Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel, meest kwalitatieve Duitser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zit nu aan bijna 190.000 km op de teller en buiten een rammel in de middenconsole, zit alles nog heel degelijk en stevig in elkaar (bij een volgende onderhoudsbeurt ga ik er toch wel eens naar laten kijken want het irriteert me ).

Nu begin je wel stilaan wat kreukjes in de stof van de zijflank van de bestuurderszetel te zien (zitvlak) van alsmaar in- en uitstappen maar buiten dat is er niets zichtbaar van de 190.000 km op de teller.

En voor de rest bolt ie probleemloos verder. Misschien dat ie ons zal vergezellen naar de Provence komende zomer maar hier ben ik nog niet echt 100% zeker van. Op een weekje tijd zullen er flink wat kilometers afgelegd worden en misschien vraag ik de C220 CDI van m'n pa zodat die auto ook eens doet waarvoor ie gemaakt is (nl. lange afstanden rijden).

Maar in't algemeen ben ik er heel tevreden van!
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
      De Astra van mijn zoon een 1800 GT 3 deurs van 1991 heeft er nu 475000 klm opzitten zonder ook maar een enkele panne ,de eerste vijf jaar kwam hij wel elke week van boven Keulen naar huis en heeft dus altijd lange afstanden gedaan
      ook een kwalitatieve prestatie, niet???

Comment

Ik heb Opels altijd goede en betrouwbare wagens gevonden.
        En moesten ze nog altijd RWD "a la Omega" verkopen reed te waarschijnlijk nog altijd met ene .

BTW. mijn vrouw de hare is nog altijd ne Opel hé.
        Opel Astra GTC Enjoy 1.3 CDTI in het zwart .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
          Ik heb Opels altijd goede en betrouwbare wagens gevonden.
          En moesten ze nog altijd RWD "a la Omega" verkopen reed te waarschijnlijk nog altijd met ene .

BTW. mijn vrouw de hare is nog altijd ne Opel hé.
          Opel Astra GTC Enjoy 1.3 CDTI in het zwart .
          en meneer moest perséé een RWD hebben

Comment

Dit zal wel bij meerdere merken ook zijn...

Maar ik ben zeer tevreden van mijn Astra F met nu al meer dan 185k KM op de teller.
            Nooit problemen gehad, enige "minpunt" is dat de zetel een beetje slijtage vertoont aan de bestuurderskant, Maar dat is natuurlijk normaal.
            Geen last van rammel's,...

Comment

Mooie prestatie van Opel.

Ik vraag mij af van waar het slechte imago van het merk komt. Er zijn de sportmodellen, er is het zeer mooi opgewaardeerde design, er zijn de mooie prijzen (Golf/Astra), en nu dit bericht ivm de kwaliteit. Los van het feit dat het geen premiummerk is lijkt het mij wel eens interessant om te weten te komen van waar iedereen zijn vooroordelen haalt.

Enige probleem in dit topic is dat de mensen die iets tegen Opel hebben blijkbaar niet met deftige argumenten kunnen afkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                Mooie prestatie van Opel.

Ik vraag mij af van waar het slechte imago van het merk komt. Er zijn de sportmodellen, er is het zeer mooi opgewaardeerde design, er zijn de mooie prijzen (Golf/Astra), en nu dit bericht ivm de kwaliteit. Los van het feit dat het geen premiummerk is lijkt het mij wel eens interessant om te weten te komen van waar iedereen zijn vooroordelen haalt.

Enige probleem in dit topic is dat de mensen die iets tegen Opel hebben blijkbaar niet met deftige argumenten kunnen afkomen.
                in het verleden had opel vele kemels zoals de distributieriem, de zwaar aandampende vooruit, roest, kraakjes en piepjes... en het verleden achtervolgt een merk altijd... nuja tis mijn gedacht, ben dan ook nog maar 20 en kan hier ook niet zozeer over uitbreiden

Comment

ai ik ben precies de enigste niet tevreden Opel rijder.

