Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegveld Brustem (St-truiden)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

vliegveld brustem

Ben er een paar maand geleden nog weggejaagd door de MP.
    Was samen met mijn vriendin wat aan het rondrijden, heel rustig... .
    Toen ik plots een donkergroene camionette zag van de MP.
    Ik dacht natuurlijk dat ik wel sneller zou zijn dan een camionette dus ik reed ervan weg.
    Maar ze hebben me tegemoet gereden; meneer wat doet u hier.
    Ik leer mijn vriendin rijden,...
    Waarom reed u weg van ons, u maakt het enkel erger...
    Ik had u niet gezien... slecht idee om dat te zeggen.
    Uiteindelijk gewoon gezegd dat ik er niet meer mocht komen en ze hebben het zo gelaten.
    Ik ben wel heel beleefd gebleven misschien ook daarmee.

Maar in de winter ga ik zeker nog terug om te spelen in de sneeuw.
    Net zoals vorig jaar toen ben ik er met 2 andere vrienden meer als een uur geweest.

Comment

Misschien trekken we deze discussie beter wat open:
      Waar zijn de plaatsen waar je zo een beetje kan spelen, zonder het risico op carrosserieschade of PV's van overijverige politieagentjes?

- Brustem (als de MP's niet kijken)
      - ...

Comment

denk je dat je, als je op dit publiek forum zulk een lijstje maakt, je op die plaatsen nog lang kan 'spelen, zonder het risico PV's van overijverige politieagentjes'?
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
          denk je dat je, als je op dit publiek forum zulk een lijstje maakt, je op die plaatsen nog lang kan 'spelen, zonder het risico PV's van overijverige politieagentjes'?
          Inderdaad, het is nu al moeilijk genoeg om een plek te vinden waar je je zorgeloos kan uitleven, laat staan dat die dan nog eens openbaar gemaakt worden ook.

Comment

Voor degene waar het nog niet duidelijk voor is : Vliegveld Brustem is verboden terrein. Zelfs de dragraces of andere auto-evenementen mogen in de toekomst daar niet meer plaatsvinden. Dit heeft de laatste organisator van de dragraces laten weten.

Comment

Zit hier op het forum geen rijke boerenzoon die een akker kan laten asfalteren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Klikt eens op stalliet en ge ziet alles!
                Rund

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
                  Hey,

Weten jullie of het nog mogelijk is om eens wat fun te gaan beleven op het vliegveld in Brustem. Beetje testen met eigen wagen.
                  Vroeger was het een verlaten vliegtuigbasis van het leger. Is dit nog steeds zo?

Thx Yves
                  Geen enkel probleem! Zeker doen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door froggy Bekijk Berichten
                    Voor degene waar het nog niet duidelijk voor is : Vliegveld Brustem is verboden terrein. Zelfs de dragraces of andere auto-evenementen mogen in de toekomst daar niet meer plaatsvinden. Dit heeft de laatste organisator van de dragraces laten weten.
                    En van waar haalt u die informatie?
                    D'r was een rechtzaak over het gebruik van dat stuk waar die dragrace was, het is namelijk zo dat ABC-evnts dat stuk uitbaat onder de naam "brustembase". En volgens hen hadden zij een alleenrecht op dat stuk.
                    De organisatoren van die dragrace hebben echter toch de toelating van de stad Sint-Truiden om daar hun event te organiseren zonder ABC-events daarin te kennen.

Door die rechtzaak is het event van ABC-events in september trouwens niet doorgegaan omdat ze de rectzaak wilden afwachten.
                    D'r ging normaal gezien een uitspraak gedaan worden in de week voor dat die dragrace ging plaatshebben, dat is echter uitgesteld om die dragrace toch nog te laten doorgaan.
                    Van de uiteindelijke uispraak heb ik niks meer gehoord, maar ik vermoed dus dat ABC-events de enige zal zijn die nog zaken maag organiseren.

Want op 2 oktober hebben ze nog een trackday gehad en op 6 en 7 november zal er ook een trackday zijn!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Rund
                      In de spiegel gekeken?
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

In de spiegel gekeken?
                        Ja, je stond naast mij. Je zou eerst beter eens leren lezen, dan zou je misschien al een pak minder domme dingen zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ja, je stond naast mij. Je zou eerst beter eens leren lezen, dan zou je misschien al een pak minder domme dingen zeggen.
                          Minder domme dingen? Ik zeg hier veruit het minste domme dingen op het forum.

