Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Einde 15% co2 korting ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ja, dat heb ik ook al gezien, Peugeot doet ook hetzelfde in zijn foldertjes (en Citroën ook denk ik)
    mijn dealer belde me vandaag ook : ze zullen ervoor zorgen dat de wagen half december binnen is om desnoods in te schrijven voor het einde van de eco-premie.

Eco-premie op mijn wagen is maar 3%, valt te overwegen of dat opweegt tegen het pas inschrijven vanaf Januari 2012

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Neemt niet weg dat ik nog altijd nieuwsgierig ben waarom die 15% korting zo prikt bij Diabolic.
      Een deel van de uitleg is reeds gegeven. De benaming 'eco' premie is hier totaal misplaatst. Wanneer je de schade aan het milieu die het produceren van een nieuwe auto zou zien dan zouden veel mensen hun ogen open trekken.

De test waarmee ze de door de fabrikant opgegeven co2 berekenen klopt ook van geen kanten. Een pak van die zogezegd schone auto's verbruiken en stoten een pak meer uit dan wat op papier staat en genieten dus onterecht van een overheidskorting.

Comment

EINDELIJK, ne kameraad heeft ne golf bleu motion 1600 tdi als leaseslet, verbruik bwa 8 liter
        tis uwe voet die t doet, 8 liter haal ik ook met mijne 3 liter naft en ik betaal 2000 euro biv.
        Is gewoon niet eerlijk, eco premie men gat, dan mogen ze bij alle eco modellen een begrenzer steken bij 2500 t/pm, dan is t eerlijk
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Als de overheid cadeaus geeft, dan moet je die pakken want het duurt meestal niet lang.
          2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Het is die stomme testcyclus die alles verneukt. De Porsche 918 verbruikt amper 2l/100km. Natuurlijk, dat gelooft niemand maar dat een Volvo V50 4,0l verbruikt wel.
            Ik denk dat ik met die V50 niet ver van die 4 liter zou afzitten. Ik haalde (en haal) met mijn drie laatste wagens (307 SW 2.0 HDi, AudiA4 B8 2.0 tdi en nu BMW F11 520 d) wel dat normverbruik, dus met een V50 zou dat ook moeten lukken

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
            EINDELIJK, ne kameraad heeft ne golf bleu motion 1600 tdi als leaseslet, verbruik bwa 8 liter
            tis uwe voet die t doet, 8 liter haal ik ook met mijne 3 liter naft en ik betaal 2000 euro biv.
            Is gewoon niet eerlijk, eco premie men gat, dan mogen ze bij alle eco modellen een begrenzer steken bij 2500 t/pm, dan is t eerlijk
            Ik heb zo'n Golf break blue motion als vervangwagen gehad, dat was 4,2 - 4,4 l/ 100 km
            BMW 420dA : >>>

Comment

als je meestal 170 km u rijdt haal je de 8 l wel, bij 190 geeft bc 11 l aan zij hij, ligt aan je voet, daarom niet eerlijk, ik ben t mileuvriendelijkst ik werk thuis
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Ik denk dat ik met die V50 niet ver van die 4 liter zou afzitten. Ik haalde (en haal) met mijn drie laatste wagens (307 SW 2.0 HDi, AudiA4 B8 2.0 tdi en nu BMW F11 520 d) wel dat normverbruik, dus met een V50 zou dat ook moeten lukken

Ik heb zo'n Golf break blue motion als vervangwagen gehad, dat was 4,2 - 4,4 l/ 100 km
                  ja oke, maar met oudere auto's haal je makkelijk een verbruik ver onder opgegeven, en binnekort wordt iedereen belast op de grammen volgens boekje

een oude golf 3 tdi haalt met zo'n rijstijl die jij aangeeft ook makkelijk 4.2, maar moet een stuk meer belastingen gaan betalen in de toekomst

(ik heb ook van de 15% geprofiteerd)

