Yup, verzekering en inschrijving moeten niet als het op jouw eigen plaat is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto in garage - vervangwagen ?
Collapse
X
-
werd vroeger veel gedaan maar mag nu absoluut niet meer, je eigen nummerplaat op een andere wagen zetten.
de enige uitzondering die er is is wanneer het over een langdurige herstelling gaat, en dan moet je een bewijs van verzekering hebben en al je boorddocumenten moeten dan in de vvw aanwezig zijn.
Anders kan je wel eens zware problemen hebben als je tegen gehouden wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten.. of anders zal ik maar "geloven" dat Volvo 't duurste is kwa dealership/onderhoud zeker ?
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenGratis is fijn, ik heb ze ook altijd gratis gehad maar aan de receptie hangen wel de prijzen per dag op dus voor onbekende klanten zullen ze dat wel tellen (ik beschouw mezelf als goede klant). Ik spreek hier wel over een kleine zelfstandige garage met maar twee vervangwagens.
Als vervangwagens gratis waren dan zijn ze altijd weg, of ze er nu 2 of 20 hebben. Ergens moeten ze een drempel inbouwen hè. Maar voor goede klanten die wat geld achterlaten kunnen ze gerust een oogje dichtknijpen vind ik. Maar om dat achteraf nog te gaan vragen...
Ik kan zeggen dat ik nu wel al goede en trouwe klant ben. Al 13j 2 wagens op onderhoud daar. En ik heb nog nooit gepruttel gehad rond vervangwagen.
Integendeel, m'n vrouw moest eens in de buurt zijn tijdens een herstelling, en ze hebben haar tot ginder gebracht en teruggehaald.
En als ze niet in de buurt moet zijn, krijgt ze altijd spontaan eentje aangeboden, tenzij er geen beschikbaar zijn, maar dan wordt het onderhoud gewoon verplaatst.
Voor mij idem, al heb ik nu een werf in de buurt en blijf ik erbij. Anders geen probleem.
Deze zomer met de herstelling van m'n contactslot een volle week met een vervangwagen gereden, en ook niks apart voor aangerekend.
MAAR: ik koop steeds m'n auto's bij hen en discussieer niet over de aankoopprijs. Ik gun hen ook wat te verdienen aan mij. En daar krijg ik tot op vandaag nog steeds onberispelijke service voor in de plaats. Geen gemor, geen gezever. Garantie ruim van toepassing, vervangwagen nooit een probleem.
Ik ben van mening dat ik meer betaal maar tijdens het gebruik van m'n wagen steeds zorgeloos ben.
Ik vrees dat de aankoop 'op een ander' wat meer (al is het tussen de oren) doorweegt dan het bedrag van de te verrichten reparatie.
Die 500 euro is veel geld, maar de mensen die eraan moeten werken moeten ook opbrengen. Ook al werken ze er lang aan.
Bij ons vragen ze wél geld aan de profiteurs (en die zijn er zeer zeker - dixit hen zelf). Of aan de klanten die ze nog niet kennen vermoedelijk (is mijn idee).__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ik heb in twee garages gewerkt als verkoper en bij eentje kreeg iedereen altijd gratis een vervangwagen. Het is zoals hier eerder werd gezegd: die waren altijd weg. Of er nu 4 of 10 in dienst staan...
Je moest ook eens weten wat de mensen soms uitvreten met die auto's. Roken, bekerhouders als asbak gebruiken, grote honden meevoeren op de achterbank, 4x4 rijden in de modder... Eerst werden ze dan altijd volgetankt door de garage, maar omdat toch niemand ermee ging tanken gaven ze ze leeg mee en dan vonden sommigen nog dat ze daarover moesten klagen.
In de VW/Audi/Seat/Skoda consessie waar ik werkte kreeg ook iedereen een vervangwagen, maar die was te betalen in de meeste gevallen. Aan € 15,- per dag was dat zeker niet te duur. Het was een dermate grote garage dat als ze dit niet zouden doen er gewoon nooit vervangwagens zouden zijn. Het ging hem om een hele vloot nieuwe Polo's en Skoda Fabia's. Er waren ook grotere modellen zoals Caddy en Transporter voorzien voor hen die dit nodig hadden. Voor de dikke Audi klanten met een A8 of Q7 was er een A6 ter beschikking.
