Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel, meest kwalitatieve Duitser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Knap nieuws voor opel. Chapeau.

Het zullen hoe dan ook auto's blijven dat ik me nooit zal aanschaffen. Ik vind ze gewoon emotieloos en duf. Het gaat zeker de goeie kant op maar welk merk gaat er nu niet op vooruit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freud
      Knap nieuws voor opel. Chapeau.

Het zullen hoe dan ook auto's blijven dat ik me nooit zal aanschaffen. Ik vind ze gewoon emotieloos en duf. Het gaat zeker de goeie kant op maar welk merk gaat er nu niet op vooruit?
      Ieder merk gaat vooruit in techniek maar wordt daarom nog niet beter, laat staan dat ze betrouwbaarder worden. Integendeel, door de nieuwe techniek worden velen zelfs onbetrouwbaarder! Wat dus inhoud dat er meer mankementen optreden en dat steeds minder dealer dit op zich/op hun merk nemen maar afschuiven op de klant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        Ieder merk gaat vooruit in techniek maar wordt daarom nog niet beter, laat staan dat ze betrouwbaarder worden. Integendeel, door de nieuwe techniek worden velen zelfs onbetrouwbaarder! Wat dus inhoud dat er meer mankementen optreden en dat steeds minder dealer dit op zich/op hun merk nemen maar afschuiven op de klant.
        Dat is ook niet altijd de schuld van de dealer gezien de marges, zeker op de kleinere modellen, enorm klein worden met al die speciale acties en reeksen. Bijkomend zien de dealers door de langere onderhoudsintervallen ook hun inkomsten uit onderhoud naar beneden gaan. Dit moet ergens gecompenseerd worden.

Dit weekend gaan we mijn moeder haar Opel halen, hopelijk hoeven we nu een jaar niet meer naar de garage te gaan. Het wordt bij ons thuis de eerste ervaring met Opel, ik ben benieuwd.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

hallo iedereen...

na even gezellig te zijn geband door roughneck (reden: geen, opheffing: nooit) ben ik weer terug...

nu on topic.

de kwaliteitssprong gemaakt door opel is fenomenabel te noemen.

zelf heeft mijn oom een vectra van 2004 en ik moet zeggen. hij dee me nog het meeste denken aan een mercedes genre W123, W124

Robuust maar niet verfijnd

kan natuurlijk ook uiterlijke schijn zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catficher
            hallo iedereen... ben ik weer terug...
            Om het met jouw woorden te zeggen : "fenomenabel" (sic) !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
              Dat is ook niet altijd de schuld van de dealer gezien de marges, zeker op de kleinere modellen, enorm klein worden met al die speciale acties en reeksen. Bijkomend zien de dealers door de langere onderhoudsintervallen ook hun inkomsten uit onderhoud naar beneden gaan. Dit moet ergens gecompenseerd worden.

Dit weekend gaan we mijn moeder haar Opel halen, hopelijk hoeven we nu een jaar niet meer naar de garage te gaan. Het wordt bij ons thuis de eerste ervaring met Opel, ik ben benieuwd.
              Dat is waar, maar de klant moet niet de dupe zijn van het beleid van de constructeur.

Comment

Al is Opel één der beste Duitsers, ik ken geen enkele vertegenwoordiger die een Opel heeft/verkiest om de baan te doen. Ik heb toch wel kritiek gehoord over het vorig model v/d vectra i.v.m. wegligging, zetels en vermoeidheid na lange ritten.
                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO
                  Al is Opel één der beste Duitsers, ik ken geen enkele vertegenwoordiger die een Opel heeft/verkiest om de baan te doen. Ik heb toch wel kritiek gehoord over het vorig model v/d vectra i.v.m. wegligging, zetels en vermoeidheid na lange ritten.
                  Ik ken er toch enkele met een Vectra en Zafira. Ik hoor wel dat Opel de laatste jaren heel veel inspanning gedaan heeft over zijn kwaliteit maar of dat echt waar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro
                    Ik ken er toch enkele met een Vectra en Zafira. Ik hoor wel dat Opel de laatste jaren heel veel inspanning gedaan heeft over zijn kwaliteit maar of dat echt waar is.
                    ik ken er ook een aantal met Vectra, Zafira of Astra Break

Comment

't Zit 'em tussen de oren van de vertegenwoordiger of in de portemonnee van de baas: de vorige Passat moest qua wegligging serieus onderdoen tov bvb de vectra of de mondeo. Hij had een sterk verouderd onderstel ivm deze 2 wagens, en toch was hij het meest gegeerd op de leasemarkt. Of m'n daar dus de kwaliteit de bovenhand laat nemen...

Comment

Mijne schoonzoon bolt momenteel met een Vectra 1.8 benzine automaat als firmawagen, de firma zegt dat zijn volgende een Passat break diesel moet zijn, dus reeds van verleden jaar kon hij een nieuwe hebben maar hij verkiest van met de Vectra te blijven rondrijden tot ze hem die wagen afnemen (hij is reeds gereserveerd/aangekocht voor/door iemand uit de firma, de firma koopt nl. hun wagens aan en doet niet aan leasing). Ik hoop dat hij zo kontent zal zijn met zijne Passat dan hij nu is met de Vectra. (vooral omdat hij zijn automaat moet inleveren.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                          Opel, meest kwalitatieve Duitser?

