Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Ja want die kopen geen eten in de supermarkt en verwarmen hun huis niet ....

Wat een frustratie is dat toch voor sommigen die bedrijfswagens!!!
    If you can't beat them, join 'em
    Uiteraard wordt alles duurder, maar dat wordt (volgens Leterme) grotendeels opgevangen door de loon indexatie. Kom je daar niet mee toe om de gestegen brandstofprijzen te blijven betalen, kan je alvast beginnen met extra isoleren thuis, zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp, trager rijden...
    Bovendien maak je dan ook nog winst als de prijzen terug naar het 'normale' niveau zakken.

De dieselprijs voel je inderdaad niet met de firmawagen, maar een aantal firma's zal zeker communiceren over 'passief rijgedrag', 'rustig rijden', 'onnodige ritten vermijden'...enzoverder.
    Als de firmawagen verantwoord is door de beroepsnoodzaak, is de kans trouwens erg groot dat de prijzen doorgerekend worden aan de klanten, net zoals bij de distributie.

Comment

• Ik vind het nog steeds grappig dat je je voordoet als zijnde imuun door het bezit van een firmawagen

Comment

• Automobilistenstaking op maandag?

Een e-mail roept automobilisten op om maandag 16 juni een 'kilometerstaking' te houden. Doel is het verkeer in het land lam te leggen uit protest tegen de hoge brandstofprijzen. Dat schrijven de kranten van Sud Presse. De initiatiefnemers willen dat de regering de prijs terugbrengt tot 1 euro per liter. (belga/bf)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
          Kom je daar niet mee toe om de gestegen brandstofprijzen te blijven betalen, kan je alvast beginnen met extra isoleren thuis, zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp, trager rijden...
          Ja

allemaal investeringen van enkele luttele euros ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Ja

allemaal investeringen van enkele luttele euros ...
            Trager rijden kost zelfs helemaal niets

Comment

• Als we allemaal wat minder verwaand zouden zijn en eens niet met de wagen naar de bakker zouden gaan, maar eens met de fiets of te voet.

Autoloze zondagen, nog zoiets. Plots rijdt de stad vol met fietsers die maandag allemaal in de file staan om de kinderen te brengen en dan naar hun werk te bollen.

Dichter bij het werk gaan wonen zou ook al geen slecht gedacht zijn voor sommigen.

Een betoging echter zal daar maar weinig aan kunnen veranderen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                Als we allemaal wat minder verwaand zouden zijn en eens niet met de wagen naar de bakker zouden gaan, maar eens met de fiets of te voet.

Autoloze zondagen, nog zoiets. Plots rijdt de stad vol met fietsers die maandag allemaal in de file staan om de kinderen te brengen en dan naar hun werk te bollen.

Dichter bij het werk gaan wonen zou ook al geen slecht gedacht zijn voor sommigen.

Je hebt groot gelijk.
                Vroeger (jaren 40 en 70 bvb ) moest men de tering naar denering zetten.
                Tegenwoordig kennen ze dat niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Vanaf dat de gewone man begint de babbelen over de beurs en over olie, komt de crash eraan.

Dat is de enige grote zekerheid in de beurswereld, want of je het nu wil toegeven of niet je bent een speelbal van de groten.

Laat u niet meeslepen en veel mensen liegen gewoon over hun woekerwinsten om maar geen gezichtsverlies te moeten lijden.

Net hetzelfde in Dubai... En dan kan het wonden likken beginnen.
                  Ik ben er trouwens vrij zeker dat de 'gewone' man niet rechstreeks kan 'speculeren' op de oliemarkt. Ik ben zelf niet vertrouwd met de oliemarkt maar ben vrij vertrouwd met andere grondstofamrkt (LME) en de instap is erg hoog

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  Het zijn ook de mensen die een firma wagen hebben + tankkaart van de firma die zich daar niets van aantrekken. Zolang het maar niet uit hun eigen portemonee is, zullen die daar niet wakker van liggen.
                  Hoe vaak heb ik dit gezeik nu al niet gehoord? Voor 'de mensen die een firmawagen hebben' maakt die firmawagen deel uit van hun salarispakket.
                  Het bedrijf betaalt sociale lasten voor die firmawagen, het leeuwendeel van de mensen met een firmawagen betalen een deel van het leasebedrag of worden belast op het voordeel.
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                    Als we allemaal wat minder verwaand zouden zijn en eens niet met de wagen naar de bakker zouden gaan, maar eens met de fiets of te voet.

