Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
    Ik snap je verhaal niet.
    Hier heeft toch nooit iemand over foefelen gesproken.
    Op de polis wordt toch vermeld wie de bestuurder of courante bestuurders van het verzekerde voertuig zijn.
    Een courante bestuurder is iedere persoon die meestal het voertuig bestuurt en in geval van ouders met kinderen is het best mogelijk dat 1 van de kinderen de courante bestuurder is.
    De premie wordt dus bepaald aan het profiel van de bestuurder.
    Het is bij veel maatschappijen goedkoper om als ouder de verzekering op jouw naam te nemen en een kind als courante bestuurder te vermelden in de polis. En daar hadden we het hier toch over.
    foefelen: het is een gekende praktijk de jongere als 'occasionele bestuurder' in de polis te zetten, en papa als gebruikelijke bestuurder. Tarief wordt inderdaad bepaald op de gebruikelijke bestuurder (in casu de vader), en zal dus goedkoper uitvallen.
    Als vader als verzekeringsnemer staat, en zoon als gebruikelijke bestuurder => 100 % correct.

Het klopt ook dat vele maatschappijen een gunstiger tarief geven als alle gezinsleden er verzekerd zijn (of als ook de brandverzekering van de gezinswoning er zit.

Niet alle makelaars zijn 'foefelaars', integendeel, net als in alle andere jobs doet 99 % zijn werk zoals het moet. Maar 't zijn die die de truken van de foor toepassen die steeds naar boven komen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik denk dat er gewoon een duidelijk onderscheidt moet gemaakt worden tussen occasionele bestuurder en courante bestuurder, denk dat deze een wereld van een verschil kunnen maken in geval van een schadegeval ..

Ik ben 1 jaar op de naam van mijn moeder verzekerd geweest en 2 maand op de naam van mijn vader. In het eerste geval Federale en in het tweede Ethias.
      De Colt waar ik toen mee reed heb ik toen ik begon met werken gewoon overgezet naar mijn eigen naam bij Ethias (dom, dommer, domst ), toen ik de V70 wou verzekeren heb ik echt actief gezocht achter de goedkoopste, en dat was niet de Federale, noch Ethias.

DVV kwam goedkoop uit, Optimco ook en wonder boven wonder was KBC net iets duurder als Optimco, de keuze was toen zeer snel gemaakt

Ter illustratie, voor een BA, RB en kleine omnium (ongeveer he): Ethias 2300, Optimco 1500, DVV 1700, KBC 1600.

Bon, om een lang verhaal kort te maken, verzekeringen is echt iets waar je veel op kan besparen

Mijn nadeel is dat ik nooit de BM van mijn ouders heb kunnen overnemen en dus nog altijd vrij hoog zit
      All hail the Ovlov

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Als vader als verzekeringsnemer staat, en zoon als gebruikelijke bestuurder => 100 % correct.
        Dit is dan ook onze bedoeling. We willen echt niet 'foefelen'. Je moet dan inderdaad maar eens een ongeluk in jouw fout hebben. Dat risico willen we dus ook niet lopen.
        Ik wou gewoon weten of zo'n registratie van de zoon (ik dus) als gebruikelijke bestuurder mogelijk was.

Anyway, een afspraak voor morgen bij de verzekeringsmakelaar. Dan zal ik100 % zekerheid hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baiden Bekijk Berichten
          Dit is dan ook onze bedoeling. We willen echt niet 'foefelen'. Je moet dan inderdaad maar eens een ongeluk in jouw fout hebben. Dat risico willen we dus ook niet lopen.
          Ik wou gewoon weten of zo'n registratie van de zoon (ik dus) als gebruikelijke bestuurder mogelijk was.

Anyway, een afspraak voor morgen bij de verzekeringsmakelaar. Dan zal ik100 % zekerheid hebben.
          ter aanvulling: bij veel maatschappijen moet de gebruikelijke bestuurder dezelfde domicilie hebben als de verzekeringsnemer.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            ter aanvulling: bij veel maatschappijen moet de gebruikelijke bestuurder dezelfde domicilie hebben als de verzekeringsnemer.
            Lijkt me enigszins logisch. Aangezien ik nog thuis woon, zal dat geen probleem zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rafiki Bekijk Berichten
              Ter illustratie, voor een BA, RB en kleine omnium (ongeveer he): Ethias 2300, Optimco 1500, DVV 1700, KBC 1600.

