Oorspronkelijk geplaatst door toto
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens
Collapse
X
-
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
-
Familie en nauwe kenissen rijden al jaren Europees hé (Rover,Volvo,Ford,VW,Mercdes) en enkel aan de Mercedes van mijn grootvader zijn er ooit grote kosten geweest. De andere hebben allemaal tienduizende kilometers gedaan zonder grote kosten.
Ik heb nu 250000km met m'n Rover en aan de motor of bak is nooit wat hoeven te gebeuren. Maar ik ken wel mensen met Toyota's die aan een tiende van die kilometers een ruillok gekregen hebben. Ik blijf een Europeaan in hart en nieren (tenzij een Honda of een Subaru)BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenFamilie en nauwe kenissen rijden al jaren Europees hé (Rover,Volvo,Ford,VW,Mercdes) en enkel aan de Mercedes van mijn grootvader zijn er ooit grote kosten geweest. De andere hebben allemaal tienduizende kilometers gedaan zonder grote kosten.
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenIk heb nu 250000km met m'n Rover en aan de motor of bak is nooit wat hoeven te gebeuren. Maar ik ken wel mensen met Toyota's die aan een tiende van die kilometers een ruillok gekregen hebben.
Is dat die Rover die nooit buitenkomt?
Probeer jij eens meer dan 400.000 km te doen met een 1.6 benzinemotor van gelijk welke Europeaan zonder ooit iets anders dan het gewone onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenIkzelf en meerdere familieleden en kennissen hebben honderdduizenden kilometers gedaan met Toyota's zonder één enkel probleem.
Wat is een ruillok?
Probeer jij eens meer dan 400.000 km te doen met een 1.6 benzinemotor van gelijk welke Europeaan zonder ooit iets anders dan het gewone onderhoud.
Het is niet omdat ik enkele Rovers heb voor collectie dat ik er geen heb om te gebruiken hé.
Ik heb nu net gehoord van mensen die de nieuwe Mondeo gekocht hebben dat ze met hun vorige Scorpio (wel een 2.0) 450 000km zonder grote problemen gedaan hebben.
Maar daar gaat het voor mij niet om hé. De benzines van Toyota van een jaar of 15 geleden zijn idd gewoon machtige machines. Maar hun huidige motoren zijn niet betrouwbaarder dan de Europese hoor.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenMaar hun huidige motoren zijn niet betrouwbaarder dan de Europese hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenWant ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk BerichtenIkzelf en meerdere familieleden en kennissen hebben honderdduizenden kilometers gedaan met Toyota's zonder één enkel probleem.
Wat is een ruillok?
Groot gelijk TOTO !
En we zwijgen nog over de overnameprijs bij Toyota.
Pas nog een Toyota van 25.000 € met 130.000 km van 5 jaar oud overgelaten, ik kreeg er nog 17.000 € voor !!!!
Dit is voor 8000 € vijf jaar rijplezier en zonder problemen of stukken.
Dat is maar 1600 € per jaar.
@ MRJ
"Maar ik ken wel mensen met Toyota's die aan een tiende van die kilometers ( 25.000 km ) een ruillok gekregen hebben."
Werk jij misschien bij de pechdienst van Toyota, dat jij zoveel mensen kent met ruilblokken op 25.000 km ?
Ik ken er zelf geen eentje !
Ik ken zelfs iemand met een euro-wagen, elke week in de garage met stukken, die kreeg geen ruilblok, maar ze bleven aan de motor werken om hem opgang te houden tot de garantie voorbij zou zijn.
Bij Toyota krijg je dan toch direkt een nieuwe motor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ook die garanties is dikke kul. De Europese (en vooral die van Jaguar) garantie zonder kilometer beperking zeggen mij meer dan die 150 000km beperkte garanties van merken als Kia en Toyota. Enkel reclamestunts."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
5 jaar is 5 jaar hé, garantie is garantie, daar doen ze echt niet moeilijk over zenne.
Tot 150.000 km beperkt, maar dit is dan wel 30.000 km per jaar, doe jij dan meer km per jaar ? Dan moet je een wagen leasen.
In welke prijsklasse zitten we dan hier bij onbeperkte km garantie ? En is dit ook gedurende 5 jaar of toch maar 2 jaar garantie ?
Dan moet je al 75.000 km per jaar rijden met deze wagen in vergelijk, nee toch ?
Bij een Prius krijg je zelfs 8 jaar onbeperkt garantie op de batterijen.
5 jaar gewone garantie tot 150.000 km
5 jaar niets kopen of betalen = geen olie, remmen, koppeling, uitlaat, ...... enkel de banden moet je gedurende 5 jaar betalen bij vervanging.
