Als je de fleet kortingen ziet, dan is wat ze geven bij particulieren zeer ondermaats.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
hoeveel KORTING gekregen ???
Collapse
X
-
Vergelijking tussen particulier en fleet gaat niet helemaal op vind ik. (Hoge) fleetkorting is vaak omdat het bedrijf een bepaald volume afneemt. Waar ik je wel gelijk geef is dat de basisfleetkorting hoger is dan de basisparticulierkorting. Je kan als merk ook niet minder fleetkorting gaan geven, want voor de meeste bedrijven tellen de cijfers, en dan prijs je jezelf uit de markt. Net zoals bij diplomaten en EU-medewerkers: die krijgen nog meer korting en ze betalen geen btw...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenNet zoals bij diplomaten en EU-medewerkers: die krijgen nog meer korting en ze betalen geen btw...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sebke Bekijk BerichtenToch moet je imo altijd een klein beetje opletten met de maximale korting eruit te sleuren. Zeker als je dat spelletje met die verschillende offertes uitspeelt.
Wij hebben thuis eens een bmw 7 dacht ik (jaren geleden wel) niet willen kopen op toen 5000 bef. Padré wou persé die extra korting nog maar de verkoper wou hem niet geven... Na veel vijven en zessen die korting dan toch gekregen.... Maar we zullen ze waarschijnlijk wel dubbel terug betaald hebben bij het eerste onderhoud. Was nochtans een goede garage met een toen gepassioneerde eigenaar...
Soms is het belangrijker om ook nog eens naar service ed. te kijken dan naar die extra 300 euro...
met die 300 euro gewonnen kan je weer kleren kopen of een citytrip voor doen (ik zeg maar iets he). Ik moet daar wel een paar dagen voor werken hé !!
Dat mensen zo kritisch kunnen zijn op de prijs van een restaurant of hun mobiele operator en vervolgens bij hun aankoop van de wagen honderden of duizenden euros te veel betalen vind ik op zijn minst gezegd opmerkelijk! Ken een kerel die een stockwagen heeft gekocht aan de catalogusprijs !!! Zonder korting !! Ik koop zo meteen een wagen die catalogus 8000 euro meer kost, voor dezelfde prijs en naar eigen smaak samengesteld. Als ge niet vergelijkt en voor uweigen opkomt dan profiteren de dealers maximaal van u, altijd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk BerichtenNiet mee eens,......... en ook voor onderhoud gaan shoppen voor beste prijzen, liefst enkel bij dealer waarover je positieve commentaren hebt gehoord dat wel...........en vervolgens bij hun aankoop van de wagen honderden of duizenden euros te veel betalen vind ik op zijn minst gezegd opmerkelijk! Ken een kerel die een stockwagen heeft gekocht aan de catalogusprijs !!! Zonder korting !!
Onderhoudstarieven zijn meestal "standaardprijzen" op 10 € na dan toch.
Dat van die stockwagen wil ik toch wel eerst eens zien irl ivm de korting die de kerel NIET gekregen heeft .........dan raad ik de beste man aan om te schrijven naar.........TESTAANKOOP
Comment
-
Tis inderdaad wel ne goedgelovige kerel met het IQ van Jacky Lafon, die hadden ze een wagen geconfigureerd, en toen hem erop gewezen dat ze zo ene hadden staan. In een andere kleur dan wel...
Vond hij beter dan 10 weken wachten...
Toen zijn vrienden hem erop wezen dat hij korting had moeten vragen is hij wel ff kwaad geworden op zichzelf/zijne dealer.
Comment
-
Fleet kortingen voor grote klanten zijn nog pakken hoger...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenFleet kortingen voor grote klanten zijn nog pakken hoger...
Maar fleet kortingen van 10% en meer voor kleine bedrijven... ocharme de particulier die braafjes het volle bedrag neertelt!VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenDaar kan ik dat nog begrijpen, die zorgen voor een zowat gegarandeerde omzet die elke paar jaar terugkeert.
Maar fleet kortingen van 10% en meer voor kleine bedrijven... ocharme de particulier die braafjes het volle bedrag neertelt!
Het is heus de dealer niet die die kortingen geeft en/of bepaalt hé.
Dat is de invoerder.
Wanneer de dealer een wagen factureert/bestelbon opmaakt voor een particulier, zal hij de wagen met een bepaalde marge kunnen aankopen bij de invoerder.
Wanneer het over een verkoop aan een BTW-nummer gaat, krijgt de dealer van de invoerder een hogere marge. En dan wordt er ook een hogere korting gegeven.
Dealers zijn al lang geen baas in eigen huis meer. Dit is de invoerder. Zij bepalen waar ze hun wisselstukken kopen, wat hun marge op een nieuwe wagen is, etc.