Opel corsa c 1.7dti sport 2003 verkocht op 125.000kms. Zowat alles wat kan kapot gaan is ook daadwerkelijk kapot gegaan. Gaande van motorproblemen, electronica troubles, schakelproblemen, stuurproblemen tot uitval van dashbord en het weigeren van te starten.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Mijn Astra waar nu vooral mijn jonger broertje mee rijdt, doet nog steeds zijn best.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

Opel corsa c 1.7dti sport 2003 verkocht op 125.000kms. Zowat alles wat kan kapot gaan is ook daadwerkelijk kapot gegaan. Gaande van motorproblemen, electronica troubles, schakelproblemen, stuurproblemen tot uitval van dashbord en het weigeren van te starten.
                      Jij had gewoon een probleembak die je beter direct had ingeruild. Dat komt wel vaker voor, zelfs bij de premiummerken

Hier zijn we van de vectra en zafira nog altijd dik content.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Niet echt, onze Vectra heeft me toch ook al in een paar opzichten teleurgesteld (dealeronderhouden 1.6 16v van 2000 met net 130000 km op de teller): motor zuipt olie, prullen zoals hoogteverstelling koplamp, asbakje, airco, bobine... zijn al kapot geweest, vorige week is het schermpje van de radio/buitentemperatuur/klok uitgevallen (kost 500 euro + montage!!!), ik heb zelf dan nog de deurverlichting gemold bij het vervangen van een lampje (circuit is blijkbaar niet gezekerd), zetels en ophanging piepen, ...
                        In vergelijking met de Alfa's die ik heb (gehad), vind ik hem zeker niet betrouwbaarder. Anderzijds geraken we er wel steeds mee van punt A naar B, da's ook al iets.
                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Collega zijn Astra H 1.3 CDTI overlaatst binnengeweest voor lek aan de cardan. Na slechts 30.000 km...
                          1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Collega zijn Astra H 1.3 CDTI overlaatst binnengeweest voor lek aan de cardan. Na slechts 30.000 km...
                            dat kan zovel redenen hebben, en is niet echt merkgebonden, elke auto kan dit hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Maar om onszelf nu als meest kwalitatieve duitser te gaan omschrijven... nee, die pretentie draagt het merk niet zo goed. Dat laten we wel aan anderen over

Idd, laat Opel maar een underdog blijven Zo blijven ze het sympathiekst
                              www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                Tja, bij onze golf 3 viel na 56000 km één van de zijruiten eruit Elk wagen kent kwaaltjes.
                                www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                                  Tja, bij onze golf 3 viel na 56000 km één van de zijruiten eruit Elk wagen kent kwaaltjes.
                                  Ik doe beter Een Golf Plus na 1 maand (5000 km), kapotte versnellingsbak

Ik heb nu op iets meer dan een jaar met mijn Astra 60 000 km en ik heb nog steeds niets moeten laten doen aan de auto. Enkel een onderhoud op 30 000 kilometer en dat was het.

Hij moet dus zeker niet onderdoen voor onze A3.

Sinds ik mijn Astra heb zijn er al 3 mensen in mijn familie van VAG naar Opel overgestapt. Allemaal tevreden ook al hadden ze een beetje bang dat het verschil tussen een VAG product en een Opel te groot zou zijn.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Ik doe beter Een Golf Plus na 1 maand (5000 km), kapotte versnellingsbak

Ik heb nu op iets meer dan een jaar met mijn Astra 60 000 km en ik heb nog steeds niets moeten laten doen aan de auto. Enkel een onderhoud op 30 000 kilometer en dat was het.

Hij moet dus zeker niet onderdoen voor onze A3.

Sinds ik mijn Astra heb zijn er al 3 mensen in mijn familie van VAG naar Opel overgestapt. Allemaal tevreden ook al hadden ze een beetje bang dat het verschil tussen een VAG product en een Opel te groot zou zijn.
                                    doet goed te horen dat opel bovengemiddeld scoort, maar mijn originele vraag was... of opel deze eer nog steeds officieel heeft... het was daarom dat ik dit topic terug heb opgegraven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
                                      en meneer moest perséé een RWD hebben

Idd ... en weet je wat, ik heb er echt nog geen moment spijt van .

Comment

Vreemd, mijn posts zijn hier plots verdwenen.
                                        En die van Jann ook. En nochtans, ze waren perfect ontopic.

Comment

hé ja!! wtf.... vreemd

Comment

Working...
                                          X