Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
    F***ing Vista

Eerst werd mijn oude USB-adapter niet herkend en ondersteund door Vista. Ik ga een nieuwe kopen en deze herkend hij evenmin.

Ik heb zonet de laatste nieuwe drivers gedownloaded van de site van Belkin en zelfs als ik die installeer vindt Vista nog geen stuurprogramma. Kan iemand mij daar bij helpen?
    Staat er ergens op de doos, website, in de handleiding, .. of het Vista compatibel zou moeten zijn? Anders eens mailtje sturen naar Belkin zelf ..

Comment

• Ik krijg hier telkens het bericht dat ik een virus heb.
      (C:Windows\system32\SVChost.exe\ext.exe:$DATA)
      Avast krijgt hem echter niet weg.
      Iemand die een andere online virusscan kan aanraden of weet hoe ik die manueel weg kan krijgen??
      R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
      Mitsubishi Lancer Evo6 RS
      Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Best eerst eens op googlen (op de C:\.........\exe.exe$Data path) en zien wat er naar boven komt. Indien het veilig is om dat handmatig te verwijderen, opstarten in veilige modus (F8 inhouden tijdens het opstarten en dan veilige modus selecteren) en het bestand zo proberen verwijderen (eerst virusscan op loslaten, maar mss best geen online scan --> AVG AntiVirus eens proberen).

Comment

• Ik heb hier een laptop van ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Er zijn jammergenoeg 2 knopjes waarvan de verf wat afgesleten is. Dat is op het eerste zicht niet zo erg maar valt dit onder garantie?

Comment

• Ik denk niet echt dat onder garantie valt. Denk dat fabrikant dit slijtage gaat noemen door dagelijks gebruik.

Comment

• Idd, is slijtage door gebruik en bijgevolg geen garantie.

Comment

• en bovendien heb je waarschijnlijk maar 1 jaar garantie trouwens...
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ik heb volgend realplayer en wmp probleem:

ik zie in een groen tekstje staan:
                  audio track
                  input description: 22050hz, stereo 56kbs mp3
                  current input bitrate: 56kbps

Het staat er nog niet zo lang op denk ik, ik merkte het vandaag pas en het staat zwaar in de weg als ik films kijk...

Dus wie heeft een oplossing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                    Ik heb hier een laptop van ongeveer 1 jaar en 3 maanden oud. Er zijn jammergenoeg 2 knopjes waarvan de verf wat afgesleten is. Dat is op het eerste zicht niet zo erg maar valt dit onder garantie?
                    Als de laptop nog in winkels te verkrijgen is, naar een winkel gaan waar hij tentoongesteld staat (zal wel niet zo simpel zijn om zo één te vinden) en de toetskes vervangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Als de laptop nog in winkels te verkrijgen is, naar een winkel gaan waar hij tentoongesteld staat (zal wel niet zo simpel zijn om zo één te vinden) en de toetskes vervangen

Maar ik zie mij die toetsen er nog niet zo gemakkelijk uitkrijgen (ze zijn niet van het klavier). Achja, 't is nog zo erg niet, zolang het spel een beetje degelijk werkt ben ik tevreden.

Comment

• Waar vind ik ergens online een test voor het ram-geheugen of een programma dat ik kan downloaden en gebruiken zonder dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten? Ik heb mijn computer namelijk opnieuw opgestart gekregen na 5 dagen proberen en het zou kunnen dat het volgende keer terug zo lang duurt. Mijn computerman denkt dat het probleem aan het ram-geheugen ligt, maar hij is niet zeker.

thx

Comment

• Mijn HP heeft deze week blijk gegeven van zijn zowat 23ste fout.

Als ik het scherm dichtklap moet het ding normaalgezien in sleepmode gaan. Milieusparende mens als ik ben gebruik ik dat dus vaak. Maar tegenwoordig merk ik al te vaak dat de laptop na het sluiten hard begint te blazen, voor de rest geen teken van leven vertoont en ook niet meer in staat is om verder nog iets nuttigs te doen.
                          5 seconden lang op de powerknop drukken is dan de enige oplossing.