Comment

In dat artikel doen ze precies of het enkel Volvo is die dat doet, maar verschillende merken doen het
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ja oke, maar met oudere auto's haal je makkelijk een verbruik ver onder opgegeven, en binnekort wordt iedereen belast op de grammen volgens boekje

een oude golf 3 tdi haalt met zo'n rijstijl die jij aangeeft ook makkelijk 4.2, maar moet een stuk meer belastingen gaan betalen in de toekomst

Neen, dat lukt je niet met die oude Golf. Hoe ken je mijn rijstijl trouwens?
                      Voor het soort ritten dat ik maak is vooral die start-stop van wezenlijk belang, en die had een Golf III niet
                      BMW 420dA : >>>

Comment

ik ken je rijstijl niet

kan alleen voor mezelf spreken

merc 220 cdi 2004 deed ik 6, fabriek gaf 7.1 op, dus 20% minder
                        als ik dat vergelijk met smart waarmee ik nu aan 4 zit, terwijl fabriek 3.3 opgeeft zit ik er 20% over

zelfde rijstijl...heel rustig, zo weinig mogelijk remmen

met een golf 3 tdi zijn er genoeg mensen die vlotjes aan 4.5 zitten met moderate rijstijl

ik deed met al mijn oudere wagens makkelijk minder als opgegeven
                        ik ken weinig mensen die nu nog de opgeven waardes kunnen benaderen

sprit voor een golf 3 tdi = 5.36
                        opgegeven = 5

sprit voor een golf 6 tdi 1600 tdi = 5.43
                        opgegeven = 3.8

Comment

Wie nog snel een wagen wil bestellen om te profiteren van de korting op milieuvriendelijke wagens, is eraan voor de moeite. Formateur Elio Di Rupo (PS) en de onderhandelaars hebben afgesproken dat alleen bestelbonnen voor wagens tot en met 28 november gelden. Gisteren dus.
                          Wie nog snel een wagen in stock koopt die nog voor het jaareinde geleverd kan worden, krijgt wel de korting nog. Wie een wagen bestelt die nog gemaakt moet worden, kan niet langer rekenen op een korting.
                          De regering besliste enkele jaren geleden om het gebruik van milieuvriendelijke wagens aan te moedigen. Daardoor kreeg ongeveer een derde van de wagens een korting die varieerde van 3 tot 15 procent.
                          Wagens die minder dan 115g/km uitstoten konden rekenen op een korting van 3 procent, voor wagens die minder dan 105 g/km uitstoten bedroeg de korting 15 procent.
                          De autosector drong er op aan de maatregel te verlengen. Want in januari vindt het autosalon plaats. Maar de onderhandelaars hadden daar geen oren naar. Dat zou leiden tot minder inkomsten in 2012.
                          Bovendien konden ze niet anders dan de korting onmiddelijk af te schaffen. Want anders dreigde er voor het jaareinde nog een stormloopen zou dat een gat in de begroting van 2011 slaan.

Bron: De Tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janjansen Bekijk Berichten
                            Wie nog snel een wagen wil bestellen om te profiteren van de korting op milieuvriendelijke wagens, is eraan voor de moeite. Formateur Elio Di Rupo (PS) en de onderhandelaars hebben afgesproken dat alleen bestelbonnen voor wagens tot en met 28 november gelden. Gisteren dus.
                            Wie nog snel een wagen in stock koopt die nog voor het jaareinde geleverd kan worden, krijgt wel de korting nog. Wie een wagen bestelt die nog gemaakt moet worden, kan niet langer rekenen op een korting.
                            De regering besliste enkele jaren geleden om het gebruik van milieuvriendelijke wagens aan te moedigen. Daardoor kreeg ongeveer een derde van de wagens een korting die varieerde van 3 tot 15 procent.
                            Wagens die minder dan 115g/km uitstoten konden rekenen op een korting van 3 procent, voor wagens die minder dan 105 g/km uitstoten bedroeg de korting 15 procent.
                            De autosector drong er op aan de maatregel te verlengen. Want in januari vindt het autosalon plaats. Maar de onderhandelaars hadden daar geen oren naar. Dat zou leiden tot minder inkomsten in 2012.
                            Bovendien konden ze niet anders dan de korting onmiddelijk af te schaffen. Want anders dreigde er voor het jaareinde nog een stormloopen zou dat een gat in de begroting van 2011 slaan.

