Geef je zoon dan toch geen 350z als je bang bent.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Je auto begrenzen voor je zoon.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk BerichtenGeef je zoon dan toch geen 350z als je bang bent.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ben ook jong geweest, heb brommer gehad, nooit zotte toeren mee gedaan, ook met de wagen nooit echt zot gedaan, altijd aan de regels gehouden (ale toch min of meer), nu nog steeds trouwens.Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk BerichtenMss een driftcursus laten doen, of een trackday, om de wagen goed te leren beheersen, dat is énorm nuttig, zeker voor een beginnende chauffeur in combinatie met een rwd auto. En dan uiteraard erop vertrouwen dat hij braaf is hè
Pff had ik maar zo'n pa zeg2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenEigenaardig verhaal, op zijn minst.
Mijn zoon wordt 22 in november, meer dan 55 pk( ttz de auto van mijn echtgenote ) krijgt hij niet onder de rechtervoet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenEigenaardig verhaal, op zijn minst.
Mijn zoon wordt 22 in november, meer dan 55 pk( ttz de auto van mijn echtgenote ) krijgt hij niet onder de rechtervoet.
Ik heb leren rijden met een auto met 70 of 75 pk denk ik, auto van de rijschool had er 100 en de Saxo waar ik nu mee rij heeft er 60.
Maakt mij eerlijk gezegd allemaal niet uit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als de zoon niet te vertrouwen, doe het dan gewoon niet.
Ik heb vanaf mijn 18 met een z4 en nu met 325i mogen rijden. Ik rijd niet als een bompa maar durf in eer en geweten zeggen dat ik het vertrouwen van mijn ouders nooit misbruikt heb. (ook nog geen enkele boete ofzo)
Ik heb trouwens ook 2 bmw rijcursussen gedaan, sommigen vinden dat blijkbaar een grappig voorstel. Ik denk persoonlijk dat dat vrij weinig uitmaakt aan het gedrag van de zoon, enkel leert hij de auto beheersen.
Misschien ben ik een uitzondering maar ik wil toch even aantonen dat het perfect 'kan'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenDat is ook niet zonder risico's, vind ik
Ik deed veel zottere dingen met mijn 60pk polo dan met mijn 100pk golf.
Laat hem gewoon zelf werken voor een auto, dan gaat hij er zoiezo al voorzichtiger mee omspringen.
Inplaats van hem eventjes een superkar als een 350Z te geven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenDat is vrij relatief hoor.
Ik deed veel zottere dingen met mijn 60pk polo dan met mijn 100pk golf.
Laat hem gewoon zelf werken voor een auto, dan gaat hij er zoiezo al voorzichtiger mee omspringen.
Inplaats van hem eventjes een superkar als een 350Z te geven...
Comment
-
ben ik trouwens de enige die de vele voordelen inziet van een jonge gast met veel PK's?Captain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrAiL Bekijk Berichtenben ik trouwens de enige die de vele voordelen inziet van een jonge gast met veel PK's?
Meer aanzien bij je vrienden enzo ofwa ?
naar mijn inziens zijn er geen voordelen aan als je je aan de regels houdt, voor niemand, jong of oud, enkel meer plezier. Want of je wagen nu 300 rijdt of max 180... je mag toch maar 120. En ik weet ook wel dat iedereen (met enkele uitzonderingen) wel eens te snel rijdt, ik ook. Maar ik ga er nog steeds vanuit als je het even bekijkt volgens de wet.
Kost meer, verbruikt meer, verzekering en tax, boetes, ...
Comment
-
Als we nu allemaal eens heel hard 'IkbenWayne' roepen, dan komt de IkbenWayne misschien eens wat duidelijkheid scheppen.
Mijn mening:
Als je jong bent wil je uiteraard graag een snelle wagen.
Dat de kans op schade/ongeval groter is, is logisch.
Als je iets meemaakt, is het volgens anderen omdat je niet verantwoord rijdt.
Anderen rijden altijd verantwoord.
Wijsheid komt met de jaren.
Snellere auto's ook.
