Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• globaal gaat alles duurder worden, dus gewoon een belastingsverhoging om putten te vullen
    typisch (Belgisch) Vlaams

Comment

• bwa, ik denk dat je kan stellen dat belastingverhogingen een europees probleem zullen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
        globaal gaat alles duurder worden, dus gewoon een belastingsverhoging om putten te vullen
        typisch (Belgisch) Vlaams
        of nog beter: typisch de tsjeven. Die doen niets anders dan constant de belastingen te verhogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Weet ik niet ... hoe zit het daarmee eigenlijk ?
          Want het is hier toch de bedoeling om de Elise in de toekomt te vervangen door een Exige , maar die hoge BIV houdt me voorlopig tegen , maar ik dacht dat dit nu ook zou verminderen maar blijkbaar heb ik het mis ?
          Voor Lotus zal het er alleszins niet op verbeteren.
          Die waren nu in het huidige systeem eigenlijk ferm bevoordeeld met hun kleine opgefokte 1.8 motor.
          Op basis van co2-uitstoot gaan die zeker een pak duurder worden.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik weet niet goed wat ervan te denken.

Enerzijds enthousiast, voor bepaalde (nieuwe) modellen lijkt het op het eerste zicht een pak goedkoper te worden. Als je de grafiek bekijkt in die ppt, kan je ongeveer stellen dat auto's die minder dan 240gr/km uitstoten maar vandaag wel boven de 211pk zitten, hetzelfde of goedkoper worden. Vooral de constructeurs met veel aandacht voor nieuwe technologie (zoals BMW/MINI, ook de benzinemotoren) zullen profiteren.

Anderzijds toch wat achterdochtig. Als het effectief budgetneutraal is, vind ik het een goeie evolutie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
              Allemaal goed en wel, als ze dat geld gaan gebruiken voor onze wegen deftig te onderhouden, variabele verkeersborden,... Maar het zal gebruikt worden om de staatskist te vullen en dat is schandalig.

Die Vlaamse regeltjes zijn nog erger dan onze federale wetgeving. Vooral omslachtiger...

Tijd om al die politici een jaar op een leefloontje te zetten en hun voordelen afnemen. Dan zullen ze hopelijk eens wat beter nadenken vooraleer domme voorstellen te doen.
              haha very true, de sukkels moete ni eens verkeersbelastingen betalen etc, ma ze gaan dan wel beslisse voor de normale belg wa ze moeten betalen. Ze hebbe er het minst besef van.
              Ben in elk geval ni gerust voor de jaarlijkse taks; 300pk en 259gr uitstoot is ni zo interessant vrees ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Voor Lotus zal het er alleszins niet op verbeteren.
                Die waren nu in het huidige systeem eigenlijk ferm bevoordeeld met hun kleine opgefokte 1.8 motor.
                Op basis van co2-uitstoot gaan die zeker een pak duurder worden.
                Merde

Dus als ik een Exige wil met 260 PK zou ik deze best dit jaar nog moeten aankopen dan?

Comment

Merde

Dus als ik een Exige wil met 260 PK zou ik deze best dit jaar nog moeten aankopen dan?
                  Als je hem privé aankoopt eigenlijk wel.
                  Maar als je hem op een vennootschap zet heb je nog wat meer tijd.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Dat een zuipende V8 zwaarder wordt aangepakt, tsjaa... luxeprobleem en nog het minste van m'n zorgen. Zo'n auto gaat alleen maar exclusiever worden, net wat de rijke medemens graag heeft, niet? Dat een Dacia duurder wordt, vind ik veel erger, dat treft die mensen veel harder.
                    Da's ook ergens waar.
                    Een dikke V8 rijden wordt nu meer dan ooit een dikke opgestoken middenvinger naar de overheid...voor wie het zich kan permitteren.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

Merde

Neen. 201g/km CO2, dus zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper zijn dan de huidige 5000 euro BIV.

