Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• iemand een idee wat de korting op een X3 facelift is ?

Comment

• 5% is geen korting, eerder een aalmoes. Waarschijnlijk bedoelde hij 16% ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
        5% is geen korting, eerder een aalmoes. Waarschijnlijk bedoelde hij 16% ?
        moest ik 16% krijgen tekende ik direct

zo eens configuratie gedaan in uk en incl taxen en douane kosten etc prijsverschil 6000 euro en met meer opties

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V_Andy Bekijk Berichten
          moest ik 16% krijgen tekende ik direct

zo eens configuratie gedaan in uk en incl taxen en douane kosten etc prijsverschil 6000 euro en met meer opties
          Niet twijfelen en direct in UK bestellen. Een kleine moeite om 6.000 euro te vedienen.Bij die UK dealer krijg je trouwens ook nog eens minimum 5% korting.

Comment

5% is geen korting, eerder een aalmoes. Waarschijnlijk bedoelde hij 16% ?
            Van welke planeet kom jij ?

Comment

• In het EU buitenland is 15% verschil met Belgie heel gewoon hoor. Laat je de les niet spellen door BMW Belgium en kijk eens over de grenzen.

Comment

In het EU buitenland is 15% verschil met Belgie heel gewoon hoor. Laat je de les niet spellen door BMW Belgium en kijk eens over de grenzen.
                Welke grenzen had je dan in gedachten?

Prijs in de omliggende landen: (1ste prijs zbtw 2de prijs met btw)
                420i
                UK £ 23.750 (€ 28.422,81) £ 29.420 (€ 35.208,38 )
                Nederland € 29091 (6300) € 35.200 (41500) (Bpm)
                België € 29.586,78 € 35.800,00
                Duitsland € 30.042,02 € 35.750
                Oostenrijk € 30.770,44 € 38.900
                Frankrijk € 32.333,33 € 38.800
                Zwitserland Chf 45.833 (€ 37.771,39) Chf 49.500 (8%) (€ 40.793,40)

Zoals je kan zien doet België het echt niet zo slecht tegenover de buurtlanden en zeker niet die 15% zoals je voorspelde.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• € 30.169 19 % btw inbegrepen , € 25.352.26 ex btw. Je hebt inderdaad gelijk , het is maar 14.5 % .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Welke grenzen had je dan in gedachten?

Prijs in de omliggende landen: (1ste prijs zbtw 2de prijs met btw)
                    420i
                    UK £ 23.750 (€ 28.422,81) £ 29.420 (€ 35.208,38 )
                    Nederland € 29091 (6300) € 35.200 (41500) (Bpm)
                    België € 29.586,78 € 35.800,00
                    Duitsland € 30.042,02 € 35.750
                    Oostenrijk € 30.770,44 € 38.900
                    Frankrijk € 32.333,33 € 38.800
                    Zwitserland Chf 45.833 (€ 37.771,39) Chf 49.500 (8%) (€ 40.793,40)

Zoals je kan zien doet België het echt niet zo slecht tegenover de buurtlanden en zeker niet die 15% zoals je voorspelde.
                    het zit hem vooral in de opties waar het hier in belgie goed doortikt.
                    Opties waar je hier veel voor moet bijbetalen zijn in andere landen gewoon
                    standaard.

Comment

http://apl.de/neuwagen/bmw/4er-coup-/preisliste.php?i=3

€ 30.169 19 % btw inbegrepen , € 25.352.26 ex btw. Je hebt inderdaad gelijk , het is maar 14.5 % .
                      Inderdaad een groot verschil met de Belgische catalogusprijs maar uw redenering is niet helemaal correct als je stelt dat er 15% verschil is tussen België en de buurlanden want jouw vergelijking is er één tussen de catlogusprijs (zonder enige korting) en één welbepaalde internetaanbieder waar je de korting al mee neemt . En voor mij is er een groot verschil tussen een internetaanbieder en een fysieke plaats waar ik het product (niet enkel een wagen) dat ik wil kopen kan bekijken/proberen.

