Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde 15% co2 korting ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Einde 15% co2 korting ?

Blijkbaar komt er een einde aan de 15% overheidskorting op auto's met een co2 uitstoot van minder dan 105 gram. Dit met ingang vanaf 01/2012.
    Staat het nu al vast of is het een verkoopstruck ?

Oorspronkelijk geplaatst door wrc99belgium Bekijk Berichten
    Blijkbaar komt er een einde aan de 15% overheidskorting op auto's met een co2 uitstoot van minder dan 105 gram. Dit met ingang vanaf 01/2012.
    Staat het nu al vast of is het een verkoopstruck ?
    je en neen

Comment

Heb ik ook al van gehoord ...
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Hoe sneller hoe liever.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Hoe sneller hoe liever.
          En waarom precies?
          Betrokken partij of eerder bekrompen kleine mens die volgens het motto "Ik geen voordeel? Niemand voordeel" leeft?

Comment

Ik dacht dat het ook een stuk te maken heeft met de snelheid van de vorming van nieuwe regering met bevoegdheid die de korting terug kan afvoeren. (?)

Comment

Deze premies zijn federale materie en vermits er nog steeds geen federale regering is, is ook dit onderwerp heel onduidelijk.
              De premies zouden officieel stand houden in 2011... 't is te zeggen: tot het geld op is. Voor 2011 is er een budget voorzien van 230 mio Euro. Dit zou normaal gezien moeten volstaan om de premies in de huidige vorm te laten lopen tot pakweg november van dit jaar.

Maar er is op dit moment grote onzekerheid, want het kabinet van Reynders weigert elke duidelijke commentaar. Onlangs was dit onderwerp nog op het Radio1 programma 'Peeters & Pichal' en toen werd vanuit het kabinet Reynders gemeld dat 'we niet gezegd hebben dat de premies worden afgeschaft of dat ze al dan niet in gewijzigde vorm blijven bestaan, maar er wordt in de loop van oktober een beslissing genomen.'
              Afwachten dus...

Febiac gaat er inmiddels van uit dat de premies in een gewijzigde vorm zullen blijven bestaan. Maar vermits er nu op de Belgische markt al meer dan 200 modellen beroep kunnen doen op de premie van 3 of 15% zullen bij het voorbestaan in ieder geval de grenswaarden van CO2 moeten verlagen.

Premie of geen premie: als je redelijk zeker wil zijn, dan koop je best nu nog snel een wagen met lage CO2 die uit stock direct leverbaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                Ik dacht dat het ook een stuk te maken heeft met de snelheid van de vorming van nieuwe regering met bevoegdheid die de korting terug kan afvoeren. (?)
                Als de nood hoog is (lees: geen geld meer), dan zal dit bij gebrek aan regering wel op de agenda komen van 'lopende zaken'...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                  En waarom precies?
                  Betrokken partij of eerder bekrompen kleine mens die volgens het motto "Ik geen voordeel? Niemand voordeel" leeft?
                  Neen, de auto zal niet de vervuiling bepalen. Maar wel de gebruiker... en de keuze diesel/ benzine. En dat weet jij ook ! Nu diesel promoten met de ecopremie, waar dit totaal onzinnig is voor korte afstanden.

vb: Zo een 1.6 tdi in een volvo is echt geen toonbeeld van zuinigheid, om er een premie op te plakken. (hij is zuinig, maar niet overdrijven...)

Comment

Neemt niet weg dat ik nog altijd nieuwsgierig ben waarom die 15% korting zo prikt bij Diabolic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      vb: Zo een 1.6 tdi in een volvo is echt geen toonbeeld van zuinigheid, om er een premie op te plakken. (hij is zuinig, maar niet overdrijven...)
                      In Volvo's zitten geen tdi's.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik was vandaag in een vw garage en daar vertelde ze me dat vanaf 01/01/2012 het definitief gedaan is met die kortingen, ook in de Volvo reclame spreken ze over de laaste keer....?

Comment

Van mij mogen ze daar ook zo rap mogelijk een eind aanmaken. Dit land stikt echt van de diesels. Iedereen koopt precies blindelings een diesel, zonder naar de eventuele nadelen te kijken.

Mijn buurman heeft al de jaren dat hij auto rijd met benzine gereden. Zijn vorige wagen was een Vectra uit de jaren '90, nu heeft hij een Insignia, zijn eerste diesel. "Want da's goedkoper aan de pomp en zuiniger"
                          Meneer rijd amper 7000km/ jaar, en dan nog 95% van de tijd zijn het stukken van -10km (naar zijn werk is 8km, naar de winkel ook zoiets,...)

