Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als ik 1/3 van mijn loon zou moeten afgeven ging ik echt wel eens praten met men ouders hoor, voor dat bedrag huur je zelf al iets.
    akkoord dat je na je studies niet direct thuis vertrekt en je ouders met stank voor dank achterlaat maar 1/3 zou ik er toch over vinden.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik vind da ook redelijk veel, een deel afgeven zoals gij voor 300eur kan ik nog begrijpen.
      Maar ja als ik zo hoor, ik ken mensen die de helft of zelfs 3/4 moeten afgeven
      Last edited by kefkie; 26/01/2010, 19:48.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Weer veel gelul hier he
        Wie zijn jullie nu ook weer al om een ander zen rekening te maken ?

on topic : betaald
        Ik maak helemaal geen rekening. Ik zeg alleen dat IK dat niet zou zien zitten

De mijne is ook betaald trouwens. De opvolger zal idem dito zijn.
        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          amai das gemakkelijk dan, moest ik nu al werken moet ik thuis 1/3 afgeve aan ouders 1/3 voor huis te kopen en me de overschot "overleve" en sparen voor nen auto
          Persoonlijk vind ik dat vrij veel, en ik snap dat ook niet echt eigelijk. Willen ze je gewoon buiten dan ofzo? 't Is de moment waarop je kan sparen voor een eigen huis en dan moet je het afgeven? Ok dat het geen 'hotel mama' moet zijn, maar toch vind ik het vreemd.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Maar ja als ik zo hoor, ik ken mensen die de helft of zelfs 3/4 moeten afgeven
          WAAAT?! Dat is toch te belachelijk voor woorden? Voor dat geld zou je wel dom moeten zijn om thuis te blijven. Dan kan je beter iets deftigs huren/afbetalen en de rest sparen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
            Ne maat van mij moet nochtans ook zoveel afgeven.
            Elke maand 1000 euro ofzo. In feite blijft hij thuis wonen om zijn ouders te helpen aangezien zijn vader een serieuze slag heeft gekregen op financieel vlak. Daar heb ik dan wel respect voor...
            dat is idd heel knap van hem. maar het is wel een andere situatie als ge u ouders financieel ff steunt dan dage zoveel moet afgeven en de ouders da in unne zak steekt
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Persoonlijk vind ik dat vrij veel, en ik snap dat ook niet echt eigelijk. Willen ze je gewoon buiten dan ofzo? 't Is de moment waarop je kan sparen voor een eigen huis en dan moet je het afgeven? Ok dat het geen 'hotel mama' moet zijn, maar toch vind ik het vreemd.

WAAAT?! Dat is toch te belachelijk voor woorden? Voor dat geld zou je wel dom moeten zijn om thuis te blijven. Dan kan je beter iets deftigs huren/afbetalen en de rest sparen.
              Ben jij wereldvreemd? Er zijn gezinnen genoeg waar de kinderen niet kunnen verderstuderen maar moeten gaan werken omdat de rekeningen anders niet kunnen betaald worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                Ben jij wereldvreemd? Er zijn gezinnen genoeg waar de kinderen niet kunnen verderstuderen maar moeten gaan werken omdat de rekeningen anders niet kunnen betaald worden.
                Ik heb zoiets in mijn omgeving of die van mijn vriendenkring (en dat is een mooie mix van 'sociale klasses', al spreek ik die woorden liever niet uit, iedereen is gelijk voor mij) nog niet meegemaakt alleszins (toch niet dat er de helft tot 3/4de van een loon moet afgestaan worden). Als jij dat wereldvreemd wil noemen is dat ok voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  Ik heb zoiets in mijn omgeving of die van mijn vriendenkring (en dat is een mooie mix van 'sociale klasses', al spreek ik die woorden liever niet uit, iedereen is gelijk voor mij) nog niet meegemaakt alleszins (toch niet dat er de helft tot 3/4de van een loon moet afgestaan worden). Als jij dat wereldvreemd wil noemen is dat ok voor mij.
                  Of ze willen het niet vertellen, dat kan ook....

Maar ik zou al diegenen die een groot deel van hun verdiensten moeten afstaan thuis niet te eten willen geven. Of diegenen die zelfs moeten werken om hun studies te betalen,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Of ze willen het niet vertellen, dat kan ook....

Maar ik zou al diegenen die een groot deel van hun verdiensten moeten afstaan thuis niet te eten willen geven. Of diegenen die zelfs moeten werken om hun studies te betalen,...
                    Dat is dan weer geen vergelijking in mijn ogen.
                    Ik ken wel mensen die hun eigen studies moeten betalen, maar die 500€ inschrijvingsgeld en 300€ boeken(meer of minder kan) wegen in men ogen niet op tegen 12maandlonen per jaar als je gaat werken.
                    werken of studeren lijkt me je ouders evenveel te kosten...
                    Integendeel: studeren nog een pak meer.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik geef mijn maaltijdchecks af en that's it. 120€ ofzo. Na afstuderen eerst van mijn oude spaarcenten een Celica gekocht van 1750€. Na 1.5jaar werken had ik ook wel 20.000€ opzij. Celica verkocht en 2de hands E46 320cd. Nu ga ik wel stilaan kijken te verhuizen. Begrijp wel als het financieel lastig is thuis dat ge mee moet betalen om rond te komen. Tis maar 1 generatie terug dat ze gewoon ALLES thuis moesten afgeven zolang men daar woonde.