Iemand die dit probleem kent of er tenminste een oplossing voor heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                            Mijn HP heeft deze week blijk gegeven van zijn zowat 23ste fout.

Als ik het scherm dichtklap moet het ding normaalgezien in sleepmode gaan. Milieusparende mens als ik ben gebruik ik dat dus vaak. Maar tegenwoordig merk ik al te vaak dat de laptop na het sluiten hard begint te blazen, voor de rest geen teken van leven vertoont en ook niet meer in staat is om verder nog iets nuttigs te doen.
                            5 seconden lang op de powerknop drukken is dan de enige oplossing.

Iemand die dit probleem kent of er tenminste een oplossing voor heeft?
                            Wacht gewoon ff langer, mogelijks heeft ie een koppel minuten nodig om in hibernation te geraken

Als em blaast : een bepaald process is volle bak aan het geven, en dat is ook niet normaal bij het afsluiten.

Doet ie dat ook als ge em gewoon afsluit ?

En hibernation mode verbruikt meer stroom, by the way. Als je gewoon afsluit, dan werkt uw batterij minder, omdat uw PC echt afstaat, ipv in waakstand. Of bedoel je dat uw PC na x-aantal minten gewoon in hibernation zou moeten gaan, met de klep open ?

Comment

• Volgorde van de feiten:
                              1. Ik klap mijn scherm toe
                              2. Aan het powerlichtje te zien (dat na 1/2 min zou moeten gaan flikkeren, waarna de pc stil zou moeten zijn) blijft de computer werken.
                              3. Na een tijdje begint hij serieus te blazen (zou kunnen liggen aan het feit dat de pc tegen dan op het tapijt ligt en dus moeilijk kan verluchten, maar dan nog blijft mijn laptop blokkeren)
                              4. Omdat de pc niet afsluit, open ik het scherm opnieuw. Het scherm blijft zwart, maar aan het geluid en de lichtjes te zien is mijn pc nog in werking.
                              5. Na wat wachten beslis ik telkens opnieuw om het ding op de drastische manier af te sluiten.

Het is echt niet zo dat ik ongeduldig ben als het ding na een half uur nog staat te blazen. Maar merci voor de poging.

De reden dat ik mijn laptop niet graag volledig uitschakel is simpel: het duurt te lang om telkens volledig opnieuw op te starten + dan moet ik al mijn programma's opnieuw opstarten (iTunes, IE, MSN, explorer).

Voorlopig zie ik geen andere oplossing dan de pc heel de dag aan te laten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                Volgorde van de feiten:
                                1. Ik klap mijn scherm toe
                                2. Aan het powerlichtje te zien (dat na 1/2 min zou moeten gaan flikkeren, waarna de pc stil zou moeten zijn) blijft de computer werken.
                                3. Na een tijdje begint hij serieus te blazen (zou kunnen liggen aan het feit dat de pc tegen dan op het tapijt ligt en dus moeilijk kan verluchten, maar dan nog blijft mijn laptop blokkeren)
                                4. Omdat de pc niet afsluit, open ik het scherm opnieuw. Het scherm blijft zwart, maar aan het geluid en de lichtjes te zien is mijn pc nog in werking.
                                5. Na wat wachten beslis ik telkens opnieuw om het ding op de drastische manier af te sluiten.

Het is echt niet zo dat ik ongeduldig ben als het ding na een half uur nog staat te blazen. Maar merci voor de poging.

De reden dat ik mijn laptop niet graag volledig uitschakel is simpel: het duurt te lang om telkens volledig opnieuw op te starten + dan moet ik al mijn programma's opnieuw opstarten (iTunes, IE, MSN, explorer).

