Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAB: 'Nieuwe belasting discrimineert compacte benzinewagen'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zal wel de volle pot van 10000€ zijn gezien ouderdom, emissienorm en CO2 uitstoot. Hopelijk daalt het bedrag snel met de jaren, anders is 2e hands verkoop zowat onmogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door T_ VR Bekijk Berichten
      Hier net van hetzelfde;

Mag ik men droom om een EVO 9 of een impreza STI te bezitten opbergen of moet ik me geen zorgen maken??
      Eigen kan hier momenteel niemand echt op antwoorden denk ik. Mijn Evo7 stoot >330gr uit , dus Evo's zullen in een hoge klasse vallen, maar hoeveel de prijs zakt per jaar (nieuw zal een Evo9 niet meer zijn) snap ik nog niet volledig...

Aangezien ze het voor 2de handswagens invoeren over 3 jaar tijd, kan je nog even uitkijken :/
      (Hopelijk blijft de jaarlijkse taks, anders moet mijn Evo ook buiten en zal niet meer verkoopbaar zijn woohoo)

Comment

• Men zou beter wat minder BIV aanrekenen om de verkoop en dus ook de BTW inkomsten te stimuleren.
        Bovendien vind ik een hoge belasting op trucks een schande want dit is verdoken belasting op arbeid gezien de truck voor deze mensen een noodzakelijkheid is om te werken
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Krijgen motoren nu een aparte BIV tabel, of doen ze mee in deze wijziging?
          Heeft het nieuwe systeem ook gevolgen voor de jaarlijkse tax?

Wel fijn dat een soepele zescilinder weer 'kan'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
            Om het u gemakkelijk te maken kost die, mits het nieuwe systeem erdoor komt, vanaf 2013 10.000 euro aan BIV ipv 5000 euro nu. Als het een nieuwe is tenminste.

Watte ???

Komaan zeg , dat zijn toch geen normale bedragen weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
              Thx ik dacht het
              Zou wel graag eens een deftige tabel zien om te kunnen weten wat het verschil gaat zijn.
              De Jag is een 3200cc met 199pk, co2 uitstoot 279g(?)

helga best dit jaar ook weer inschrijven dan dat we die belachelijke taksen wa kunnen ontlopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Watte ???

Per saldo kom je gewoon neutraal uit hoor, jouw nieuwe 535d kost je dan nog maar 600 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  Per saldo kom je gewoon neutraal uit hoor, jouw nieuwe 535d kost je dan nog maar 600 euro
                  Is niet de bedoeling dat ik een nieuwe M3 + een 535d zou stallen hier hoor

Comment

• gaat een lotus nu ook giga duur worden?
                    Captain Turbo
                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Hoe meer ik het zaakje bekijk hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat dit enerzijds in het voordeel van de constructeurs speelt (een nieuwe wagen met zo weinig mogelijk uitstoot zal minst taksen kosten wat voor de op korte termijn denkende particulier het aantrekkelijkst lijkt) en anderzijds in het voordeel van de Vlaamse overheid. Ze willen wat zij een "budgetnutrale hervorming" met het oog op de "vergroening van de BIV en verkeersbelasting." Laat dat net twee zaken zijn die gecombineerd tot een pak onduidelijkheden leiden zoals al blijkt uit de vele vragen uit dit topic.

Ze hebben bij mijn weten enkel nog maar over de BIV gesproken en met nog geen woord gerept over de jaarlijkse verkeersbelasting. Het zaakje komt over als een amateuristisch werkje dat ze er snel snel tijdens het verlof hebben willen doorjagen.

Comment

• Allemaal goed en wel, als ze dat geld gaan gebruiken voor onze wegen deftig te onderhouden, variabele verkeersborden,... Maar het zal gebruikt worden om de staatskist te vullen en dat is schandalig.

Die Vlaamse regeltjes zijn nog erger dan onze federale wetgeving. Vooral omslachtiger...

Tijd om al die politici een jaar op een leefloontje te zetten en hun voordelen afnemen. Dan zullen ze hopelijk eens wat beter nadenken vooraleer domme voorstellen te doen.

