2 maand geleden reed ik langs de garage omdat een koplamp defect was. Nadat het lampje vervangen was, merkte de garagist dat er iets mis was met de motor die de hoogte van de lamp regelt. Hij besloot om aan beide zijden de motor te vervangen, aangezien dat toch nog onder garantie was.
Ik moest daarvoor enkele dagen later de wagen binnenbrengen. Ik vroeg om ook de ruitenwisser-vloeistof bij te vullen en een klein onderhoud te doen. 's Avonds haal ik de wagen op en alles lijkt in orde.
In de voorbije 2 maand heb ik weinig met de wagen gereden. Gisteren op weg naar Brussel, vertrek ik aan het licht van Londerzeel. Bij 110km/u maakt de motor plots een enorm lawaai. Ik ga onmiddellijk naar de kant en bel VTB/VAB. De man komt aan, doet de motorkap open en zegt direct : "Ik zie wat het probleem is. Uw oliedop is verdwenen."
De oliedop bleek onderaan in het chassis te liggen en er bleek totaal geen olie meer in de motor te zitten, waardoor de motor vastgelopen was.
Bij de garage meldt men mij dat ik al in 16.000km geen olie meer heb gehad, ondanks het feit dat ik 2 maand geleden (3000km geleden) om klein onderhoud gevraagd had. Het feit dat de dop niet meer in de motor zat, maakt duidelijk dat die niet goed vastgeschroefd was (nochtans is het een klik-draaidop).
De garagist ontkent dus dat het zijn fout is en wijst mij met de vinger. Ik heb nog nooit olie vervangen of zelf toegevoegd en zal dat ook nooit doen... ik blijf van de binnenzijde van de wagen af.
Iemand enige suggesties hoe ik kan vermijden dat ik voor de (waarschijnlijk grote) kosten opdraai voor een fout van de garagist ?
Nog even vermelden dat er op geen enkel ogenblik een lampje is gaan branden dat me waarschuwde over een laag oliepeil. De motorkap hangt aan de linkerzijde wel volledig vol olie, alsook de rest van de zaken die onder motorkap zitten aan de linkerzijde.
Ik moest daarvoor enkele dagen later de wagen binnenbrengen. Ik vroeg om ook de ruitenwisser-vloeistof bij te vullen en een klein onderhoud te doen. 's Avonds haal ik de wagen op en alles lijkt in orde.
In de voorbije 2 maand heb ik weinig met de wagen gereden. Gisteren op weg naar Brussel, vertrek ik aan het licht van Londerzeel. Bij 110km/u maakt de motor plots een enorm lawaai. Ik ga onmiddellijk naar de kant en bel VTB/VAB. De man komt aan, doet de motorkap open en zegt direct : "Ik zie wat het probleem is. Uw oliedop is verdwenen."
De oliedop bleek onderaan in het chassis te liggen en er bleek totaal geen olie meer in de motor te zitten, waardoor de motor vastgelopen was.
Bij de garage meldt men mij dat ik al in 16.000km geen olie meer heb gehad, ondanks het feit dat ik 2 maand geleden (3000km geleden) om klein onderhoud gevraagd had. Het feit dat de dop niet meer in de motor zat, maakt duidelijk dat die niet goed vastgeschroefd was (nochtans is het een klik-draaidop).
De garagist ontkent dus dat het zijn fout is en wijst mij met de vinger. Ik heb nog nooit olie vervangen of zelf toegevoegd en zal dat ook nooit doen... ik blijf van de binnenzijde van de wagen af.
Iemand enige suggesties hoe ik kan vermijden dat ik voor de (waarschijnlijk grote) kosten opdraai voor een fout van de garagist ?
Nog even vermelden dat er op geen enkel ogenblik een lampje is gaan branden dat me waarschuwde over een laag oliepeil. De motorkap hangt aan de linkerzijde wel volledig vol olie, alsook de rest van de zaken die onder motorkap zitten aan de linkerzijde.
Comment