Oorspronkelijk geplaatst door krulle
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel, meest kwalitatieve Duitser
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirremaar de materialen zullen meer solide aanvoelen
neem nu bvb een oliefilter: vraag de prijs na bij bmw of mercedes, en bij opel
waar zal hij goedkoopst zijn? en de kans is heel groot dat die filters op dezelfde band zijn gemaakt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirremaar de materialen zullen meer solide aanvoelen
Het verbaasd me niks dat Opel zo goed scoort. De zogenaamde premiummerken komen zelden goed uit dergelijke onderzoeken, je betaald namelijk voor de naam een stukje bij en dat kan je niet aftoetsen in een dergelijk onderzoek. Daarenboven is de verwachting van een klant dikwijls ook veel hoger bij duurdere wagens. Aangezien het gamma van Opel zich ook lager situeert scoren ze hier duidelijk beter.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evodit moet een late 1 april grap zijn toch?
Ik heb enkele kennissen die al jaren Opel rijden als firmawagen en wat die mensen hebben meegemaakt wil je echt niet weten.
Van vorig model Astra, tot 2003 Vectra..
Kenissenkring is geen representatief onderzoek, een onderzoek bij enkele duizenden is nog altijd meer representatief.
Het gaat hier trouwens om een duits onderzoek, de gegevens in belgie zouden wel is kunnen verschillen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
dus gij zijt zeker dat dit een betrouwbaar onderzoek is? ken je de mensen die dit hebben opgezet en de peilingen hebben gedaan?
Kennissen tellen niet mee dan? Doet er wel om dat 3 van 4 kennissen dat ik heb die met Opel rijden bakken miserie gehad hebben..
bad luck then?
Ik heb ook niet gezegd dat Mercedes een goed betrouwbaar merk is, de laatste modellen vertonen inderdaad evenveel kwalen zoals dat bij Opel het geval is.
Mercedes probeert nu met de nieuwe E en S klasse hun betrouwbaarheid weer te herstellen, al heeft die een ferme deuk gekregen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evodus gij zijt zeker dat dit een betrouwbaar onderzoek is? ken je de mensen die dit hebben opgezet en de peilingen hebben gedaan?
Kennissen tellen niet mee dan? Doet er wel om dat 3 van 4 kennissen dat ik heb die met Opel rijden bakken miserie gehad hebben..
bad luck then?
Ik heb ook niet gezegd dat Mercedes een goed betrouwbaar merk is, de laatste modellen vertonen inderdaad evenveel kwalen zoals dat bij Opel het geval is.
Mercedes probeert nu met de nieuwe E en S klasse hun betrouwbaarheid weer te herstellen, al heeft die een ferme deuk gekregen.
Kenissen tellen mee voor jouw persoonlijke perceptie maar zijn niet representatief voor Opel in zijn totaal.
Pech hebben, een slechte dealer hebben, een slechte rijstijl hebben, ... Er zijn veel factoren die meespelen hierin. Mensen die tevreden zijn over hun wagen zul je ook minder snel horen en ga zo maar voort.
Als ik persoonlijk verschillende mensen ken die met een bepaald merk problemen hebben gehad dan kan ik toch niet zeggen dat een onderzoek bij duizenden mensen die met dat merk rijden fout is?
Mercedes was maar een voorbeeld had net zo goed VW of Rover of BMW kunnen zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Prachtig nieuws voor Opel. En ik geloof wel wat er wordt gezegd.
Al herinner ik me b.v. ook de jaarlijks weerkerende Werkstatten-Test van AMS (waar ze met een auto met een aantal vooraf aangebrachte gebreken een klein aantal dealers lukraak gaan bezoeken en álles evalueren, ook klantvriendelijkheid, prijs e.a.), waar Opel de reputatie heeft om elk jaar opnieuw de slechte score van 't jaar ervoor nog te ondergraven.
Da's natuurlijk iets anders dan de kwaliteit van de auto's, maar 't is toch ook een graadmeter.
Comment
-
Al diegenen die er een 'om-ter-hardst-kakken-op-een-merk' spelletje van willen maken, door zinloze, niet ter zake doende uitspraken en loze veronderstellingen, zijn bij deze gewaarschuwd. Er zullen sancties volgen!
