Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Post hier het gewicht van uw velg+band !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en hoe breed is de velg? 8" dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
      en hoe breed is de velg? 8" dan?
      Inderdaad, ik pas het even aan. Ik vind dat precies goed meevallen, om altijd te horen te krijgen dat replicavelgen gigantisch zwaar zijn.

Comment

• OZ alleggerita, 8x17, 6,9kg/stuk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
          OZ alleggerita, 8x17, 6,9kg/stuk.
          En sterk ook want TüV getest en goedgekeurd.
          Echter leg er een goedkope 13kg band op, en tis ook 20kg
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• 22" 305/40: 38kg incl 2 kg lucht

Comment

• Net wielenwissel gedaan van winter naar zomer:

BMW stalen velg 6,5x15 + Dunlop Winter Sport 3D 195/65 R15 91T: 15,8kg
              BMW styling 53 6,5x15 + Continental ContiPremiumContact 2 195/65 R15 91H: 16,1kg

Hoera voor 'licht'metalen velgen
              Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
              BMW E90 320d:

Comment

• Als je de dag van vandaag lichte velgen zoekt, wat is dan een voor de hand liggende keuze? OZ, BBS, Team Dynamics? (Alhoewel BBS prijzig kan zijn, afaik)

Was aan het denken aan 7x16 Team Dynamics Pro Race 1.2. Als je hierop bijvoorbeeld een 205/55 Michelin Primacy gaat leggen, heb je dan een beetje een okeeje combo? Bedenkingen?

Comment

• waarom wil je lichte velgen? Aan uw banden keuze te zien (comfortband, niet sportieve maat) heb je dat helemaal niet nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    waarom wil je lichte velgen? Aan uw banden keuze te zien (comfortband, niet sportieve maat) heb je dat helemaal niet nodig.
                    Stel:
                    -De wagen wordt standaard geleverd met stalen velgen, hier komen dan winterbanden op.
                    -Zomerset is dus sowieso nodig en anders zou ik, als ik naderhand zelf een winterset zou kopen, met 2 sets steelies zitten (waar ik ook mee zou kunnen leven hoor ), maar:
                    -Team Dynamics Pro Race 1.2 schijnen niet zo duur te zijn, vrij licht en ik hou wel van die stijl.

'Waarom zware als je ook lichte kan hebben' was dan eigenlijk de redenering. Tegelijk (veronderstelde) betere rijeigenschappen door minder 'unsprung weight' en andere daarmee verbonden voordelen, met velgen die je eigenlijk het liefste ziet. Ok, het gaat allemaal zo'n vaart niet lopen waarschijnlijk, maar als je toch bezig bent... Bandenkeuze kan ook nog veranderen. Bovendien zie ik wel vaker auto's met zaken die niet nodig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ColnagoPowah! Bekijk Berichten
                      Stel:
                      -De wagen wordt standaard geleverd met stalen velgen, hier komen dan winterbanden op.
                      -Zomerset is dus sowieso nodig en anders zou ik, als ik naderhand zelf een winterset zou kopen, met 2 sets steelies zitten (waar ik ook mee zou kunnen leven hoor ), maar:
                      -Team Dynamics Pro Race 1.2 schijnen niet zo duur te zijn, vrij licht en ik hou wel van die stijl.

'Waarom zware als je ook lichte kan hebben' was dan eigenlijk de redenering. Tegelijk (veronderstelde) betere rijeigenschappen door minder 'unsprung weight' en andere daarmee verbonden voordelen, met velgen die je eigenlijk het liefste ziet. Ok, het gaat allemaal zo'n vaart niet lopen waarschijnlijk, maar als je toch bezig bent... Bandenkeuze kan ook nog veranderen. Bovendien zie ik wel vaker auto's met zaken die niet nodig zijn.
                      Die laatste zin is spijker op de kop!

Ik kan je helemaal volgen. Lichte velgen niet per se weggegooid op een minder sportieve band/auto. Standaard velgen (staal en klein 14-15-16") zijn vaak relatief licht, en als die vervangen worden door grotere "design" aluvelgen (+ xx kg totaal) kunnen die een goed deel van het ophangingskomfort verpesten. Maar niet met lichte velgen. En als je lichte velgen hebt die je mooi vind en die betaalbaar zijn, ja waarom niet dan he...

BBS heeft slechts een paar (dure) modellen die licht zijn, de meeste zijn middelmaat.
                      Team Dynamics is inderdaad van de goedkoopste.
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Velg: Titan hyper silver 8x18 ET 38
                        Band: Achilles ATR Sport, 225/45, nieuw ongebruikt, XL
                        Gewicht: 20.8kg
                        Auto:bmw 1
                        Last edited by ; 15/03/2011, 10:03.

Comment

• oem style 222(lichtmetaal) 16" met 205/55 winter runflats erop 22.2kg.

Comment

Working...
                          X