Comment
-
Dan kan je de lijn ook verder doortrekken en zeggen dat de invoerder geen baas meer is in eigen huis (of land). De fabrikant bepaald wat hun marge is op een nieuwe wagen, waar ze hun onderdelen kopen, etc. En sommige fabrikanten durven 15% meer vragen dan wat ze aan de klanten op de thuismarkt vragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenMannekes mannekes mannekes toch.
Het is heus de dealer niet die die kortingen geeft en/of bepaalt hé.
Dat is de invoerder.
Wanneer de dealer een wagen factureert/bestelbon opmaakt voor een particulier, zal hij de wagen met een bepaalde marge kunnen aankopen bij de invoerder.
Wanneer het over een verkoop aan een BTW-nummer gaat, krijgt de dealer van de invoerder een hogere marge. En dan wordt er ook een hogere korting gegeven.
Dealers zijn al lang geen baas in eigen huis meer. Dit is de invoerder. Zij bepalen waar ze hun wisselstukken kopen, wat hun marge op een nieuwe wagen is, etc.
Wat wat ik hier soms allemaal lees, man,man...
Ik weet niet of sommige hier weten wat de marges zijn die wij als dealer overhouden op wagens, maar als ze die zouden kennen dan zouden ze beseffen hoe absurd hun vragen soms zijn...
Een garage vandaag den dag overleeft niet op enkel de verkoop van wagens, ze hebben een goed draaiende atelier, goed draaiende carrosserie, goed draaiend magazijn nodig. Als je het alleen moet doen met de marge op de verkoop, dan ben je binnen de 5 jaar dicht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenAch, toch iemand die beseft hoe het in de realiteit verloopt.
Wat wat ik hier soms allemaal lees, man,man...
Ik weet niet of sommige hier weten wat de marges zijn die wij als dealer overhouden op wagens, maar als ze die zouden kennen dan zouden ze beseffen hoe absurd hun vragen soms zijn...
Een garage vandaag den dag overleeft niet op enkel de verkoop van wagens, ze hebben een goed draaiende atelier, goed draaiende carrosserie, goed draaiend magazijn nodig. Als je het alleen moet doen met de marge op de verkoop, dan ben je binnen de 5 jaar dicht.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crocky Bekijk Berichten5 jaar leven op de marges van de auto's. Dan ben je nog heel positief!
Bij velen zal het idd een stuk sneller gaan...
Comment
-
Korting is inderdaad nogal een topic geworden.
Geen korting= kwaad op de dealer??? Is wel raar, korting is iets waar je een deal mee kan doen maar geen verworven recht als ik me zo mag uitdrukken. Het is ondertussen zo ingebrurgerd dat een wagen verkopen zonder korting eerder een unicum is.
Ik weet niet of uw baas ook uw loon gaat verminderen om de goedkoopste te zijn op de markt......
Als je inderdaad voor alles gaat shoppen vraag ik me af hoeveel dat uw tijd en uw brandstof kost..... maar misschien heb je alle tijd in de wereld.....
Comment
-
Denk dat de dealers hun frustraties beter richten ten aanzien van de invoerder en/of fabrikant.
Het is logisch dat de Europese consument wakker geschud is, beetje terecht ook. Voor hetzelfde bedrag koop ik ipv een 2.0 dieseltje een dik uitgeruste 3.0TFSI quattro aan de overkant van de oceaan. Een auto die geproduceerd wordt in Duitsland, verscheept naar VS of UK, is nog steeds goedkoper door die een tweede keer over het water te verschepen.
Heb een recente offerte kunnen inkijken van een Audi A6, ze hebben weer iets nieuw verzonnen.
Op de factuur staat nu een vermelding van de totale waarde van het voertuig.
Maar door de lopende acties is de catalogusprijs heel wat kleiner (belangrijk voor de VAA).
Daarbij nog de dealer korting gerekend en in totaal levert dat dan een "klantenvoordeel" op van XX.XXX euro... ik viel bijna van mijn stoel.
Tot ik in detail de offerte bestudeerde, waaruit blijkt dat die zogenaamde waarde van het voertuig pure fictie is.
Het eindresultaat is een auto die netto meer kost dan vorig jaar.
Wie is er eigenlijk mee begonnen, met die fictieve waardebepalingen en consumenten te lokken met torenhoge kortingen?
Op den duur moet je wel achter dergelijke kortingen vragen, anders ben je de pineut.
En dan spreek ik mij niet uit over dealer marges, het is aan hen om een groter deel van de koek op te eisen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk BerichtenVriend van mij laat prijs (42000) maken voor een vw cc , daarop bekomt hij een korting van 3,5 . Dan meld hij dat em zelfstandig is en de korting stijgt plots naar 9000 .
Comment
Comment