Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel KORTING gekregen ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Vriend van mij laat prijs (42000) maken voor een vw cc , daarop bekomt hij een korting van 3,5 . Dan meld hij dat em zelfstandig is en de korting stijgt plots naar 9000 .
    BTW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Denk dat de dealers hun frustraties beter richten ten aanzien van de invoerder en/of fabrikant.
      Het is logisch dat de Europese consument wakker geschud is, beetje terecht ook. Voor hetzelfde bedrag koop ik ipv een 2.0 dieseltje een dik uitgeruste 3.0TFSI quattro aan de overkant van de oceaan. Een auto die geproduceerd wordt in Duitsland, verscheept naar VS of UK, is nog steeds goedkoper door die een tweede keer over het water te verschepen.

Heb een recente offerte kunnen inkijken van een Audi A6, ze hebben weer iets nieuw verzonnen.
      Op de factuur staat nu een vermelding van de totale waarde van het voertuig.
      Maar door de lopende acties is de catalogusprijs heel wat kleiner (belangrijk voor de VAA).
      Daarbij nog de dealer korting gerekend en in totaal levert dat dan een "klantenvoordeel" op van XX.XXX euro... ik viel bijna van mijn stoel.
      Tot ik in detail de offerte bestudeerde, waaruit blijkt dat die zogenaamde waarde van het voertuig pure fictie is.
      Het eindresultaat is een auto die netto meer kost dan vorig jaar.

Wie is er eigenlijk mee begonnen, met die fictieve waardebepalingen en consumenten te lokken met torenhoge kortingen?
      Op den duur moet je wel achter dergelijke kortingen vragen, anders ben je de pineut.
      En dan spreek ik mij niet uit over dealer marges, het is aan hen om een groter deel van de koek op te eisen.
      Van mij mogen alle auto's direct een pak goedkoper worden in catalogusprijs en dan gedaan met die "mega"kortingen.
      De sector zou terug wat geloofwaardiger worden. Kijk naar Dacia, al 7 jaar worden die wagens aan nettoprijs verkocht, dwz geen kortingen.
      En dat werkt perfect, okee in het begin ligt dat wat moeilijk omdat de mensen nu eenmaal korting gewoon zijn...
      Het voordeel is dat dezelfde wagen ook in elke garage hetzelfde kost. En eens de klant dat concept snapt werkt dat gewoon, hij/zij moet ook niet twijfelen of hij/zij wel een "goede deal" heeft gedaan.

In België was het Citroën die met heel dat "mega" korting verhaal is begonnen.

Maar het ligt niet zo eenvoudig dat een dealer, zelfs een invoerder een groter deel te eisen heeft hoor...
      Marges nemen alleen maar af, niet toe.
      De constructeurs zoeken zich suf om besparingen te doen waar het kan, productiekost, loonkost,... dan denkt ge toch niet dat ze dat gaan weggeven aan hun verdelersnet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Wie is er eigenlijk mee begonnen, met die fictieve waardebepalingen en consumenten te lokken met torenhoge kortingen?
        Citroën? Edit: roter eristoff bevestigt al...

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Van 3,5% naar 25%? Zoek de fout.
        Volgens mij is Gastje vergeten vermelden dat het 3,5% korting was voor particulieren (zonder voordeel packs) en 9000 is 21% van 42000. In die 21% zal het voordeel van de packs en andere dan wel meegerekend zijn. Of ze moeten bij VW wel heel vrijgevig geworden zijn...
        Last edited by ; 06/02/2013, 14:01.

Comment

• Mijn ervaring leert mij toch dat de merken waar je veel korting krijgt je het nadien mooi terugbetaald.

Zo is bij ons op het werk de Citroën Jumper 3.0 duurder in onderhoud dan de baas zijn Mercedes CLS 320cdi, beide van het zelfde jaar en +- hetzelfde aantal km. (En met duurder spreken we hier over 110% verschil!)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
            Zo is bij ons op het werk de Citroën Jumper 3.0 duurder in onderhoud dan de baas zijn Mercedes CLS 320cdi, beide van het zelfde jaar en +- hetzelfde aantal km. (En met duurder spreken we hier over 110% verschil!)
            Dan moet je die Citroën bij die garage van Mercedes binnen doen of op voorhand de prijs vragen van zo'n onderhoud ....je betaalt altijd wat meer bij een "grote" garage omdat het uurloon dat ze aanrekenen gewoonweg +- 10€ of meer /uur duurder is als bij een kleinere garage/service-center . Maar 110% is natuurlijk wel erg veel meer

Ik vraag meestal op voorhand wat mijn komende onderhoudsbeurt inhoud en vraag dan ook de prijs . Bijkomende kosten kunnen altijd maar dan moeten ze al eerst gaan bellen om te vragen of het wel degelijk MAG vervangen worden ....(heb dit gehad bij een eerdere auto die ik een "grote beurt" liet geven en toen was de rekening ook navenant : 1506 € en toen was er ondermeer het volgende gedaan : 2 nieuwe remschijven+blokjes , nieuwe distributieriem , ophangblokken/rubbers vervangen , volledig nieuwe antenne en nog wat prullen..)
            Ondertussen al meer dan 2 jaar geen onderhoudskosten gehad : 1e onderhoud was gratis

Comment

• De baas ligt niet wakker van die facturen maar het is gewoon een vaststelling die hij doet, de auto's komen beide van de (grote) plaatselijke merkdealer.