Inderdaad veel heb ik al "te duur" gekocht omdat ik niet via het internet kocht. Echter uw redenering volgend hebben we binnenkort geen dealers/verkopers meer nodig (enkel nog een garage waar je het onderhoud aan uw nieuwe wagen kunt laten uitvoeren), geen testcentrum waar je met een nieuwe wagen een testrit kunt maken, geen invoerder of aanspreekpunt meer in België mocht er onverhoopt iets mis gaan met uw nieuw aangekocht produkt (en ja de garantie zal wel Europees zijn maar wie stel je verantwoordelijk als er hier geen invoerder, verdeler meer is)... het zal inderdaad wel niet zo'n vaart lopen als U een wagen zo koopt, zelfs niet als enkele anderen uw voorbeeld zouden volgen echter als een groot aantal uw voorbeeld volgt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V_Andy Bekijk Berichten
                        het zit hem vooral in de opties waar het hier in belgie goed doortikt.
                        Opties waar je hier veel voor moet bijbetalen zijn in andere landen gewoon
                        standaard.
                        Dat zou inderdaad kunnen en daar heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Inderdaad een groot verschil met de Belgische catalogusprijs maar uw redenering is niet helemaal correct als je stelt dat er 15% verschil is tussen België en de buurlanden want jouw vergelijking is er één tussen de catlogusprijs (zonder enige korting) en één welbepaalde internetaanbieder waar je de korting al mee neemt . En voor mij is er een groot verschil tussen een internetaanbieder en een fysieke plaats waar ik het product (niet enkel een wagen) dat ik wil kopen kan bekijken/proberen.

Inderdaad veel heb ik al "te duur" gekocht omdat ik niet via het internet kocht. Echter uw redenering volgend hebben we binnenkort geen dealers/verkopers meer nodig (enkel nog een garage waar je het onderhoud aan uw nieuwe wagen kunt laten uitvoeren), geen testcentrum waar je met een nieuwe wagen een testrit kunt maken, geen invoerder of aanspreekpunt meer in België mocht er onverhoopt iets mis gaan met uw nieuw aangekocht produkt (en ja de garantie zal wel Europees zijn maar wie stel je verantwoordelijk als er hier geen invoerder, verdeler meer is)... het zal inderdaad wel niet zo'n vaart lopen als U een wagen zo koopt, zelfs niet als enkele anderen uw voorbeeld zouden volgen echter als een groot aantal uw voorbeeld volgt...
                          Als een groot aantal mensen mijn voorbeeld zouden volgen dan zouden de prijzen in Belgie wel zakken onder de vorm van lagere catalogusprijzen of extra korting.Ik heb een proefritje bij de lokale dealer gedaan met een normale 1.2 tsi 105 pk voor ik mijn CNG Golf in het buitenland bestelde. Een verkoper heb ik niet echt nodig , ik informeer mezelf wel op internet. Ben ook enkele kleurtjes/opties gaan bezichtigen in Kortenberg. Over die nieuwe Golf TGI kon men in Belgie nauwelijks enige uitleg geven laat staan hem laten zien. De uitgespaarde 5.050 euro investeer ik in de lokale economie door een nieuwe Belgische racefiets + mtb aan te kopen :-)
                          Last edited by ; 17/03/2014, 18:25.

Comment

Als een groot aantal mensen mijn voorbeeld zouden volgen dan zouden de prijzen in Belgie wel zakken onder de vorm van lagere catalogusprijzen of extra korting.Ik heb een proefritje bij de lokale dealer gedaan met een normale 1.2 tsi 105 pk voor ik mijn CNG Golf in het buitenland bestelde. Een verkoper heb ik niet echt nodig , ik informeer mezelf wel op internet. Ben ook enkele kleurtjes/opties gaan bezichtigen in Kortenberg. Over die nieuwe Golf TGI kon men in Belgie nauwelijks enige uitleg geven laat staan hem laten zien. De uitgespaarde 5.050 euro investeer ik in de lokale economie door een nieuwe Belgische racefiets + mtb aan te kopen :-)
                            Vergeet het maar om de volgende maal een proefrit te kunnen maken als velen uw voorbeeld volgen, en ook voor het bekijken van kleurtjes je zal je beter moeten informeren op het internet in het vervolg, want vergeet het maar dat een dealer nog miljoenen zal investeren als hij geen wagens meer verkoopt... maar doet u maar ik vind het niet zo erg hoor dat u uw wagen koopt in het buitenland bij een internetaanbieder, enkel volgende keer niet meer naar de dealer lopen voor een proefrit hé laat dit maar aan mensen die daarna ook bereid zijn om de hogere prijs bij de dealer te betalen.

Comment

• Proefrit was met een vervangwagen die ik mee kreeg van de garage na een verzekeringsgevalletje dus dat kostte dealer niks. Ik heb er zelfs nog 10 euro Super 95 bijgetankt voor de 100 km ik er mee gereden heb. De verzekering betaalde daar trouwens 40 euro voor. Contactcentrum Kortenberg is vrij toegankelijk voor iedereen dus niemand heeft er last van dat ik daar opties/kleurtjes ga bekijken. Sorry voor die arme dealer, die waarschijnlijk nog een pak meer verdient dan ik , maar ik denk aan mijne portemonnee
                              Last edited by ; 17/03/2014, 20:18.

