Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Demowagen, kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Voorbeeld: demo Corsa OPC nurburgring edition van Opel Belgium:

was bij de dealer en had er ene besteld. Stond net ene bij hen, dus verkoper vroeg of ik eens wou meerijden. Hij start, direct volle gas naar het licht en wanneer het groen wordt trekt hij volle gas door tot 6000 toeren.. Na nog geen 20 meter te hebben gereden. Dus ja denk dat je echt heel veel chance moet hebben om een warmgereden exemplaar te hebben..
    Bij welke testrit gaan ze de motor eerst warmrijden... Als ze al 2km rustig aan rijden lijkt het me veel. Zo een auto niet kopen... Op het eerste zicht ga je u veel geld besparen maar op langere termijn maak je een grote fout vrees ik. Hoe zou je zelf zijn als je een testrit mag maken met een sportauto...
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb ook ooit een demowagen gekocht voor mezelf. Een op het eerste zicht een heel mooie zaak maar na nog geen jaar was er een duur probleem aan de motor... Gelukkig zeer correct opgelost onder garantie door de merkgarage waar ik de wagen gekocht had. Daarna was de auto wel zeer goed maar heb hem toen toch verkocht.

Feit is dat demowagens dikwijls van garage naar garage gaan en daar op veel verschillende manieren gebruikt en veelal misbruikt worden om nog maar te zwijgen over het gebrekkig onderhoud waar dergelijke wagens soms onder lijden.

Comment

Hallo,

mijn Mazda 323 GTR in de tijd was een demo wagen en die was SUPER goed !!!!
        Zou hem zo terug kopen.
        Ik dacht toen ook van 185pk daar zal wel stevig mee gereden zijn maar dan toch gekocht.
        Hij had 5500 km en toen ik hem terug wegdeed had hij iets van 75.000 km en gereden zonder extra kosten.

Grts
        Jiri

Comment

Ik heb ook ooit een wagen gekocht uit de vloot van de invoerder... Het was zogezegd de dienstwagen van een inspekteur die ik voor een week-end mocht uittesten
          ik was zo enthousiast (Saab Turbo 16) dat ik de wagen niet teruggeven heb, ik liet de dealer de zaak regelen met de invoerder en kreeg een flinke korting (de wagen had pas 4000km op de teller)
          pas naderhand stelde ik vast dat een zijruit vervangen werd ( ander markering) wat op zijn minst een inbraak kon betekenen als een ongeval... Natuurlijk geen vermelding ervan bij de verkoop
          na 30.000km moest de versnellingsbak vervangen worden wegens defekt aan de aandrijfketting (spanner was losgekomen toen ik "aan het vleigen" was...
          dit werd kosteloos vervangen, maar het liet ook een nasmaak...ook heeft nadien de wagen 170.000km in mijn handen gereden
          dus voor mij enkel nog "echte" nieuwe wagens...
          Last edited by guyugy; 25/08/2013, 10:20.

Comment

Ikzelf rij met een demo-wagen. Ik kan alleen voor onze garage spreken, maar wij worden relatief zwaar gecontroleerd op ons rijgedrag. Adhv bandenprofiel en tankpatronen controleren ze ons. Ik weet dat er bepaalde praktijken echt niet door de beugel kunnen met een demo-wagen en dat deze nog steeds gebeuren bij andere garages/dealers.

Profiel van bestuurder wagen vragen en kopen

Comment

Ikzelf rij ondertussen 6 jaar met demo wagens, je weet als je met zoiets rijdt, dat die wagens dienen om verkocht te worden.
              Dan is het toch maar normaal dat je daar met een beetje respect met omgaat.
              De klanten die de wagens hebben gekocht waar ik met reed, heb ik nog nooit horen klagen.

Maar ik geloof graag dat het er niet overal zo aan toe gaat.
              Dus het blijft een moeilijk gegeven. ALs consument weet je natuurlijk niet altijd wie of wat...