Alstublieft zeg en waarop baseren ze zich? Ik heb de vorige en huidige Astra en de facelift Vectra GTC al grondig onder de loep kunnen nemen en om dat nu de meest kwalitatieve duitser te noemen, heb ik zo mijn twijfels bij. Alleen al de deuren, die doen me meer denken aan een blikken doos die ik toezwier dan aan een degelijke deur, een doffe plof heeft die absoluut niet. De afwerking binnenin vind ik nogal goedkoop ogen. Dit is waarschijnlijk een duur betaalde advertentie van Opel bij Auto Bild.
                          Heb je al eens de deur van een vectra van de laatste generatie dichtgegooid?

Comment

Ik ben geen vertegenwoordiger maar doe beroepshalve toch veel kilometers (ondertussen reeds 60000km op 9 maanden) en heb toch bewust voor een nieuwe (allé nu 9 maand oude) vectra gekozen.
                            Ondanks dat ik keuze had uit vele andere wagens...
                            Waarom?
                            Omdat de vectra een zéér comfortabele (mijn vader vind hem zowat even comfortabel als zijn nieuwe A reiswagen met een zee aan ruimte.
                            En bovendien staat de afwerking op een hoog niveau.
                            In vergelijking met de vorige vectra (vond ik een ramp) heeft opel een ENORME sprong gemaakt waardoor ze voor mij nu bv boven de Passat staan.

Ik denk dat het voor de meeste mensen vooral tussen de oren zit...

(en ik reed vroeger altijd audi dus ben verre van Opel fan)

ook de Astra kan de vergelijking met de golf best aan vind ik...

Comment

Daar ben ik dus ook zeker van hé.

De Golf IV is beter dan de Astra G, zeker op vlak van dieselmotoren en remmen. Maar de Astra H is volgens mij beter dan de Golf V.
                              De Passat idem in vergelijking met de Vectra. Vorig model was Passat baas en nu de Vectra. Die nieuwe Passat kom ik af en toe tegen in het straatbeeld en vind em absoluut niet mooi.

Opel rules !!

Comment

Ik heb nu iets langer als een jaar een Vectra gts, mijn vorige was een Astra coupé waar ik 5 jaar heb mee gebold. Nog geen problemen gehad.
                                Mijn ouders rijden een jaar of 5 met een Agila en m'n stiefzus met een Astra F, ook nog geen problemen gehad. Voor ons zijn ze dus betrouwbaar wagens

Oorspronkelijk geplaatst door knolselder_007
                                Heb je al eens de deur van een vectra van de laatste generatie dichtgegooid?
                                Ik wel
                                Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                Opel Zafira 1.8 85kw
                                VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                Mazda 323F 1.6 66kw
                                Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

om even een topic op te graven...

heeft opel deze eer nog steeds?

Ik weet dat ik zeer content ben van mijn signum als het op kwaliteit aankomt...

het is nog steeds geen audi of bmw, maar ik denk in deze prijsklasse echt wel de referentie...

ik heb in ieder geval geen last van kraakjes en piepjes, alsook geen last van rij en rolgeluiden... de ophanging is subliem en filtert het wegdek goed... de deuren slagen dicht met een mooie "plof"... de baanligging is werkelijk subliem en ik denk dat weinig voorwiel aangedreven wagens kunnen tippen aan de baanvastheid van opel... en als laatste, het interieur is proper afgewerkt en voelt solide aan, al moet ik wel toegeven dat het een beetje saai aanvoelt...
                                  Last edited by ; 20/02/2008, 15:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
                                    om even een topic op te graven...

heeft opel deze eer nog steeds?

Ik weet dat ik zeer content ben van mijn signum als het op kwaliteit aankomt...

het is nog steeds geen audi of bmw, maar ik denk in deze prijsklasse echt wel de referentie...

ik heb in ieder geval geen last van kraakjes en piepjes, alsook geen last van rij en rolgeluiden... de ophanging is subliem en filtert het wegdek goed... de deuren slagen dicht met een mooie "plof"... de baanligging is werkelijk subliem en ik denk dat weinig voorwiel aangedreven wagens kunnen tippen aan de baanvastheid van opel... en als laatste, het interieur is proper afgewerkt en voelt solide aan, al moet ik wel toegeven dat het een beetje saai aanvoelt...

Ben ook zéér content van mijne, in alles.

Motor is beresterk, lak is van goede kwaliteit.
                                    Interieur is oipgebouwd uit zéér hoogwaardig uitziende materialen en is bovendien niet krasgevoelig en erg onderhoudsvriendelijk.

Wel heb ik last van rammeltjes en piepjes, allemaal te situeren in de zetels. Het dash enz is kraakvrij.
                                    www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier ook een Opeltje staan die al zeven probleemloze jaren achter de rug heeft
                                      make that 9

en hij geeft écht het gevoel dat hij er nog eens gemakkelijk 9 bijlapt.

Comment

Maar om onszelf nu als meest kwalitatieve duitser te gaan omschrijven... nee, die pretentie draagt het merk niet zo goed. Dat laten we wel aan anderen over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          Maar om onszelf nu als meest kwalitatieve duitser te gaan omschrijven... nee, die pretentie draagt het merk niet zo goed. Dat laten we wel aan anderen over
                                          Inderdaad, ikzelf ben ook verrast over de degelijkheid van Opel nu ik het merk goed ken.

Een vergelijkend oordeel tov de andere Duitse merken, nee, daar doe ik echter ook geen uitspraak over (wegens te weinig kennis van de andere merken).
                                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Working...
                                          X