Ik zag gisteren de intro van de BMW X6 op hun website en vraag me af wat in godsnaam de markt voor dat ding wel moet zijn.
Nu meestal hebben we hier discussies van "Ik vind de X6 cool" en "ik vind 'em maar niks" en de kous is af (of men blijft tot in het oneindige dezelfde argumenten aanhalen).
Daarom even een andere aanpak:
Stel je voor dat ik je typisch sceptische en knorrige VP ben bij BMW en jij moet mij overtuigen dat ik groen licht moet geven om deze wagen te laten ontwikkelen.
Ik stel dat:
- de X6 geen terreinwagen is, dus die kopers niet aantrekt.
- het geen ruime gezinswagen is (zie X5, 5-touring)
- we al de 3 Coupe, 6-reeks en Z4 coupe hebben voor mensen die sportieve stijl willen
- de X6 zeker geen dynamischer rij-auto zal zijn dan hogergenoemde
- we reeds de X3 hebben voor diegenen die de X5 te groot vinden maar toch een SUV willen.
Hoe ga je aan mij verkopen dat er een markt is voor de X6 ?
Nu meestal hebben we hier discussies van "Ik vind de X6 cool" en "ik vind 'em maar niks" en de kous is af (of men blijft tot in het oneindige dezelfde argumenten aanhalen).
Daarom even een andere aanpak:
Stel je voor dat ik je typisch sceptische en knorrige VP ben bij BMW en jij moet mij overtuigen dat ik groen licht moet geven om deze wagen te laten ontwikkelen.
Ik stel dat:
- de X6 geen terreinwagen is, dus die kopers niet aantrekt.
- het geen ruime gezinswagen is (zie X5, 5-touring)
- we al de 3 Coupe, 6-reeks en Z4 coupe hebben voor mensen die sportieve stijl willen
- de X6 zeker geen dynamischer rij-auto zal zijn dan hogergenoemde
- we reeds de X3 hebben voor diegenen die de X5 te groot vinden maar toch een SUV willen.
Hoe ga je aan mij verkopen dat er een markt is voor de X6 ?
Comment