Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AW en de E36 M3 ziekte !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wacht op de invasie van de E46 M3's

Comment

• Ik vind dat er een apart deel moet komen voor de e36 M3's in het mijn-auto-gedeelte van het forum.

Comment

• We missen nog iets... Maar daar kan binnenkort verandering in komen.

En voor de rest zwijg ik !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Nog altijd geen zilver exemplaar in de planning bij iemand? Zilveren M3 3.2 coupé met standaardvelgen = knapst van allemaal, vind ik.

Was er hier op 't forum ooit niet eens een groene ook ni, met hazelnootbruin leder?
          Zoals 'ie getest is in Autogids, inderdaad

Januari 1996 denk ik
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Nog altijd geen zilver exemplaar in de planning bij iemand? Zilveren M3 3.2 coupé met standaardvelgen = knapst van allemaal, vind ik.

Was er hier op 't forum ooit niet eens een groene ook ni, met hazelnootbruin leder?
            Bedoel je deze?

Comment

• Ja, die! Alhoewel weet 't niet meer, herinner me zoiets, en heb die foto's ook al gezien denk ik, maar of 't die is...

Zalig knappe kar in ieder geval.

Comment

Ja, die! Alhoewel weet 't niet meer, herinner me zoiets, en heb die foto's ook al gezien denk ik, maar of 't die is...

Zalig knappe kar in ieder geval.

Comment

• Wie gaat deze halen?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                  cc

Comment

• Zalig. Knapper kan bijna niet vind ik. En een dikke chance dat 'ie al die mods er weer afhaalt ... ik zou zelfs bijna méér betalen om ze eraf te hebben dan erop.

Blijft wel nog 't één en 't ander op zitten dat me niet zint. Zimmermann remschijven ik lees zeer vaak negatieve berichten, en om te tracken zouden ze geenszins goed zijn (direct krom, slechter dan OEM dus), die "carbon instrumentencluster" en zo van die dingen, dat zint me ook allemaal niet. ECU-remap... waar?

Tweeledig gevoel over die kar...
                    Last edited by ; 27/02/2009, 12:03.

Comment

Zalig. Knapper kan bijna niet vind ik. En een dikke chance dat 'ie al die mods er weer afhaalt ... ik zou zelfs bijna méér betalen om ze eraf te hebben dan erop.

Blijft wel nog 't één en 't ander op zitten dat me niet zint. Zimmermann remschijven ik lees zeer vaak negatieve berichten, en om te tracken zouden ze geenszins goed zijn (direct krom, slechter dan OEM dus), die "carbon instrumentencluster" en zo van die dingen, dat zint me ook allemaal niet. ECU-remap... waar?

Tweeledig gevoel over die kar...
                      't Is wel al een thread van 2006 ... kar zal wellicht niet meer te koop staan
                      AutoMinded.be

Comment

Blijft wel nog 't één en 't ander op zitten dat me niet zint. Zimmermann remschijven ..

Zimmerman niet goed?

Ik zit met geperforeerde Zimmerman's en niets, maar dan ook niets van problemen mee! Ik ben er vol lof over.
                        Ik rem zonder overdrijven even hard als iemand met een E36 M3 met BBK (maar wel geen 8 uur aan een stuk natuurlijk)
                        M'n eerste set heb ik volledig opgereden zonder kromtrekken of verkeerde slijtage!
                        Als er zijn die daarmee kromme remschijven hebben, dan is dat 3 van de 4 keer een ander probleem...
                        Stef heeft jaren met Zimmermans gereden op z'n E30 M3 circuitbak...

Comment

• Ah, da's ook één van de eerste keren dat ik dat lees. Misschien zijn die voor de E36 dan wel goed. Heb al erg veel negatieve ervaringen gelezen van de gewone Zimmermann schijven op legio modellen (niet enkel BMW), zeker in combinatie met agressieve (sport)blokken. Check b.v. het touristenfahrerforum e.d. Niet zo bijster positief...

Iemand daar heeft ooit 'es op basis van eigen ervaringen en die van de anderen daar, een tabelletje gemaakt. Natuurlijk geen exacte wetenschap, maar 't kan toch een aanwijzing zijn.

Zoals je ziet staan de Zimmermanns in combinatie met de meeste remblokken (en zeker de hardere) met 'n rood bolletje, omdat ze meer dan gemiddeld blijken krom te trekken, sneller scheuren (heb foto's gezien van radiale en concentrische scheuren, soms al na enkele ronden hard tracken).

Maar niet iedereen heeft slechte ervaringen ermee, dus, zoveel te beter. Ik zou ze alleszins, na de berichten die ik heb gelezen en de dingen die ik heb gehoord, niet moeten hebben. Naar verluidt zijn de standaardschijven van de meeste wagens (we hebben 't over zuivere vervangschijven, hè, dus klauwen en afmetingen gelijk) die een béétje een sportieve inborst hebben, beter dan de Zimmermanns. Bij de E46 b.v. is het close to een ramp : leuk voor de looks (yeeey, geperforeerde schijven op de 320d ), maar geen goeie keuze wat prestaties/performantie betreft. Ze zijn vaak wel goedkoper dan OEM schijven, wat het (in combinatie met de geperforeerde looks en het grote belief bij zoveel mensen dat dat onmiddelijk 100 keer beter is) succes ervan natuurlijk wel verklaart.