Als ik al dien bullshit lees wat hier vaak word gepost

Comment

ach ga naar huis man

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Je gelijk proberen te halen door zoiets dom te zeggen, faut le faire

Comment

Als ik al dien bullshit lees wat hier vaak word gepost
                                Nichtrijder, je hebt gelijk. Als beloning mag je een stok oprapen van de grond

Comment

Jaren gewoond vlakbij een actief en daarna passief militair vliegveld. Genoeg achterna gezeten met jeepekes. Paar keren aangesproken geweest. 0 keren PV .

Brustem is vrij voor alle publiek, tot aan de bordjes "militair domein". In de praktijk wil dat zeggen dat je aan de westkant de baan kan volgen tot dat ie op een bordje "militair domein" uitkomt.

Bijgevolg is de oude landingsbaan en taxibanen niet open voor burgers, behalve voor activiteiten die daar georganiseerd worden (driftcursussen, trackdays, dragraces, vliegactiviteiten, ...)

Comment

Het is verboden, dus NIET gaan ... ik zal da wel doen in jullie plaats

Comment

Je kan Brustem afhuren voor een dag om iets te organiseren, als je daar info over wilt moet je je eens wenden tot Campus Saffraanberg, de MP's die op Brustem rondrijden zijn daar gelegen in het wachtlokaal. Zij kunnen je doorwijzen naar de bevoegde personen.

Comment

En van waar haalt u die informatie?
                                        D'r was een rechtzaak over het gebruik van dat stuk waar die dragrace was, het is namelijk zo dat ABC-evnts dat stuk uitbaat onder de naam "brustembase". En volgens hen hadden zij een alleenrecht op dat stuk.
                                        De organisatoren van die dragrace hebben echter toch de toelating van de stad Sint-Truiden om daar hun event te organiseren zonder ABC-events daarin te kennen.

Door die rechtzaak is het event van ABC-events in september trouwens niet doorgegaan omdat ze de rectzaak wilden afwachten.
                                        D'r ging normaal gezien een uitspraak gedaan worden in de week voor dat die dragrace ging plaatshebben, dat is echter uitgesteld om die dragrace toch nog te laten doorgaan.
                                        Van de uiteindelijke uispraak heb ik niks meer gehoord, maar ik vermoed dus dat ABC-events de enige zal zijn die nog zaken maag organiseren.

Want op 2 oktober hebben ze nog een trackday gehad en op 6 en 7 november zal er ook een trackday zijn!
                                        Waar dat ik het gehaald heb, staat er bij

de dragraces of andere auto-evenementen mogen in de toekomst daar niet meer plaatsvinden.Dit heeft de laatste organisator van de dragraces laten weten.
                                        Volgens hen zou ABC er ook niets meer mogen organiseren? Meer weet ik er ook niet van

Comment

Update.

Het stadsbestuur maakt komaf met de wildgroei aan races, oefen- en testritten op het industrieterrein van Brustem.
                                          'Aanvankelijk was het gebruik beperkt en lieten we de races oogluikend toe. Maar de jongste jaren ontstond er een wildgroei. Dit jaar kregen we tot twee aanvragen per week om snelheidswedstrijden en oefenritten te organiseren. Een van de organisatoren begon zelfs een procedure tegen de stad om een evenement af te dwingen. Wettelijk mogen we drie evenementen per jaar toelaten. We hebben geen plannen om in Brustem een permanent circuit aan te leggen', zegt schepen Pascal Vossius (Open VLD).
                                          De locatie is deels natuurgebied en deels agrarisch gebied. De landingsbaan zelf is bestemd voor luchtvaartgebonden activiteiten. 'De evenementen zijn in strijd met de milieuwetgeving en de stedenbouwkundige voorschriften. We werken aan een ruimtelijk uitvoeringsplan voor de site', zegt schepen Filip Moers (SP.A). (Tekst: Nieuwsblad)

Comment

Working...
                                          X