Comment

Proefrit was met een vervangwagen die ik mee kreeg van de garage na een verzekeringsgevalletje dus dat kostte dealer niks. Ik heb er zelfs nog 10 euro Super 95 bijgetankt voor de 100 km ik er mee gereden heb. De verzekering betaalde daar trouwens 40 euro voor. Contactcentrum Kortenberg is vrij toegankelijk voor iedereen dus niemand heeft er last van dat ik daar opties/kleurtjes ga bekijken. Sorry voor die arme dealer, die waarschijnlijk nog een pak meer verdient dan ik , maar ik denk aan mijne portemonnee

Het contactcentrum wordt betaald door de verkoop van wagens in België dacht ik .
                                Wat ik me ook afvraag :
                                Was er op het net geen enkele shop te vinden die een gelijkwaardige vélo goedkoper kon aanbieden.
                                Of zijn de vélo's in België te goedkoop.
                                Last edited by ; 17/03/2014, 23:06.

Comment

Proefrit was met een vervangwagen die ik mee kreeg van de garage na een verzekeringsgevalletje dus dat kostte dealer niks. Ik heb er zelfs nog 10 euro Super 95 bijgetankt voor de 100 km ik er mee gereden heb. De verzekering betaalde daar trouwens 40 euro voor. Contactcentrum Kortenberg is vrij toegankelijk voor iedereen dus niemand heeft er last van dat ik daar opties/kleurtjes ga bekijken. Sorry voor die arme dealer, die waarschijnlijk nog een pak meer verdient dan ik , maar ik denk aan mijne portemonnee
                                  Trek het je niet aan, spitsmuis maar bij zo'n zaken kun je nu éénmaal verwachten dat er toch enige vorm van kritiek komt. Ik versta dat je probeert te denken aan je eigen portemonee, en ergens heb je natuurlijk gelijk, maar het is niet zonder gevolgen. Het is een beetje zoals de buurtwinkel die er ook is moeten mee stoppen omdat de grote supermarkten hem eruit geprijsd hebben, kijk wat nu gebeurt bij electronica enzo Mediamarkt en internet maken het de kleine zelfstandige bijna onmogelijk maar ja we moeten denken aan onze portemonee hé. En het feit dat die dealer waarschijnlijk een pak meer verdient dan jij of ik tjah dan moet ik ook niet meer naar de (huis)dokter lopen want die verdient ook een pak meer dan ik en het internet staat toch al vol van wat je hebt en hoe je het kunt behandelen (en pillen kun je ook bestellen via internet ik kreeg al genoeg aanbiedingen via mail hoor ).

Comment

• Ok, maar je kan je ook afvragen waarom een bepaalde wagen in het buitenland goedkoper is. Is het de invoerder die hier z'n werk niet zo goed deed als die in het buitenland? Nl een betere overeenkomst afdwingen bij de constructeur? Of werkt dit zo niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Ok, maar je kan je ook afvragen waarom een bepaalde wagen in het buitenland goedkoper is. Is het de invoerder die hier z'n werk niet zo goed deed als die in het buitenland? Nl een betere overeenkomst afdwingen bij de constructeur? Of werkt dit zo niet?
                                      Je mag niet vergeten dat bijvoorbeeld in NL een aantal kosten niet in de prijs inbegrepen zijn die hier in B wel inbegrepen zijn, zelfde voorbeeld bij BMW
                                      Recyclingbijdrage € 45,- (incl. 21% btw)
                                      Registratiekosten € 48,70 (incl. € 0,64 btw)
                                      Kosten rijklaar maken € 1.113,- (incl. 21% btw)
                                      Deze kosten omvatten het in- en uitwendig schoonmaken, binnenlandse transportkosten, kentekenplaten, nul-beurt, LifeHammer, lampenset, motorolieset en een volle tank brandstof.
                                      Een aantal van die kosten zijn bij ons niet inbegrepen maar een aantal wel zodat het prijsverschil dus weer een stuk kleiner wordt er was € 500 verschil in het voordeel van NL maar dat is vlug weg als je die kosten wel meerekent.

Comment

• Nl stond voor namelijk in feite...

Comment

• Ja maar in de voorbeelden die ik had opgegeven stond België op de derde plaats (prijs zonder BTW) enkel UK en NL stonden voor België, UK zit met wisselkoersen maar NL is ook in Euro's en toch zo'n 500 goedkoper maar dat verlies je weer door die bijkomende kosten dus daarom mijn verwijzing naar NL

Comment

Working...
                                          X