Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Al die olielanden zullen na de olie nog steeds een goede inkomstebron hebben, want die landen hebben immers heel veel zonneschijn, dus plaatsen ze de boel gewoon vol met allemaal zonnepanelen en verdienen ze daar weer hopen geld mee!
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Ze zullen hun winstbejag sowieso toch wat mogen minderen, want anders zie ik één van de komende decennia er nog een oorlog van komen.
      We hebben er al 2 gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        We hebben er al 2 gehad
        Idd, maar deze keer had Bush er geen doekjes moeten om winden.
        Ik geloof in feite echt wel dat, als het zo doorgaat met de brandstofprijzen, één of ander staatshoofd het in zijn hoofd zal krijgen een oorlog te ontketenen. Enerzijds om zijn (naïeve, niet al te slimme) volk te plezier, anderzijds uit eigen winstbejag. Bush deed het al voor minder ...
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
          Ik denk dat de eigenaars en exploiteurs van olievelden met het bizar veel geld dat ze met de jaren hebben vergaard, al heel veel patenten hebben opgekocht voor alternatieve energieën. Hoe zou je zelf zijn als zakenman. Je blijft niet bij het heden, maar kijkt naar de toekomst.
          "Mijn olie raakt op, dus wat doe ik? Ik zoek naar alternatieven om te verkopen. Zijn er mensen die zoiets hebben uitgevonden? Dan geef ik die zó schandalig veel geld dat ze gewoon niet kunnen weigeren om het mij te verkopen. En dan steek ik dat eventjes in de ijskast, totdat het later van pas kan komen. Want mijn olie is nog niet helemaal op..."
          Je kan géén patent nemen en er niets mee uitvoeren... zo werkt intellectueel recht niet
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
            Binnen twee weken hier misschien ook.
            Donderdag waarschijnlijk hier in Nederland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Die stijgingen gaan veel te snel in verhouding met de ontwikkelingen op gebied van alternatieve brandstoffen. Uiteindelijk gaat het hier niet enkel om de brandstofprijzen alleen maar de gehele economie. Uwe biefsteak, brood, groenten, kledij, etc is allemaal duurder geworden en dit rechtstreeks of onrechtstreeks door deze olieprijzen.
              In 1996 had GM de oplossing voorhande. De EV1 was een elektisch aangedreven voertuig dat gerust mee kon en kan in het huidge (snel-)verkeer. Spijtig genoeg zijn deze auto's allemaal om de één of andere reden ($$$$$$$) vernietigd.
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Inderdaad alles is duurder geworden, maar in de vervoerssector wordt er door een klant niet extra betaald om de spullen van A naar B te krijgen. Sommige grote bedrijven die het kunnen hanteren een dieseltoeslag, kleinere bedrijven kunnen/durven dat soms niet. Het gaat er zelfs tegenwoordig zo hard aan toe dat vervoerders elkaar proberen uit te knijpen opdat ze zelf maar overblijven en genoeg verdienen op hun zendingen.

Een voorbeeld: Stel je staat in Munchen met je vrachtwagen, en je wilt terug naar Nederland. Je kunt via een vervoerder een vracht krijgen. De gangbare prijs van Munchen naar Belgie of Nederland is EUR 600. Naar Antwerpen is dat een goede 76cent per km, naar Schiphol zijn er dat nog maar net 71.

Als je weet dat een vrachtwagen - toen de diesel nog onder 1 euro en lager stond - geschat een 75 cent per kilometer kost, dan weet je zo dat je verlies rijdt. Reken daar de Maut (ong. 75 euro) bij, en je moet al je winst op je export nemen.

Veel vervoerders gaan failliet, en omdat ik er in het midden bijzit, heb ik er al 3 rond me failliet zien gaan door deze kosten, een 4de zal binnenkort ook stoppen.

Ze hebben gelijk dat ze staken. De situatie is niet meer leefbaar met deze prijzen. Of het iets uithaalt, dat laat ik in het midden en spreek ik me niet over uit.

Comment

• Dan moet je de gangbare tarieven omhooghalen he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Dan moet je de gangbare tarieven omhooghalen he
                  en klanten verliezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Dan moet je de gangbare tarieven omhooghalen he
                    Je haalt het hele proces met 1 zin onderuit. Carlito for president!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daud Bekijk Berichten
                      en klanten verliezen?
                      Als iedereen de prijzen omhoog haalt, aan wie ga je dan klanten verliezen??
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ooit al van concurrentie gehoord?

Comment

Ennuh, wie gaat die verhoging betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                            Je haalt het hele proces met 1 zin onderuit. Carlito for president!

Kijk, simplicity to the max!