Probeer je wijsheid over te brengen naar jongeren die een snelle wagen willen.
Wordt afgekraakt omdat jongeren het beter weten.
....
Persoonlijk zou ik mijn zoon geen 350Z geven, ge-detuned of niet. Een 350Z dient om sportief te rijden en niet om de kneut mee uit te hangen.
Als je 18 bent, rijd je best niet sportief
Krijg je dan toch een 350Z, have fun! Heb je ongeval.. bummer. That's life.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flyer.. Bekijk BerichtenKrijg je dan toch een 350Z, have fun! Heb je ongeval.. bummer. That's life.
Ben akkoord met je, buiten dat ongeval, want vaak is daar nog iemand anders het slachtoffer van.
Maar zoals ik zelf al zei, met een "tragere" auto kan je ook gek rijden en een accident veroorzaken, maar die kans is meestal toch kleiner, en minder ernstig.
Comment
-
Uiteraard is het betrekken van een buitenstaander iets vreselijk. Het leven zit spijtig genoeg vol gevaren, meestal erg onverwacht. Daarmee acht ik het van hoog belang dat er verantwoord wordt omgegaan met dingen die serieuze schade kunnen toebrengen aan jezelf en vooral anderen.
Natuurlijk is dit erg relatief en zegt de realiteit ons dat mensen zich vaak misschatten. Daar zijn jij en ik waarschijnlijk niet anders in. Al doe ik wel mijn best
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenWelke voordelen dan... ?
Meer aanzien bij je vrienden enzo ofwa ?
Nee, ik heb het gewoon over de algemene vlotheid in het verkeer. Ik heb geen zin om nu vanalles te bedenken, maar bijvoorbeeld een veel voorkomend probleem bij jonge bestuurders, is het inschatten van de snelheid van andere rijders. Althans ik had het daar in den beginne zeer moeilijk mee. Dan zou het kunnen gebeuren dat je bvb een vrachtwagen wil inhalen en dat je dan je tegenligger verkeerd inschat. Als je dan met een lambo bent, dan kun je gas bijgeven en ben je er meteen voorbij, rij je echter met een 1.1L NA diesel met 55pk ofzo, tja... you're bonedje kunt moeilijk in rook opgaan en als je al moet gaan remmen en terug invoegen, dan wordt het ook al zeer gevaarlijk als je niet de enige was achter de camion.
En zo zijn er eigenlijk nog wel veel situaties waarin ik kan bedenken dat de extra duw in de rug handig zou kunnen zijn. Maar uiteraard zijn het allemaal situaties die vermeden kunnen worden door gewoon goed met de auto te rijden, jammergenoeg zijn de jonge piloten hier meestal nog niet zo ervaren en maken ze nog fouten.
Maar uiteraard heeft veel PK's hebben ook veel nadelen :pCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
-
Ik heb leren rijden met 115pk, daar een jaartje ervaring mee opgedaan, daarna een jaartje met 136pk rondgereden. Nooit geen problemen gehad. Soms wel te rap gereden, dat ga ik niet ontkennen, maar dat kan ik ook met 50pk.
Nu al vaak met 250-300 tot 400pk en meer gereden en dat vormt geen enkel probleem. Ik rij daar even voorzichtig mee als met 136pk. Rap optrekken, ja, dat scheelt wel, maar 't is pas in de bochten dat het misgaat bij een ongeval, en daar ga ik soms rap, maar altijd veilig door.
Iemand van 22 jaar meer dan 60pk verbieden vind ik ronduit belachelijk. 't Is niet alsof hij zich zal doorijden met 130pk om maar iets te zeggen.
Mijn advies: begin met iets rond de 100-120pk, daar ga je je niet direct mee doodrijden of superdomme dingen mee doen, maar dat gaat ook niet te rap vervelen op die leeftijd. Na 1-2 jaar rijervaring (ik had na 2 jaar wel al 100.000km rijervaring, extreem geval) dan met iets krachtigers laten kennismaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichteneen een 130pk tdi is inhalen ook al kinderspel denk ik dus daar hoef je zeker geen sportwagen voor te hebbenCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
Comment