Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MILIEU: is CO2 uitstoot het enigste?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
    Ik begrijp je volledig. Maar wij mogen niet overdrijven. Die 3 à 4 liter meerverbruik van "zwaardere" motoren heeft een 0-effect op het milieu. Procentueel betekenen auto's met een cyl.inhoud van 3 liter niks in het straatbeeld. Diezelfde "zwaardere" motoren zijn sowieso al heel zwaar belast en nog is dit volgens sommigen onvoldoende.
    Gelukkig zal de toekomst meer gaan naar de motoren zoals de MB diesotto. Veel PK's en klein verbruik. Alleen zal onze gulzige regering geen rekening houden met zijn zuinigheid maar wel het aantal PK's. En vervolgens kunnen de extreem-groenen gaan beginnen te vitten over het teveel aan kunstof, staal, aluminium, te zware batterij enz. er zit in een pakweg MB S-klasse ... de jaloerse sukkels
    Het is natuurlijk niet omdat ze zwaar belast zijn dat ze geen schade toebrengen aan het milieu hé of dat dit elkaar zou opheffen. Net niet.

En of ze nu geen enkel effect gaan hebben, ik ga altijd uit van het principe veel kleintjes maken 1 groot...

Comment

Nog maar eens bewezen dat Hybride wagens NIET de oplossing zijn. Het construeren en de recyclage van hybride voertuig achteraf zijn nog steeds zeer milieubelastend !!

Hybride wagens zijn niet de meest groene auto's. Dat blijkt althans uit een studie van de Cardiff universiteit. De meest milieuvriendelijke wagen is de Smart Forfour.

De onderzoekers hielden in hun onderzoek rekening met een aantal factoren, waaronder de uitstoot van broeikasgassen, de bouw van de voertuigen, het gebruik van energie en de verwerking van de wrakken achteraf. De uitstoot telde voor 50% mee.

Verrassend is dat een hybride wagen zoals de Toyota Prius niet de meest milieuvriendelijke wagen is. De Smart Forfour - dat onlangs uit productie is gehaald - is de meest groene wagen. Daarna volgen de Citroën C1 en de Fiat Panda; twee stadswagens.

Op dit ogenblik is de Volkswagen Polo Bluemotion de wagen die het minst broeikasgassen uitstoot.

De meest milieuvriendelijke wagens
      1. Smart Roadster
      2. Smart Fortwo cabriolet
      3. Citroen C1 1.0i
      4. Peugeot 107 1.0
      5. Citroen C1 1.4 HDi
      6. Fiat Panda 1.2
      7. Ford Ka 1.3
      8. Toyota Yaris 1.0
      9. Fiat Panda 100hp
      10. Peugeot 206 1.4
      11. Mini Cooper D
      12. Toyota Prius 1.5

(bron: Gazet van Antwerpen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Al Gore, het hoofd van de Global Marketing.... euhm Warming.

Binnenkort: Global Dimming
        En zijn zever heeft hem geen windeieren gelegd.

Villa die meer stroom verbruikt dan een half dorp.
        Helikopters, speedboten, limousines, klimaatfeestjes en concerten,...

En die man zegt dat we iets moeten doen aan het milieu. De vuile hypocriet!

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
        1. Smart Roadster
        3. Citroen C1 1.0i
        4. Peugeot 107 1.0
        5. Citroen C1 1.4 HDi
        6. Fiat Panda 1.2
        7. Ford Ka 1.3
        8. Toyota Yaris 1.0
        9. Fiat Panda 100hp
        10. Peugeot 206 1.4
        11. Mini Cooper D
        12. Toyota Prius 1.5

Waarom klinkt dat zo onlogisch...

Vorgels mij moeten die Citroën C1, Aygo en Peugeot 107 op 1.
        Gezamelijke ontwikkeling gespreid over 3 auto's. Want prototypes, langduurtesten,... stoten ook CO2 uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
          Nog maar eens bewezen dat Hybride wagens NIET de oplossing zijn. Het construeren en de recyclage van hybride voertuig achteraf zijn nog steeds zeer milieubelastend !!

