Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto in garage - vervangwagen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto in garage - vervangwagen ?

Het zit zo:

donderdagmorgen moet mijn auto normaal gezien binnen in de garage voor een klein dagje. Ik had m'n afspraak al gemaakt en ging daarna nog eens terugbellen om te bevestigen (moest even kijken of 't paste in de agenda).

Dus toen ik belde om te bevestigen vroeg ik of ik een vervangwagen kon krijgen. Het antwoord was ja, maar toen ik vroeg of dat gratis was was het antwoord helaas nee. Nu ja, op dat moment was het nog geen zo'n probleem eigenlijk om geen vervangwagen te hebben, ik kon m'n plan trekken dus niet verder op ingegaan.

Nu is er wat tussen gekomen en heb ik donderdag & vrijdag absoluut toch een auto nodig. Morgen ga ik dus moeten terugbellen om te vragen of ze mij alsnog een vervangwagen kunnen geven.

Waarom deze thread, nu, in 't verleden (bij VW garage, BMW garage, carosseriebedrijf) heb ik altijd eigenlijk voor gratis & niks (uiteraard weer met evenveel diesel terugbrengen) een vervangwagen gekregen, en dat vind ik eigenlijk maar normaal ook, enfin toch in bepaalde situatie's (bvb. als je je auto er gekocht hebt etc. en er altijd op onderhoud gaat).

Nu is de geraamde kost voor m'n auto zo'n 500 euro waarvan de helft aan werkuren, vinden jullie dan niet dat ik een vervangwagen voor niks zou mogen krijgen voor een dagje ?

Ik moet morgenochtend zowiezo dus naar de garage bellen om te zeggen dat ik alsnog een wagen zal nodig hebben 't moment dat ik m'n eigen auto binnendoe. Ik denk er over na om vriendelijk te vragen om een vervangwagen een dagje op hun kosten te krijgen, ik ga er altijd als er iets is met de auto / voor onderhoud, dus lijkt 't me (vooral rekening houdend dat ik in 't verleden bij andere garage's dat ook altijd kreeg) normaal dat ik er eentje zou krijgen.

Graag wat eigen ervaringen mbt al dan niet gratis vervangwagen. Ik denk er over na om misschien zelfs te zeggen dat ik dan wel naar een andere garage zal gaan als ze geen vervangwagen op hun kosten willen geven, of overdrijf ik nu ? 't zal er ook van afhangen hoeveel ze er voor vragen natuurlijk, maar 50 EUR o.i.d. wil ik er toch nog niet 's bovenop betalen.

Misschien doordat ik dit nog niet heb meegemaakt en in 't verleden altijd wél een gratis vervangwagen heb gekregen dat ik dit nu een beetje als een verworven recht beschouw.. of anders zal ik maar "geloven" dat Volvo 't duurste is kwa dealership/onderhoud zeker ?

Ge overdrijft. Die wagen is voor hen ook niet gratis.
    Ik heb altijd al een kleine bijdrage voor de vervangwagen moeten betalen -> 15 a 20 euro.
    Database error.
    The database has encountered a problem.

Comment

binnen garantie (ook bij onderhouden) kreeg ik altijd gratis vervangwagen.
      bij de meeste merken zie ik echter vaak een papier hangen "vervangwagen: 25euro/dag" voor buiten de garantie-periode...

denk dat het eerder een verworven recht is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
        Ge overdrijft. Die wagen is voor hen ook niet gratis.
        Ik heb altijd al een kleine bijdrage voor de vervangwagen moeten betalen -> 15 a 20 euro.
        Dan kan dat wel nog gaan idd..

Comment

De fiets die er staat is wel gratis.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
            De fiets die er staat is wel gratis.

100km per dag met de fiets @ freezing cold en door de sneeuw (als we 't weerbericht mogen geloven).. lijkt me beetje hard

Comment

ik heb het dit jaar ook eens gehad.. ik heb mijn wagen in die bepaalde garage gekocht 5 jaar geleden, altijd naar daar geweest voor onderhoud en dergelijke..
              het was toen voor een groot onderhoud van ruim 3-400€, ik ging er eigenlijk ook van uit dat ik een gratis vervangwagen kreeg voor een dagje.. maar nee, moest ook 20€ + verbruikte benzine betalen

als het nog een goeie recente wagen was, zou ik dat met plezier hebben betaald..