Comment

Ik wil wel geloven dat de medewerkers van de garagisten wat respect hebben voor het materiaal van hun baas
                maar wat er allemaal achter hun rug gebeurt als de wagen aan een prospekt afgestaan wordt ( dus alleen met de wagen ) zien ze ook niet hé
                voor mij is een testrit een wagen een paar uren mogen gebruiken zonder pottekijkers, ik heb altijd de wagen in één stuk teruggebracht, maar ik moet wel toegeven dat ik nadien met mijn aankoop iets kalmer aan doe
                Last edited by guyugy; 27/08/2013, 19:50.

Comment

Ik rij zelf ook al 12 jaar met demo voertuigen, en ben er maniakaal op, was hem zelfs met de hand als ik tijd heb er gaat geregeld een wax op.

Motortechnisch behandel ik hem ook als mijn eigen wagen, doorrijden op snelweg gebeurt uiteraard. Wat er gebeurt met een testrit met prospecten heb je natuurlijk nooit in de hand, maar een filtering van de mensen die ermee gaan rijden doet al wonderen. Als het een "joyride" lijkt dan ga ik gewoon mee. Dan is het meestal snel over met de pret.

Met het kopen van een DEMO/ DIRECTIEWAGEN moet je wat geluk hebben. Aan een nieuwe wagen kan er ook wat stukgaan...
                  Als de algemene staat van de auto je bevalt en de prijs is goed, zie ik niet echt een probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Ik wil wel geloven dat de medewerkers van de garagisten wat respect hebben voor het materiaal van hun baas
                    maar wat er allemaal achter hun rug gebeurt als de wagen aan een prospekt afgestaan wordt ( dus alleen met de wagen ) zien ze ook niet hé
                    voor mij is een testrit een wagen een paar uren mogen gebruiken zonder pottekijkers, ik heb altijd de wagen in één stuk teruggebracht, maar ik moet wel toegeven dat ik nadien met mijn aankoop iets kalmer aan doe
                    Wagens worden bij ons nooit gereden zonder begeleiding... Net omwille van het feit dat niet iedereen zich even netjes gedraagd met materiaal dat niet van hen is.
                    In het verleden net iets te veel fratsen met gehad. En dan zijn sommige (potentiële) klanten misschien een beetje verontwaardigd dat ze de wagen niet zonder begeleiding mee krijgen, maar dat kost ons anders gewoon teveel geld. Een volledig testwagenpark kost al veel geld, maar als er om de zoveel tijd nog wat schade gereden wordt,...

Dat zijn keuzes die je als garage moet maken.

Comment

normaal heb je op een demo toch even veel garantie als op een nieuwe ? Dan lijkt het risico me toch beperkt ?

Comment

Hangt veel af van diegene die er mee rijdt

Ikzelf rijd met mijn demowagens alsof het mijn eigen wagen is. Kijk er echt naar om en draag er zorg voor. Ook bij ons worden proefritten altijd onder begeleiding gedaan. Om 'racers' tegen te gaan en ook om de klant tijdens de rit te informeren over de snufjes.
                        Je voelt ook snel aan of iemand komt voor enkel te rijden of niet

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                        normaal heb je op een demo toch even veel garantie als op een nieuwe ? Dan lijkt het risico me toch beperkt ?
                        Garantie gaat in wanneer de dealer er mee begint te rijden (bij ons toch)

Comment

Ik zie ook niet direct waarom een demowagen ineens een groot risico zou zijn.
                          Van een paar keer koud trekken gaat een auto niet kapot.

Ik heb ooit een Passat gehad met een 1.6 platte diesel met de volle 54 pk.
                          Mijn redenering was toen: als VW hier maar 54pk in steekt, dan mag ik die gebruiken... Allemaal!
                          Als je daarmee koud geen gas gaf... Dan werd die niet eens warm.

Ik heb daar 275.000 km op gezet. Ik heb er eens plankgas van Brussel tot in Nice gereden (top was de waanzinnige 145 km per uur op vlakke weg).

Er kan ook iets mis zijn met een nieuwe auto... Dat heeft de dealer dan al hersteld.
                          Feit is, een demo moet wel een stevig stuk goedkoper zijn dan een nieuwe auto.

Mijn tip: eerst een scherpe prijs laten maken voor een nieuwe auto. Dan plat achterovervallen als ze de leveringstermijn vermelden, en vragen of ze geen bijna nieuwe hebben. Is het verschil te klein... Nieuwe kopen.

Comment

Working...
                          X