Voorlopig zie ik geen andere oplossing dan de pc heel de dag aan te laten.
                                OK

Heb je al geprobeerd door Windows zelf af te sluiten in Hibernation mode ? Ik bedoel dus, software-matig afsluiten ipv door de PC dicht te klappen.

Als ie een prob heeft om Hibernation mode in te schakelen, moet hij dat toch tonen wat het probleem is. Als ie echter normaal afsluit, en dan valt op een zwart scherm, waarna normaal na een koppel seconden alle lichtjes ook uitvallen ...

... dan is er een probleem.

Maar ik begrijp dat het afsluiten van Windows WEL correct werkt, maar de hibernation mode dus niet ... Dus, een hibernation-mode probleem.

Tot zover

Toevallig geen dual-boot op die machine ?

En opstarten : veel programmas ondersteunen vanuit zichzelf om op te starten bij het starten van Windows ... zeker IE en MSN doen dat.

Comment

• Ook nog dit probleem:

Op 1 USB poort heb ik een USB-hub aangesloten, en daarop zit toetsenbord, muis en printer aangesloten.

Af en toe valt die hub volledig uit, en komt er een melding van XP : "This device can perform faster." (zie screenshot). Dat duurt dan maar even (tiental seconden), waarna alles gewoon werkt.

Aangezien voor toetsenbord en muis de snelheid van de (USB ) verbinding niet van belang is, negeer ik dat dus. Maar het is vreemd ... alle USB's zijn 2.0. Wat komt ie dan zeggen over faster ?

Is het omdat dat een hub is ? USB 2.0 is toch USB 2.0 ?

'k moet zeggen dat de hub in kwestie in self-powering mode staan. Dwz, je kan die ook laten voeden via 220V, maar dat doe ik dus niet.

Wat is het probleem hier ? Ie doet dat al van zolang ik die computer heb, en die hub heeft altijd zo gebruikt geweest ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    Ook nog dit probleem:

Op 1 USB poort heb ik een USB-hub aangesloten, en daarop zit toetsenbord, muis en printer aangesloten.

Af en toe valt die hub volledig uit, en komt er een melding van XP : "This device can perform faster." (zie screenshot). Dat duurt dan maar even (tiental seconden), waarna alles gewoon werkt.

Aangezien voor toetsenbord en muis de snelheid van de (USB ) verbinding niet van belang is, negeer ik dat dus. Maar het is vreemd ... alle USB's zijn 2.0. Wat komt ie dan zeggen over faster ?

Is het omdat dat een hub is ? USB 2.0 is toch USB 2.0 ?

'k moet zeggen dat de hub in kwestie in self-powering mode staan. Dwz, je kan die ook laten voeden via 220V, maar dat doe ik dus niet.

Wat is het probleem hier ? Ie doet dat al van zolang ik die computer heb, en die hub heeft altijd zo gebruikt geweest ...

windows volledig up 2 date ?
                                    gezien XP pas vanaf Service Pack 2 USB 2.0 ondersteuning voorziet..
                                    let op: 't gaat werken, maar zonder die update werkt 't spel maar aan 1.1 speeds

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                      windows volledig up 2 date ?
                                      gezien XP pas vanaf Service Pack 2 USB 2.0 ondersteuning voorziet..
                                      let op: 't gaat werken, maar zonder die update werkt 't spel maar aan 1.1 speeds
                                      Yep, XP pro met SP2

Wat moet ge dan nog doen om die USB aan 2.0 te kunnen gebruiken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Yep, XP pro met SP2

Wat moet ge dan nog doen om die USB aan 2.0 te kunnen gebruiken ?
                                        in da geval: beats me :/

Comment

• 't zou wel eens kunnen omdat je geen externe voeding gebruikt... omdat een deel van de USB-bandbreedte naar de stroomvoorziening gaat, kan je misschien niet de volledige 2.0 snelheid behalen.

edit: probeer het dus eens met 'n externe adapter he
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X