Bon, om een lang verhaal kort te maken, verzekeringen is echt iets waar je veel op kan besparen
              Voor BA en kleine omnium is dit inderdaad relatief makkelijk vergelijken.
              Heb zelf volledige omnium en was inderdaad op het eerste zicht elders goedkoper af maar eigenlijk moet je de hele contracten volledig uitpluizen en dan komen er wel verschillen aan het licht op gebied van wat wel en niet gedekt is en in welke mate of voor welke bedragen.
              Bepaalde maaatschappijen hanteren EURO+ norm, anderen niet
              Veiligheid bestuurder: geldt bij bepaalde maatschappijen ook wanneer je een ander voertuig bestuurt dan je eigen voertuig.
              En zo zijn er nog wel een aantal verschillen, kortom het is niet zo makkelijk vergelijken dan je denkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk Berichten
                Voor BA en kleine omnium is dit inderdaad relatief makkelijk vergelijken.
                Heb zelf volledige omnium en was inderdaad op het eerste zicht elders goedkoper af maar eigenlijk moet je de hele contracten volledig uitpluizen en dan komen er wel verschillen aan het licht op gebied van wat wel en niet gedekt is en in welke mate of voor welke bedragen.
                Bepaalde maaatschappijen hanteren EURO+ norm, anderen niet
                Veiligheid bestuurder: geldt bij bepaalde maatschappijen ook wanneer je een ander voertuig bestuurt dan je eigen voertuig.
                En zo zijn er nog wel een aantal verschillen, kortom het is niet zo makkelijk vergelijken dan je denkt.
                Nu nog gekker

Als je wagen voorzien is van parkeersensoren, parking assist en achteruitkijkcamera krijg je in Duitsland bij verschillende maatschappijen korting.
                Heeft er iemand weet of dit in België ook al gebeurd.
                Last edited by ; 20/02/2012, 17:44. Reden: fout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                  Het "truukje" dat je beschrijft, nl. ouder als eerste bestuurder en de jonge chauffeur als tweede bestuurder, of gelegenheidsbestuurder of hoe de maatschappij in kwestie het ook omschrijft, is inderdaad het meest toegepast en op zich ook legaal. Als je via een makelaar werkt, zal die dat trouwens zelf steevast op die manier aanraden (als je met zo'n directe verzekeringsmaatschappij werkt, gaan die wellicht niet zelf de pap in de mond geven ). Als je een schadegeval veroorzaakt, is het voor de verzekeringsmaatschappij ook niet zo eenvoudig om te bewijzen dat jij eigenlijk de enige bestuurder bent van het voertuig en dat het dus geen "toeval" was dat jij aan het stuur zat op het moment van het schadegeval.

Er zijn ook formules waarbij je bepaalde verplichtingen op je moet nemen in ruil voor een lagere premie, bv. niet in het weekend rijden e.d., maar dat beperkt aanzienlijk je vrijheid, en gaat dus in tegen één van de allerbelangrijkste redenen waarom je een auto koopt. Als het is om onvrij te zijn, kan je ook de bus nemen.
                  Opletten met dit soort goeie raad...

Als de jonge gast de bestuurder van een wagen is, en dit wordt verzwegen, dan is dat verzekeringsfraude.

Als die jonge gast een serieus accident heeft, dan komt de verzekering daar achter (om te beginnen door dit topic en Google).

Aangezien het niet was aangegeven dat de jonge gast de bestuurder was, was het te verzekeren risico niet correct aangegeven, en trekt de verzekering zich simpelweg terug. Einde verhaal.

Comment

wat ik sowieso altijd doe is, vergelijken..over and over again na het vergelijken neem ik zelf contact op met de maatschappij en informeer naar de details. Natuurlijk kun je ze ook bellen met bijv een vraag over de juiste dekking en dergelijke

Comment

Mensen, kheb een klein vraagje. Weet er iemand een goedkope verzekering voor een 17 jarige? Nu zou het 1300€ zijn voor een auto met 75PK diesel, mercedes. Aanvraag was bij Mercator.

Comment

Argenta is prijs laten maken, toen ik net 18was gaven die mij de beste prijs.
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Bij ons staat mijn verzekering ik als courante bestuurder bij kbc,maar de plaat op eigen naam.
                          Gaat prima,verzekering lijkt me wel duurder tov die van mijn vader zelf ,zwaardere wagen en toch minder betalen.
                          Dit ging dan over mijn vorige wagen(s),dus daar heeft mijn huidige nieuwe wagen niets mee te zien.
                          Heb sinds mijn 2de wagen een kleine omnium bij genomen op mijn c4 coupe (1x gebruikt,voor glasbreuk) kleine 20/mnd extra
                          En nu op mijn nieuwe wagen een full omnium (waarbij ik nu logisherwijs uiteraard wat meer betaal/mnd) maar ben correct verzekert.
                          Wat seperator zegt,klopt dat na een bepaalde tijd,je zelf op verzekering mag op de laagste bonus malus (zij mijn pa me laatst)
                          Dit zal in mijn geval komende jaar zijn.