Dit gaat anders weer het zoveelste topic worden dat op dergelijke manier naar de vaantjes gaat. We zijn 3 pagina's ver en het is al aan het beginnen...
Dus iedereen denkt best 2x na vóór hij/zij de post plaatst. Excuses achteraf zullen vijgen na pasen zijn.
EDIT: na het opkuisen van wat posts terug naar 2blz.
Comment
-
Overigens heb ik érg veel interesse in een héél erg omvattende test naar de totale kwaliteit van de Duitsers. Of van alle auto's/merken in 't algemeen, eigenlijk.
Een test waar ook een score wordt gegeven aan afwerkingskwaliteit, materiaalkeuze, ergonomie, veiligheid, waardevastheid, prijs/uitrusting, milieuvriendelijkheid, onderhouds- en wisselstukprijzen, ...
Lijkt me een férm werk om dat op poten te zetten, en zeker de evaluatie van bepaalde punten is 'n heikel punt, maar toch.
Ben benieuwd wie daar als de top5 zou eindigen. Lijkt me alleszins de premium-massamerken (Audi, BMW, Merc) of de gewone massamerken (Ford, Opel, Volkswagen) toch niet.
Ik tip in dat geval ferm op b.v. Lexus (betrouwbaarheid zo hoog als 't maar kan, dealerships érg vriendelijk, aanvaardbare onderhoudsprijzen, degelijke materialen en afwerking, restwaarde is aan 't beteren, ...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaPrachtig nieuws voor Opel. En ik geloof wel wat er wordt gezegd.
Al herinner ik me b.v. ook de jaarlijks weerkerende Werkstatten-Test van AMS (waar ze met een auto met een aantal vooraf aangebrachte gebreken een klein aantal dealers lukraak gaan bezoeken en álles evalueren, ook klantvriendelijkheid, prijs e.a.), waar Opel de reputatie heeft om elk jaar opnieuw de slechte score van 't jaar ervoor nog te ondergraven.
Da's natuurlijk iets anders dan de kwaliteit van de auto's, maar 't is toch ook een graadmeter.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PirreOpel, meest kwalitatieve Duitser?
Alstublieft zeg en waarop baseren ze zich? Ik heb de vorige en huidige Astra en de facelift Vectra GTC al grondig onder de loep kunnen nemen en om dat nu de meest kwalitatieve duitser te noemen, heb ik zo mijn twijfels bij. Alleen al de deuren, die doen me meer denken aan een blikken doos die ik toezwier dan aan een degelijke deur, een doffe plof heeft die absoluut niet. De afwerking binnenin vind ik nogal goedkoop ogen. Dit is waarschijnlijk een duur betaalde advertentie van Opel bij Auto Bild..
Het gaat hier om betrouwbaarheid, kwaliteit op lange termijn, service en klantentevredenheid. Dus niet over afwerking, hoe voelt alles aan, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefAangezien de klanttevredenheid ook mee in dit onderzoek zit is dat op zich wel raar, maar het onderzoek dat je daar aanhaalt is natuurlijk niet zo grootschalig veronderstel ik.
AMS neemt een auto en steekt er b.v. 10 gebreken in (gaande van te weinig bandendruk in 't reservewiel, over een losse uitlaathouder, te weinig gespannen riemen in de motor, een kapot remverklikkerlampje in 't dashboard, tot versleten achterruitenwisser), en gaat dan met diezelfde auto (waar ze de gebreken telkens opnieuw erin stoppen, telkens dezelfde) naar pakweg 10 of 12 garages in Duitsland. Met de vraag of ze 'm 'es een onderhoudje willen geven en in orde willen stellen.
Men gaat na hoeveel en welke gebreken werden gevonden en evt. opgelost (oplossen = alle punten, gebrek bemerken en melden = een beetje punten), afhankelijk van het gebrek worden er meer of minder punten gegeven (bepaalde gebreken zijn gevaarlijk, andere niet), de ganse factuur wordt erbij gehaald (ze rekenen de prijs per liter olie uit die wordt gefactureerd, letten op extra ongevraagde werkzaamheden, de totaalprijs wordt geëvalueerd), maar ook de ontvangst en klantvriendelijkheid wordt mee geëvalueerd.
