Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Originele velgen te duur? Welk alternatief?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Originele velgen te duur? Welk alternatief?

Op mijn wagen staan standaard 16”aluminium velgen met winterbanden.
    Nu zou ik graag een nieuw setje 17” aluminium zomervelgen willen kopen en zou natuurlijk mijn rijcomfort graag behouden.

Als ik bij diverse webwinkels en garages rondkijk merk ik dat de prijzen zeer sterk uit elkaar liggen en de ET-Waarde ook niet exact dezelfde is.

Zo betaal ik gemiddeld voor een set 17” aluminium velgen:
    · Originele set Volkwagen velgen bij een Vw-garage +/- 1250 Euro ET-Waarde 47
    · Replica set Volkwagen velgen bij bv Giva Wheels, VelgenOnline +/- 549 Euro ET-Waarde 45
    · Not look a like Volkswagen velgen bv Giva Wheels, VelgenOnline +/- 499 ET-Waarde 45 of 48
    · Originele set Volkwagen velgen bij een 2de Hands velgenhandelaar +/- 675 Euro ET-Waarde 47, Deze sets zijn meestal behandeld en opnieuw overspoten!

Nu is het de eerste keer (Newbie) dat ik een setje velgen wil aankopen en ben me ook bewust dat de originele velgen van Vw veel te hoog geprijsd staan.
    Doe ik een slechte koop door bv een set Replica velgen of een setje van BBS, Borbet, OZ, Dezent, enz.. te kopen en hoe weet ik welke van goede kwaliteit is.

Met replica's loop je toch altijd wat kans om met brol rond te rijden. En 'k denk dat je het liever niet voorhebt dat er opeens een velg in stukken knalt op de E40 ofzo .

Zoek eens op ebay, 2dehands.be, ... naar OEM velgen. Daar staan veel quasi nieuwe velgen aan een fractie van de prijs.
    'k Heb zo al 2 keer een setje gescoord voor 700 euro, terwijl ze anders tot 2000 euro kostten in de VW-garage.

Comment

er zijn veel verschillende replica soorten.
      als je een paar stevige replica's wilt ga je echt niet veel minder betalen dan voor die originele
      Velgen van BBS, borbet of dezent die je aanhaalt zullen prijs ook niet veel schelen en zijn kwaliteit wel in orde.

van die velgjes van 500-600€ voor 4 zou ik wel afblijven...
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Wat zijn Oem-velgen?
        Thanks, voor de tip en ik zal eens rondkijken op eBay

Is dit onderstaand aan te raden?
        Originele set Volkwagen velgen bij een 2de Hands velgenhandelaar +/- 675 Euro ET-Waarde 47, Deze sets zijn meestal behandeld en opnieuw overspoten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
          Wat zijn Oem-velgen?
          Thanks, voor de tip en ik zal eens rondkijken op eBay

Is dit onderstaand aan te raden?
          Originele set Volkwagen velgen bij een 2de Hands velgenhandelaar +/- 675 Euro ET-Waarde 47, Deze sets zijn meestal behandeld en opnieuw overspoten!
          oem velgen zijn originele van het merk zelf, die je kan kopen bij je wagen of bij de officiële garage.

die 2e hands velgen kan goed zijn indien die 100% rond zijn en geen schade hebben. ook op letten dat ze proper zijn en er als nieuw uitzien.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

OEM is geen namaak.
            Namaak is niet altijd slecht .
            Best op internet rondneuzen voor een gebruikte set in goede staat.

Comment

beter een beetje meer betalen voor OEM velgen dan minder te betalen voor replicas en dat ze na 1 putje in de weg krom zijn.. ik heb dat tegengekomen met mn rs6 velgen.

Comment

OEM => Original Equipment Manufacturer
                2014 Porsche Boxster 981
                2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                  oem velgen zijn originele van het merk zelf, die je kan kopen bij je wagen of bij de officiële garage.

die 2e hands velgen kan goed zijn indien die 100% rond zijn en geen schade hebben. ook op letten dat ze proper zijn en er als nieuw uitzien.
                  Die 2deHands velgen zijn Oem-velgen:

* hebben geen schade
                  * Zijn soms opnieuw overspoten
                  * Zijn proper en zien er dus als nieuw uit

Het enige nadeel is dat de keuze zeer beperkt is en ik dus niet alle velgen mooi vind of makkelijk te reinigen zijn

Comment

Het duurt inderdaad een tijdje tegen dat ge iets OEM vindt dat u aanstaat, maar dan bespaar je er wel een hoop mee ook . Sites blijven afschuimen dus.

Ik heb de velgen die ik wilde bijvoorbeeld pas na enkele weken gevonden en moest er dan nog es om in Nederland ook.

Comment

Het gaat om deze 2 sets originele Vw 2dehands velgen!

Deze set een 17 inch Avingon set is overnieuw gespoten.

De 2de set 0riginele 17 inch velgen (zijn overnieuw gespoten).

Last edited by ; 29/01/2011, 17:20.

Comment

mooie sets velgen.

ikzelf ben nogal voor oem, maar replica is ook niet slecht hoor. tenzij je echt spotgoedkope gaat nemen. en uw velg zal niet zo snel op de e 40 gaan openspringen. als je op circuit gaat is wat anders
                        gwn zorgen dat je geen chineese replica ebt
                        grtjs

Comment

Pas wel op met overspoten velgen. Er is toch een redelijke kans dat de lak snel begint te schilferen (net als bij replica velgen).

Comment

Er zal ook wel een reden geweest zijn waarom ze herlakt zijn. Die zit verborgen onder de mooie lak en kan heel onschuldige stoeprandschade zijn, maar ook veel erger. Opletten.

In soorten velgen heb je er volgens mij 3-

OEM: Dit zijn de velgen die de fabriek origineel monteert. Meestal zijn die ook bij één of andere velgenfabrikant zoals BBS gemaakt. Maar de fabriek heeft deze fabrikant gekozen, en de fabriek vertrouwt dus op de kwaliteit van die fabrikant. De kwaliteit is altijd OK. 2de hands OEM houdt al een risico in omdat je niet weet of ze nog recht zijn, of misschien al een beurt 'rechten' of lassen gehad hebben.

De bekende merken waaronder BBS: Hier moet je ook niet ongerust zijn over de kwaliteit. Moest je dit 2de hands kopen, zelfde risico als OEM 2de hands.

De replica velgen zijn velgen die van een fabrikant komen die de look van OEM of van de betere merk velgen kopieert. De kwaliteit is vaak twijfelachtig. Je hebt er die van China, van Taiwan of soms Italiaanse makelij zijn.

Comment

De 2dehands Originele VolksWagen velgen die te koop staan.

Zijn bij de online winkel te koop: KLIK

Comment

Ik zou 17" OEM kopen, indien je lang genoeg wacht en vaak op tweedehandssites rondkijkt kan je wel eens koopjes doen

Succes iig met de zoektocht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                                  Ik zou 17" OEM kopen, indien je lang genoeg wacht en vaak op tweedehandssites rondkijkt kan je wel eens koopjes doen

Succes iig met de zoektocht!
                                  Deze kunnen toch ook, net zo goed behandeld of overspoten zijn of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digiboy Bekijk Berichten
                                    Deze kunnen toch ook, net zo goed behandeld of overspoten zijn of niet?
                                    Kan altijd. Risico van 2dehands kopen e

Comment

Is dit een alternatief voor de originele vekgen van Vw of is dit te goedkoop om echt goed te zijn?

Dit zijn beiden imitatie velgen van Vw: Online Velgen of Giva Wheels

Comment

Leest gij onze replies eigenlijk?

Comment

Working...
                                        X