Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
    zo'n ramp is da toch ni? Ne classic is meestal om toch meer dan een jaar of 5 te houde dus die ene keer da ge daar dan 1000 voor moet betalen
    Als je bijvoorbeeld een E34 M5 koopt van +/- 8.000 euro, kost hij u 9.000 euro voor je kan rondrijden.

Waardoor dat model serieus onaantrekkelijk wordt, aangezien de meeste van die classics toch wordt gekocht omdat die nagenoeg niet in waarde dalen

Comment

• ge zegt het, ze dalen niet in waarde... Who gives dan?

Comment

ge zegt het, ze dalen niet in waarde... Who gives dan?
        Je snapt het niet. Ze worden gekocht omdat ze niet in waarde dalen en je dus op zich niet veel geld verliest. Als de BIV nu 1000 euro wordt, verlies je dus wel veel.

Eén van de nadelen van het nieuwe BIV systeem, maar het heeft zeker ook leuke voordelen voor autoliefhebbers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
          Je snapt het niet. Ze worden gekocht omdat ze niet in waarde dalen en je dus op zich niet veel geld verliest. Als de BIV nu 1000 euro wordt, verlies je dus wel veel.
          "Eeej, ik kan geen M5 meer kopen nu ik 1000 euro BIV moet betalen"
          "Die markt gaat compleet instorten nu."

?

Kopen is één, ermee rijden nog iets anders. Beetje onderhoudsbeurt op dat soort wagens kost al gemakkelijk meer dan de BIV. Dus wat is 1000 euro? Denk niet dat dat het probleem is hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

?

Kopen is één, ermee rijden nog iets anders. Beetje onderhoudsbeurt op dat soort wagens kost al gemakkelijk meer dan de BIV. Dus wat is 1000 euro? Denk niet dat dat het probleem is hoor.
            Als de BIV voor een auto van 15 jaar oud van 61,5 euro naar 1000 euro gaat, is dat toch al een reden te meer om iets anders te kopen. Bv: Binnen een aantal jaar een E39 M5 kopen om af en toe eens mee te rijden wordt op die manier een pak minder aantrekkelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
              Als de BIV voor een auto van 15 jaar oud van 61,5 euro naar 1000 euro gaat, is dat toch al een reden te meer om iets anders te kopen. Bv: Binnen een aantal jaar een E39 M5 kopen om af en toe eens mee te rijden wordt op die manier een pak minder aantrekkelijk.
              Je moet eenmalig 938 euro extra betalen op de BIV dan. Dat valt in verhouding nog mee met de jaarlijkse taks die voor een 4 liter (?) toch al behoorlijk zal zijn.

In mijn ogen is de grens van de wagens met hoge belasting nu wat opgeschoven van een 2 liter 211 pk naar een moderne 3 liter. De taks op 3 liter is nog goed doenbaar, da's ongeveer 700 euro. Eens voorbij die cilinderinhoud begint het toch weer vlotjes omhoog te gaan.

Comment

zo'n ramp is da toch ni? Ne classic is meestal om toch meer dan een jaar of 5 te houde dus die ene keer da ge daar dan 1000 voor moet betalen
                bwa... als je vergelijkt met nu...>15j = 62.5 eur... dan is dat toch wel een ferm verschil.
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                  bwa... als je vergelijkt met nu...>15j = 62.5 eur... dan is dat toch wel een ferm verschil.
                  ge focust u een beetje te veel op die 61euro
                  Als (om verder te blijve gaan op't voorbeeld) die BMW nu zijn waarde wel zou verlieze, ja ok, dan is da ni bepaald aantrekkelijk. Ma em houdt zijn waarde wel. Ja ok, hij is duurder, koopt u dan ene da 1000euro goedkoper is hé. Problem solved.

(zijn die M5's dan zo gezocht? weet er 2 staan, in Italië dan wel )
                  EDIT: scratch that, tis ne E28
                  Last edited by ; 28/07/2011, 06:32.