Comment

Watte ???

Ergste is dat je op een BMW M3 van pakweg €80.000 al €13.884 aan BTW hebt betaald. Dan nog eens €10.000 erbij is schandalig.

Eigenlijk moeten ze belasten op gebruik. Lage BIV en jaarlijks een taks a.h.v. aantal kilometers (met een lager tarief voor beroepskilometers.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                            gaat een lotus nu ook giga duur worden?
                            Weet ik niet ... hoe zit het daarmee eigenlijk ?
                            Want het is hier toch de bedoeling om de Elise in de toekomt te vervangen door een Exige , maar die hoge BIV houdt me voorlopig tegen , maar ik dacht dat dit nu ook zou verminderen maar blijkbaar heb ik het mis ?

Comment

• Gaan de zware benzinewagens op deze manier niet nog moeilijker te verkopen zijn ?

Comment

• Iemand enig idee hoe dat zit met oldtimers?

Rond gaan rijden op Duitse platen wordt interessanter dan ooit

Comment

Gaan de zware benzinewagens op deze manier niet nog moeilijker te verkopen zijn ?

Die zullen onverkoopbaar worden. Enkel Achmed de autohandelaar zal hem voor een prikje willen overnemen om hem in het buitenland te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                    Krijgen motoren nu een aparte BIV tabel, of doen ze mee in deze wijziging?
                                    Heeft het nieuwe systeem ook gevolgen voor de jaarlijkse tax?

Wel fijn dat een soepele zescilinder weer 'kan'.
                                    rijtaks blijft op fiscale pk dus blijven grote motoren duur hé
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      rijtaks blijft op fiscale pk dus blijven grote motoren duur hé
                                      Met die € 600 biv ipv €4659 kan je al een tijdje rijden...
                                      De verkeerbelasting ligt bij een 3000cc +- (€716-€373)=€343 hoger dan bij een 2000cc

€4659 - € 600 = 4059/€ 343= 11,8 jaar....

De biv met de nieuwe regeling zou met een 2000cc diesel op +- €300 komen, en met een 3000cc op +- € 600.
                                      De verkeersbelasting is voor een 3000c slechts € 373 euro meer...

De nieuwe belastingen zijn denkelijk gebasseerd op de normverbruiken... Maar iedereen weet dat je het normverbuik van een 530d niet op 5,7l kan houden... want anders koop je geen 30d....
                                      Last edited by ; 17/07/2011, 11:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Ergste is dat je op een BMW M3 van pakweg €80.000 al €13.884 aan BTW hebt betaald. Dan nog eens €10.000 erbij is schandalig.

Eigenlijk moeten ze belasten op gebruik. Lage BIV en jaarlijks een taks a.h.v. aantal kilometers (met een lager tarief voor beroepskilometers.)

Effe advocaat van de duivel spelen...
                                        De nieuwe maatregel heeft z'n nadelen, maar ook z'n voordelen.
                                        Geen belasting op vermogen meer, je zou denken dat hier iedereen dat zou toejuichen hé. Geen gesukkel meer rond die 211pk grens.
                                        En nieuwe wagens over de 300pk zijn perfect capabel om heel wat goedkoper ipv duurder te worden.

Dat een zuipende V8 zwaarder wordt aangepakt, tsjaa... luxeprobleem en nog het minste van m'n zorgen. Zo'n auto gaat alleen maar exclusiever worden, net wat de rijke medemens graag heeft, niet? Dat een Dacia duurder wordt, vind ik veel erger, dat treft die mensen veel harder.

Comment

• Wanneer gaan ze er eens rekening mee houden dat CO2 uitstoot uitgedrukt in g/KM.. Een auto met 200gr/km waarmee je 5000 km op een jaar doet gaat meer kosten aan biv dan een auto van 100gr/km waarmee je 50.000km op een jaar doet. Nochtans 5000x200= 1.000.000 gr en 100x50.000= 5.000.000 gr.
                                          Waar is de 'groene' logica
                                          BMW E61 525d LCI '09
                                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                                          Fiesta Red Edition '16

Comment

Working...
                                          X