En deze wagen kost ook "maar" 25.000 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenIk vraag me toch af hoe het kan dat die japanse merken beter scoren dan een bmw of MB?
Is het door een teveel aan electronische snufjes of andere zodat de kans dat er iets foutloopt groter? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenDe kwaliteit ligt evenhoog. Maar de Japanners hebben al jaren een betere naam van betrouwbaarheid.
Maar een naam is niet alles... Alfa Romeo eindigt voor pakweg Renault. Het kan er ook mee te maken hebben dat prullen minder doorwegen dan echte pannes (bvb slecht werkende verluchting om een cliché te noemen). Een ander merk dat probeert om de reputatie van Toyota wat op zich te laten afschijnen (Kia) scoort niet echt beter dan een andere wagen lijkt mij ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenIk vraag me toch af hoe het kan dat die japanse merken beter scoren dan een bmw of MB?
Is het door een teveel aan electronische snufjes of andere zodat de kans dat er iets foutloopt groter? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenIs ook niet. Europese wagens zijn van een zeer hoog niveau en bv BMW durf ik beter te noemen als Toyota. (Honda en Subaru zijn mischien wel uitz,dat is een klasse apart waar niemand anders aankan).
Ook die garanties is dikke kul. De Europese (en vooral die van Jaguar) garantie zonder kilometer beperking zeggen mij meer dan die 150 000km beperkte garanties van merken als Kia en Toyota. Enkel reclamestunts.Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenDe kwaliteit ligt evenhoog. Maar de Japanners hebben al jaren een betere naam van betrouwbaarheid.
Zowat alle kwaliteitssystemen stammen af van Japan (Deming, Shinto, Ishikawa,...)
Europese merken trachten mekaar vliegen af te vangen door als eerste nieuwe technieken toe te voegen, bij Toyota moet je als toeleverancier eerst bewijzen dat de betrouwbaarheid van de wagen verbeterd met die nieuwigheid. De scoops zijn dus vaak voor Europese merken, en tegen de tijd dat de kinderziektes eruit zijn mag het ook in een Toyota
Een mooi voorbeeld is de ruitenwisser van Mercedes E (vorige generaties): een gigantisch ingewikkelde oplossing voor een probleem dat niet bestaat. En hoe complexer ...
Comment
-
Toyota dondert nu al enkele jaren na elkaar omlaag qua betrouwbaarheid.
De verklaring, mondialisering.
Sinds Toyota auto's produceert in Europa is de betrouwbaarheid afgenomen.
Zelfde reden waarom Mazda niet meer wil weten van auto's in Spanje te produceren. Het vorige model van de 2 liep daar van de band, en geloof me vrij, je kan dat nauwelijks een mazda noemen.
Minder stevig, minder betrouwbaar.
Daarom dus liever dure en betrouwbare mazda's dan goedkopere maar slechtere modellen.
Zijn Europese wagens slechter? Geen enkel onderzoek zegt dit he.
Bij ELK merk kan je een model hebben van mindere kwaliteit waarmee je achteraf meer problemen hebt.
Bij Japanse merken is die kans gewoon iets kleiner.
Comment
-
Een Toyota krijg je volgens mij heel moeilijk kapot, heb er in den tijd alles aan gedaan om op mn vorig werk een ander camionette te krijgen en de enige oplossing was volgens mij nen eik tegen 60 opzettelijk rammen, en nog blijven rijden, op huidig werk terug zon buske gehad en daar heb ik los mee door ne muur gestoken, ni kapot te krijgen (baanligging was niet optimaal met kale banden en rwd)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenEn ik wil nog steeds een Mazda 5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk BerichtenEen Toyota krijg je volgens mij heel moeilijk kapot, heb er in den tijd alles aan gedaan om op mn vorig werk een ander camionette te krijgen en de enige oplossing was volgens mij nen eik tegen 60 opzettelijk rammen, en nog blijven rijden, op huidig werk terug zon buske gehad en daar heb ik los mee door ne muur gestoken, ni kapot te krijgen (baanligging was niet optimaal met kale banden en rwd)
Comment
-
toen konden ze nog canionetten bouwen, nu met vivaro en niks dan problemen, elektronica trekt op gene zak, ja, ge hebt wat meer luxe en gaat sneller maar hoeveel keer ik al op touring heb staan wachten met traffic en vivaro, ik zou het niet meer kunnen tellen, na `trammen van objecten bleef de hiace tenminste rijden,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk BerichtenDe vriendin heeft ne Toyota Corrola 2.0D (vant joar stillekes) met 260.000km en nikse problemen mee gehad.
Sterke auto's blijkbaar.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenEn ik wil nog steeds een Mazda 5
Koop u dan ene.
Men moeder rijdt trouwens met zo een rond.....
Comment
Comment