maar voor een 10 jaar oude fiat punto die met moeite 60pk had.. het ding reed wel... maar meer ook niet
              blijkbaar hebben ze in totaal slechts 4 vervangwagens, die bijna constant uitgeleend zijn.. (was dus al niet zeker of ik uberhaupt een vervangwagen kon krijgen)
              en dan staat daar een kast van een showroom, maar meer & deftiger vervangwagens kon er blijkbaar niet meer af..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                ik heb het dit jaar ook eens gehad.. ik heb mijn wagen in die bepaalde garage gekocht 5 jaar geleden, altijd naar daar geweest voor onderhoud en dergelijke..
                het was toen voor een groot onderhoud van ruim 3-400€, ik ging er eigenlijk ook van uit dat ik een gratis vervangwagen kreeg voor een dagje.. maar nee, moest ook 20€ + verbruikte benzine betalen

als het nog een goeie recente wagen was, zou ik dat met plezier hebben betaald..

maar voor een 10 jaar oude fiat punto die met moeite 60pk had.. het ding reed wel... maar meer ook niet
                blijkbaar hebben ze in totaal slechts 4 vervangwagens, die bijna constant uitgeleend zijn..
                en dan staat daar een kast van een showroom, maar meer & deftiger vervangwagens kon er blijkbaar niet meer af..

Heb er een pak C30's zien staan die vermoedelijk leenwagens zijn dus daar zal ik alvast geen probleem mee hebben, en idd als je er voor betaalt dan verwacht je wel iets anders dan een 60pk naftje Punto..

Comment

Gratis is fijn, ik heb ze ook altijd gratis gehad maar aan de receptie hangen wel de prijzen per dag op dus voor onbekende klanten zullen ze dat wel tellen (ik beschouw mezelf als goede klant ). Ik spreek hier wel over een kleine zelfstandige garage met maar twee vervangwagens.

Als vervangwagens gratis waren dan zijn ze altijd weg, of ze er nu 2 of 20 hebben. Ergens moeten ze een drempel inbouwen hè. Maar voor goede klanten die wat geld achterlaten kunnen ze gerust een oogje dichtknijpen vind ik. Maar om dat achteraf nog te gaan vragen...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Gratis is fijn, ik heb ze ook altijd gratis gehad maar aan de receptie hangen wel de prijzen per dag op dus voor onbekende klanten zullen ze dat wel tellen (ik beschouw mezelf als goede klant ). Ik spreek hier wel over een kleine zelfstandige garage met maar twee vervangwagens.

Als vervangwagens gratis waren dan zijn ze altijd weg, of ze er nu 2 of 20 hebben. Ergens moeten ze een drempel inbouwen hè. Maar voor goede klanten die wat geld achterlaten kunnen ze gerust een oogje dichtknijpen vind ik. Maar om dat achteraf nog te gaan vragen...
                    Zo is het!

Wisselende ervaringen.
                    HF motors in Turnhout: Gratis Ypsilon meegekregen (wel op onze platen)
                    Bij aankoop van een nieuwe C4, een week (ruim) ter overbrugging een gratis C2 meegekregen (wel op onze platen)
                    Bij onderhoud van mijn Laguna laat ik me eigenlijk altijd thuisbrengen en weer afhalen, dat is gratis... en een enkele keer vraag ik een demo mee. Maar nooit voor naar t werk te gaan, dan is t vervangwagen en dat wordt aangerekend.

Een formele vervangwagen kost altijd wel zo'n 30 euro, lijkt me ook wel normaal.
                    Je kunt het ook omdraaien. Als ze die kost uitsmeren over alle onderhoudsbeurten dan betaalt dus degene die geen vervangwagen vraagt ook voor jou. Is dat fair?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Zo is het!

Wisselende ervaringen.
                      HF motors in Turnhout: Gratis Ypsilon meegekregen (wel op onze platen)
                      Bij aankoop van een nieuwe C4, een week (ruim) ter overbrugging een gratis C2 meegekregen (wel op onze platen)
                      Bij onderhoud van mijn Laguna laat ik me eigenlijk altijd thuisbrengen en weer afhalen, dat is gratis... en een enkele keer vraag ik een demo mee. Maar nooit voor naar t werk te gaan, dan is t vervangwagen en dat wordt aangerekend.