Zelf rijd ik met een Mercedes nu en ik heb nog nooit een vervangwagen gratis gekregen, in geen enkele van de 3 officiële dealers waar ik al een auto kocht én op onderhoud ging. Ik neem er dan ook nooit eentje en regel mijn vervoer zelf.
Comment
-
Wij hebben vorige week onze auto binnengedaan voor een koetswerkherstelling en hebben via de verzekering een vervangwagen gekregen voor niets. Anders was het 35 euro per dag, en dat was dan een Mercedes B-Klasse met ongeveer een derde diesel in de tank. Daar hebben we niet moeten voor betalen: het was enkel wat we zelf tankten dat we kwijt waren.
En er hing een groot blad in dat ze 200 euro zouden aanrekenen als de auto vuil was aan de buitenkant, of binnenkant ... Soit, we moesten er voor zorgen als "een goede huisvader".Last edited by Marvin; 14/12/2010, 11:30.
Comment
-
In mijn garage heb ik nog nooit een vervangwagen gekregen. Heb er ook nog nooit om gevraagd. Daar ik nu veel verder werk en de trein verfoei (en bij ijsweer mijn moto niet uithaal) zal ik in januari mogelijk wel een vervangwagen nodig hebben voor een 300 tal km. Ik zou het wel schandalig vinden als ik die moet betalen aangezien de garage zelf een vervangwagen geeft aan mensen die daar een 2e handswagen kopen gedurende de 2 weken voor die beschikbaar wordt. Wat een nieuwe klant daar krijgt moet een klant die er al jaren gaat (en 2 auto's lopen heeft daar) ook krijgen. Maar ik zal dat zien wanneer ik die nodig heb. Ik zal ze de keuze geven. In het weekend onderhoud (groot) of vervangwagen. Het doet me er ook niet toe of het een nieuwe is of een oude.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenBij mij is het voor een vervangwagen €12 op eigen nummerplaat
Comment
-
Ik denk dat het krijgen van een gratis vervangwagen terwijl policy is dat deze betalend zijn afhangt van klantenrelatie, maar ook van goedehuisvaderzijn en enigszins autoliefhebber. Als je zoals ik consistent de auto proper achterlaat met wat meer brandstof dan waarmee je vertrok, gaat men daar nooit over klagen. Ben je een slons met je sigarettenpeuken en hamburgerverpakkingen, dan zal de volgende keer maar een MINI geregeld worden als je je BMW X5 binnen brengt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk denk dat het krijgen van een gratis vervangwagen terwijl policy is dat deze betalend zijn afhangt van klantenrelatie, maar ook van goedehuisvaderzijn en enigszins autoliefhebber. Als je zoals ik consistent de auto proper achterlaat met wat meer brandstof dan waarmee je vertrok, gaat men daar nooit over klagen. Ben je een slons met je sigarettenpeuken en hamburgerverpakkingen, dan zal de volgende keer maar een MINI geregeld worden als je je BMW X5 binnen brengt.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
My 2 cent - ik heb gratis (!) een aanloopwagen gekregen voor de 10 weken tegen dat mijn wagen geleverd wordt ... wagen wel bij dezelfde garage besteld maar ik kreeg wel uitzonderlijke service, ik denk niet dat iedereen dat krijgtHier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenMy 2 cent - ik heb gratis (!) een aanloopwagen gekregen voor de 10 weken tegen dat mijn wagen geleverd wordt ... wagen wel bij dezelfde garage besteld maar ik kreeg wel uitzonderlijke service, ik denk niet dat iedereen dat krijgt2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Waar ik nu ga zijn ze heel soepel hierin met vervangwagens. Auto moest een keer binnen als terugroepactie en ik kreeg de keuze tussen een fiatje 500, alfa 147 of een exeo. Misschien was het zo omdat het over een terugroepactie ging want met gewone herstellingen zijn het 500'tjes of ibiza'tjes.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenZo is het!
Wisselende ervaringen.
HF motors in Turnhout: Gratis Ypsilon meegekregen (wel op onze platen)
Bij aankoop van een nieuwe C4, een week (ruim) ter overbrugging een gratis C2 meegekregen (wel op onze platen)
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sarnath Bekijk BerichtenDe laatste vervangwagen die ik kreeg zat knalvol zand en had een kapotte koppeling (wagen had 44 000 km).
