Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is er iemand die effectief al een auto online heeft besteld via deze (of andere) websites (intussen eens een lijstje gemaakt van welke links ik hier allemaal gevonden heb):

www.clickyourcar.be
    www.carville.be

http://www.autoropa.de
    www.autohaus24.de
    www.neuwagenkauf.com
    www.netcar.de

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
      Is er iemand die effectief al een auto online heeft besteld via deze (of andere) websites (intussen eens een lijstje gemaakt van welke links ik hier allemaal gevonden heb):

www.clickyourcar.be
      www.carville.be

http://www.autoropa.de
      www.autohaus24.de
      www.neuwagenkauf.com
      www.netcar.de
      Heb reeds contact gehad met Carville maar die lijken me niet erg professioneel . Een verwarrende website die niet meer actueel is (foute foto's , verouderde modellen , de laatste maanden niet meer geupdate., een voorschot nodig of niet...) . De prijzen die hij opgeeft zijn wel gunstig. Het zou me niet verbazen als hij zijn wagens bij Automobilhandel Von Der Forst (verkoopt grotendeels dezelfde merken) aankoopt , voor de invoer zorgt en met een beetje winst aan de Belgische klant verkoopt. Dan koop ik liever rechtstreeks bij Von Der Forst en zorg zelf wel voor de import. Clickyourcar is weinig interessant. Heb daar prijs gevraagd voor een Golf 7 en kreeg exact dezelfde korting als bij de dealer (7% korting + 700 euro premie invoerder).

Comment

• Op onze nieuwe Focus hebben wij 20.8% korting gekregen, door combinatie van een actie van Ford zelf en de dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
          Op onze nieuwe Focus hebben wij 20.8% korting gekregen, door combinatie van een actie van Ford zelf en de dealer.
          Amai, dat lijkt me toch veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Amai, dat lijkt me toch veel
            Toch is het zo De extra garantie erbij brengt dat terug tot een dikke 18%. Maar dat is nog meer dan genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
              Toch is het zo De extra garantie erbij brengt dat terug tot een dikke 18%. Maar dat is nog meer dan genoeg
              Ik geloof je hoor

Comment

• Als je ziet aan welke nettoprijzen (ex btw) auto's in het Europese buitenland worden verkocht dan lijkt 18% me een redelijke maar niet buitensporige korting. De 7% + wat peanuts die ze bij de officiele VW dealers is dan wel belachelijk weinig.

Comment

• Bij merken als Ford, Citroen, Peugeot vraag je je echt af waarom ze nog catalogusprijzen maken.
                  In de showroom van Ford hangen ze soms al kortingen van 20% op de auto's zelf.

En de factuur die ik gezien heb van mijn 2de hands Clio: Catalogus: 15k - Netto (inclusief overname van een wrak): 11,5k.
                  Dat is méér dan 20%.

Als je dan denkt aan VAA, waar de catalogusprijs als basis dient, dan schieten die merken toch in hun eigen voeten hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                    Als je ziet aan welke nettoprijzen (ex btw) auto's in het Europese buitenland worden verkocht dan lijkt 18% me een redelijke maar niet buitensporige korting. De 7% + wat peanuts die ze bij de officiele VW dealers is dan wel belachelijk weinig.
                    Ik weet niet waar u gekeken heeft natuurlijk maar hier eens een overzichtje gemaakt van wat landen:

Ford Focus Clipper Titanium: België: 18636,36
                    Ons omringende landen (zodat het wat makkelijk is om eens te gaan kijken en te onderhandelen)
                    Nederland: 18595
                    Luxemburg: 18636,36
                    UK: 16429,17 (pond) = 19715 euro (koers 1,2euro/pond)
                    Duitsland 19806,72
                    Frankrijk 19857,86

En dan al wat verder zonder echt buitensporig te willen doen:
                    Spanje 18099.17
                    Portugal 18845,53
                    Oostenrijk 21125 (maar met 4 jaar/80.000km garantie)
                    Zwitserland 27314,81 CHF = 22286 euro

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is om een wagen (in dit voorbeeld dus een Ford) in het buitenland goedkoper te kopen (maar ik spreek geen pools ofzo) maar in de landen waar het voor een "normale" belg dus makkelijk is zie dat de catalogusprijzen elkaar niet zo veel ontlopen
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Ik weet niet waar u gekeken heeft natuurlijk maar hier eens een overzichtje gemaakt van wat landen:

Ford Focus Clipper Titanium: België: 18636,36
                      Ons omringende landen (zodat het wat makkelijk is om eens te gaan kijken en te onderhandelen)
                      Nederland: 18595
                      Luxemburg: 18636,36
                      UK: 16429,17 (pond) = 19715 euro (koers 1,2euro/pond)
                      Duitsland 19806,72
                      Frankrijk 19857,86

En dan al wat verder zonder echt buitensporig te willen doen:
                      Spanje 18099.17
                      Portugal 18845,53
                      Oostenrijk 21125 (maar met 4 jaar/80.000km garantie)
                      Zwitserland 27314,81 CHF = 22286 euro

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is om een wagen (in dit voorbeeld dus een Ford) in het buitenland goedkoper te kopen (maar ik spreek geen pools ofzo) maar in de landen waar het voor een "normale" belg dus makkelijk is zie dat de catalogusprijzen elkaar niet zo veel ontlopen
                      Het blijft een feit dat ze er bij www.neuwagen.com in slagen om een beter uitgeruste Golf 7 variant tdi 2.0 3.500 tot 4.000 eur goedkoper aan te bieden dan de Belgische d(st)ealer.

Comment

• mozarella, uw plaat blijft steken. Het hele forum weet ondertussen wel dat je onheus behandeld bent door je dealer. Maar om nu in zowat elke post de Belgische (VW-)dealers als dieven te bestempelen, begint een serieus afgezaagd liedje te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                          Het blijft een feit dat ze er bij www.neuwagen.com in slagen om een beter uitgeruste Golf 7 variant tdi 2.0 3.500 tot 4.000 eur goedkoper aan te bieden dan de Belgische d(st)ealer.
                          Nogmaals ik zeg niet dat het niet mogelijk is om wagens te kopen in het buitenland die goedkoper zijn dan in België, maar mijn reactie was voornamelijk gericht op uw reactie dat 18% niet veel was in vergelijking met de prijzen die ze vragen in het buitenland.

Comment

• ik dacht hier niets meer te posten omdat ik dit een zinloos topic vond , het merendeel hier vindt het dus belangrijker van veel korting te krijgen dan een goede service... Een dealer die meedenkt met de klant kan u soms veel meer opbrengen dan enkele procenten in de aankoop...En wat al die verschillende prijzen betreft dat is niet meer dan logisch , als ze bv in Duitsland 120.000 vw's per jaar verkopen en in Belgie maar 30.000 dan heeft Volkswagen Duitsland een veel lagere aankoopprijs bij VW Europe dan bv D'ieteren hier ...toch vrij logisch ? dus stop ermee want je kan echt niets vergelijken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram1978 Bekijk Berichten
                              ik dacht hier niets meer te posten omdat ik dit een zinloos topic vond , het merendeel hier vindt het dus belangrijker van veel korting te krijgen dan een goede service... Een dealer die meedenkt met de klant kan u soms veel meer opbrengen dan enkele procenten in de aankoop...En wat al die verschillende prijzen betreft dat is niet meer dan logisch , als ze bv in Duitsland 120.000 vw's per jaar verkopen en in Belgie maar 30.000 dan heeft Volkswagen Duitsland een veel lagere aankoopprijs bij VW Europe dan bv D'ieteren hier ...toch vrij logisch ? dus stop ermee want je kan echt niets vergelijken....

Prijs op de markt wordt meestal bepaald in functie van wat je voor een auto kan krijgen, en niet wat een auto kost.
                              Feit is dat een VW bij een duitse dealer meestal duurder is, en dat netwerk wordt beconcurreerd door de nevenimporters...

Als jouw redenering zou opgaan, dan zou een coupé altijd goedkoper moeten zijn dan een berline 4 deurs, of dacht je dat extra deuren niks kosten?
                              En waarom is een 325d duurder dan een 320d, het is dezelfde motor met wat andere software, maar de klant wil meer betalen, dus zal hij meer betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Prijs op de markt wordt meestal bepaald in functie van wat je voor een auto kan krijgen, en niet wat een auto kost.
                                Feit is dat een VW bij een duitse dealer meestal duurder is, en dat netwerk wordt beconcurreerd door de nevenimporters...

