Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jupke, je hebt een sata schijf als externe hd en intern enkel pata aansluitingen, kan je niet doen samenwerken voor zover ik weet.

Misschien is het toch interessant om een nieuwe behuizing te kopen (http://www.samenkopen.net/action_product/626473/713036 - 12.5 euro wel dure verzending, kijk mss eens op ebay). Blijkt het dat het niet de behuizing is maar toch de schijf kan je er gewoon een nieuwe sata schijf insteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
      Jupke, je hebt een sata schijf als externe hd en intern enkel pata aansluitingen, kan je niet doen samenwerken voor zover ik weet.

Misschien is het toch interessant om een nieuwe behuizing te kopen (http://www.samenkopen.net/action_product/626473/713036 - 12.5 euro wel dure verzending, kijk mss eens op ebay). Blijkt het dat het niet de behuizing is maar toch de schijf kan je er gewoon een nieuwe sata schijf insteken.
      mja, 'k zou ze toch eerst liever testen dan voor ik dat doe.

Anders zou ik precies al liever een HD kopen die wel gewoon in m'n PC past ...

Comment

• Jupke, ge kunt best een Icybox of gelijkaardig kopen met S-ATA aansluiting en uw schijf daarin (laten) overbouwen.
        Schijf kunde eventueel even laten testen bij uw pc-handelaar.

Comment

• Schijf meegeven aan kennis met sata aansluiting in pc, die kan da testen.

Comment

• Oke, wie hier in de buurt heeft dat?

Comment

• Jupke, zoek eens op PCI RAID controller...
              Last edited by Synchromesh; 11/02/2008, 22:31.
              Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Quanta kostda?

Comment

• Da zou rond de 40€ moeten draaien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                    Da zou rond de 40€ moeten draaien
                    Hmmm, dan moet ik toch eerst echt weten of ze nog werkt ze.

Vrijwilligers?

**kijkt rond**

Comment

• Gewoon effe ne pc shop binnenspringen, is 2 minuten werk

Comment

Gewoon effe ne pc shop binnenspringen, is 2 minuten werk
                        nog niet, hier juist om de hoek is er 1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                          Hmmm, dan moet ik toch eerst echt weten of ze nog werkt ze.

Vrijwilligers?

**kijkt rond**

Staat er pron op?

Dan wil ik wel is testen voor je .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Staat er pron op?

Dan wil ik wel is testen voor je .
                            'k vrees er voor

Heb je er tijd voor anders spring ik woensdag of donderdagavond even binnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              Iemand een idee hoe je een degelijk netwerk tussen een Vista laptop (draadloos) en een XP desktop (lan) kan opstellen?
                              Mijn broer heeft dus zo'n situatie en het wilt maar niet lukken
                              De XP desktop ziet de Vista laptop wel, maar Vista ziet de desktop niet. Aardig probleem, gezien we printer en bestandsdeling willen hebben voor de laptop.

Het werkt overigens via een router, beiden kunnen op internet, beiden zitten in dezelfde workgroup en bij Vista staat alles op particulier en onbeveiligd en weetikveel ingesteld. Eerst zien dat het werkt, dan pas beveiliging...
                              Pingen naar elkaar gaat ook, dus de firewall zit er voor niets tussen vermoed ik.

Zo ziet het volledige netwerkschema eruit in Vista:

Het rare is dus dat er geen switches zijn in realiteit...
                              En zo ziet 'ie de desktop wel, maar daar is ook alles mee gezegd, in het netwerk duikt 'ie niet op.

Als we de laptop via de lan kabel op de router aansluiten dan zijn al die switches ineens weg, en hangt de laptop in een U aan de desktop en samen gaan ze naar de router en dan naar het internet. Maar nog steeds duikt de desktop niet op in het echte netwerk...
                              Iemand een idee?

Comment

Jupke, ge kunt best een Icybox of gelijkaardig kopen met S-ATA aansluiting en uw schijf daarin (laten) overbouwen.
                                Schijf kunde eventueel even laten testen bij uw pc-handelaar.
                                Als jullie me kunnen helpen?

Ik heb die HD aangesloten via een externe box en zo via USB.

Nu krijgt die HD geen drive letter maar in apparaatbeheer zie ik wel meerdere partieties zonder driveletter.

Hoe dit op te lossen?

Comment

• Die dingen waar dus onbekende partie bij staat.

Mijn vermoeden zegt dat ik die partieties zal moeten verwijderen en de HD formateren maar dan ben ik m'n data kwijt die er op staat.

Niet dat dat nu het einde van de wereld zou zijn maar ik ga in veel back-up cd's en DVD's moeten hooien om alles terug te krijgen vrees ik

Comment

• Tijdens het opstarten is m'n laptop gecrashed, en ik kon niet meer opstarten. Heb vanalles geprobeerd (allerlei herstelprocedures, Vista opnieuw installeren (zonder format), ..) maar ik geraak niet verder dan net na het eerste opstartscherm. Nu probeer ik via Ubuntu Live CD de nodige gegevens te backuppen, maar ik krijg natuurlijk geen toegang tot de data achter het user gedeelte in Vista. Ik heb al gegoogled maar niet veel wijzer geworden, iemand een idee hoe ik toch aan die bestanden kan geraken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Als jullie me kunnen helpen?

Ik heb die HD aangesloten via een externe box en zo via USB.

Nu krijgt die HD geen drive letter maar in apparaatbeheer zie ik wel meerdere partieties zonder driveletter.

Hoe dit op te lossen?

Doe is rechtermuisknop op die schijf en kijk wat de opties zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                        Doe is rechtermuisknop op die schijf en kijk wat de opties zijn.
                                        Verwijderen, dat is het enige buiten 'help'
                                        Last edited by ; 12/02/2008, 23:34.

Comment

• met een fdisk ofzo (the good old times ) kan je toch al die kleine partitietjes wissen dacht ik?
                                          Of anders met partition magic ofzoiets...

Dan krijg je in dat groene venster ongeveer 1Gb non-allocated en dan zou ik het overgebleven stuk (niet omrand met groen) extenden met die 1Gb...

Waarschijnlijk is het zo simpel niet, maar dat zou ik doen. Waarom er dan weer juist 'onbekende partitie' staat, is me een raadsel...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X