Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegveld Brustem (St-truiden)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ge moet eens zien met wat ze nu in Brustem bezig zijn, een kunstproject of zoiets.
    D'r staat een kerk nagebouwd en een pastorij van een of ander dorpke (zichtbaar van de kant van de Naamse steenweg).
    Het trekt op niks, en d'r is geene mens die d'r iets aan heeft.

Maar blijkbaar moogt ge wel met den auto tot daar aan rijden om d'r naar te gaan kijken

de vraag is , hoe snel moogt ge daar aan rijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      Staan bij mijn weten geen snelheidsbeperkingen vermeld.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Brustem was van het leger maar een deel is reeds verkocht aan de vliegclub daar. Een ander deel wordt geschonken aan de gemeente, uit goede bron vernomen, zou men dit willen uitbreiden in industriezone. Wel oppassen met je voertuig, er gelden wel degelijk verkeersregels. Regelmatig ook fly-by's en touch-and-go's van C130's, als je autooke wat gedeukt is door een C130, leg het maar uit aan je verzekering. Ook gebruikt door de Federale Politie als oefenzone voor begeleiding van waardetransporten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThrillMe Bekijk Berichten
          Brustem was van het leger maar een deel is reeds verkocht aan de vliegclub daar. Een ander deel wordt geschonken aan de gemeente, uit goede bron vernomen, zou men dit willen uitbreiden in industriezone. Wel oppassen met je voertuig, er gelden wel degelijk verkeersregels. Regelmatig ook fly-by's en touch-and-go's van C130's, als je autooke wat gedeukt is door een C130, leg het maar uit aan je verzekering. Ook gebruikt door de Federale Politie als oefenzone voor begeleiding van waardetransporten.
          Klopt allemaal.
          Maar op het stuk van de landingsbaan dat nog in gebruik is door vliegtuigen kom je niet met de auto hoor, daar geraak je zo goed als onmogelijk op.

Heb zelfs al eens een motorstuntteam daar zien oefenen.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Heb zelfs al eens een motorstuntteam daar zien oefenen.
            De moeite om die kerels eens te blijven gadeslaan...
            www.bleuk.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
              De moeite om die kerels eens te blijven gadeslaan...
              www.bleuk.be
              Ja, ken die mannen wel, heb ze al eens gezien in Zolder ook (aan het circuit).
              Ken zelfs eene die daar bij is (wist niet dat die daar bij was voordat ik ze in Zolder zag)

Comment

Recent in de sneeuw gaan 'spelen' op de dwars-piste in Brustem (niet de hoofdpiste waarop er deels gevlogen wordt en deels events zijn).

De vliegveldpolitie was kort erna ter plaatse. Hebben me achtervolgd op de besneeuwde piste, en konden me in hun camionette verdorie gemakkelijk bijhouden.. (Ik heb RWD en geen sneeuwbanden.)

Prft. Wat een zever.
                Als er een event is op de hoofdpiste, wordt de dwarspiste als parking gebruikt en staan er +100 auto's.
                Als ge de week nadien daar eens met uwe auto gaat rijden, wordt ge weggejaagd omdat het verboden terrein is.

Ziet ernaar uit dat Brustem voorlopig not the place to be is.
                Events voorlopig verboden, en te veel controle om als particulier daar effe te gaan amuseren.

Comment

Als er dan toch 3 tot 4 aanvragen per week zijn om een auto/motorsportevenement te organiseren, dan is dat toch duidelijk een teken dat er genoeg geïnteresseerden zijn? Ik zou dat als stad Sint-Truiden net gebruiken als toeristische trekpleister en verkiezen boven een kunstenaar die daar een werk neerpoot waar niemand naar gaat kijken. Bouw een veilige omgeving, nieuw asfalt, beetje uitgerust met uitloopzones, bandenmuur en klaar is kees.

Ga eens in Engeland kijken, daar vind je om de 20km misschien een vliegveld(je) met een circuit errond. Niemand die er daar over klaagt trouwens.

