Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
    Ik heb dat nochtans niet gehad, maar het is een herinstallatie van men itunes, daarom misschien.

Nog een vraagje, kan ik een map met foto's beveiligen dmv een wachtwoord? Want niet iedereen die op mijn computer komt hoeft bepaalde foto's van mijn vriendin te zien. Ik vraag me dit al lang af trouwens.
    simpele oplossing: die map gewoon verbergen... kijk maar es bij uw map eigenschappen

besides: welke foto's ?

naja, i-tunes is maar een kütprogramma, loopt in mijn ogen niet wreed stabiel + zuigt tonnen geheugen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
      Zo goed vind ik irfanview niet, er is veel kwaliteitsverlies is

Beter, vind ik, is de foto-resizer van XP-powertoys.
      als je een foto verkleint, dan is er toch geen kwaliteitsverlies ?
      enkel als je gaat vergroten, omdat de pixels dan groter worden... maar da's iets dat elk programma heeft, volgens mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
        simpele oplossing: die map gewoon verbergen... kijk maar es bij uw map eigenschappen

besides: welke foto's ?

naja, i-tunes is maar een kütprogramma, loopt in mijn ogen niet wreed stabiel + zuigt tonnen geheugen..

En hoe kan je die map dan weer laten verschijnen?

Als ik die map verberg staat deze er trouwens nog steeds, gewoon wat waziger...
        Last edited by ; 08/07/2007, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
          En hoe kan je die map dan weer laten verschijnen?
          door de juiste spreuk te zeggen..
          harry potheadshit voor gevorderden

neen, gewoon door het in uw mapopties terug aan te passen

'verborgen bestanden en mappen NIET weergeven'

passwoordprotection is ook mogelijk, dacht ik...
          Last edited by ; 08/07/2007, 16:39.

Comment

Ja, en een paswoord staat vetter.

Comment

als je een foto verkleint, dan is er toch geen kwaliteitsverlies ?
              enkel als je gaat vergroten, omdat de pixels dan groter worden... maar da's iets dat elk programma heeft, volgens mij
              Ik heb irfanview een paar jaar terug gebruikt en toen had ik bij het resizen een kwaliteitsverlies,
              dunno hoe het kwam en of het nu nog zo is.

Comment

Zo goed vind ik irfanview niet, er is veel kwaliteitsverlies is

Beter, vind ik, is de foto-resizer van XP-powertoys.
                Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                Ik heb irfanview een paar jaar terug gebruikt en toen had ik bij het resizen een kwaliteitsverlies,
                dunno hoe het kwam en of het nu nog zo is.
                als je niet weet hoe het kwam is 't misschien best dat je irfanview niet afbreekt.
                Ik vind het een schitterende tool: klein, licht, geen registryvervuiling, kan heel veel en is bovendien spotgoedkoop: gratis.
                Je moet natuurlijk wel eens de moeite nemen om de tussenvenstertjes te lezen...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• M'n foto's hadden toen een slechte kwaliteit en waren soms misvormd, reden genoeg voor mij om irfanview niet meer te gebruiken.

Comment

en waar kan je dat wachtwoord instellen?
                    2015 BMW F11 520dA
                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

M'n foto's hadden toen een slechte kwaliteit en waren soms misvormd, reden genoeg voor mij om irfanview niet meer te gebruiken.
                      ik gebruik dat al sinds 1997 en heb nog nooit problemen gehad daarmee.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                        en waar kan je dat wachtwoord instellen?
                        third party software...
                        denk niet dat het std in windows zit ingebakken, maar 'k heb het al aan het werk gezien

Comment

third party software...
                          denk niet dat het std in windows zit ingebakken, maar 'k heb het al aan het werk gezien
                          ah, aparte software, ik dacht het ook al. want via windows zelf heb ik idd nog nooit gezien
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Voor de wachtwoorden in Windows:

Ik heb www.everstrike.com gevonden via google, daar heb ik het Lock Folder XP 3.6 - pack gedownload. Heel gebruiksvriendelijk en je hebt een ruime keuze in tools.

Comment

• Bestaat er een programma (zoiets als 3dmark ofzo) om er achter te komen welk onderdeel van je pc aan't bottlenecken is?

'k Zeg maar iets, dat programma test bijvoorbeeld alles en zegt dan dat je processor en graka en zo in orde zijn qua snelheid, maar dat het zwakke punt in je geheugen zit en dus zorgt voor vertraging?
                              maw, dat moet je het eerst upgraden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                Bestaat er een programma (zoiets als 3dmark ofzo) om er achter te komen welk onderdeel van je pc aan't bottlenecken is?