Als jouw redenering zou opgaan, dan zou een coupé altijd goedkoper moeten zijn dan een berline 4 deurs, of dacht je dat extra deuren niks kosten?
                                En waarom is een 325d duurder dan een 320d, het is dezelfde motor met wat andere software, maar de klant wil meer betalen, dus zal hij meer betalen.
                                De mijne wordt in elk geval in novembe/december (ik wil hem pas ingeschreven hebben in 2014) in Duitsland besteld . Heb net berekend dat ik met de configuratie die ik wil 4170.40 euro uit spaar in vergelijking met de nettoprijs hier. Ik twijfel alleen nog tussen een tsi 140 pk en een tdi 150 pk Jammer voor de voor mij meedenkende dealer (geen commentaar verder ) hier maar helaas .... De prijzen worden trouwens niet bepaald door de grootte van het land denk ik maar door de verschillende btw tarieven , eco taksen in de diverse landen. Om toch nog iets te verkopen moeten de fabrikanten hun wagens in landen met hoge taksen (DK ,N,...) en in landen die lijden onder de crisis (Spanje bv) aan lagere nettoprijzen aanbieden.

Comment

• mijn ervaring is dat de beste zaken niet gedaan worden door een percentje méér of minder bij de één of de ander, maar wel door goed uit te kijken wie u de beste restwaarde biedt voor je oude auto... heb het zelf al verschillende keren meegemaakt dat een identieke auto bij de éne dealer 5000 euro goedkoper wordt dan bij een andere dealer, omdat dealer één 5000 euro méér biedt voor m'n oude auto...

Dus, bespaar u een %-jes jacht (waar je een paar 100 euro mee kan winnen) maar kies resoluut voor degene die u de hoogste restwaarde biedt voor uw oude auto... (naast natuurlijk locatie van de dealer, serviceniveau etc etc die zeker ook meespelen)

Comment

• Mijn auto wordt steeds na 4 jaar aan dezelde privé persoon door verkocht dus voor mij speelt dat geen rol.In dit geval gaat het trouwens niet over enkele honderden maar enkele duizenden euros.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                      mijn ervaring is dat de beste zaken niet gedaan worden door een percentje méér of minder bij de één of de ander, maar wel door goed uit te kijken wie u de beste restwaarde biedt voor je oude auto... heb het zelf al verschillende keren meegemaakt dat een identieke auto bij de éne dealer 5000 euro goedkoper wordt dan bij een andere dealer, omdat dealer één 5000 euro méér biedt voor m'n oude auto...

Dus, bespaar u een %-jes jacht (waar je een paar 100 euro mee kan winnen) maar kies resoluut voor degene die u de hoogste restwaarde biedt voor uw oude auto... (naast natuurlijk locatie van de dealer, serviceniveau etc etc die zeker ook meespelen)
                                      Ik kan uw redenering volledig volgen (hoewel ik nog nooit een wagen € 5000 duurder heb weten verkopen op de ene plaats ten opzichte van de andere ) wat wel soms zo is is dat de ene een grotere korting geeft en dan wat minder overname en de andere wat minder korting maar een grotere overname. Uiteindelijk is het slechts het saldo wat er bovenop moet betaald worden dat echt het verschil maakt (toch voor particulieren) of het nu uit korting komt dan wel uit overname.

Comment

• Als je dan naar het buitenland gaat. Vergeet dan de UK niet. Vorige jaar daarmijn Audi A5 gekocht bij de audidealer. Kwam 11000 euro goedkoper dan bij de dealer in Belgie. Geen enkele van de duitse internetdealers kan aan die prijs.

dus zeker ook is daar rondzoeken.

Comment

• mijn auto's gaan altijd na 3 jaar weg, en effectief, de laatste keer kreeg ik voor de oude auto bij garage X iets van 7.700, bij garage Y 12.500 of 13.000 ongeveer, dus ja, vergelijken loont de moeite.

Heb zeker 10 officiele dealers gedaan voor aankoop nieuwe auto, en % korting varieerde tussen 7 en 8 % (auto cataloog ongeveer 35.000 euro), maar de overnameprijzen varieerden in een prijsvork van ongeveer 5.000 euro...

Ik kan mijn auto's nooit particulier verkopen wegens de hoge kilometerstand, vandaar dat ik geen risico neem en overlaat aan die garage die me de beste prijs geeft...

Comment

Working...
                                          X