Bron: De Tijd.
                            Werd/wordt tijd dat ze al die subsidies gaan afschaffen. Het zijn toch maar enkel de "andere" die het "sociaal gelag" moeten betalen. Komt er nog eens bij dat het merendeel van de zogenaamde "ecovoertuigen" bestuurd worden door heerschappen die het enkel maar doen voor de premie en voor de rest met hun voertuig rondrijden als testpiloot en het "ecodrive" gebeuren met hun voertuig ver van de doelstelling is.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Werd/wordt tijd dat ze al die subsidies gaan afschaffen. Het zijn toch maar enkel de "andere" die het "sociaal gelag" moeten betalen. Komt er nog eens bij dat het merendeel van de zogenaamde "ecovoertuigen" bestuurd worden door heerschappen die het enkel maar doen voor de premie en voor de rest met hun voertuig rondrijden als testpiloot en het "ecodrive" gebeuren met hun voertuig ver van de doelstelling is.
                              Volledig mee akkoord. Die premie was het eerste jaar misschien nog op zijn plaats, maar daarna kwam het erop neer dat iedereen die een basic diesel kocht enkele duizenden euro cadeau kreeg.

Ze hadden beter gewoon de grens voor de korting continu verlaagd, zodat fabrikanten naar steeds lagere CO2-waarden zouden streven.

Nuja, ik klaag niet en kijk met spanning uit naar wat de occasieprijzen gaan doen nu deze korting wegvalt .

Comment

't Is hier zoals met de renovatiepremie van een woning (10000€) eind 2009, 't was ook in één klap gedaan !

Comment

De manier waarop die premie werd gegeven was toch dikke zever.
                                  Het zou beter een vast bedrag geweest zijn, zoals de 250 euro voor een DPF
                                  15% eco premie die ook op de opties van toepassing is, dat is toch gewoon belachelijk.

Maar zoals altijd, don't hate the player, hate the game
                                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                    15% eco premie die ook op de opties van toepassing is, dat is toch gewoon belachelijk.
                                    groot gelijk, viperman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      dan mottenie zagen over den diesel die wa duurder wordt ook he.
                                      take some loose some

veeeel erger: whisky wordt duurder
                                      Last edited by ; 29/11/2011, 16:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                        De manier waarop die premie werd gegeven was toch dikke zever.
                                        Het zou beter een vast bedrag geweest zijn, zoals de 250 euro voor een DPF

Maar zoals altijd, don't hate the player, hate the game
                                        Was dat niet de manier van werken bij MINI?
                                        15 procent eco korting op een MINI, want 105 gram, maar met airco erbij (gekocht van die 15 procent) gaat hij over de 105 gram.
                                        Of is dat cafepraat?

Comment

En net nu ik een DS3 sport chic 1,6 e-Hdi besteld heb, ik grijp er nu net naast.
                                          Ach ik ga der niet van wakker liggen (of toch niet te lang ).
                                          Dat ze hem afschaffen daar heb ik geen probleem mee, maar de manier waarop en de wijze van communicatie met de bevolking durf ik toch serieus in vraag stellen.
                                          Niemand maar dan ook niemand kon er de laatste tijd nog uit wijs, en dan nu rap rap rap een beslissing want ze hebben euros nodig. Veel euros, heel veel euros...
                                          Blijkt na het zien van het avondnieuws dat ze nog héél wat premies en subsidies in de bouw en aanverwanten gaan schrappen, en dat ook daar onduidelijkheid troef is.
                                          Hoe meer ik over het fenomeen België nadenk, hoe minder dat ik er van snap.
                                          Het zal wel aan mij liggen zeker .

Comment

Working...
                                          X