Comment

Krijg dat in België maar eens voor mekaar...

Comment

Tja, er zijn 'omwonenden' op 100m van de piste die klagen over lawaaihinder.

Met een SPa burgemeester kun je t dan al vergeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hwelvaar Bekijk Berichten
                        Tja, er zijn 'omwonenden' op 100m van de piste die klagen over lawaaihinder.

Met een SPa burgemeester kun je t dan al vergeten.
                        Het was al bewezen dat die mensen niets te klagen hadden van lawaaihinder, want tijdens het laatste event is de politie op verschillende plaatsen gaan meten en d'r was nergens overlast (stond toen in de krant).

Comment

Het probleem in ons 'vlaanderenland' is dat we allemaal te dicht op mekaar wonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Het probleem in ons 'vlaanderenland' is dat we allemaal te dicht op mekaar wonen.
                            Het probleem is dat ze dat vroeger allemaal zomaar toegelaten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Als er dan toch 3 tot 4 aanvragen per week zijn om een auto/motorsportevenement te organiseren, dan is dat toch duidelijk een teken dat er genoeg geïnteresseerden zijn? Ik zou dat als stad Sint-Truiden net gebruiken als toeristische trekpleister en verkiezen boven een kunstenaar die daar een werk neerpoot waar niemand naar gaat kijken. Bouw een veilige omgeving, nieuw asfalt, beetje uitgerust met uitloopzones, bandenmuur en klaar is kees.

Ga eens in Engeland kijken, daar vind je om de 20km misschien een vliegveld(je) met een circuit errond. Niemand die er daar over klaagt trouwens.
                              Onder het huidig bestuur zal er geen autosport-locatie komen op Brustem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                Onder het huidig bestuur zal er geen autosport-locatie komen op Brustem.
                                Onder een ander bestuur ook niet, ze hebben immers liever dat de mensen gaan streetracen zodat ze nog wat boetes kunnen innen.

Comment

en de gewonden en doden dan als uitvlucht kunnen gebruiken om nog meer palen te plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    fdffdfd

Comment

Gisteren nog even op het vliegveld gaan kijken. Was met een paar man een fietstocht aan het voorbereiden en wilde het vliegveld even laten zien aan hun. Gewoon binnengereden, tot op de startbaan en terug buiten en tegen die tijd stond er al een groene camionette bij me.
                                      Vroeg me wat ik kwam doen enzo... Even uitgelegd dat we iets aan het voorbereiden waren voor de scouts en dat we eens kwamen kijken wat dat hier juist was. Wees me er heel vriendelijk op dat ik er niet mocht komen en dat hij normaal de politie moest bellen enzoverder...
                                      Wel zeer vriendelijk maar kordaat. Heeft me nog een paar mooie fietswegjes uitgelegd en de weg naar brouwerij Kerkom die we eigenlijk aan het zoeken waren.

Ik vraag me trouwens echt af waarom ze er niet gewoon een poort zetten aan de inrit...
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Ik vraag me trouwens echt af waarom ze er niet gewoon een poort zetten aan de inrit...
                                        Ik denk dat je op wel 100 manieren op dat terrein kan geraken. 1 poort zal niet volstaan
                                        maar het zou toch al heel wat mensen (die met de auto daar zijn) tegen houden.

Comment

• Na 2 succesvolle evenementen er georganiseerd te hebben was het vorig jaar ineens snel gedaan ja
                                          Milieu blablabla

Als je dan zegt,ons event is een statische autoshow,ik ben er zeker van dat door het dagelijks verkeer op de bedrijvenzone er meer vervuiling is en dat we nooit een milieuvergunning moesten hebben aangzien het ging om een statische show....dan weten ze precies niet meer waar ze het hebben

Voorstel van de stad uit= veemarkt.......
                                          (voor degene die dit niet kennen,terrein waar max 200 auto's opraken)

Ik stel mij de vraag....waar MAG/MOET een autoliefhebber z'n ei nog kwijt?

Comment

Working...
                                          X