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Je hebt wagen dus helemaal zelf cash afbetaald?
                      De meeste vrienden die ik heb kopen op het moment dat ze afstuderen al meteen een auto van 10.000€. Ken er zelfs die een 'kopen' van 20.000€, zonder financiering. Veel spaarcenten blijkbaar.

Comment

• De meesten die tegenwoordig werken naast het studeren kunnen gewoonweg niet hun 3 x Lloret, 5 GSM-abbo's en kasten merkkledij betalen.

Tegenwoordig springt de overheid, en al zeker in België, zo goed als overal bij om te helpen. Waarmee ik niet wil zeggen dat een kansarm gezin probleemloos hun 3 kinderen naar school kan sturen, mind me saying. Boeken, schoolreizen etc....

Comment

• Ik moest ook alles afgeven vroeger en daardoor ben ik het afgetrapt thuis

Comment

• er zijn genoeg ouders die met dat geld sparen voor hun kind omdat ze toch weten dat zoon- of dochterlief anders het geld door ramen en deuren buitensmijt. De dag dat ze dan het ouderlijk nest verlaten kunnen ze een mooi startkapitaal meegeven.
                            Slim gezien van de ouders dus...
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              er zijn genoeg ouders die met dat geld sparen voor hun kind omdat ze toch weten dat zoon- of dochterlief anders het geld door ramen en deuren buitensmijt. De dag dat ze dan het ouderlijk nest verlaten kunnen ze een mooi startkapitaal meegeven.
                              Spijtig dat niet alle ouders zo zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                er zijn genoeg ouders die met dat geld sparen voor hun kind omdat ze toch weten dat zoon- of dochterlief anders het geld door ramen en deuren buitensmijt. De dag dat ze dan het ouderlijk nest verlaten kunnen ze een mooi startkapitaal meegeven.
                                Gij moet eens tegen mijn oudere broers en zussen babbelen ...
                                bij ons ging dit zo niet hoor

Comment

• Bij mij zijn ze volop aan het sparen voor mij, is wel een voordeel als ik is alleen wil gaan wonen
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                    Spijtig dat niet alle ouders zo zijn.
                                    Hier snappen ze dat ook niet zo. Alleen gaan wonen kost massa's geld en dan hebben ze het bedrag dat ze sparen voor mij nog vaststaan tot m'n 25 jaar. Chance dat ik een vriendin heb die ook werkt dus ik het allemaal niet alleen moeten doen, dat hebben we al lang besproken.

Ik ben nu van plan verder te studeren nog 2 jaar een Master in Leuven of Antwerpen. Al moet ik zelf een stuk (het grootste stuk wel) voor die studiekost bijdragen.

Comment

• mijn auto kost mij per maand:

Wegenbelasting: €85,33 euro
                                      Verzekering: €44,- euro
                                      Gemiddeld 4x per maand tanken a €97,92 per tankbeurt voor ca 60 liter.
                                      3e kwartaal dit jaar ga ik minder aan verzekering betalen. weer een schadevrije jaar.
                                      dan is het ca €34 euro per maand verzekering

Auto: 4.6 V8 Ford USA Thunderbird.
                                      leeftijd 24.
                                      Land: NEDER-Land.

maargoed, het kan altijd duurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                        als ik 1/3 van mijn loon zou moeten afgeven ging ik echt wel eens praten met men ouders hoor, voor dat bedrag huur je zelf al iets.
                                        akkoord dat je na je studies niet direct thuis vertrekt en je ouders met stank voor dank achterlaat maar 1/3 zou ik er toch over vinden.

onderschat 'Hotel Thuis' niet, je staat er wellicht niet bij stil welke kosten je ouders allemaal betalen :

- onroerende voorheffing
                                        - verwarming
                                        - elektriciteit
                                        - water
                                        - brandverzekering
                                        - familiale verzekering
                                        - de was en de plas
                                        - eten/drinken
                                        - onderhoud huis
                                        - vuilnisophaling
                                        - gemeentebelasting
                                        - eventueel hun hypotheek

Als je vb 1500 EUR netto hebt (wat tegenwoordig al n deftig loon is !) en kun je voor 500 EUR per maand iets huren, je zou verschieten hoeveel je maar meer kunt overhouden op t einde van de maand !

Comment

• ik ging er wel van uit dat je na afstuderen gaat werken en alleen gaat wonen.
                                          als je dan nog enkele jaren thuis blijft kan je idd een mooie spaarpot opbouwen. maar bij mij was het na afstuderen allemaal voor mezelf, dan is dat niet zo evident. Daarmee dat ik het kan begrijpen dat voor beginnenden (pas afgestudeerd en alleenwonend) het niet evident is om een wagen te kopen zonder lening... als je langer werkt zal je ook meer verdienen, en zal je ook al meer opzij hebben kunnen zetten...

heb net berekend dat deze volledig betaalde wagen mij vorig jaar 548 EUR per maand heeft gekost, onderhoud niet meegerekend... holy crap
                                          Last edited by dfine; 27/01/2010, 13:22.

Comment

Working...
                                          X