Comment

Als je hem privé aankoopt eigenlijk wel.
                        Maar als je hem op een vennootschap zet heb je nog wat meer tijd.
                        Prive

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Neen. 201g/km CO2, dus zal hoogstwaarschijnlijk goedkoper zijn dan de huidige 5000 euro BIV.
                        Klinkt al veel interessanter

Comment

Da's ook ergens waar.
                          Een dikke V8 rijden wordt nu meer dan ooit een dikke opgestoken middenvinger naar de overheid...voor wie het zich kan permitteren.
                          €10000 extra belastinginkomsten lijkt me een middenvinger die de overheid wel zal kunnen waarderen...

Comment

• Het is vanzelfsprekend dat Lotus er beter gaat uitkomen, relatief kleine motoren + licht gewicht = weinig Co².

Zelfs de recente iets zwaardere Evora V6 2+2 heeft maar 205gram co² dus zal niet aan 2000 euro BIV komen, nu 5000.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie Bekijk Berichten
                              €10000 extra belastinginkomsten lijkt me een middenvinger die de overheid wel zal kunnen waarderen...
                              Geen 10000 extra he, is nu ook al 5000

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                              Het is vanzelfsprekend dat Lotus er beter gaat uitkomen, relatief kleine motoren + licht gewicht = weinig Co².

Zelfs de recente iets zwaardere Evora V6 2+2 heeft maar 205gram co² dus zal niet aan 2000 euro BIV komen, nu 5000.
                              Je haalt BIV en verkeersbelasting door elkaar.
                              Net die kleine motoren (1800cc ) zijn de reden dat Lotus nu al de dans ontspringt (slechts 10 fiskale pk).
                              Alleszins wat de Elise betreft zal het nieuwe systeem op het vlak van BIV misschien niet veel wijzigen maar de jaarlijkse taks zal op basis van 208g heel zeker hoger liggen dan nu.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• Ondanks de globale verhoging van de BIV, worden modellen met een hoog vermogen t.o.v. de cilinderinhoud toch wellicht interessanter (bvb TSI motoren van Volkswagen). Althans als hun co2 wat binnen de perken blijft.

Comment

• Het zal Porsche worst wezen wat onze 'bekwame' Vlaamse politici allemaal uitvinden

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Mijn E92 M3 binnen een paar jaar zal ik dus op mijn buik kunnen schrijven

Comment

• geweldig, dus wij rijden met 1 van de zuinigste en properste wagens die er zijn en gaan daar de dupe van worden ofwat? DIT SLAAT TOCH NERGENS MEER OP!!!
                                      2015 BMW S1000R
                                      2010 Renault Clio RS Cup
                                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Geen 10000 extra he, is nu ook al 5000

Je haalt BIV en verkeersbelasting door elkaar.
                                        Net die kleine motoren (1800cc ) zijn de reden dat Lotus nu al de dans ontspringt (slechts 10 fiskale pk).
                                        Alleszins wat de Elise betreft zal het nieuwe systeem op het vlak van BIV misschien niet veel wijzigen maar de jaarlijkse taks zal op basis van 208g heel zeker hoger liggen dan nu.
                                        Nee hoor, ik bedoel wel degelijk BIV, die is vooral co² gebaseerd en lichte wagens (met relatief kleine motoren) produceren minder co². Ik had vooral naar de Evora gekeken, steek die V6 van de Evora in een zware SUV en je zit aan 260 gram co² ipv 205. Blijkbaar gaat het verhaal voor de Elises dan niet op, die betalen nu ook al niet veel BIV (weinig PK).

Comment

• Ik stel voor dat we een meeting organiseren waarbij iedereen met een DIESEL komt. Liefst ZONDER roetfilter, en dan een paar keer de Wetstraat op en af rijden. In 1e en goed hoog in de toeren.

Doel is om toch zo'n roetgordijn te creëren dat men daar de straatverlichting moet aansteken..

Comment

Working...
                                          X