Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer nieuwe auto aanschaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    idd.

En als ge kosten wilt maken, dan zijn er andere dingen die veel intressanter zijn gezien een wagen geen 100% btw aftrekbaar is.
    Maar een wagen heb je meestal nodig en kosten maken om kosten te maken is ook niet de juiste keuze. Bijkomend is een zelfstandige vaak afhankelijk van zijn wagen en ik begrijp dan goed dat de zus voor een stuk zekerheid kiest door een nieuwe wagen te kopen waarbij ze verwacht om enkele jaren probleemloos te rijden (hier moet ze dan wel een prijs voor betalen).

Persoonlijk koop ik ook geen nieuwe wagens meer op de zaak omwille van het grote waardeverlies maar anderzijds worden de wagens meestal wel terug verkocht als er ong. 150.000 km op de teller staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      Maar een wagen heb je meestal nodig en kosten maken om kosten te maken is ook niet de juiste keuze. Bijkomend is een zelfstandige vaak afhankelijk van zijn wagen en ik begrijp dan goed dat de zus voor een stuk zekerheid kiest door een nieuwe wagen te kopen waarbij ze verwacht om enkele jaren probleemloos te rijden (hier moet ze dan wel een prijs voor betalen).

Persoonlijk koop ik ook geen nieuwe wagens meer op de zaak omwille van het grote waardeverlies maar anderzijds worden de wagens meestal wel terug verkocht als er ong. 150.000 km op de teller staat.
      Zij heeft hem eigenlijk vooral nodig voor woon-werk verkeer, waar ik hem nodig heb voor klanten bezoeken. Dus eigenlijk is betrouwbaarheid bij mij belangrijker dan bij haar.

Den Beemer heeft nu 145.000km op den teller en gaat pas weg als ik een waardig alternatief en koopje gevonden heb. Aangezien ik echt wel een koopje gedaan heb aan mijnen Beemer (4100 euro) zou op dit moment het waardeverlies 0 euro zijn. Enkel de gemaakte kosten ben ik kwijt, maar die zijn samen minder dan de extra BIV en duurdere verzekering die mijn zus dient te betalen.

Pas op, das nu in deze situatie. We hebben dezelfde rekensom ook al eens gemaakt voor onze bestelwagens (Renault Master). Ook daar hebben we eens een nieuwe en een 6 jaar oude (= halfweg levenscyclus) tesamen aangekocht en dan het kosten plaatje vergeleken.
      Daar is het voor ons interessanter om een nieuwe te kopen, maar dan wel enkel als we ze zo goed als oprijden (+/-350.000km).
      Kwil dus maar zeggen dat nieuw kopen niet per definitie slecht is, verre van. Maar vroegtijdig verkopen is zeker niet interessant.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
      X