Hallo,
Heb een 'BMW 525D Touring' die origineel uitgerust was met Goodyear EAGLE NCT5 RSC (=Run On Flat) 245x40x18. Aangezien de achterste 2 banden afgesleten waren, zijn deze vervangen door niet-run-on-flat banden (Goodyear EAGLE F1 Asymmetric2 245x40x18 ).
De mix van deze twee type banden (RSC met niet-RSC) heeft mij totaal verrast. De wagen had boven de 100-120KM/uur zwaar last van spoorgevoeligheid, zonder dat er veel oneffenheden in de weg waren. Het was net of er altijd veel zijwind was.
Ik heb dan de nieuwe (niet RSC) banden laten verhuizen naar vanvoor, en de oude RSC banden naar achter laten plaatsen. Dit is veel beter, maar het lijkt mij dat de wagen nog altijd niet optimaal stuurt. Er lijkt een vertraging te zitten op het insturen, en dan ietje later over-reageert. Ik kan nog niet inschatten hoe gevaarlijk dit is.
Ik heb twee vragen voor de specialisten onder jullie
:
1. Mogen Run On Flat en niet Run On Flat banden gemixed worden? Of is dit not-done?
2. Al ik dan toch 2 extra nieuwe banden moet kopen, wat doe ik dan best? Alles run-on-flat of niet? Rijdt BMW beter met RSC banden? Ik hou van weinig demping, liever hard afgeveerd, en goede feeling met de weg.
Bij voorbaat dank!
/Guy
Heb een 'BMW 525D Touring' die origineel uitgerust was met Goodyear EAGLE NCT5 RSC (=Run On Flat) 245x40x18. Aangezien de achterste 2 banden afgesleten waren, zijn deze vervangen door niet-run-on-flat banden (Goodyear EAGLE F1 Asymmetric2 245x40x18 ).
De mix van deze twee type banden (RSC met niet-RSC) heeft mij totaal verrast. De wagen had boven de 100-120KM/uur zwaar last van spoorgevoeligheid, zonder dat er veel oneffenheden in de weg waren. Het was net of er altijd veel zijwind was.
Ik heb dan de nieuwe (niet RSC) banden laten verhuizen naar vanvoor, en de oude RSC banden naar achter laten plaatsen. Dit is veel beter, maar het lijkt mij dat de wagen nog altijd niet optimaal stuurt. Er lijkt een vertraging te zitten op het insturen, en dan ietje later over-reageert. Ik kan nog niet inschatten hoe gevaarlijk dit is.
Ik heb twee vragen voor de specialisten onder jullie

1. Mogen Run On Flat en niet Run On Flat banden gemixed worden? Of is dit not-done?
2. Al ik dan toch 2 extra nieuwe banden moet kopen, wat doe ik dan best? Alles run-on-flat of niet? Rijdt BMW beter met RSC banden? Ik hou van weinig demping, liever hard afgeveerd, en goede feeling met de weg.
Bij voorbaat dank!
/Guy
Comment