Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opzoek naar een carport...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opzoek naar een carport...

Hey,

Ik heb onlangs een 2e wagen aangekocht, maar met maar 1 garage moet ik nu mijn gezinswagen buiten naast de woning zetten.
    Zou er iemand mij kunnen helpen of eventueel aanraden/afraden waar ik eventueel een carport zou kunnen kopen. Provincie Antwerpen of ergens in Vlaanderen, liefst niet al te ver

thanks

cras - Collstrop, dé beste

site: http://www.collstrop.be/keuzepagina.asp?lang=nl
    Last edited by ; 16/01/2008, 23:17. Reden: site

Comment

Ik ben ook aan het uitzien naar een degelijke carport... zou iets van 6 op 6 moeten worden met enkel een dak. Ik volg dit threadje op de voet

Comment

ik ook, maar nog niet voor morgen.

Comment

houtland in dendermonde. (of st gillis)

Comment

btw cras geeft 25 jaar garantie... daar kan je ev ook rekening mee houden.
            Die liggen in waregem met hun hoofdzetel, maar komen wel naar antwerpen etc. denk ik.

Comment

De Collstrop, zowat de bekendste in West Vlaanderen. Zal misschien wel iets duurder zijn dan anderen maar is wel degelijke kwaliteit.

Comment

Als de expert in aluminium overkappingen staat BOzARC in voor de constructie en plaatsing van kwaliteitsvolle carports en terrasoverkappingen in aluminium. Dankzij ons uniek design en de gebruikte materialen zijn u, uw naasten alsook uw voertuigen beschermd in alle weersomstandigheden.

in mijn ogen leveren ze goed werk.

Comment

hou er rekening mee dat je in beginsel een bouwvergunning moet aanvragen voor de bouw van uw staketsel

Comment

EDIT: een dossier met eenvoudige samenstelling is voor een carport voldoende.

Kleine bijgebouwtjes : max. 30 m2, max. kroonlijsthoogte van maximum 3 meter en nokhoogte van maximum 4,50 meter. Ga zeker na of er wel een vergunning nodig is voor deze werken, zie hierboven.

Dat betekent geen architect nodig.

Vraag allesinds even aan uw gebuur of hij er problemen mee heeft dat jij een carport plaatst. Komt deze carport op meer dan 3m van de perceelsgrens te staan en hij is niet overdreven groot (bvb 1 wagen) dan zou ik er zelfs van zwijgen. Sommige stedenbouwkundige diensten zijn nogal alergisch voor dat soort zaken en wat niet weet niet deert. Indien hij op minder dan 3m van de perceelsgrens komt te staan, praat dan eerst is met de gebuur. Indien je merkt dat hij er niet voor staat te springen, dien dan een eenvoudig dossier in bij de gemeente & zorg voor wat bewijsmateriaal (bvb foto's van buren die ook een carport hebben).
                    Last edited by ; 17/01/2008, 11:07.

Comment

Voor een carport is er altijd een vergunning nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exile Bekijk Berichten
                        Voor een carport is er altijd een vergunning nodig.
                        http://www.bouwenenwonen.be/bouwenen...rt_bouwen.html
                        beweer ik dan iets anders?

Een "eenvoudige dossiersamenstelling" betekent ongeveer eveneel als dat zelfs "jan met de pet" zoiets kan samenstellen en er geen architect vereist is.

Maar nogmaals, indien je overeenkomt met je gebuur en je valt binnen de regeltjes die ik daar wat opgesomt heb zou ik ervan zwijgen. Eens ze er staat en ze is niet te groot zullen ze 't door de vingers zien. Maar als je 't aanvraagt en 't wordt geweigerd houden ze je in 't oog.

Comment

Bij ons zijn ze komen reclameren toen we ze aan het bouwen waren, het moest terug afgebroken worden.

Dus hebben we ze uit het zicht gezet

Comment

voor een carport moet je altijd een vergunning aanvragen
                            voor een bijgebouw aan een vergund hoofdgebouw, afhankelijk van de grootte, soms

bemerk de grijze zone

Comment

Vroeger was er de 21m²-regel voor dergelijke gevallen.

'k Heb er in omgeving Anderlecht-Sint Pieters Leeuw 10-tallen laten zetten zonder vergunning. Nooit problemen mee gehad.

Eentje is er ooit uitgehaald omdat de buurman een tijd later ook eentje wou zetten, een eenvoudig dossier indient en als bewijsmateriaal foto's van de buur indient. Een eenvoudige regularisatie en 't was opgelost. Nooit geen haan meer naar gekraait.
                              Last edited by ; 17/01/2008, 12:00.

Comment

hey,

bedankt voor de reacties en sorry voor de late reply (net terug van buitenland, tis al laat, maar wou dit nog ff zeggen). Heb is gaan checken op de verschillende sites en collstrop is inderdaad wel mooi, maar ik ben niet zo voor hout.
                                Die carports van bozarc zie ik echt wel zitten en dat is blijkbaar uit aluminium dus wss minder onderhoud dan hout.
                                Heb ook is een navraag gedaan bij de gemeente hoe dat dat nu juist zit met carports en zun zeiden:
                                onder de 30m2 geen bouwvergunning via stedenbouw, maar een gemeentetoestemming. Inderdaad een "dossiertje" samenstellen. liefst een folder van wat je wilt zetten, een duidelijk tekeningetje waar je het juist wilt (bv NIET voor de bouwlijn) en dan ook nog best schriftelijke toestemming van je buren als je die zou hebben. Iedereen mag dit gewoon zelf samenstellen.
                                Ze zeiden dat ze normaal komen controleren als er meerdere klachten komen, maar aangezien die meestal van de buren komen, zit ge met hun schriftelijke toestemming feitelijk goed!

Iemand ervaring met zo'n bozarc carport? Ziet er wel mooi uit, als de prijs, service ed meevalt is het wel een goede oplossing indien, zoals ik, je geen houten carport verkiest.

Heb ineens info gevraagd standaard voor 1 wagen. Kzal jullie op de hoogte houden.

groetjes en goede nachtrust
                                Hermes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                  Ik ben ook aan het uitzien naar een degelijke carport... zou iets van 6 op 6 moeten worden met enkel een dak. Ik volg dit threadje op de voet
                                  kerel , ik heb uw gerief in mijnen hof staan.... 6 op 6...met enkel een dak ik heb er 2000€ aan gegeven ( 2 maand geleden) maar de buren zijn gaan wenen , en ik moet het terug afbreken... voor 1000€ is het van u, maar dan moet je het wel mee komen afbreken.
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

de goten en het onbrekende stuk dak zijn er ook bij , maar ik werk het niet meer af hé

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

de link naar de adv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        kerel , ik heb uw gerief in mijnen hof staan.... 6 op 6...met enkel een dak ik heb er 2000€ aan gegeven ( 2 maand geleden) maar de buren zijn gaan wenen , en ik moet het terug afbreken... voor 1000€ is het van u, maar dan moet je het wel mee komen afbreken.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        de goten en het onbrekende stuk dak zijn er ook bij , maar ik werk het niet meer af hé
                                        Leuke buren heb jij...

NO, maar hoe kom jij voor "zo'n" carport aan €2000 euro?
                                        Als dat met de grondwerken en de bestrating (klinkers) er bij is kan ik er nog min of meer met leven. Maar toch... Is dat niet heel duur?

Comment

Working...
                                        X