Comment

Lol, er moet er maar ééne lager blijven en hij rijft alle klanten binnen en wanneer zijn klantenbestand groot genoeg is, schroeft hij zijn prijzen op naar het normale niveau

Comment

• Belgische transporteurs voeren actie op 18 juni

De Belgische transporteursunie UPTR gaat op 18 juni in Brussel actie voeren tegen de hoge brandstofprijzen. "Het gaat wel degelijk over een manifestatie, niet over een blokkade", verduidelijkt de woordvoerder.

Hoewel de hele sector onder de hoge brandstofprijzen te lijden heeft, voert enkel de UPTR actie. Het initiatief wordt niet gesteund door Febetra, de andere federatie van Belgische transporteurs. Ook de Belgische Transportarbeiders Bond ABVV-BTB bekritiseert de actie.

"We vinden dat er geen enkele reden is om over te gaan tot een harde staking", zegt Philippe Degraef, directeur van Febetra. Volgens een rondvraag van de federatie bij haar leden is 80 procent van hen nog in staat om de bijkomende kosten die gelieerd zijn aan de hoge brandstofprijzen door te rekenen aan de klanten. (belga/bdr)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Ooit al van concurrentie gehoord?
                                  Ja ik weet het, maar als ze niet failliet willen gaan zullen ze de prijzen toch omhoog moeten schroeven he!
                                  Want als ze met lage prijzen blijven werken, dan gaat de groten hoop failliet en dan kunnen de enkelingen die overblijven simpel de prijzen optrekken, ze hebben dan toch geen concurenten meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Je kan géén patent nemen en er niets mee uitvoeren... zo werkt intellectueel recht niet
                                    Misschien hoeven ze dat patent zelfs niet te nemen als ze het onderzoek naar die alternatieve energieën zelf financieren...
                                    Wie kan weten waar het geld voor zo'n onderzoek vandaan komt?

En louter omwille van interesse; hoe werkt dat eigenlijk, intellectueel recht, en het patent nemen op uitvindingen enzo? (liefst in mensentaal )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                      Inderdaad alles is duurder geworden, maar in de vervoerssector wordt er door een klant niet extra betaald om de spullen van A naar B te krijgen. Sommige grote bedrijven die het kunnen hanteren een dieseltoeslag, kleinere bedrijven kunnen/durven dat soms niet. Het gaat er zelfs tegenwoordig zo hard aan toe dat vervoerders elkaar proberen uit te knijpen opdat ze zelf maar overblijven en genoeg verdienen op hun zendingen.

Een voorbeeld: Stel je staat in Munchen met je vrachtwagen, en je wilt terug naar Nederland. Je kunt via een vervoerder een vracht krijgen. De gangbare prijs van Munchen naar Belgie of Nederland is EUR 600. Naar Antwerpen is dat een goede 76cent per km, naar Schiphol zijn er dat nog maar net 71.

Als je weet dat een vrachtwagen - toen de diesel nog onder 1 euro en lager stond - geschat een 75 cent per kilometer kost, dan weet je zo dat je verlies rijdt. Reken daar de Maut (ong. 75 euro) bij, en je moet al je winst op je export nemen.

Veel vervoerders gaan failliet, en omdat ik er in het midden bijzit, heb ik er al 3 rond me failliet zien gaan door deze kosten, een 4de zal binnenkort ook stoppen.

Ze hebben gelijk dat ze staken. De situatie is niet meer leefbaar met deze prijzen. Of het iets uithaalt, dat laat ik in het midden en spreek ik me niet over uit.

Klopt volledig, ik ken er ook velen die failliet zijn of op het randje staan.
                                      Wij hebben op het randje gestaan zoals velen maar we hebben het gered.

@degene die denken dat je dat kan doorrekenen: 1)Concurrentie en 2) rooien diesel (dus Diesel zonder accijnzen)
                                      Of mensen die met werknemers werken die onderbetaald worden, denk dan maar vooral aan buitenlanders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                        Klopt volledig, ik ken er ook velen die failliet zijn of op het randje staan.
                                        Wij hebben op het randje gestaan zoals velen maar we hebben het gered.

@degene die denken dat je dat kan doorrekenen: 1)Concurrentie en 2) rooien diesel (dus Diesel zonder accijnzen)
                                        Of mensen die met werknemers werken die onderbetaald worden, denk dan maar vooral aan buitenlanders.
                                        rode diesel = mazout

Comment

• Velen rijden er op
                                          Aan een aantal pompen kan je het gewoon tanken
                                          Die rooie vloeistof dat eraan toegevoegd is, is gewoon om het onderscheid te kunnen maken tussen degene voor voertuigen oof degene voor andere.

Comment

Working...
                                          X