Zo werkt men merk per merk af. Telkens een garage of 10, maximum 15. En men vergelijkt met de score van het jaar ervoor. Opel haalt daar doorgaans beschamende resultaten.
Wel grappig is dat je soms leest dat één of andere garage het door heeft dat 't voor de AMS-test is, en die worden dan "gedisqualificeerd".Hoe ze dat teweten komen (zowel de garage over die test, als de testers over de voorkennis van de garage) weet ik niet, maar 't is altijd fun om lezen.
Maar een grootschalig onderzoek is het dus niet, neen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaOverigens heb ik érg veel interesse in een héél erg omvattende test naar de totale kwaliteit van de Duitsers. Of van alle auto's/merken in 't algemeen, eigenlijk.
Een test waar ook een score wordt gegeven aan afwerkingskwaliteit, materiaalkeuze, ergonomie, veiligheid, waardevastheid, prijs/uitrusting, milieuvriendelijkheid, onderhouds- en wisselstukprijzen, ...
Lijkt me een férm werk om dat op poten te zetten, en zeker de evaluatie van bepaalde punten is 'n heikel punt, maar toch.
Ben benieuwd wie daar als de top5 zou eindigen. Lijkt me alleszins de premium-massamerken (Audi, BMW, Merc) of de gewone massamerken (Ford, Opel, Volkswagen) toch niet.
Ik tip in dat geval ferm op b.v. Lexus (betrouwbaarheid zo hoog als 't maar kan, dealerships érg vriendelijk, aanvaardbare onderhoudsprijzen, degelijke materialen en afwerking, restwaarde is aan 't beteren, ...).
Als ge u geroepen voelt laat u maar is gaan ;-) Het zou heel boeiend kunnen zijn :-)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaNeen zeker niet.
AMS neemt een auto en steekt er b.v. 10 gebreken in (gaande van te weinig bandendruk in 't reservewiel, over een losse uitlaathouder, te weinig gespannen riemen in de motor, een kapot remverklikkerlampje in 't dashboard, tot versleten achterruitenwisser), en gaat dan met diezelfde auto (waar ze de gebreken telkens opnieuw erin stoppen, telkens dezelfde) naar pakweg 10 of 12 garages in Duitsland. Met de vraag of ze 'm 'es een onderhoudje willen geven en in orde willen stellen.
Men gaat na hoeveel en welke gebreken werden gevonden en evt. opgelost (oplossen = alle punten, gebrek bemerken en melden = een beetje punten), afhankelijk van het gebrek worden er meer of minder punten gegeven (bepaalde gebreken zijn gevaarlijk, andere niet), de ganse factuur wordt erbij gehaald (ze rekenen de prijs per liter olie uit die wordt gefactureerd, letten op extra ongevraagde werkzaamheden, de totaalprijs wordt geëvalueerd), maar ook de ontvangst en klantvriendelijkheid wordt mee geëvalueerd.
Zo werkt men merk per merk af. Telkens een garage of 10, maximum 15. En men vergelijkt met de score van het jaar ervoor. Opel haalt daar doorgaans beschamende resultaten.
Wel grappig is dat je soms leest dat één of andere garage het door heeft dat 't voor de AMS-test is, en die worden dan "gedisqualificeerd".Hoe ze dat teweten komen (zowel de garage over die test, als de testers over de voorkennis van de garage) weet ik niet, maar 't is altijd fun om lezen.
Maar een grootschalig onderzoek is het dus niet, neen.
Ja het is zeker boeiend leesvoer, ze zouden ook is moeten testen dat de service gelijk blijft als je in maatpak aankomt of in overall :-)'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefAangezien de klanttevredenheid ook mee in dit onderzoek zit is dat op zich wel raar, maar het onderzoek dat je daar aanhaalt is natuurlijk niet zo grootschalig veronderstel ik.