'k Zeg maar iets, dat programma test bijvoorbeeld alles en zegt dan dat je processor en graka en zo in orde zijn qua snelheid, maar dat het zwakke punt in je geheugen zit en dus zorgt voor vertraging?
                                maw, dat moet je het eerst upgraden
                                Sisoftware Sandra: http://www.sisoftware.co.uk/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Sisoftware Sandra: http://www.sisoftware.co.uk/
                                  ideaalheid, thx!!!

Comment

• Bon
                                    Iemand die me de basics wil uitleggen van overclocken
                                    'k zou graag eens weten of het mogelijk is om veilig iets meer te halen uit :

-MSI K9N NEO
                                    -AMD Athlon 64 X2 3800+
                                    -Corsair twinx PC6400 1024Mb ram (2x 512)
                                    -Asus 7600GT 256MB

Is het mogelijk door licht te overclocken extra waardevolle FPS'en te halen uit games, of is het de moeite niet?

De kern van de 7600GT loopt momenteel op 600Mhz en het geheugen ervan op 1600Mhz, dat haalt toch al iets uit vind ik

Ik heb her en der gelezen van hogere FSB frequentie's, maar dan beginnen er multipliers en al bij te komen en ben ik de draad kwijt

Dus: HELP!!!

Comment

• Iemand een idee wanneer Belgacom het maandelijks af te halen volume vergroot heeft? Blijkbaar kan ik nu 12GB afhalen ipv 10... Ideaal

Comment

• De 10 giga download en 2 giga upload zijn sinds kort samengevoegd.

Bij telenet is dit ook zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          Bon
                                          Iemand die me de basics wil uitleggen van overclocken
                                          'k zou graag eens weten of het mogelijk is om veilig iets meer te halen uit :

-MSI K9N NEO
                                          -AMD Athlon 64 X2 3800+
                                          -Corsair twinx PC6400 1024Mb ram (2x 512)
                                          -Asus 7600GT 256MB

Is het mogelijk door licht te overclocken extra waardevolle FPS'en te halen uit games, of is het de moeite niet?

De kern van de 7600GT loopt momenteel op 600Mhz en het geheugen ervan op 1600Mhz, dat haalt toch al iets uit vind ik

Ik heb her en der gelezen van hogere FSB frequentie's, maar dan beginnen er multipliers en al bij te komen en ben ik de draad kwijt

Dus: HELP!!!
                                          did somebody call meh ?

extra fps halen = overclocken van vidkaart..
                                          CPU overclocks/ram overclocks halen enkel laadtijden naar beneden, terwijl ge hooguit een paar fps winst haalt.. ( hangt ook af van spel tot spel )
                                          meeste AMD procs: S939/AM2 halen mits deftige cooling ongeveer een 2600-2700MHz.. let wel: da's ongeveer de max aan te raden clock voor dagelijks gebruik..
                                          het is den truuk van alles mooi te doen samenwerken, dus ge moet voor alle factoren ( cpu/ram ) de goeie instelling vinden...

de meeste mensen testen eerst de max van alle componenten uit

stock draait alles syncroon
                                          voorbeeld: een 3800+ = 2000MHz als ik mij niet vergis.. dus: 200x10 = 2000
                                          de waardes van 200 = FSB en 10 = Multiplier..
                                          multiplier valt naar mijn weten enkel naar beneden te zetten bij AMD
                                          door uw FSB naar omhoog te halen, draait uw ram sneller.. het is aan u om de max snelheid van u latten te achterhalen.. dus: Multiplier op 8 en ram de hoogte in, tot hij vastloopt.. eens ge die limiet hebt gevonden is het tijd om de max van uw CPU op te zoeken.. ( meeste gevallen geraken ze allemaal veilig tot de 2700MHz)
                                          nu, uw ram gaat nooit geen 270 MHz lopen zonder écht belachelijk zwaar te crashen.. en daarvoor heeft men de dividers uitgevonden deze laten uw pc asyncroon draaien. er zijn verschillende dividers, en via persoonlijke biossen zijn er nog heel wat meer dividers terug te vinden en in te stellen..
                                          simpel voorbeeld:
                                          divider van 166... wat dus wilt zeggen dat uw ram van inplaats 200mhz er maar 166 gaat draaien aan dezelfde clockspeed .. als ge uw ram dan 200 mhz laat lopen, dan gaat de clocksnelheid van uw cpu aanzienlijk een stukkie hoger liggen..
                                          het is nu aan u om alles veilig beetje bij beetje op te drijven tot ge een stabiele overclock hebt..
                                          en dat kan best een aantal dagen in beslag nemen..
                                          zelfs ik, de persoon die er al enkele jaren mee bezig is, leert nog elke OC sessie bij.. het is iets dat redelijk tijdrovend is, maar eens het allemaal werkt is't een plezier om te doen

kweet het, mijn uitleg is een beetje beknopt en soms moeilijk te begrijpen.. maar als er nog vragen zijn.. stel ze gerust

Comment

Working...
                                          X