Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat slurpt uw auto echt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Lig daar nu helemaal niet wakker van van dat verbruik.

Een auto dient om mee te rijden, als de naftbak leeg is tank je die vol en voor de rest bollen maar. Of die nu 8 of 10 of 12 liter verbruikt, daar moet je maar aan denken als je hem koopt, achteraf klagen heeft geen zin.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

ze hebben dik gelijk

zeker van de mini, die hier met testverbruik 4,75 gaat lopen, dat haal ook niemand hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ale, nog een topic over het verbruik
        Ik heb het al meerder keren gezegd en ga het nog maar eens herhalen, ik heb nog geen enkele auto gehad die bij mij gemiddeld meer verbruikte dan het gemiddelde opgegeven door de constructeur!
        Doe je daar dan iets speciaal voor?

Comment

weinig remmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
            Doe je daar dan iets speciaal voor?
            Nee, niks speciaal, ik heb altijd al zo gereden van toen ik nog leerde rijden.
            D'r zijn wel veel mensen die niet kunnen geloven dat ik zo weinig verbruik (eerlijk gezegd, ik geloof het soms zelf niet, heb met de Saxo ooit onder de 5 liter gezeten )

Ik weet nog met de Opel Astra G van de rijschool (was eenen diesel), gemiddeld verbruik 4,8 liter. Daarmee haalde ik op de boordcomputer 4,2 liter, die van de rijschool had nog nooit zo een laag verbruik gezien!

Heb ook nog met eenen Renault Safrane als vervangwagen gereden, weet niet meer juist welke motoristatie, maar op papier was het gemiddelde verbruik iets van een 12 liter. Ik haalde met dien auto een gemiddeld verbruik van tussen de 9 en 9,5 liter!

Ik moet er wel nog bij zeggen, ik kijk nooit naar een toerentellen (als die al in de wagen zit), ik rij altijd op gevoel.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              ik rij altijd op gevoel.
              goei gevoel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Een auto dient om mee te rijden, als de naftbak leeg is tank je die vol en voor de rest bollen maar. Of die nu 8 of 10 of 12 liter verbruikt, daar moet je maar aan denken als je hem koopt, achteraf klagen heeft geen zin.
                Niet mee eens. Als ik bij de bakker betaal voor een brood waarvan hij beweert dat het een wit brood is, wil ik ook een wit brood krijgen.
                Als ik betaal voor een wagen waarvan de constructeur beweert dat hij 5l/100km verbruikt, voel ik mij bedrogen als die er dan plots 8 nodig heeft.

In de VAG-group wordt zo'n gelijkaardige truuk al jaren toegepast voor wat de kofferinhoud betreft. Bij het bereken van de kofferinhoud tellen ze de ruimte waar 't reservewiel komt in te zitten bij de werkelijke inhoud van de koffer.

Comment

en toch is der passat zijn koffers groter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    en toch is der passat zijn koffers groter
                    't Gaat hem niet zo zeer over de absolute cijfers, eerder over de principes.

Comment

Bij MB zit ik altijd op het opgegeven gemiddeld verbruik.

ML: 9,5 l
                      E220 break: 7 l
                      S320cdi: 8l (in de winter en nog maar 2 x getankt)
                      190D (autpmaat): 6,5 l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Haalt ge 12L met de mx-5? Dan moet ge toch serieus vlammen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Daar dient dat toch voor??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Maar neen, zal eerder rond de 8 liter liggen, alleen kan me dat weinig schelen.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ze hebben dik gelijk

zeker van de mini, die hier met testverbruik 4,75 gaat lopen, dat haal ook niemand hier
                              dat is toch mega laag!

Comment

Hyundai i30 1.6 CRDi

constructeur :4.7l (denk ik)
                                mijn verbruik : 4.8l gemiddeld..

Comment

Zelfs die ADAC-test is een lachertje
                                  Referentie voor mij is de test van Autobild in realistische omstandigheden en daar lopen de verschillen soms op tot meer dan 50%.

Comment

De grootste verschillen

1. Peugeot 207 HDi 110
                                    Getest: 5,29 liter/100 km
                                    Constructeur: 4,50 liter/100 km

2. VW Golf 1.9 TDI 105 pk
                                    Getest: 5,31 liter/100 km
                                    Constructeur: 5,00 liter/100 km

3. Renault Mégane 1.9 dCi
                                    Getest: 6,05 liter/100 km
                                    Constructeur: 6,60 liter/100 km
                                    jawadde wat een grote verschillen zeg
                                    écht wel iets om wakker van te liggen

Comment

klopt.

Hier ligt het verbruik ook rap 30% hoger dan opgegeven. Nu in de wintermaanden zit ik al heel rap aan 4l/100km

Comment

Ik verbruik met de Jetta gemiddeld 0.2 liter meer dan opgegeven door de constructeur nu, met mijn Astra was het 0.3 liter.

Korte ritten zijn voor mij het enige wat het verbruik merkelijk doet stijgen en uiteraard als er een aanhangwagen achter hangt ook.

Mijn rijstijl is vlot maar ik houd mij aan de maximumsnelheden en ik anticipeer op wat er rond mij gebeurt. Airco en lichten staan altijd aan.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

verbruikscijfers zijn nooit representatief voor het echt gebruik. Het kan wel nuttig zijn om die van verschillende auto's te vergelijken. Meestal kloppen de grootte ordes wel.

Comment

Working...
                                          X