Hybride wagens zijn niet de meest groene auto's. Dat blijkt althans uit een studie van de Cardiff universiteit. De meest milieuvriendelijke wagen is de Smart Forfour.

De onderzoekers hielden in hun onderzoek rekening met een aantal factoren, waaronder de uitstoot van broeikasgassen, de bouw van de voertuigen, het gebruik van energie en de verwerking van de wrakken achteraf. De uitstoot telde voor 50% mee.

Verrassend is dat een hybride wagen zoals de Toyota Prius niet de meest milieuvriendelijke wagen is. De Smart Forfour - dat onlangs uit productie is gehaald - is de meest groene wagen. Daarna volgen de Citroën C1 en de Fiat Panda; twee stadswagens.

Op dit ogenblik is de Volkswagen Polo Bluemotion de wagen die het minst broeikasgassen uitstoot.

1. Smart Roadster
          3. Citroen C1 1.0i
          4. Peugeot 107 1.0
          5. Citroen C1 1.4 HDi
          6. Fiat Panda 1.2
          7. Ford Ka 1.3
          8. Toyota Yaris 1.0
          9. Fiat Panda 100hp
          10. Peugeot 206 1.4
          11. Mini Cooper D
          12. Toyota Prius 1.5

MINI kicks Prius in the ass

Comment

Uitstoot van CO2 duikt onder niveau 1990

za 24/11/07 - Vlaanderen heeft voor het eerst minder broeikasgassen uitgestoten dan in 1990. Maar de uitstoot moet nog altijd ruim 3 procent naar omlaag om de Kyotodoelstellingen te halen.

Volgens de Kyoto-afspraken met België over enkele jaren 5,2 procent minder broeikasgassen uitstoten dan in 1990.

De laatste jaren daalde de uitstoot telkens al, vorig jaar zelfs met 3,9 procent en daarmee duiken we eindelijk onder het niveau van 1990.

Dat is volgens Vlaams minister van Leefmilieu Hilde Crevits (CD&V - foto) een bewijs dat het beleid wel degelijk vruchten afwerpt.

"Kyoto wordt haalbaar, maar we moeten beseffen dat er nog heel wat werk aan de winkel is. We moeten nog meer dan 3 procent naar beneden en de laatste loodjes wegen nu eenmaal vaak het zwaarst."

In de transportsector is er bijvoorbeeld nog lang geen sprake van minder uitstoot. "Maar als je dat vergelijkt met de economische groei van 3,3 procent vorig jaar, dan is het toch al heel wat dat de uitstoot in de sector stabiel kan blijven", zegt minister Crevits.

"Maar ik besef dat er nog veel inspanningen geleverd moeten worden om ook in de transportsector de uitstoot in de transportsector naar beneden te halen."

Maandag worden nieuwe maatregelen besproken op de nieuwe Vlaamse Klimaatconferentie, en die gaat specifiek over de moeilijke sectoren: transport en gebouwen.

Wereldwijd is de uitstoot gestegen

De CO2-uitstoot wereldwijd is vorig jaar dan weer met een half procent toegenomen. Dat heeft de Wereld Meteorologische Organisatie bekendgemaakt.

De concentratie CO2 in de atmosfeer heeft vorig jaar zelfs haar hoogste niveau ooit bereikt.

De CO2-concentraties zijn het hoogst boven Noord-Amerika, Centraal-Europa en China. De kleinste waarden onder de evenaar gemeten.

Bron : vrtnieuws.net
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Allemaal dikke zever, ik lig er in ieder geval niet meer wakker van. Dat gat in de ozon, toen mijn ouders nog klein waren was er al sprake over, waarom hebben ze toen niks ondernomen? Nu is het ineens een ramp en kan het niet snel genoeg gaan... Terwijl het eigenlijk al te laat is.

Do not underestimate the power of nature.