So true, een mentaliteitsverandering is het enige wat we nodig hebben.
                    En al dat volk dat iedere dag alléén in z'n monovolume naar Brussel heen en weer tjokt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

Hoe vaak heb ik dit gezeik nu al niet gehoord? Voor 'de mensen die een firmawagen hebben' maakt die firmawagen deel uit van hun salarispakket.
                      Het bedrijf betaalt sociale lasten voor die firmawagen, het leeuwendeel van de mensen met een firmawagen betalen een deel van het leasebedrag of worden belast op het voordeel.
                      Juist omwille van het misbruiken van deze wagen/brandstof wordt de gewone mens met eigen (particuliere) wagen hierdoor gestraft. Km heffing, duurder brandstof, enz,... om toch de gewone man hierdoor op de train of bus te krijgen

- Effe over en weer een koffietje gaan drinken op een terrasje aan zee vanuit Leuven met de wagen/tankkaart van de firma, vind je wel een normale houding!?

- Zoveel mogelijk km's doen om toch zo vlug mogelijk een andere firma wagen te krijgen, vind je dat ook een normale houding!?

Het kan niet zijn dat de gewone automobilist hierdoor mee gestraft moet worden, omdat er niet op een normale manier met de wagen/brandstof wordt omgesprongen.

Ik begrijp wel dat je zoveel mogelijk jouwe houding/pleziertjes wilt houden/verdedigen,... maar deze keert zich wel eens tegen je hoor.....
                      Last edited by ; 15/06/2008, 14:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        - Effe over en weer een koffietje gaan drinken op een terrasje aan zee vanuit Leuven met de wagen/tankkaart van de firma, vind je wel een normale houding!?
                        Als je een firmawagen krijgt ben je gebonden aan een max. aantal kms per jaar.

Dus wat is het probleem?

Comment

Als je een firmawagen krijgt ben je gebonden aan een max. aantal kms per jaar.

Dus wat is het probleem?
                          Tja, jammer genoeg niet allemaal.

En op hoeveel km's worden die max. km's vastgelegd?

Comment

• isda nu echt zo nodig om zich zo druk te maken over bedrijf wagens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                              isda nu echt zo nodig om zich zo druk te maken over bedrijf wagens?
                              "zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk"

Comment

Juist omwille van het misbruiken van deze wagen/brandstof wordt de gewone mens met eigen (particuliere) wagen hierdoor gestraft. Km heffing, duurder brandstof, enz,... om toch de gewone man hierdoor op de train of bus te krijgen

Heb ik nooit gedaan
                                - Zoveel mogelijk km's doen om toch zo vlug mogelijk een andere firma wagen te krijgen, vind je dat ook een normale houding!?
                                Doe ik ook niet

Het kan niet zijn dat de gewone automobilist hierdoor mee gestraft moet worden, omdat er niet op een normale manier met de wagen/brandstof wordt omgesprongen.
                                En hoe wordt jij dan precies gestraft door mijn leasewagen?

Ik begrijp wel dat je zoveel mogelijk jouwe houding/pleziertjes wilt houden/verdedigen,... maar deze keert zich wel eens tegen je hoor.....
                                Leasewagen is geen pleziertje van mij, is een onderdeel van mijn salarispakket (en ik betaal zelf ook een bijdrageee) . Ik zit hier toch ook niet over jouw loon te discussiëren? Mijn gedrag wordt totaal niet bëinvloed door het bezit van een firmawagen
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Heb ik nooit gedaan

Doe ik ook niet

En hoe wordt jij dan precies gestraft door (mijn) leasewagens?

Heel simpel toch! Men pleit al lang om minder files, minder uitstoot, minder verkeer.,... Om dit te realiseren komen er prijs stijgingen, allerlei milieutaksen en rekeningrijden bij. Hierdoor zullen er minder mensen(noodgedwongen) nog gebruik kunnen maken van hune wagen. Door een strengere politiek van bedrijfswagens/tankkaarten zou dit ten goed komen voor iedereen, en kan iedereen nog gebruik maken van zijn wagen(uitteraard zal diegene die hiervan kan profiteren, dit graag tegenspreken)

Als jij enkel uw bedrijfswagen gebruikt om uitsluitend die doeleinde, dan heb ik daar uiteraard geen probleem mee!

Comment

"zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk"
                                    Laat iedereen even groot zijn, zodat iedereen plezier heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                      isda nu echt zo nodig om zich zo druk te maken over bedrijf wagens?
                                      Deze topic vraagt om reacties op die dure brandstofprijzen.
                                      Last edited by ; 15/06/2008, 19:02.

Comment

Dit soort nutteloze verplaatsingen worden zelfs op dit forum georganiseerd

Comment

• zo'n oproep tot staken...komt dat van een dopper of een student ?

uit curjoziteit

Comment

Working...
                                          X