Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
    Die - is geen minteken é, maar een koppelteken (ja toch, Nederlands is nooit m'n sterkste vak geweest). Dus voor bvb een Megane RS die je inschrijft in 2012 is dat 190g (Co2 uitstoot) + 9g (Co2 correctieterm*2)=199g. Of niet?
    Ik zie niet waar je die correctieterm x2 moet doen

CO2 x f(1) plus correctie(4,5)en dat delen door de CO2 referentie (300) en dan gans dat boelke tot de 5de macht verheffen
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Alles boven 296g/km zit dus d'office aan het maximumtarief. Maar gezien dat 10000 is en vreemd genoeg (gelukkig maar) geen 11000 (het referentiebedrag in de formule) betaal je eigenlijk al vanaf 290g/km het maximum
      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten

CO2 x f(1) plus correctie(4,5)en dat delen door de CO2 referentie (300) en dan gans dat boelke tot de 5de macht verheffen
        D'r staat voor die CO2 correctieterm '4.50 g per jaar' vanaf 2010...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
          D'r staat voor die CO2 correctieterm '4.50 g per jaar' vanaf 2010...
          in de tekst die ik staan heb staat:

"x = CO2 correctieterm; deze bedraag 4.5g CO2 per jaar, uitgaande van een gemiddeld uitstootniveau van ongeveer 140g/km in 2010 en gericht op een uitstootdoelstelling van gemiddeld 95 g/km in 2020"

ik kan daaruit nergens afleiden dat je vanaf 2010 elk jaar tot het huidige jaar 4.5g moet bij optellen bij de correctie...

of ben ik nu zo grandioos verkeerd?

Comment

• bon, zal maar rap zorgen dat m'n Jaguar rap op mijn naam staat ingeschreven. Anders mag ik straks bijna evenveel BIV gaan betalen als dat die kar mij gekost heeft
            1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
            2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
            2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
            -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Alles boven 296g/km zit dus d'office aan het maximumtarief. Maar gezien dat 10000 is en vreemd genoeg (gelukkig maar) geen 11000 (het referentiebedrag in de formule) betaal je eigenlijk al vanaf 290g/km het maximum
              Klopt.

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
              bon, zal maaHr rap zorgen dat m'n Jaguar rap op mijn naam staat ingeschreven. Anders mag ik straks bijna evenveel BIV gaan betalen als dat die kar mij gekost heeft
              Bij de hervorming vd verkeersbelasting ben je sowieso gejost
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ik denk dat iedereen zich te veel focust op de nieuwe bedragen, voor 2dehands wagens is er tot 2014 nog een stuk oude BIV te betalen dus (in 2012 66% en 2013 33%), pas vanaf dan is de volle pot volgens de nieuwe regeling waardoor de 2dehands markt voor krachtige oudere bakken dan pas pijnlijk zal worden om iets in te schrijven...
                sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Uitstel is geen afstel.
                  Best om er nu al rekening mee te houden he, zeker ook naar herverkoop toe.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                    Bij de hervorming vd verkeersbelasting ben je sowieso gejost
                    True, maar het is een hobbywagen en zal nooit een volledig jaar ingeschreven blijven.
                    Kan dus perfect zelf budgetteren hoeveelste deel van de taks ik wil spenderen, aka hoe lang ik die juist per jaar ga inschrijven.

Maar efkes 938,5 euro meer gaan betalen dan ik nu moet, enkel om deze even op mijn naam te zetten en er platen op te hangen. Euhm, ik kan daar leukere dingen mee doen
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Is er al ergens een website waar je de berekening kan doen?
                      Ik weet dat de formule in de thread staat maar geen zin om die telkens voor verschillende wagens te gaan uitrekenen.

Comment

• Gaat de jaarlijkse verkeersbelasting nu ook aangepast worden of niet?

Comment

• ik hoop dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik hoop dat niet
                            same, tenzij da ook minder wordt

Comment

• wat een klote overgemathematiseerd gedoe !!!!!!!!!!!!!

Kan mij gene kl schelen wie er voordeel aan heeft.
                              Zo een regeling gaat geen enkele ambtenaar met plezier hanteren.

Tegen dat dat hier rond is inclusief alle aanpassingen, amendementen, snelwegblokkades en marsen op Brussel, is de ecoscore al norm geworden elders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                Is er al ergens een website waar je de berekening kan doen?
                                Ik weet dat de formule in de thread staat maar geen zin om die telkens voor verschillende wagens te gaan uitrekenen.
                                Excel-file aanmaken en dan kan je spelen zoveel je wil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                  Excel-file aanmaken en dan kan je spelen zoveel je wil
                                  Uw file delen, ofwel hier uploaden ofwel via Google docs, dan kan iedereen spelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten

De doelstelling is dat de gemiddelde CO2-uitstoot 45g daalt tussen 2010 en 2020, maar dat zou dan ook willen zeggen dat ze in 2020 zowat 30 à 35 % minder inkomsten zouden halen uit de BIV (gezien de wagens steeds minder zullen uistoten). Dus ik denk dat ze die correctieterm in die formule gezet hebben om de inkomsten elk jaar gelijk te houden.

Of als je 't anders bekijkt: de BIV die je dan in 2020 moet betalen voor een wagen die dan de doelstelling haalt (90g) zal net dezelfde zijn als voor een wagen die in 2012 de doelstelling haalt (126g) indien je die correctieterm per jaar met 4.5g verhoogt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Uw file delen, ofwel hier uploaden ofwel via Google docs, dan kan iedereen spelen.
                                      Dan moet ik een aanmaken

Comment

• ik zou misschien een bmw e39 525dA willen kopen, met een CO2-uitstoot van 219. BIV is nu nog geen probleem, maar gaat die jaarlijkse verkeersbelasting niet serieus stijgen als die hervormt wordt? Zit nu aan een dikke 500€..
                                        BMW E61 525d LCI '09
                                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• het is niet de jaarlijkse belasting die hervormd wordt maar de belasting op inverkeersstelling. Die dikke 500 blijft dus elk jaar te betalen

Comment

Working...
                                          X