Het enige dat kan helpen is bomen, maar het enige wat ze doen is ze met de grond gelijk maken. En dan zou ik geld moeten afdokken om een roetfilter in mijn auto te plaatsen? No f*cking way!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
                Allemaal dikke zever, ik lig er in ieder geval niet meer wakker van. Dat gat in de ozon, toen mijn ouders nog klein waren was er al sprake over, waarom hebben ze toen niks ondernomen? Nu is het ineens een ramp en kan het niet snel genoeg gaan... Terwijl het eigenlijk al te laat is.

Do not underestimate the power of nature.

Het enige dat kan helpen is bomen, maar het enige wat ze doen is ze met de grond gelijk maken. En dan zou ik geld moeten afdokken om een roetfilter in mijn auto te plaatsen? No f*cking way!

Knappe post man.

Ik heb geen idee van uw leeftijd, maar ik zou voortplanting laten voor wat het is...

Comment

het gat in de ozonlaag is redelijk stabiel omdat we er iets aan hebben gedaan

er is een hele hoop gassen die sinds enige jaren niet meer worden gebruikt...zoals bvb oudere airco installaties in feite niet meer legaal kunnen worden bijgevuld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

er is een hele hoop gassen die sinds enige jaren niet meer worden gebruikt...zoals bvb oudere airco installaties in feite niet meer legaal kunnen worden bijgevuld
                    Langzaam maar zeker is er idd een bewustwording. Jammer genoeg zijn er nog heel wat achterdeurtjes en wordt er zeer weinig gecontroleerd...

Die hoge uitstoot kan natuurlijk niet van vandaag op morgen stopgezet worden, en zelfs al was dat het geval dan is er nog een lange tijd nodig vooraleer alles -hopelijk- terug in evenwicht geraakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                      Uitstoot van CO2 duikt onder niveau 1990

za 24/11/07 - Vlaanderen heeft voor het eerst minder broeikasgassen uitgestoten dan in 1990. Maar de uitstoot moet nog altijd ruim 3 procent naar omlaag om de Kyotodoelstellingen te halen.

Wereldwijd is de uitstoot gestegen

Bron : vrtnieuws.net

We zijn relatief goed bezig Moest iedereen nu een dergelijk (kleine) inspanning doen...

Comment

Kan niet goed tegen die nieuwe hype: de vervuiler betaalt, wat is dat nu voor ne zever?De vervuiler betaalt zich zoiezo al blauw aan taksen op (bevoorbeeld) de benzine van zijn sportwagen.

Autos vertegenwoordigt maar een klein deel van de vervuiling.

Ik kan er gewoon ni tege hoe ze voor alles extra koste willen aanrekenen,terwijl ge eigelijk ervoor al schandalig veel moest betalen.

Comment

srr was eve vergete AN te typen

Comment

de vervuiler betaalt mss wel de kosten van de vergrijzing ?

Comment

Eigenlijk zijn we helemaal niet goed bezig. We hebben heel wat betaalbare alternatieven voorhande maar gebruiken ze niet.

Windenergie is een zeer dankbaar gegeven.
                              Zonnepanelen voor bvb je warme water. Investering kost eenmalig 1500 euro netto aan de verbruiker.
                              Isoleren, doen we nog veel te weinig. Wij isoleren onze woningen gemiddeld 7cm dik, en dat is dan nieuwbouw. Onze buurlanden zitten aan 10cm en eigenlijk zou 30cm ideaal zijn. Ergste van heel 'tverhaal: isolatie kost bijster weinig.

Dus goed bezig? Neen!

Comment

Daarom zei ik ook 'relatief'...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                  Daarom zei ik ook 'relatief'...
                                  we zijn zelfs niet relatief goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    we zijn zelfs niet relatief goed bezig.
                                    Jawel, we zijn terug op 't niveau van 15 jaar geleden...

(maar dat is natuurlijk nog gene vette)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

In frankrijk kan je anders wel nog steeds R12 in je airco doen hoor.

Comment

hier ook, maar ik denk teoretisch ni legaal

Comment

Voor 2008 heb ik me voorgenomen om minder boeren te laten.

Comment

Working...
                                          X