Comment

• daar gaat het niet om... voor vele wagens zal die 1000 eur het verschil niet maken, maar denk es aan de GTI en VR6 liefhebbers... VR6sje kopen voor 2000 eur wordt opeens 3000.

...maar inderdaad zoals al eerder geschreven zal er ook wel een compensatie komen voor de ouderdom.

Trouwens, ik stel me zeer de vraag wat er van dit voorstel gaat overblijven... er is immers veel tegenkanting.
                    Porsche 996 GT3 RS
                    Porsche 964 RS
                    BMW ///M3 e30
                    Mercedes c250 CDI AMG
                    www.flamebox.be

Comment

• Al met al weer een halfslachtige hervorming.
                      BIV wordt iets eerlijker maar aan de verkeersbelasting verandert er niets en dit is tenslotte toch iets wat je ELK JAAR moet betalen. Blijft op basis van cilinderinhoud (fiscale pk) waarbij uitstoot niet uitmaakt.
                      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Yup.

Maar tegen dat hij 10 jaar is, mag je dus wel 45g van de CO2-uitstoot aftrekken door die correctiefactor, dus misschien valt ie daardoor nét in die lagere schaal
                        Vergeet dat maar, correctiefactor wordt bijgeteld en niet afgetrokken in de formule.
                        2.0 JTDm

Comment

• zal mettertijd ook wel verandere denk ik.

Comment

• Handig middel om de BIV te berekenen -> http://tools.kluwer.be/BIV_AB/
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Handig middel om de BIV te berekenen -> http://tools.kluwer.be/BIV_AB/
                              Dat is de BIV volgens het huidige systeem. Daar hebben we hier weinig aan. De huidige BIV kent iedereen bijna uit zijn hoofd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Ik heb mijn grafiekjes gemaakt op basis van dit:[ATTACH]82847[/ATTACH]

Daar staat alles in wat je nodig hebt voor de berekening van je eigen wagen.
                                Die x (CO2 - correctieterm) moet je dus bijtellen? En aangezien die begint vanaf 2010 is dat voor nieuwe wagen in 2012 dus al 9g bijtellen (bvb een Megane RS wordt dan 199g ipv 190g)?

Blijft dan nog een leuke regeling voor de liefhebbers van kleinere hot hatches, Ibiza Cupra is iets van 430 EUR ipv 870 en ne Megane RS 1400 ipv 5000 Euro. Ik ben fan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                                  Die x (CO2 - correctieterm) moet je dus bijtellen? En aangezien die begint vanaf 2010 is dat voor nieuwe wagen in 2012 dus al 9g bijtellen (bvb een Megane RS wordt dan 199g ipv 190g)?

Blijft dan nog een leuke regeling voor de liefhebbers van kleinere hot hatches, Ibiza Cupra is iets van 430 EUR ipv 870 en ne Megane RS 1400 ipv 5000 Euro. Ik ben fan .
                                  die x is de co2-correctieterm en niet (CO2 min correctieterm)....

als ik x vervang door CO2 uitstoot - 4.5gram dan kom ik voor een kleine dieselwagen aan 25000 euro BIV
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                    als ik x vervang door CO2 uitstoot - 4.5gram dan kom ik voor een kleine dieselwagen aan 25000 euro BIV
                                    LOL doen!! Ter compensatie van de "discrimantie" van de minder compacte benzinewagens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

?
                                      Die markt gaat niet instorten, die gaat gewoon verschuiven naar het buitenland.

Comment

• Prijzen gaan hoogstens € 1000 zakken.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          die x is de co2-correctieterm en niet (CO2 min correctieterm)....

Die - is geen minteken é, maar een koppelteken (ja toch, Nederlands is nooit m'n sterkste vak geweest). Dus voor bvb een Megane RS die je inschrijft in 2012 is dat 190g (Co2 uitstoot) + 9g (Co2 correctieterm*2)=199g. Of niet?

Comment

Working...
                                          X