Puur op eigen naam is te gek voor woorden,heb wel eens een offerte gevraagd bij corona direct.
                          Die was nog ¨*betaalbaar* maar zit je vast aan u kilometers,en in verhouding flink doorgerekend (heb nu sinds 18 j vast rijbw)
                          Bijna 4 jaar dus (nog een 2 maand dus) MAAR daar is het nog te doen.
                          Kan je wel zeggen,die mannen blijven een dikke maand brieven sturen,na die vrijblijvende offerte (op het iritante af) haha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                            Argenta is prijs laten maken, toen ik net 18was gaven die mij de beste prijs.
                            Ga ik eens doen, thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                              Mensen, kheb een klein vraagje. Weet er iemand een goedkope verzekering voor een 17 jarige? Nu zou het 1300€ zijn voor een auto met 75PK diesel, mercedes. Aanvraag was bij Mercator.
                              Ik heb een offerte liggen voor een verzekering BA + uitgebreide rechtsbijstand voor een 85 pk benzine op naam van 18 jarige (gebruikelijke bestuurder) voor iets minder dan 700 € bij Mercator (via mijn agent)

Comment

Raar, bij mij zou het 1300€ zijn... Iemand zei me onlangs dat een benzine goedkoper was in verzekering dan een diesel... Maar m'n moeder wil eventueel wel nog een auto op haar naam zetten als ik geen verzekering tegen een deftig bedrag kan krijgen. Het feit dat ik nog maar een voorlopig rijbewijs heb doet er ook geen goed aan...

Comment

kan je beter op je moeder idd laten verzekeren

Comment

Verzekeringsnemer: onderschrijver van de polis en persoon die de factuur in de bus zal krijgen

Gebruikelijk bestuurder: persoon die het meest met de wagen zal rijden en dus de persoon waarop de maatschappij zich baseert voor het berekenen van de premie

Occasioneel bestuurder: persoon die af en toe met de wagen zal rijden.
                                    Meestal een bijpremie van 10 à 15% voor jonge bestuurders OF de inlassing van een vrijstelling.

Een klein voorbeeld, want vele mensen lijken zich niet bewust van de gevaren.

Zoonlief is 18 jaar en veroorzaakt een ongeval.
                                    Het is redelijk serieus, beide wagens zijn totaal verlies en de tegenpartij is gewond.
                                    Erger nog, tegenpartij is na afloop blijvend arbeidsongeschikt voor een bepaald percentage.
                                    De uitgaven aan derden zijn dus groot (vb.: 100.000,00 EUR).

Bij dergelijke schades met jonge bestuurders gaat de maatschappij ALTIJD kijken wie er als gebruikelijk bestuurder staat vermeld in de polis.
                                    Er zal een onderzoek volgen naar wie nu feitenlijk de gebruikelijk bestuurder is.
                                    En verschiet er niet van dat er bij de buren wordt aangeklopt om de waarheid te achterhalen !
                                    "door de spleten van ulder gordijnen ..."

Dus koop uw zoon of dochter maar een klein autootje om te beginnen.
                                    Liefst met een vermogen onder de 60kw zoals hier reeds aangehaald.

Doe gerust wat je niet laten kunt om een paar honderd euro's uit te sparen.
                                    Het verhaal van de maatschappij is toch beperkt tot een kleine 36.000,00 EUR

En nog kort een kleine opmerking:
                                    Een gezin van 3, er zijn reeds 2 auto's verzekerd, zoon is 18 of 19 en plots komt er een nieuwe wagen bij.
                                    Tenzij het een Porsche of iets dergelijk is (weekend-wagen), weet de maatschappij heus wel dat de wagen voor de zoon is hé.
                                    Zo achterlijk zijn ze nu ook weer niet.

Comment

Zo ver was ik ook al mee, ik word als eerste bestuurder aangeduid

Comment

Bon, offerte (online) gevraagd bij Argenta. Verzkering is dus echt duuuuuuuur :o
                                        Is nog steeds 1125€ voor een jaar :/
                                        Niemand die wat goedkoper weet? Ik heb al zitten denken aan een kilometerverzekering omdat ik toch niet zo veel km's ga maken.
                                        Kwam uit op 881€ voor 6000km... (coronadirect)
                                        Ik denk dat ik dat zal doen.
                                        Weet er iemand een Corona direct kantoor zijn in dendermonde of omstreken?
                                        Alvast bedankt

Comment

Moraal van het verhaal: ik vroeg me dus af of jullie soms legale manieren weten om de verzekering voor een 18-jarige wat te drukken.
                                          In principe is het legaal gewoon een soort achterpoortje gebruiken.

-Koop een stokoude polo of iets op benzine met minder dan 50pk => zet deze op uw naam als 18 jarige verzeker hem via de maatschappij van de ouders op je eigen naam aan voordelige tarieven [met een €600a800 mag je tevreden zijn) (minder dan 10 000km bijvoorbeeld spaart ook al een stukje) omdat zij ook al hun verzekeringen daar staan hebben...als ze niet willen even dreigen om met al je verzekeringen weg te gaan bij hun, plooien ze niet verander van maatschappij.

Dus je hebt een eigen auto op jouw naam staan (nu komt het stuk dat niet echt legaal is) met zo een oud kraam wil je niet rijden dus ff naar nederland om je km teller 9000km voorruit te zetten.

En rij dan rond met de auto van mama of papa...en kom je iets tegen gaan ze al heel veel moeite moeten doen om te bewijzen dat je een gebruikelijke bestuurder bent gezien je zelf een auto op je naam staan hebt en 9000km gereden hebt.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X