Dus wilt ge wel een vervangwagen :p
Ontopic, het is alleen gratis bij omnium dacht ik, heb toen toch niets moeten betalen, anders is t iets van een 20 per dag.
als je niet in fout bent na ongeluk en garage zet voor iedere dag herstelling een bedrag op devies voor verzekering en verzekering gaat hier mee akkoord (een paar dagen kunnen ze blijkbaar niet weigeren ?) dan kan je die vervangwagen dus gebruiken op kosten van tegenpartij
dus bij opmaak devies altijd vragen of hij er vervangwagen opzet
op onderhoud gaan = zelf vervangwagen vragen (en betalen ?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenVoilà. De eerste keer toen ik een vervangwagen meekreeg (was toen ik mijn lpg installatie in de Saab liet plaatsten) heb ik die mooi gewassen en gestofzuigd teruggebracht. Het minste wat ik kon doen na 3 dagen gratis vervangwagen...
Als wij een vervangwagen terugbrengen vragen ze het niet meer, enkele keren terug hebben ze ooit eens gezegd "hij is vol zeker? bij jullie moeten we dat eigenlijk nooit vragen, dat weten we zo".
En stofzuigen doe ik altijd als 't voor meer dan een dag is. We krijgen ze ook meestal zeer proper, we geven ze zo terug. Wassen aan de buitenkant hoeft niet zeggen ze. Maar in deze zouttijden zou ik het toch doen.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Bij Mercedes betaal je geregeld 500 euro voor een onderhoud en daar kunnen ze zeker geen vervangwagen bijgeven
Bij de dealer betaal je toch voor alles? Misschien inderdaad tenzij je daar vaak nieuwe auto's koopt (maar da's dan louter omdat het verkopers zijn en niet bij wijze van service). Een kleine garage kan zich geen gratis vervangwagens permitteren en als ze dat wel kunnen zijn ze ongetwijfeld te duur.
Onlangs heeft de gewone BA verzekering voor ons een vervangwagen/huurwagen gehuurd voor een week na een "ongeval zonder derden" (carter kapot gereden). Wat een service! Als je echt een vervangwagen nodig hebt zeg je gewoon dat je je carter kapot reed aan de verzekering!
Ik heb er eens één gratis gekregen bij een automatenrevisiebedrijf en een bij een carrossier die ook auto's verhuurde. Dat wordt natuurlijk geapprecieerd.
Ik verwacht er alleszins nooit één (als niet koper).
Comment
-
Mijn ervaring na 1 VW passat en 4 Audi’s : nog nooit heb ik één euro moeten betalen voor een vervangwagen, indien mogelijk geven ze zelfs steevast een A3 of A4 mee, een jaartje of 2 terug kreeg ik zelfs een A6 Avant 3.0 quattro mee voor 2 dagen omdat ik toen in ferm sneeuwweer naar de andere kant van het land moest. In het voorjaar had ik een nieuwe wagen gekocht, lange wachttijd en ik kon na een tijdje m’n vorige wagen kwijt aan een particulier die hem wel onmiddellijk nodig had, één telefoontje naar de garage en ik kon 4 maand gratis en voor niks een golf gebruiken. In elk geval tank ik de wagen wel terug minstens even vol, da's maar normaal. Ik en sinds enige tijd m’n ouders ook kopen daar al jaren onze wagens, dat scheelt ook wel wat. Ik heb zeker niets te klagen op dat vlak maar ik ben me er van bewust dat ze dit niet voor iedereen ( kunnen ) doen.Last edited by Audidriver; 15/12/2010, 10:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenklopt.
Als wij een vervangwagen terugbrengen vragen ze het niet meer, enkele keren terug hebben ze ooit eens gezegd "hij is vol zeker? bij jullie moeten we dat eigenlijk nooit vragen, dat weten we zo".
En stofzuigen doe ik altijd als 't voor meer dan een dag is. We krijgen ze ook meestal zeer proper, we geven ze zo terug. Wassen aan de buitenkant hoeft niet zeggen ze. Maar in deze zouttijden zou ik het toch doen.
En ze waren meestal properder als ik ze terug bracht dan wanneer ik ze kreeg.Last edited by knight-rider; 15/12/2010, 20:32.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment