Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn broer heeft momenteel een nVidia GeForce 6150 LE grafische kaart op zijn computer. (is een ingebouwde grafische kaart op het moederbord) Nu klaagt men broer dat wanneer hij Counterstrike speelt, hij soms last heeft van lag op bepaalde maps. In mijn zoektocht naar een externe grafische kaart, kwam ik de Ati Radeon HD 2400 XT tegen. Zal dit een degelijke verbetering inhouden? Zijn budget is tamelijk beperkt en voor echte zware spelletjes heeft hij nog altijd zijn playstation 2.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
      Mijn broer heeft momenteel een nVidia GeForce 6150 LE grafische kaart op zijn computer. (is een ingebouwde grafische kaart op het moederbord) Nu klaagt men broer dat wanneer hij Counterstrike speelt, hij soms last heeft van lag op bepaalde maps. In mijn zoektocht naar een externe grafische kaart, kwam ik de Ati Radeon HD 2400 XT tegen. Zal dit een degelijke verbetering inhouden? Zijn budget is tamelijk beperkt en voor echte zware spelletjes heeft hij nog altijd zijn playstation 2.
      om Counterstrike te draaien, zal dit voldoen. verwacht echter niet dat je Bioshock of MOH-Airborne (2 zeer recente, zware games) op de hoogste resolutie en alle details op high kan spelen
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Voor Counterstrike zijn de systeemvereisten zeer laag. Het zou me verbazen als het aan de videokaart lag.

Comment

• Zoek een hogere up/downloadsnelheid, het zal eerder daaraan liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
            Zoek een hogere up/downloadsnelheid, het zal eerder daaraan liggen.
            mja, als het "lagt", ligt het inderdaad meestal aan de server waar je op speelt of aan je eigen internetverbinding.

tenzij hij het ook in singleplayer heeft natuurlijk...
            2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
              mja, als het "lagt", ligt het inderdaad meestal aan de server waar je op speelt of aan je eigen internetverbinding.

tenzij hij het ook in singleplayer heeft natuurlijk...
              Kan je dat tegen jezelf spelen? Ik heb er geen ervaring mee, ik weet enkel dat cs op inet wordt gespeeld.

Comment

• Kan ik counterstriken op een Apple?

edit:ja dus maar weer mits wat technisch gefoefel, pffff
                Last edited by ; 19/09/2007, 20:31.

Comment

Kan je dat tegen jezelf spelen? Ik heb er geen ervaring mee, ik weet enkel dat cs op inet wordt gespeeld.
                  weet ik veel, ik speel geen counterstrike meeste games hebben toch een single -en multiplayer
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                    Kan ik counterstriken op een Apple?
                    Dunno, enkel als je windows er op zet volgens mij.
                    2015 BMW F11 520dA

Comment

Zoek een hogere up/downloadsnelheid, het zal eerder daaraan liggen.
                      Dat heeft dus niets maar dan ook helemaal niets te maken met lag op een internetserver. Alle breedbandverbindingen in België volstaan meer dan genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                        Dat heeft dus niets maar dan ook helemaal niets te maken met lag op een internetserver. Alle breedbandverbindingen in België volstaan meer dan genoeg.
                        ok dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                          Mijn broer heeft momenteel een nVidia GeForce 6150 LE grafische kaart op zijn computer. (is een ingebouwde grafische kaart op het moederbord) Nu klaagt men broer dat wanneer hij Counterstrike speelt, hij soms last heeft van lag op bepaalde maps. In mijn zoektocht naar een externe grafische kaart, kwam ik de Ati Radeon HD 2400 XT tegen. Zal dit een degelijke verbetering inhouden? Zijn budget is tamelijk beperkt en voor echte zware spelletjes heeft hij nog altijd zijn playstation 2.
                          counterstrike staat ervoor bekend om héél wat sappen van de CPU op te slorpen, grafische kaart is van een veel minder belang... nu: een 6150 lijkt me toch nét iets té weinig om CS deftig te draaien, maar ik zeg het nogmaals: hoe zit het met de cpu power, want da's iets waar CS ( Half life 2 ) veel meer aan heeft dan 'n graka...