Ik weet niet hoe 't zit met de dealerservice van Opel tegenwoordig. Misschien hebben ze hun orders gekregen (het dreigement van faillissement, ook al zijn ze daar misschien nog ff af, kan op zo'n momenten wonderen doen) en zijn ze effectief heel erg klantvriendelijk (geworden).
Zoals ik al zei hoef je niet de beste auto's te bouwen om als beste uit een vergelijking te komen. Auto's blijven nog steeds stukjes mechaniek en electrotechniek en de kopers weten ook dat dat stuk kan gaan.
Als de service hiervoor dan goed tot uitstekend is, zien ze dat heel makkelijk door de vingers. Waarom zou je dat ook niet doen? Als er al 'es iets stuk gaat maakt de dealer geen probs en doet 'ie z'n job, al dan niet gratis. Op zo'n moment vergeef je't de wagen/het merk.
Wanneer je voor fouten waaraan jij als koper niet kunt doen, toch nog zwaar moet betalen dan voel je je 2 maal in't zak gezet, je hebt een wagen vol mankementen en je moet er zwaar voor dokken. Hierdoor komt Volkswagen maar halfweg in de betrouwbaarheidstests en staat Lexus of Toyota...steevast op de eerste plaats.
Het beste voorbeeld daarvan in Skoda, waar de dealer doorgaans kleiner en vriendelijker zijn (zij hebben namelijk nog iets op te bouwen) en minder problemen maken dan z'n zus VW. Innerlijk en uiterlijk gelijk aan een VW maar steeds hoger eindigen in de betrouwbaarheidsonderzoeken.
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefAls ge u geroepen voelt laat u maar is gaan ;-) Het zou heel boeiend kunnen zijn :-)
Haal uwe spaarboek maar leeg.
Neenee serieus : lijkt me ook quasi niet te doen. Je zou dan al een uitkomst per hoofdstuk moeten maken, en dan aan de lezers de mogelijkheid laten om een wegingsfactor per hoofdstuk toe te kennen. Elk voor zich, dus. Want voor mij zijn b.v. de rij-eigenschappen en de afwerking en materiaalkeuze binnenin van veel groter belang dan b.v. de prijs/uitrusting, de zuinigheid of de plaats in de auto. En voor anderen is dat net omgekeerd. ...
Enfin. Blijven dromen dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusIk weet niet hoe 't zit met de dealerservice van Opel tegenwoordig. Misschien hebben ze hun orders gekregen (het dreigement van faillissement, ook al zijn ze daar misschien nog ff af, kan op zo'n momenten wonderen doen) en zijn ze effectief heel erg klantvriendelijk (geworden).
Zoals ik al zei hoef je niet de beste auto's te bouwen om als beste uit een vergelijking te komen. Auto's blijven nog steeds stukjes mechaniek en electrotechniek en de kopers weten ook dat dat stuk kan gaan.
Als de service hiervoor dan goed tot uitstekend is, zien ze dat heel makkelijk door de vingers. Waarom zou je dat ook niet doen? Als er al 'es iets stuk gaat maakt de dealer geen probs en doet 'ie z'n job, al dan niet gratis. Op zo'n moment vergeef je't de wagen/het merk.
Wanneer je voor fouten waaraan jij als koper niet kunt doen, toch nog zwaar moet betalen dan voel je je 2 maal in't zak gezet, je hebt een wagen vol mankementen en je moet er zwaar voor dokken. Hierdoor komt Volkswagen maar halfweg in de betrouwbaarheidstests en staat Lexus of Toyota...steevast op de eerste plaats.
Het beste voorbeeld daarvan in Skoda, waar de dealer doorgaans kleiner en vriendelijker zijn (zij hebben namelijk nog iets op te bouwen) en minder problemen maken dan z'n zus VW. Innerlijk en uiterlijk gelijk aan een VW maar steeds hoger eindigen in de betrouwbaarheidsonderzoeken.
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaMooi gezegd. Kan ik me overal in vinden.
Blijkbaar heeft Opel dat ook door, 't zou mooi zijn voor hen, als Duits merk, zich te kunnen profileren als 'betrouwbaarste Duitser' ipv naar voor te willen komen met dure inovatieve ideën. Op die manier is Toyota namelijk ook groot geworden.
Comment
Comment