschuldig bent... Das tegen de principes van de rechtsgang maar zo'n zaken maken flikken en douane je graag wijs zodat je betaalt zonder je veel vragen te stellen en tegen te stribbelen. Ik zou in een gelijkaardig geval ook niet betalen en naar de rechter stappen. Aan de andere kant is de uitkomst daar ook onzeker maar het is zeker het proberen waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Wat een kloterij. Je moet dus in feite zelf kunnen bewijzen dat je onschuldig bent... Das tegen de principes van de rechtsgang maar zo'n zaken maken flikken en douane je graag wijs zodat je betaalt zonder je veel vragen te stellen en tegen te stribbelen. Ik zou in een gelijkaardig geval ook niet betalen en naar de rechter stappen. Aan de andere kant is de uitkomst daar ook onzeker maar het is zeker het proberen waard.
                                        Hoewel ik dus wel geloof dat Willy53 onschuldig is is het wel zo dat er een overtreding is vastgesteld, het is niet zo maar dat Willy53 een voorstel tot minnelijke schikking krijgt. Het staat hem vrij, indien hij het kan om te bewijzen dat hij enkel ter goeder trouw getankt heeft en dat hij dus niet weet hoe het mogelijk is dat er rode diesel zou zijn aangetroffen in zijn tank, dus niets omgekeerde wereld: overtreding vastgesteld maar men zal hem de kans geven (in de rechtbank) om zijn onschuld te bewijzen.
                                        En nogmaals Willy53 ik twijfel niet aan uw onschuld... maar vrees wel dat het moeilijk zal worden om te bewijzen dat je enkel ter goeder trouw getankt hebt als je niet steeds een bewijs van het tanken hebt (bankafschrift, kasticket, factuur,...).
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                        X