je kan es proberen van singleplayer ( tegen bots ) te spelen en zien of het probleem zich dan ook voordoet...
                          bon, ik veronderstel dat het nog een moederbord is met AGP, temeer omdat ik me niet kan herinneren dat er ooit een mobo is geweest met onboard een 6150 + PCI-E 16x slot... moest de graka toch niet voldoen, dan volstaat het om op zoek te gaan achter een Geforce 6800 of Ati Radeon X800 pro/XT X850 Pro/XT ( 2e hands, nieuw maken ze nimeer )
                          2e hands kosten deze kaarten nog amper iets, en ze draaien hedendaagse games nog tegen een aanvaardbaar detail..

Comment

• Als je iets nieuw wil, is een X1950 Pro de beste keuze!

Comment

• Ik heb ooit eens 'bitdownloader' gedownload en nadien terug zo goed mogelijk verwijderd. Terwijl ik nu de computer eens grondig aan het opkuisen ben, kom ik opeens Bitdownloader.exe tegen in de regedit map. Daarbuiten is er niets meer van bitdownloader terug te vinden op mn computer.
                              Kan ik deze 'sleutel met alle onderliggende mappen' op regedit.exe deleten zonder dat andere programma's op mijn computer geschaad worden?

Bedankt voor het antwoord.

P.S: M3'er: Asus V1S is besteld

Comment

• Het beste volgens mij (ik ken weinig van registers, nvdr) is dat je bv. de trial van TuneUp Utilities 2007 downloadt en deze laat zoeken naar nutteloze registry entries. Het maakt je computer wat vlotter, en er zal nog wel wat van die boel tussen zitten.

Comment

• simpel: als je 't niet meer gebruikt, waarom zou je het houden? weggooien die handel zonder scrupules

ben je toch niet zeker, exporteer dat stukje registrysleutel naar een bestand. Loopt het fout? Dubbelklik op het reg-bestandje en je hebt hem terug in je registry

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                                    Kan ik deze 'sleutel met alle onderliggende mappen' op regedit.exe deleten zonder dat andere programma's op mijn computer geschaad worden?
                                    Geen enkel probleem.
                                    Er bestaat nog te veel schrik om in het register te werken, terwijl dat in de meeste gevallen echt niet nodig is. (je kan altijd eerst een back-up van het register maken als je twijfelt).

Comment

• Oké, heb het bestandje verwijderd.

Nu nieuw probleem:

Ik wil een schijfcontrole (controleren op fouten) starten. Daarvoor moet de computer eerst opnieuw opgestart worden. Ik start de computer opnieuw op, ik zie dan zoals verwacht het lichtblauwe scherm van schijfcontrole. Maar in plaats van dat de schijfcontrole start, verschijnt op het scherm:
                                      'kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen - schijfcontrole voltooid'.
                                      Dit beeld blijft 10 seconden aanhouden. Daarna kom ik terecht in mijn account.

Hoe maak ik dat de schijfcontrole wél lukt?

Comment

• open een command-venster (start, run, cmd)
                                        typ daarin chkdsk c: /f /r /x en reboot.
                                        Met uiteraard c: voor je c-schijf.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik ben zinnens een tripje te maken naar Tones HodB...een CPU breng ik me sowieso mee, een nieuw scherm daar ben ik nog over aan het denken. Met mijn huidig scherm is niets mis (BenQ FP937s+, 19") maar ik wil graag eentje dat in de hoogte verstelbaar is.

Welke opties zie ik hier zo meteen beschikbaar bij Tones:

SAMSUNG Syncmaster 940BW (19") - €239
                                          IIYAMA E2001WSV-B1 Zwart (20") - €211,90

Groter dan 20" is voor mij overkill, aangezien het bij mij vooral om office en internet gaat.

Advies?

Comment

Working...
                                          X