Enfin, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien pikte ik er net de verkeerde berichten uit...
                          Last edited by ; 27/02/2009, 15:29.

Comment

• Heb gisteren iets waanzinnigs meegemaakt!!! Ge kunt het ni geloven.
                            Het ging zo ik kwam gisteren in men stamcafé dronk een paar theekes geraakte met een paar kameraden aan den babbel en vertelde dat er zoveel te doen was rond de koopziekte van bmw E36 M3's!!!

Toen ze dit hoorde kwam er iets bij die mannen los, ze begonnen me te vertellen over hun tijd dat ze nog met die bakken rondreden.... Ze waren zo enthousiast dat er vreugdedansen uitbraken..... Hier enkele foto's

Het werd nog erger ze gingen hun BMWkes halen en trokken de straat op....

Abnormaal.....

Heb hun uitgenodigd en zullen allemaal aanwezig zijn op de trackday in CROIX.....
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NuvolaTi Bekijk Berichten
                              Heb gisteren iets waanzinnigs meegemaakt!!! Ge kunt het ni geloven.
                              Het ging zo ik kwam gisteren in men stamcafé dronk een paar theekes geraakte met een paar kameraden aan den babbel en vertelde dat er zoveel te doen was rond de koopziekte van bmw E36 M3's!!!

Toen ze dit hoorde kwam er iets bij die mannen los, ze begonnen me te vertellen over hun tijd dat ze nog met die bakken rondreden.... Ze waren zo enthousiast dat er vreugdedansen uitbraken..... Hier enkele foto's

Abnormaal.....

Heb hun uitgenodigd en zullen allemaal aanwezig zijn op de trackday in CROIX.....
                              Haha
                              Maar euh... wat is 'AW' ?

Comment

• @gTa: ik ben niet zo voor die 'van horen zeggen' theorie. Ik heb ze en weet wat ze kunnen, op Croix heb je het trouwens kunnen zien... Of ze op elke auto goed zijn, beweer ik niet, maar das van alles zo.

Mich had die op het laatst op de Alpina ook trouwens.

Comment

Abnormaal.....

*strijk*

Grandioos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                    Haha
                                    Maar euh... wat is 'AW' ?
                                    Autowereld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TripleB Bekijk Berichten
                                      @gTa: ik ben niet zo voor die 'van horen zeggen' theorie. Ik heb ze en weet wat ze kunnen, op Croix heb je het trouwens kunnen zien... Of ze op elke auto goed zijn, beweer ik niet, maar das van alles zo.

Mich had die op het laatst op de Alpina ook trouwens.
                                      Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk met eigen ervaringen rekening te houden, maar iedereen gaat in bepaalde mate af op meningen van anderen. Kan je niet aan doen.

En dan nog, je moet 'es met de kerels van Mosa Frein gaan babbelen. Oké, da's ook wéér "van horen zeggen", en die zullen natuurlijk hun eigen producten willen slijten, maar toch. Zit ééntje tussen, echt expert op 't gebied van remmen, nou ...

Wat ik 100% zeker weet, is dat de Zimmermann schijven (geperforeerd) voor de E46 zoals mijn vorige kar, eigenlijk niet beter zijn dan de standaardschijven (ongeveer zelfde legering, gegoten en bewerkt op dezelfde manier), en nadien zijn doorboord. Logisch dus dat dat niet beter kan zijn dan stock : de perforaties zijn bijna een garantie voor scheuren als de schijf warm wordt of afkoelt (zijn zwakke punten, tenzij wanneer ze ineens zijn gegoten ipv. nadien geboord, zoals bij Porsche het geval is b.v., de meeste AP-kits en sommige Brembo GT kits), omdat daar een ophoping van materiaal zit die niet op dezelfde manier uitzet inkrimpt als het minder dense materiaal in de rest van de schijf.

Enfin, ik ben supertevreden van mijn OEM schijven (zonder perforaties) en ik ben b.v. ook zeer tevreden van de EBC Yellow Stuff, terwijl je in racemiddens meestal grijnzende gezichten of draaiende ogen ziet als je dat merk vermeldt. Testen/proberen, en evalueren, is enige dat werkt.

Comment

Abnormaal.....

Da's bizar man !
                                        Wel vreemd van die rode vlaggen, da moet een lokale tuner zijn ofzo

Comment

• Mijn broer heeft op zijn M3 E36 geperforeerde zimmerman schijven en ferodo DS 2500 remblokken. Van het moment dat ze erop zaten trilde ze was allemaal nieuw en nu trillen ze nog altijd. Soms trillen ze meer soms minder het is te zien maar nooit trillings vrij. En op trackdays is de uithouding toch wel ondermaats. Op de Nürburgting gaat het wel maar op Zolder niet. Nu zitten er ook al barstjes in dus zijn we op zoek naar andere en beter. Van de remblokken zijn we wel tevreden.
                                          1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
                                          1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

Comment

Working...
                                          X