Een formele vervangwagen kost altijd wel zo'n 30 euro, lijkt me ook wel normaal.
                      Je kunt het ook omdraaien. Als ze die kost uitsmeren over alle onderhoudsbeurten dan betaalt dus degene die geen vervangwagen vraagt ook voor jou. Is dat fair?
                      Bij seat krijg ik gratis een seat arosatje mee. (garagist is wel een goede kennis)
                      Mijn vorige seat garage vroeg ook 25 euro per dag
                      Bij BMW kreeg ik altijd gratis de wagen van de verkoper mee (voor één dag)
                      Meerdere dagen was het een toyota yaris( ook gratis)

Bij renault heb ik enkel ervaring met te late aflevering, twee weken kosteloos een huur zafira meegekregen.
                      Onderhoud moet nog komen
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Wij kunnen niet klagen bij onze Volvo garage. Als de auto voor een dag op onderhoud moet krijgen we altijd zeer deftige vervangwagens: al één keer een XC90 en ook een C70 meegekregen, maar meestal is het een V70 of S60. (wel al 10 jaar klant en 2 auto's lopen S60 2.4T en C70 D5)
                        Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                        Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                        BMW 320d
                        Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

Laatst nog meegemaakt: wagen moest binnen voor een grote herstelling onder garantie. Bij garage A waar ik de wagen niet had gekocht kreeg ik een gratis vervangwagen omdat de wagen nog onder fabrieksgarantie was maar zou de herstelling langer dan twee weken duren. Bij garage B waar ik de wagen had gekocht kon ik een vervangwagen krijgen voor €45 per dag maar zou de herstelling binnen de 9 dagen gedaan zijn... Heb toen maar naar garage B gegaan omdat ik mijn wagen zsm terug wilde. Die vervangwagen heb ik niet genomen, ik kon gratis een wagen gebruiken van mijn vader.

Comment

24 euro excl. btw/dag en zal 'm 2 dagen nodig hebben.. Heb er maar niet moeilijk over gedaan. Foto's van 't vervangkrel volgen

Comment

Ik vind het eigenlijk ook normaal, we willen een auto kopen en de beste condities, we willen een aanvaardbare prijs voor het onderhoud...weet dat een garage misschien 4 a 5 % winst heeft op een wagen...
                              Een garage heeft snel 10, 15 of zelfs 20 vervangwagens dat kost enorm veel geld dus het is bijna niet mogelijk om deze gratis te krijgen, en zij die dit wel krijgen...neem van mij aan dat je dit onrechtstreeks terug betaald...zal niet op je factuur staan maar zal er wel in verrekend zijn.

Comment

@ spillies: krijgen jullie bij Top Motors nog een gratis vervangwagen?

Bij Top Motors (waar ik al 2x een A4 kocht en steeds onderhoud en al de rest laat uitvoeren) kreeg ik altijd een gratis vervangwagen. De laatste keer zeiden ze dat ze die gingen aanrekenen omdat ze het ganse park vernieuwd hadden (nieuwe polo's of zoiets). ik heb er nog geen nodig gehad, maar vond het wel straf. Wat doen ze dan met iemand die daar een dikke A8 of R8 koopt? ook een polo-tje in zijn handen duwen aan x€/dag?

Comment

Er bestaan geen "gratis" vervangwagens, iemand moet daar altijd voor opdraaien ... Voor mij is dat het beste systeem, diegene die een vervangwagen wil betaald die. Uiteraard zou er wel een prijsverschil moeten zijn tussen garages die "gratis" vervangwagens geven en diegene die dat niet doen ...

Bij de Audi dealer waar ik vroeger altijd ging had men blijkbaar opgelegd gekregen dat alle vervangwagens Audi moesten zijn, dus alle Polo's buiten en de prijs omhoog van de vervangwagens ... Blijkbaar willen die grote merken echt alles bepalen bij een garage, van verlichting tot vervangwagen ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Gratis bestaat niet dus ergens zijn die gratis vervangwagens wel betaald en ik betaal dan liever voor ene als ik hem nodig heb dan dat het aan elke klant aangerekend wordt zonder dat deze er gebruik van maakt

Comment

Die gratis vervangwagen zal ook wel ergens in de factuur zitten. Maar normaal vind ik dat niet dat je een vervangwagen krijgt, als ze dat voor iedereen moeten voorzien, hebt ge al iemand extra nodig om dat allemaal af te handelen. Bij mij is het voor een vervangwagen €12 op eigen nummerplaat of €21 met een nummerplaat van de garage. Vanwaar het verschik, geen idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        . Bij mij is het voor een vervangwagen €12 op eigen nummerplaat of €21 met een nummerplaat van de garage. Vanwaar het verschik, geen idee.
                                        Verzekering, zeker?
                                        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                                        X