Heb met hem gewed voor een bak bier dat hij daar nog spijt van gaat krijgen.
                          Ik hoop elke keer als die aankomt met zijn wagen dat hij een bak Jupiler uit zijn koffer haalt voor mij. Zal nog een paar maanden geduld moeten hebben denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrc99belgium Bekijk Berichten
                            Ik was vandaag in een vw garage en daar vertelde ze me dat vanaf 01/01/2012 het definitief gedaan is met die kortingen, ook in de Volvo reclame spreken ze over de laaste keer....?
                            Ja, dat heb ik ook al gezien, Peugeot doet ook hetzelfde in zijn foldertjes (en Citroën ook denk ik)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

@platten tuub: mijnen huidigen auto (Citroën C4) is ook mijn eerste diesel, voordien Opel vectra 1.6 en Citroën Saxo 1.1.
                              Nu na meer dan 1 jaar beklaag ik mij dit nog steeds niet.
                              In tegendeel, tot nu toe rij ik goedkoper dan met mijn Saxo, en heb bijna het dubbele aan pk's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                @platten tuub: mijnen huidigen auto (Citroën C4) is ook mijn eerste diesel, voordien Opel vectra 1.6 en Citroën Saxo 1.1.
                                Nu na meer dan 1 jaar beklaag ik mij dit nog steeds niet.
                                In tegendeel, tot nu toe rij ik goedkoper dan met mijn Saxo, en heb bijna het dubbele aan pk's.
                                Maar ik ga er wel vanuit dat je langere ritten/meer kilometers doet dan mijn buurman?
                                Met een diesel (toch zeker die moderne) krijg je na verloop van tijd toch problemen met roetfilter, EGR, en wat nog allemaal, als je altijd zo'n korte stukken doet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Maar ik ga er wel vanuit dat je langere ritten/meer kilometers doet dan mijn buurman?
                                  Met een diesel (toch zeker die moderne) krijg je na verloop van tijd toch problemen met roetfilter, EGR, en wat nog allemaal, als je altijd zo'n korte stukken doet?
                                  Ik heb het afgelopen jaar zo een 8000 km gedaan (niet echt veel voor een diesel).
                                  Kortste ritjes die ik doe zijn ongeveer 10 km enkel, de rest is altijd meer.
                                  Naar het werk is het bijvoorbeeld 25 km enkel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Neen, de auto zal niet de vervuiling bepalen. Maar wel de gebruiker... en de keuze diesel/ benzine. En dat weet jij ook ! Nu diesel promoten met de ecopremie, waar dit totaal onzinnig is voor korte afstanden.

Het is die stomme testcyclus die alles verneukt. De Porsche 918 verbruikt amper 2l/100km. Natuurlijk, dat gelooft niemand maar dat een Volvo V50 4,0l verbruikt wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik heb het afgelopen jaar zo een 8000 km gedaan (niet echt veel voor een diesel).
                                      Kortste ritjes die ik doe zijn ongeveer 10 km enkel, de rest is altijd meer.
                                      Naar het werk is het bijvoorbeeld 25 km enkel.
                                      Snap dan toch niet goed waarom je dan voor diesel hebt gekozen.
                                      En misschien dat je nu nog geen problemen krijgt, maar binnen een paar jaar....
                                      Maarja, misschien ben ik dan ook weer aan het overdrijven

Enfin, ikzelf reed vroeger een 30.000km per jaar. Nu is dat nog maar een 10.000km, en rijd nu een 4 jaar benzine, daarvoor altijd diesel. Qua onderhoud heeft mijn benzine me ook nog niet veel gekost, dus zie voor mezelf geen reden om terug te gaan diesel rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Snap dan toch niet goed waarom je dan voor diesel hebt gekozen.
                                        En misschien dat je nu nog geen problemen krijgt, maar binnen een paar jaar....
                                        Maarja, misschien ben ik dan ook weer aan het overdrijven

Enfin, ikzelf reed vroeger een 30.000km per jaar. Nu is dat nog maar een 10.000km, en rijd nu een 4 jaar benzine, daarvoor altijd diesel. Qua onderhoud heeft mijn benzine me ook nog niet veel gekost, dus zie voor mezelf geen reden om terug te gaan diesel rijden.
                                        Tja, ik wilde een vervanger voor de Saxo van 1998 die ik had, ik wou iets met wat meer pk's, en vond de C4 Coupé al een tijdje een prachtige wagen.
                                        Dus was ik enkele C4's gaan bekijken, gewoon wat rondkijken.
                                        En zo ben ik bij mij huidige wagen gekomen (is wel een 5-deurs geworden ipv een coupé).
                                        En wou ook al van in het begin een gerobotiseerde bak, en dat was enkel op een diesel te krijgen, bij de benzine was enkel een gewone automaat te krijgen en dat vond ik niet zo fijn rijden.

Comment

Working...
                                        X