Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat; wanneer ontvangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe nummerplaat; wanneer ontvangen?

Iemand een idee hoelang het wachten is vooraleer je je nieuwe nummerplaat ontvangt bij een nieuwe inschrijving?

'k Hoor nogal wat tegenstrijdigheden...
    De ene zegt mij; de wagen voor 12u inschrijven...'s anderendaags de nummerplaat.
    De andere zegt me dan weer; ten laatste voor 17u inschrijven...'s anderendaags de nummerplaat.

Op de site van bpost leest ik dat indien de inschrijving voor 17u gebeurt, je daags nadien de nummerplaat ontvangt.

Iemand die me duidelijkheid kan brengen?

Thx!

vorige week dinsdag documenten verstuurd naar de DIV...maar nog altijd geen kenteken ontvangen

Comment

Gisteren online aangevraagd bij de verzekering , vandaag in de bus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
        Gisteren online aangevraagd bij de verzekering , vandaag in de bus
        M'n verzekeringsagent zegt me ook; voor 12u online inschrijven is daags nadien de nummerplaat ontvangen . Maar op de site van bpost (de post) lees ik aanvragen voor 17u.
        Nu ja, 'k zal maar luisteren naar m'n verzekeringsagent.
        En trouwens, wagen wordt deze week geleverd, vrijdag de papieren, ... dus nog even tijd om hem op 1 maart in te schrijven. Tijdig dé papieren bezorgen bij de verzekering zodat ze op 1 maart direct kunnen inschrijven ('s morgens). 'k Wil toch wél tijdig m'n plaatje ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochen_GT Bekijk Berichten
          vorige week dinsdag documenten verstuurd naar de DIV...maar nog altijd geen kenteken ontvangen
          dat is wel érg lang!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
            M'n verzekeringsagent zegt me ook; voor 12u online inschrijven is daags nadien de nummerplaat ontvangen . Maar op de site van bpost (de post) lees ik aanvragen voor 17u.
            Nu ja, 'k zal maar luisteren naar m'n verzekeringsagent.
            En trouwens, wagen wordt deze week geleverd, vrijdag de papieren, ... dus nog even tijd om hem op 1 maart in te schrijven. Tijdig dé papieren bezorgen bij de verzekering zodat ze op 1 maart direct kunnen inschrijven ('s morgens). 'k Wil toch wél tijdig m'n plaatje ze
            Ik denk eigenlijk dat volgende week wel een beetje vertraging kan gaan geven, er zitten nogal mensen te wachten op de nieuwe regeling.

Comment

dat is wel érg lang!
              online aanvragen kon niet doordat het een import auto is/was, ik had 2 roze formulieren(douane - keuring) en dat samen met een kopie van het gelijkvormigheidsattest heb ik dit verstuurd..
              deze middag al een mail verstuurd maar nog geen respons

Comment

Mijn documenten voor de moto zijn donderdag verzonden en ik zou mijn plaat morgen pas krijgen.

Comment

misschien is het te druk(volgens hun werk tempo) bij de DIV maar ik vind het wel zéér lang

Comment

online aanvragen kon niet doordat het een import auto is/was, ik had 2 roze formulieren(douane - keuring) en dat samen met een kopie van het gelijkvormigheidsattest heb ik dit verstuurd..
                    deze middag al een mail verstuurd maar nog geen respons
                    Waarom ben je niet gewoon langs gegaan?

Idem hier, ook import. Vrijdag om 14uur30 stempel gekregen bij DIV, maandagochtend pakketje van Bpost ontvangen met nieuwe plaat..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Waarom ben je niet gewoon langs gegaan?

Idem hier, ook import. Vrijdag om 14uur30 stempel gekregen bij DIV, maandagochtend pakketje van Bpost ontvangen met nieuwe plaat..
                      hopelijk zijn ze mijn documenten niet kwijt.. reçutje van B-post heb ik ook nog + scans(docs.)

Comment

hopelijk zijn ze mijn documenten niet kwijt.. reçutje van B-post heb ik ook nog + scans(docs.)
                        'k denk dat je je pakketje online bij bpost kan tracken...

Comment

'k denk dat je je pakketje online bij bpost kan tracken...
                          nope toch niet met de (bar)code op het kasticket..
                          ik lig al met griep in m'n zetel en nu nog dit..

Comment

nope toch niet met de (bar)code op het kasticket..
                            ik lig al met griep in m'n zetel en nu nog dit..
                            da's balen man... misschien toch maar is bellen ofzo.
                            snel beterschap hé

Comment

da's balen man... misschien toch maar is bellen ofzo.
                              snel beterschap hé
                              morgen zal de makelaar mij bellen in hoe ver het zit... sjans dak de documenten gescand heb...

Comment

Iemand een idee hoelang het wachten is vooraleer je je nieuwe nummerplaat ontvangt bij een nieuwe inschrijving?

'k Hoor nogal wat tegenstrijdigheden...
                                De ene zegt mij; de wagen voor 12u inschrijven...'s anderendaags de nummerplaat.
                                De andere zegt me dan weer; ten laatste voor 17u inschrijven...'s anderendaags de nummerplaat.

Op de site van bpost leest ik dat indien de inschrijving voor 17u gebeurt, je daags nadien de nummerplaat ontvangt.

Iemand die me duidelijkheid kan brengen?

Thx!
                                Naargelang waar je woont , is de plaat er snel of minder snel...

De mijne : 16.30 h bij de verzekering "aangevraagd" .......11 uur de volgende ochtend een telefoontje van m'n garage : uw auto staat klaar met de platen er reeds op

Snel ? , in mijn geval wel (ik had geen 80 euro extra over om deze nog sneller te laten toekomen )

Comment

Als het niet online gaat , altijd proberen zelf naar de DIV te gaan.

Ik heb dit de laatste twee keer gedaan, één keer voor 12u en één keer na 12u. Telkens stond de facteur de dag erna aan de deur

Das de reden dat ik nooit via de post iets naar DIV verstuur, je hoort niks anders dan dat dat vele langer kan duren. Laatst had ik een herinschrijving, dat gaat niet via internet. De verzekeraar stelde voor om het op te sturen via de post, maar ik ben toch maar zelf gegaan. Bij de verzekering vertelde ze er wel bij dat zij dat dan aangetekend verzenden... heb jij dat ook gedaan??

Comment

Vrijdag 11u30 besteld maandagmorgen 8u15 had ik mijn plaat & inschrijvingsbewijs best wel snel als je dit met vroeger vergelijkt (verzenden met de post duurde toen echt wel ook zo'n 2 tot 3 weken)...
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Kan je nog een copij van je plaat meebestellen?Of is de levering dan trager?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                        Mijn documenten voor de moto zijn donderdag verzonden en ik zou mijn plaat morgen pas krijgen.
                                        Welke?

En als je verzekeringsagent de moeite doet en naar de DIV gaat heb je ze ook de dag nadien.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X