Ze zullen hem zien komen met een Citroën bij de Mercedes dealer ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                Citroën? Edit: roter eristoff bevestigt al...

Volgens mij is Gastje vergeten vermelden dat het 3,5% korting was voor particulieren (zonder voordeel packs) en 9000 is 21% van 42000. In die 21% zal het voordeel van de packs en andere dan wel meegerekend zijn. Of ze moeten bij VW wel heel vrijgevig geworden zijn...
                Nee hoor was geen % maar eurotjes en de wagen werd dan ook besteld .

Comment

• Bedoel je nu dat hij eerst €3500 kreeg (als particulier) en daarna €9000 (als zelfstandige)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Bedoel je nu dat hij eerst €3500 kreeg (als particulier) en daarna €9000 (als zelfstandige)?

Idd dat bedoel ik .

Comment

• Dus als mijn vriendin nu een auto zou kopen, en het btw nummer van haar werk zou gebruiken, zou dat een verschil uitmaken van 5500 euro?? Damned, eens met hare baas aan den toog gaan hangen lol

Comment

• Als je er dan niet mee inzit dat hij op die firma wordt ingeschreven of in geval van eenmanszaak op zijn naam wordt ingeschreven gaat dat lukken ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
                          Als je er dan niet mee inzit dat hij op die firma wordt ingeschreven of in geval van eenmanszaak op zijn naam wordt ingeschreven gaat dat lukken ;-)

Wat maakt het mij nu uit of die auto op naam van de firma wordt ingeschreven? Hij heeft er zelf ook nog voordelen van . Hij kan het aangeven als firmawagen, terwijl wij gewoon alle kosten betalen. Of ben ik hier iets te optimistisch?

Comment

• En als hij haar buiten smijt heeft hij de auto. Factuur staat op firma zijn naam = eigenaar

Comment

• +22222

En moest de firma in faling gaan ben je uw wagen ook kwijt

Comment

• Ik vind enkel de kortingen bij PSA, Kia en Hyundai de moeite. Mij lijkt het niet meer dan normaal dat de autoverkoop serieus in het slop zit. Een korting van 5 % is toch veel te weinig .. bij een aankoop van een nieuwe middenklasse wagen zit je tussen de 20 en 30 000 €. Een korting van 5 % is gewoon peanuts.

Comment

• Collega van mij heeft 3008 1.6 HDi Allure gekocht voor exact 2000 euro. navigatiesysteem erbij gekregen en velgen + 0 % JKP wat normaal niet was voorzien. Dan kan je wel van een 'koopje' spreken. Mooie korting + nieuwe wagen afbetalen zonder extra intresten. Als de 0 % niet werd gegeven ging de wagen cash gekocht worden, maar dat wist de verkoop van Peugeot uiteraard niet . Mooie onderhandeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                    Collega van mij heeft 3008 1.6 HDi Allure gekocht voor exact 2000 euro. navigatiesysteem erbij gekregen en velgen + 0 % JKP wat normaal niet was voorzien. Dan kan je wel van een 'koopje' spreken. Mooie korting + nieuwe wagen afbetalen zonder extra intresten. Als de 0 % niet werd gegeven ging de wagen cash gekocht worden, maar dat wist de verkoop van Peugeot uiteraard niet . Mooie onderhandeling.
                                    Bedoel je 20.000€ ipv 2000?
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ja 20 000 tikfoutje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                        Collega van mij heeft 3008 1.6 HDi Allure gekocht voor exact 2000 euro. navigatiesysteem erbij gekregen en velgen + 0 % JKP wat normaal niet was voorzien. Dan kan je wel van een 'koopje' spreken. Mooie korting + nieuwe wagen afbetalen zonder extra intresten. Als de 0 % niet werd gegeven ging de wagen cash gekocht worden, maar dat wist de verkoop van Peugeot uiteraard niet . Mooie onderhandeling.
                                        Die 0% was een salonconditie. Dus in feite wel voorzien. Maar ze maken er geen reclame meer van. Dan nog. Peugeot maakt zelf reclame van een 5008 voor zeggen en schrijven 22K. Dus in feite is dit niet zo een degelijke ondehandeling...

Nu goed, er staat bij vanaf....

Bij nader inzien staat de 3008 ook rond die prijs. Raar eigenlijk, je zou denken dat een 5008 een groter en een meer luxe model is.
                                        Last edited by ; 09/02/2013, 21:52.

Comment

• ook aankoop van XC70 via BVBA en voorlopig korting van net geen 14% dus doe ik een goede zaak??

Comment

Working...
                                          X