Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
(speed)boot van de buren, toont op foto kleiner als in het echt, in de vakantie meer foto's van hem op het water.
mijn buren hebben bijna dezelfde. Mariah is onder de Amerikaanse speedboten redelijk hoog gepositioneerd (beetje gelijk Cobalt), maar eigenlijk is al die Amerikaanse 'nest' eenheidsworst
Of je nu een Bayliner, Maxum, Cobalt, Glastron, Mariah, Chaparal, Searay, Stingray, Four Winns neemt, ze zijn bijna allemaal hetzelfde. Sommige zijn wat beter afgewerkt, hebben wat meer bekleding, wat meer kleuropties, meer inox, meer luxe enz., maar op de basis zijn het bijna dezelfde. En dat maakt de botenmarkt vrij saai (er is keuze zat, maar wegens de prijs kiezen de meeste mensen nu eenmaal net voor deze Amerikaantjes).
Enkele merken gelijk ChrisCraft durven hun nek nog uit te steken en wat anders te bouwen. Of Regal, met hun speciale richels in de rompvorm. Of je moet naar de typisch boten van daar gaan (donzi, baja,...).
En bij de waterskiboten is het weer anders, merken gelijk Mastercraft en Malibu hebben serieuze stappen vooruit gezet. Terwijl skiboten vroeger echte werkboten waren, krijgen ze nu meer en meer oog voor design, zodat ze in mijn ogen zelfs de conventionele speedboten aan het voorbijsteken zijn!
Geef mij bij de speedboten toch maar een veel geraffineerdere Abbate, Cranchi, Performance, Aprea Mare, Mostes of liefst zelfs een goede oude Riva
die italianen weten hoe ze (net als in hun auto's) emotie in hun boten moeten steken....
Voor de geïntresseerden uit het Antwerpse:
Zondag zendt de regionale televisiezender ATV een verslag uit van de jaarlijkse Schelderegatta (om 10 uur geloof ik).
Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat het hele ding gefilmd is vanop mijn nonkel zijn boot .
Deze dus (foto gevonden op de website van de regatta, en nee de kerel in de reddingsboot met de rode pet is niet mijne nonkel )
3 gasturbines van 5.600 PK / stuk: 16.800PK
2 hulpmotoren Cummins van 370PK / stuk
Lengte: 36,00m
Gewicht: 95 ton
Brandstof: 22.000 liter
Bereik: 380 zeemijl bij een kruissnelheid van 60 knopen
Bereik: 1.500 zeemijl bij een kruissnelheid van 9 knopen
ik ken al mensen met wie ik regelmatig es mee kan gaan zeilen op de noordzee, kwestie van wat ervaring op doen, maar er is zo weinig info te krijgen van welke brevetten te halen, welke cursussen af te leggen en waar ze te doen...
Had een verhaal gehoord van een collega die een zeilcursusje had gevolgd. En dan hij met vriendin die het ook een klein beetje kon naar de Caraieben. Erg sportief lijkt mij.
Maar heb meerdere ervaren collega's die het ook doen.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
ik ken al mensen met wie ik regelmatig es mee kan gaan zeilen op de noordzee, kwestie van wat ervaring op doen, maar er is zo weinig info te krijgen van welke brevetten te halen, welke cursussen af te leggen en waar ze te doen...
Het meisje waar ik vorige week mee in San Francisco aan het zeilen was geeft veel les op kleinere bootjes maar ook op 30 voeters. Ik dacht dat zij zei dat je eigelijk helemaal niks nodig hebt van brevetten. Ik vind het erg raar. Als ge wilt, kan ik wel eens navragen.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Het meisje waar ik vorige week mee in San Francisco aan het zeilen was geeft veel les op kleinere bootjes maar ook op 30 voeters. Ik dacht dat zij zei dat je eigelijk helemaal niks nodig hebt van brevetten. Ik vind het erg raar. Als ge wilt, kan ik wel eens navragen.
Opgelet, dit hangt sterk af van het land. In Europa heb je doorgaans een brevet nodig. Sommige organisaties (verhuurdiensten in Griekenland en Koatië) doen echter tamelijk vaag over het al dan niet nodig zijn van een vaarbrevet.
In de Vs kan inderdaad iedereen zomaar doen wat hij wil, zonder vaarbrevet.
Comment